![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Panowie czy ktoś dmuchal tym kompresorem więcej jak 1 bar?
W moim 1.8 8v na ratio 2 dochodzi do 0.95 bara. Czy po zmianie kola na kompresorze na ratio 2.25 uda mi się przekroczyć 1 bar ? Nie znalazłem zadnego projektu z Eatonem m62 powyżej 1 bara. Może on po prostu nie da rady nabic większego ciśnienia? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 10 May 2011 ![]() |
Witam,
Zagadnienie przerabiałem kilka lat temu... O ile dobrze pamiętam, max RPM kompresora według producenta wynosi 15 000 U siebie mam założone mniejsze kółko 74mm, które pozwala na kręcenie kompresora do 14 500 RPM i pompowanie do 0,96 bara. Oczywiście, max RPM eatona zależy jeszcze od średnicy koła pasowego i max RPM silnika, ale to chyba powszechnie wiadome ![]() Reasumując, więcej jak 1 bar bezpiecznie nie da się dmuchnąć, gdyż po prostu eaton M62 się rozleci. Może jednak się komuś udało? Pzdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
W jakim silniku pompuje Ci 0,96 bara i na jakim ratio ? Z moich źródeł wiem, że stałe obroty Eatona M62 to max 14000 a chwilowe 16000. Są osoby co kręcą wyżej w większych silnikach. Mi chodzi głównie o to czy w małym silniku da radę nabić
boosta powyżej 1 bara, czy będzie miał jeszcze wystarczającą sprawność by podbić ciśnienie? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Reasumując, więcej jak 1 bar bezpiecznie nie da się dmuchnąć, gdyż po prostu eaton M62 się rozleci. Bez przesady, ludzie kręcą te eatony pod okolice 18 tyś obrotów i żyją ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
W polsce wszystko sie da i kazdy zna kogos kto zna kogos kto cos zrobil. Bo i sie da, pytanie na jak dlugo. Dziwnym trafem na forach 99% to superudane projekty, a o fakapach nikt prawie nigdy nie pisze.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Dla mnie pytanie autora jest całkowicie jasne "Czy da się..." Więc odpowiadam - da się. Czy turbofin gdzieś pyta o żywotność eatona przy takim dmuchaniu?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
No dobra, chodzic boso po sniegu albo zmierzyc wymiary domu szkolna ekierka, co nie znaczy, ze koniecznie warto probowac.
Nie ma co gdybac, to nie sa czary tylko maszyna z grubsza jak kazda inna, trzeba poczytac mape i dobrac parametry (nie wiem czy to jest dokladnie ten model M62 co uzywacie) ![]() Tu jak ktos po angielsku sobie daje rade jest sensowny artykul jak czytac. http://www.enginelogics.com/read-a-turbo-compressor-map/ Po polsku polecam ksiazki o doladowaniu silnikow Janusza Myslowskiego. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 10 May 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Dla mnie pytanie autora jest całkowicie jasne "Czy da się..." Więc odpowiadam - da się. Czy turbofin gdzieś pyta o żywotność eatona przy takim dmuchaniu? Miejmy nadzieję, że nie rozpadnie się aż tak szybko. Mapy swoją drogą, teoria też, wiemy jak policzyć zapotrzebowanie i doładowanie. Sęk w tym, że mapa kończy się na 1 bar. Piszą, że zbytnie przekraczanie dopuszczalnych obrotów jest szkodliwe a nic nie ma na temat przekraczania 1 bara poniżej max obrotów kompresora. Obecnie na 180/90 mam 0,95 bara przy 5000 RPM, zmienie koło na 180/80 i zobaczymy ile nabije. Kompresor jeszcze nie przekroczy maksymalnych obrotów |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Nie nabije, tylko będzie gotował powietrze. Jaki jest sens takiej zabawy?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
bo pod remizą będzie można powiedzieć o 1b doładowania
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Nie nabije, tylko będzie gotował powietrze. Jaki jest sens takiej zabawy? Skąd wiesz, że nie nabije? Spójrz sobie na sprawność Eatona M62 do 10000 RPM przy 1 barze, 60 %. Wydaje mi się, że nabije powyżej 1 bara tylko, że jak będziemy go kręcić wysoko to boost zacznie spadać z powodu braku sprawności przy wysokich obrotach. Skoro koledze nabiło w 2.3 0,96 bara na kole 74 mm to w 1.8 powinno spokojnie przekroczyć 1 bara nie przekraczając max RPM kompresora. Kolego poprzyj swoją wypowiedż czymś konkretnym a nie " nie da się". To są tylko domysły, niech ktoś się wypowie co zrobił coś takiego i faktycznie " nie da się ". |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
No, to dawaj mniejsze kółko i koniecznie daj znać, czy w tej temperaturze uzyskałeś chociaż 5 koni i czy przypadkiem nie jest już tak, że jedyne co się zmienia, to dźwięk kompresora, a nie doładowanie.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Co prawda mam m65 i na 166/59 w 2.0 16V cr 9.5:1 podchodzi pod 0.9bar. Przejechane tak 20 000km i lubi upalic pasek 7pk wiec co 3-5tys km wymiana. Sam kompresor zyje calkiem dobrze i nie ma sladow zuzycia. Kupiony jako nowy z silnika testowego.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Co prawda mam m65 i na 166/59 w 2.0 16V cr 9.5:1 podchodzi pod 0.9bar. Przejechane tak 20 000km i lubi upalic pasek 7pk wiec co 3-5tys km wymiana. Sam kompresor zyje calkiem dobrze i nie ma sladow zuzycia. Kupiony jako nowy z silnika testowego. To już hardcore dla kompresora a jeszcze dmucha ![]() Mocno spada Ci boost przy odcince? Jak M65 daje 0,9 bara w 2.0 16V to M62 nie przekroczy 1 bara w 1.8 8V ? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Dzisiaj m65 w 1.8 8v g60 nabil nam 0.5bar przy 140/59 i walkach schrick 268/276. Moze sa nieszczelnosci moze trzeba walkami zakrecic ale na tym ratio wiele wiecej nie bedzie. Masz mapy m62 trzeba policzyc.
Jak dasz ratio 4 to nabije jeszcze wiecej po czym sie rozpadnie a moze nie. Ja odcinam przy 6800 i przy koncu spada do 0.8. Tak to 0.85 jest stale. Bez elektro sprzegla wysokie ratio to lipa bo bez boostu przy normalnej jezdzie trzeba dociskac pod -0.2bar vacum zeby to jechalo (duze straty z napedu kompresora) -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Jak to w 1.8 8v wałki a nie jeden wałek? Coś się chyba pomyliło...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Tak przepraszam 1 walek asymetryczny. Zmeczony jestem
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Coś słabo jak na M65, jak miałem Eatona M45 to na ratio 180/75 ładował do 0,7 bara na wałku 268/276 i głowicy x-flow.
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
No widzisz. Teraz pokazuje lekko ponad 0.5 jak by to zgrac lepiej 0.6 bedzie. M45 czy m65 to to samo.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:37 |