![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
Cześć,
zakładam nowy wątek, bo poprzedni LINK stracił trochę na aktualności... przynajmniej na razie ![]() No więc kupiłem auto jak w temacie i niestety dopiero PO ZAKUPIE zorientowałem się, że wersja którą kupiłem nie ma silnika S54, ani nawet S50 tylko S52... a to oznacza moc ~240KM zamiast 321 lub 340... wiadomo, mało to nie jest i też "da radę", ale z założenia chciałem auto, które będzie robiło pierwszą setkę w okolicach 5s lub mniej, więc powyżej 300KM... dlatego kiedy zorientowałem się, że założenie nie jest spełnione, mój banan z twarzy spadł i zaczęło się kminienie... co tu zrobić, żeby auto było przynajmniej tak samo szybkie jak wersja EU, a może jeszcze szybsze? ![]() Z tego co czytałem, wersja US różni się od EU w zasadzie tylko silnikiem, oraz tarczami hamulcowymi - w US nie montowano pływających 2 częściowych, ponieważ stwierdzili, że przy nieodpowiednim użytkowaniu mogą być niebezpieczne i nie chcieli się narażać na ewentualne procesy sądowe... do tego wersja US ma kontrolę trakcji... (źródło wiki.com). Poza tym różnic mechanicznych chyba nie ma... Jest to o tyle ważne, że moc mocą, ale chcę zachować też jakąś wartość tego auta, a najlepiej ją podwyższyć ![]() ![]() Podsumowując, będę wdzięczny za Wasze opinie w temacie, czy jest sens, czy może nie ma, ile może to kosztować itd... zanim auto przypłynie mam pewnie jeszcze ze 2 miesiące na myślenie i ewentualne przygotowania do tematu jak już będzie decyzja. Z góry dzięki! -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie ![]() to w zasadzie jest stuningowane m50 z wieksza pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie ![]() to w zasadzie jest stuningowane m50 z większa pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw ![]() ![]() no właśnie, jak można... nie będę komentował.. ![]() ![]() Co do sposobu, turbo jest ostatecznością raczej, wolnossący motor z taką mocą jest dużo bardziej "eleganckim" rozwiązaniem, a w przypadku tego auta może mieć to znaczenie przy ewentualnej sprzedaży... chyba, że było by to rozwiązanie dużo tańsze od SWAPa i pewniejsze, wtedy bym się zastanowił... ale w to wątpię:/ rzeczywiście wydaje się, że kupienie silnika z M3 jest najrozsądniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji ![]() ![]() Ewentualnie, co może dać rozwiązanie zaproponowane przez nomad66? W sensie jakich realnych wyników można się tu spodziewać? Bo rozumiem, że koszty przy takim rozwiązaniu są jednak duuużo niższe, niż SWAP na S54, zgadza się? Nie ukrywam, że kompromis byłby również mile widzianym rozwiązaniem ![]() -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Czego nie zrobisz probujac dojsc 320km tanie nie bedzie, a pieniadze beda trudne do odzyskania. Ja bym doprowadzil do dobrego stanu to co jest i sie cieszyl jazda.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki).
Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra ![]() Myślałem o V8 z E39... ciekawe jak to rzeczywiście było by z kosztami, ale tak czy inaczej zakładam, że oscylujemy w granicach 20k przy SWAPie minimum... dźwięk V8ki jest jednak nie do pobicia - miałem Quattroporte i to właśnie w nim uwielbiałem - dźwięk silnika... problem zawsze u mnie jest taki, że ja sam nie mam absolutnie żadnej wiedzy i wszystko robiłby dla mnie ktoś... a to oznacza kolejne koszty i to zwykle niemałe... :/ Czy możecie polecić kogoś, kto takie rzeczy ogarnia i z kim można było by pogadać na temat konkretnych kosztów poszczególnych działań? kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki). Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno ![]() OK, jakie trzeba liczyć pieniądze w tym przypadku i co to są "barany"? ![]() P.S. Przepraszam z góry za niektóre pytania, ale jak mówię, moja wiedza ogólna mechaniczna mówiąc wprost jest niewielka, natomiast ta dotycząca BMW jest zerowa... :/ -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty.
kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000 można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca. stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł. katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony. strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
sprzedajesz swoj kompletny silnik ze skrzynia (chetni sie znajda bo lepszy pod turbo niz strokery m50b30) i za ta sama kase kupujesz kompletny swap silnik m62b44 z skrzynia 5b (ewentualnie dawca e39 540i angol) dokladasz robocizne 3,5tys zl, w przypadku angola moze wyjdziesz nawet na 0
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty. kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000 można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca. stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł. katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony. strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz ![]() No i to jest konkret i to jeszcze jaki przyjemny kosztowo! ![]() ![]() No dobra, ale zakładając, że nadal biorę pod uwagę SWAP, czy rzeczywiście koszty włożenia V8 z E39 były by podobne do S54? Czy ktoś wie z czym by się to wiązało? W sensie co trzeba było by wymienić, żeby coś takiego zainstalować? -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Z3 ma przód bardzo podobny do E36 = porządne wstawienie V8 to kupa szmalcu i czasu jaki trzeba na to poświęcić. Motor, który masz jest bardzo fajny bo można go doładować turbo równie prosto co każde M50. Na dzień dobry 400 hp+, a więc żadne S50 czy S54 nie będzie miało nawet szansy podejścia do takiego zestawienia.
