![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
Cześć,
wymyśliłem sobie auto jak w temacie. Ogólnie jeżdżę przede wszystkim Alfą i inspiracją jest tutaj Alfa 4C Roadster, ale... co tu dużo mówić, nie stać mnie na taki fun car ![]() ![]() ![]() Podsumowując, najbardziej pasuje Smart. Pytanie, próbowałem trochę poszukać czy ktoś coś takiego robił, ale wiele nie znalazłem, poza wrzucaniem do Smarta silników z motocykli, jak Hayabusa, czy R1 i jakieś upalanie tego w filmikach na YT... żadnych konkretów, szczególnie w PL. Swoją drogą się zastanawiam, czemu ten silnik wrzucali do "pudełka" ForTwo zamiast do roadstera? Nieważne... W każdym razie sam pomysł brzmi ciekawie, niemniej zastanawiam się, czy to do czegoś się w takiej konfiguracji nadaje poza wspomnianym kręceniem się w kółko... Moje główne założenia: - auto ma być stosunkowo szybkie i zwinne (załóżmy =<5sek do 100km/h było by bardzo OK); - ma dać się prowadzić, nie tylko kręcić bączki; - ma nadawać się do codziennej jazdy po mieście, a więc idealnie gdyby została w nim klimatyzacja i grało sensowne audio; - napęd na tył to raczej standard w takich autach, 4x4 zakładam za nieosiągalne; - jeśli chodzi o koszty chciałbym zmieścić się w 30k pln; Oczywiście można powiedzieć, kup znów S2k (tylko dołóż przynajmniej 10-15K PLN) i po temacie, ale myślę, że może w podobnych, lub mniejszych pieniądzach uda się zrobić coś szybszego niż S2k i nie tak oczywistego. Czy źle myślę? Tu właśnie pytanie do Was - czy spotkaliście się z podobnymi modami w Smarcie? Mam na myśli realne projekty, może coś komuś rzuciło się w oczy nie tylko w PL, co mogło by stanowić źródło informacji? I czy w ogóle - tu pytanie do osób mających konkretne doświadczenia z takimi zabawkami - myślicie, że te założenia powyżej są realne? -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
30k i ponizej 5 do 100? To raczej niemozliwe. ZA 30k ani s2k ani 350z nie kupisz. Mozesz co najwyzej pomyslec o mx5 nb plus turbo, ale wtedy i tak ponizej 5s nie bedzie
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Najtanszy smart roadster w ogloszeniach kosztuje 10k, chociaz pewnie do niczego sie nie nadaje i trzeba dac realnie ~15k. Czyli masz drugie 15k na swap. Jesli nie umiesz sam w garazu to kompletnie nierealne.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Ale co można wsadzić nietypowego za 15k, oczywiście z turbo, ze jakimś SA zapewne, żeby jakoś sensownie działało... Jestem pewny, że całe napędy w tym smarcie w serii są przystosowane bliżej do mocy 90 koni niż 300+
![]() Sam osobiście również jaram się takimi autami poniżej tony, rwd - takie gokarty dla facetów... Ale jak przejrzałem rynek i co za ile można kupić jakiś czas temu to wcale nie są to tanie zabawki i zabawy... ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 December 2012 Skąd: Legnica ![]() |
A jakiś kitcar ?? Replika 7 za tą kasę realna?? I ile trzeba wydać na taki kit car żeby zszedł w okolicy 5 do setki
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Ja bym chętnie zobaczył takiego smarta ze swapniętym t-jetem, może nawet ze skrzynią tct...
