![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Cześć,
w Internecie jest zadziwiająco mało informacji o użytkowaniu BMW F30 z motorami n20b20 (320i/328i). Kilka dosłownie wpisów użytkowników o wyjącej pompie oleju i mało wytrzymałym rozrządzie (czyli w sumie standard w aktualnych modelach różnych marek). Czy to auto z tym silnikiem jest rzeczywiście bezproblemowe? Jak się sprawują z przebiegami powyżej 100tys km? Mam na myśli te raczej z początków produkcji F30 - 2012-2013. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Po lifcie (330) jest ten sam silnik czy cos zmienili?
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Po lifcie zupełnie inny silnik. A z kolei ten przedliftowy to kompletny kibel, nie ma co się w to pakować.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
A jest realny sens zmiany 335i n54 na właśnie F30 z n20 ? Przyznam, że kusi mnie taka zmiana ale opinie jak zwykle skrajne.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Po lifcie zupełnie inny silnik. A z kolei ten przedliftowy to kompletny kibel, nie ma co się w to pakować. w sensie juz nie kibel? czy za wczesnie żeby mówić? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Na razie nie ma złych opinii, ale tak jak piszesz - za wcześnie, żeby mówić.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Wsłuchaj się w pracę tego silnika, względem N54 to krok wstecz.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Silnik lipny,
Pali dużo, psuje się. Po kij drążyć. Zresztą jaka to musiała być tandeta. Skoro do F30 montowano tylko w latach 2012-2016 (do liftingu).A potem zmieniona na 330i o mocy 252KM A 6 cylindrowy diesel N57 zaczęto montować po lifcie E90 w 2009 roku i montują go do końca produkcji F30 do 2019 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Silnik lipny, Pali dużo, psuje się. Po kij drążyć. Co konkretnie się psuje? Drążę, bo Internet nie wie o tym, że to awaryjne silniki, a ja próbuje się dowiedzieć co tam konkretnie się psuje. Zazwyczaj jak jakiś model jest awaryjny to w Internecie jest pełno o tym informacji (np 1.4tsi) a o tym cicho. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
O tym jest cicho pewnie dlatego, ze aut z tym silnikiem to jest 2-3% wszystkich f30/f10.
Z mojej wiedzy nagminnie pada rozrząd i często pękają głowice. Mój serwisant od BMW wielokrotnie podkreslal, ze jak f10/f30 to nigdy nie kupować z dwulitrową benzyną. nawet dwulitrowy diesel, majacy swoje bolączki, jest znacznie lepszy. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa ![]() |
a wiecie może jak się ma ten silnik w porównaniu od 2.0 t od Lexusa (ten z IS200t/IS300)?
-------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
To kiepsko. Czy jest na rynku jakieś fajne, dobrze wykończone auto z w miarę bezawaryjnym 2.0turbo z rwd albo awd?
-------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dorzuce, że jednemu koleszce od mnie z dzielnicy wyszła korba po lekkim programie. Co do spalania to poniżej 13 nie da się zejść w Wawie jeżdżąc w trybie eco i to wcale nie w największych korkach. A dźwięki wydaje gorzej niż moj LEON 1.4 150km
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
A co jest nie tak z Audi ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
A co jest nie tak z Audi ? 2.0tfsi bodajże do roku modelowego 2014 mają zbyt duży apetyt na olej ![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
To kiepsko. Czy jest na rynku jakieś fajne, dobrze wykończone auto z w miarę bezawaryjnym 2.0turbo z rwd albo awd? Zdaje mi się ze Infiniti q50 2.0T. Teraz Infiniti daje duże zniżki na swoje auta. Nawet 40-50 tys zł na takie q50. Mają jeszcze trochę aut z rocznika 17 na sprzedaż nawet, w dobrych cenach. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Zdaje mi się ze Infiniti q50 2.0T. Teraz Infiniti daje duże zniżki na swoje auta. Nawet 40-50 tys zł na takie q50. Mają jeszcze trochę aut z rocznika 17 na sprzedaż nawet, w dobrych cenach. Dzięki ale miałem na myśli coś używanego w przedziale cenowym takiego F30 z początków produkcji ![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W tym przedziale cenowym nie ma po prostu dobrych aut benzynowych, szczególnie benzyniaków ok. 2 litrowych. Tez stałem przed takimi dylematami.
Rozsądne wyjścia są dwa. Albo dokladasz 100 koła i bierzesz Infiniti lub Lexa. Albo odpuszczasz wymagania rocznikowe i kupuje się mega zadbane e46 czy e60 czy jakiegos starszego Lexa. Nabywcy diesli mają łatwiej, bo tu i Audi i BMW mają dobrą ofertę. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: WB ![]() |
Pytałem o te 2.0 turbo F10 i F30 brata cotecznego, który pracuje w ASO. Co prawda jest elektronikiem, ale widzi co się dzieje naokoło w serwisie. Mówił, że pęknieta głowica, czy korba wylatająca bokiem jeszcze im się nie przydarzyła, ale rozrządy niestety strzelają - to fakt. Najprawdopodobniej wymiany oleju co 30k je zabijają.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 17:58 |