Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Obliczenie doładowania z kompressora M90
MercManiak
post Thu, 11 May 2017 - 17:28
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2013
Skąd: Poznań





Witajcie jaki jest wzór na obliczenie doładowania (bar) ??
Znam średnice koła kompresora i koła pasowego
W google chyba słabo szukam bo nie widzę pełnych danych kompressora m90 z jaguara XJR X300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 11 May 2017 - 17:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin137
post Thu, 11 May 2017 - 19:26
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;hl=surge+line


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 11 May 2017 - 21:10
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





tak troche nie to mu podlinkowales czego oczekiwał wink.gif

nie ma wzoru jednego bo jest ich wiecej, czytaj tu:
http://www.racingforum.pl/Eaton-M62-max-boost-t134824.html
troche Ci to pomoze. zeby przeszukac to forum uzyj googla: wpisz szukane haslo i dopis racingforum


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 11 May 2017 - 23:10
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





W necie można znaleźć informacje o maksymalnym ciśnienie z Eatona M90 powyżej 1,0 bara, a nawet około 1,3 bara.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ŁYSY66
post Fri, 12 May 2017 - 17:17
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 July 2016





Aby cokolwiek policzyć musisz znać jego wydajność.
Następnie musisz wiedzieć do czego go wsadzasz.
Na podstawie tych danych możesz obliczać doładowanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Fri, 12 May 2017 - 18:40
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Z tego co kojarzę to Eaton w numeracji sprężarek podaje ich przepływ/obrót. Czyli ile litrów powietrza wypychają na obrót. To musisz liczyć przepływ. Ciśnienie to parametr wynikowy - pomiarowy, zawsze (określa ile litrów powietrza przepływa przez układ PRZY danym ciśnieniu). W jednym silniku Eaton nie napompuje 0,5b (na przykład w takim 5.0 V8) a w innym (1.0 z UNO na przykład) może i zamknie 2b (kwestie sprawności, temperatur i mocy na wale to już sprawa drugorzędna w tym temacie)

Więc mapa sprężarki, i tam masz obroty i przepływ przy danych obrotach i SZACUNKOWY wzrost ciśnienia w układzie, a co za tym idzie sprawność.

A zanim weźmiesz w łapę mapę, to musisz znać teraźniejsze zapotrzebowanie silnika na powietrze, określić ile więcej musisz tego powietrza (w litrach nie w barach czy PSI) podać do silnika by osiągnąć zamierzoną moc (oczywiście moc wyjdzie bez uwzględnienia strat na sprężanie mieszanki i straty wewnętrzne napędu kompresora). Wtedy dopiero mapa w łapę i wyjdzie do jakich obrotów musisz zakręcić kompresor (jakie kółka zrobić) aby cel osiągnąć.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 16:55