Ostatnio sam mysłałem nad połączeniem t-jet+rwd, ale najchętniej w postaci Mx-5 nc, bo jest trochę sztuk z uwalonym 1.8, albo rx-8 tylko pytanie czy jakaś skrzynia siądzie p&p, poza tą z nowego fiata 124 spyder... ![]() Ale takie tematy są dla ludzi , którzy poskładają taką zabawkę we własnym zakresie, w innym przypadku budżet zdecydowanie za mały. Z realnych rzeczy, choć też poza budżetem to wspomniana przez Ciebie mr-2, a konkretnie zzw30+ k20, było takie coś na forum i było szybkie. Edit: 99% takich "wynalazków" nigdy nie będzie nadawało się do jazdy na codzień, o tym możesz zapomnieć na "dzień dobry", zwłaszcza jak tego nie ma, albo jest mało w internetach ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
Nierealne założenia. Mx5 plus turbo będzie lepszym wyborem i powinieneś się zmieścić w budżecie.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 May 2014 ![]() |
![]() Cos takiego na smarcie wymyślili w Portugalii ![]() ![]() A tak wygląda render ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Jako, że silnik siedzi na ramie pomocniczej łatwodemontowalnej z auta można coś pokombinować tylko uzbrój się w cierpliwość
![]() Na twoim miejscu zbadałbym temat swapu silnika 1.5 ze skrzynią manual z forfour. A potem jak mało to jakąś malutką turbawkę ( tak jak zrobił to brabus ). Weź pod uwagę tylko to, że w aucie pójdzie wszystko do przeróbki. W zasadzie będziesz musiał zrobić kit-cara i nałożyć na to budę smarta z papierami ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Silnik 1.5t siedział seryjnie w colt czt... W tym budżecie można kupić fajna ośke typu ep3 Type R więc po co te kombinacje że swapami...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Bo ma byc roadster i RWD
![]() I dlatego zalozenia w tym budzecie sa nierealne. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Zostaje mx5 i jakieś drobne mody, lub jeżeli nie przeszkadza opina fryzjerska poszukać z3 2.8i. Audio i wyposażenie (klima, skóra, rwd) bd ok, tanimi modami da się podciągnąć furę na około 220km, wybór kół, części mechanicznych ogromny i w dobrych cenach. No i czysta radość z jazdy lekkim roadsterem z mruczącym r6 pod maską
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 27 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Mi przychodzą dwa pomysły
z3 RX8 z k20 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Jak zrezygnujesz w Smarcie Roadster z bagażnika to wysokością nie ogranicza Cię silnik, a jak już kupisz Coupe i odseparujesz kabinę to masz jeszcze więcej miejsca.
Można tam wpakować całego t-jeta ze skrzynią, duże turbo i będzie śmigał. To waży 900kg więc nie ma tragedii, a i pewnie by można zejść z wagi skoro ma to być FunCar ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja mam cos takiego
https://c3.staticflickr.com/3/2885/11178105..._c0cc0def69.jpg z silnikiem ze starego miniaka anglicy wkladaja jeszcze silniki z moto, opla, albo hondy ( do k20 wlacznie ) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Kilkanascie lat temu mialem przyjemnosc bycia przewiezionym Suzuki Cappucino z 13b-rew TT. Nie moge dokopac sie na dysku do jego specyfikacji, z tego co pamietam byl zblokowany ze skrzynia 6b z RX7 FD, HT-12 zmienione na wieksze suszarki, KAAZ 2W szpera i co najlepsze to bylo wsadzone na jakims dedykowanym kit-cie ktory sprawial, ze operacja byla wlasciwie p&p. Pamietam, ze ten projekt byl opisywany w Banzai w owym czasie, rok mniej wiecej 2003-2004. Wazylo toto 700kg (o 40 wiecej niz seria) i mialo bodaj 380 koni. Ale do uzytku na codzien raczej sie nie nada.
Kit do konwersji Fiata X1/9 na K20 tez widzialem i mysle, ze to moze byc fajna opcja, nie doktoryzowalem sie z tematu, ale powinienes latwo cos wygooglac. Co do Smarta 452 kolega mial kiedys sluzbowke z Intela programowo podciagnieta na jakies 130 koni, bardzo dobrze wspominam jak ten woz cwierkal, buehehe. Niestety fabryczny silnik dlugowieczny nie byl, poddal sie przy 55-60kkm. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 30 August 2010 Skąd: Wawa ![]() |
OK, dzięki za informacje. Chyba Kras ma rację pisząc:
CYTAT Jeśli nie umiesz sam w garażu to kompletnie nierealne. Pozostaje więc chyba rzeczywiście dołożyć i kupić coś "normalnego" ![]() ![]() ![]() -------------------- Pozdrawiem
Camil |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Budżet powinien starczyć na Z3 2.8, a jak za mało, to zawsze można wrzucić coś większego lub uturbić.
-------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdrowy Opel GT to bardziej 60 niz 30k zl.
Za 30k zl spokojnie kupisz i zdlubiesz na 300+ Audi TT MKI Q 20VT bez dachu. Moze to jest dobra opcja. Ewentualnie 3,2 V6 z widokami na doladowanie w przyszlosci. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 00:24 |