Jak nie chcesz zatracić charakteru samochodu to idąc po linii zgodnośni z VINem będzie to chyba najsensowniejsza opcja. Jakikolwiek swap zepsuje to połączenie. Oczywiście jak chcesz pedantycznie podejść do tematu i myśleć o tym ile to straci po modach na wartości, to nie ruszaj niczego. -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
dobre turbo zrobione zgodnie ze sztuka na 400+ to min. 15tys zeby pozniej placzu nie bylo, serwisowanie: jesli nie masz sprawdzonego zaplecza serwisowego to odpusc, . V8 seria b.male ryzyko fuck-upu, turbo 400+ a swap S62 - twoj silnik i skrzynia kosztowo wychodzi podobnie, V8 pod maska z3m to jak ala z8
![]() camil_q : wpisz " swap + m62 " w popularnym serwisie aukcyjnym |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o
Zepsujesz ten samochód a suma sumarum na koniec będzie wart tyle co waży +koszt swapa. Jeśli planujesz tym autem trochę pojeździć i liczysz na zysk (przynajmniej nie spadek) w przyszłości przy odsprzedaży to tylko i wyłącznie tuning obecnego silnika (najlepiej wolnossący).Swap s54/s50 jeszcze mógłby przejść ale turba i jakieś v8 swapy odpadaja.Mówię ci ożenisz się z tym autem.Nie wiem jaki chcesz budżet przeznaczyć ale gotowy kompresor/kit też byłby dobrym rozwiązaniem.Jest akurat taki w dziale sprzedam ![]() Można też zmienić wałki ,kolektor m50, kolektor wydechowy i wystroić.280KM pęknie ,koszt okolice 7kzł.Najszybszy i tak nigdy nie będziesz więc przemyślane mody na dobrych aftermarketowych częściach i cieszyć sie jazdą unikatową Z3M a nie z3 "po swapie" |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
na 280hp walki mocno ostre, tylko gora bedzie, dolu 0 doslownie jeszcze gorzej niz w serii, pozadne barany 2tys + dolot sensowny 1tys walki 4tys strojenie 1tys moze z montazem w 10tys sie zamknie 280hp, chodzi nie o wartosc pojazdu po modach tylko o hp/pln, zeby zyskac w przyszlosci i nic nie stracic zostaw seryjne z3m us w zadbanym stanie ale to jest forum o tuningu a nie o klasykach, kompresor latwy montaz i demontaz, tylko ta moc bardzo optymistyczna 320 bez IC i bez ruszania niczego w silniku bez strojenia, jak wyjdzie powtarzalne 290KM na dynamomecie to bedzie dobrze , kompresor tez ma wady straty mocy i dzwiek pod maska irytuje co kto woli
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o U nas ori z3m maja silniki s50 albo s54 a nie stuningowane m50, ktore w dodatku ma inna skrzynie i zamiast porzadnego hamulca maja to co na Europe szlo do zwyklych Z3, to nigdy nie bedzie warte tyle co europejskie Z3M ani nie bedzie jezdzic ani nawet brzmiec podobnie. Moze w stanach ta wersja by trzymala cene, u nas raczej kolekcjonera nie przyciagniesz na to. A nawet zebym sie nie znal na niczym i merytorycznie gadal najwieksze glupoty to nie wiem do czego odnosi sie super partia (w polityce nigdy nie bylem) ale od k... to sobie mozesz wyzywac wlasna rodzine albo kolegow z podworka, troche chyba cie porwalo zeby bluzgac na kompletnie obca ci osobe (nie pamietam zebysmy sie poznali) z powodu roznicy zdan na temat swapu silnika? No bez jaj, chyba powinienes przeprosic. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Nie placz,bo nie zrozumiales przeslania .Nikogo nie obrazam ani nawet nie probowalem obrazic.Ale jesli odebrales te "kur.o" jako przezwisko w twoja strone to sory.
Teraz na temat.Wiadomo ze z3m eu to to nie jest i napewno wlasciciel nie dal tyle jak za europe i nie bedzie sprzedawal w cenie europejskiej z3m. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Pekluj jakieś doładowanie, panie
![]() A jeśli przez moment mam być poważny - na początek doprowadź do ładu i składu (diagnostyka vanosa, sond, przepływki i innych czujników, ew. ich wymiana), później kolektor z m50+barany+strojenie. I odkładaj kasę na turbo/kompresor (jeśli moc po przedstawionych wcześniej modach nie będzie Cię satysfakcjonować). Zaletą silnika, który siedzi w Twojej Zetce, jest jego potencjał. Na marginesie - jest on bazą dla silników Alpiny (e46 B3 3.3, 3.3s - setka więcej pojemności, moc odpowiednio 280 i 305 KM). Turbo nie wymaga, z tego co wiem, żadnych nieodwracalnych ingerencji w auto, więc jak będziesz szykować auto na 100% ori klasyka, po prostu powyjmujesz to wszystko ![]() I nie przejmuj się, niby "tylko" 240 KM, ale radość z jazdy będzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy ![]() No widzisz, nie znalem tego, a bez tej wiedzy jakos tak wygladalo ze to moglo byc do mnie ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:42 |