![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Witam,
zakupiłem niedawno Audi A4 2.5 tdi v6 AKN, jako że przeprowadziłem się do niemiec i nie mam na razie gdzie robić projektu, kupiłem dejli. Wiem że silnik porażka i wgl. Ale mam kilka pytań. 1 Licznik mi nie działa: Licznik wariuje mi w aucie, raz na ruski rok działa. Jak się okazuje przez świrowanie licznika auto nie ciągnie. Chciałem zmienić Licznik ale, po włożeniu licznika innego auto nie odpali. Jak zakodować licznik? bo po włożeniu licznika "nowego" nie można połączyć się z kompem. 2 Zmiana głowic. Mój silnik co prawda chodzi cicho ale nie mam zamiaru czekać aż wypluje co ma w środku, mimo że rzekomo po remoncie głowic, to ita kmi się to nie podoba, bo jak otworzę wlew oleju to widać 2 krzywki i jedna ma w miejscu styku z popychaczem inny kolor, czyli teoretycznie nie kolorowo xD Czy głowice z BDG i innych "zmodernizowanych" 2.5 tdi podchodzą p&p ? Jak zwrócić uwagę przy kupnie że głowice są właśnie z BDG ? 3 Pompa AKE 3x9mm czy we wszystkich AKE jest ta pompa ? i czy może ktoś podać Nr pompy 3x9mm ? przekładać tylko głowiczkę z AKE do mojej czy całą Pozdrawiam -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Tak, BDH, BAU i inne zmodernizowane podchodzą P&P. Nie warto pakować pompy z AKE, seria z AKN w zupełności wystarcza
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja proponuję sprawdzić impulsator + jego wiązkę zamiast wymieniać licznik. Licznik musisz dobrać stosownie do rocznika samochodu. ewentualnie może być od A6 C5, ale nie jest to rozwiązanie idealne (wskaźnik paliwa zwłaszcza) - tyle że ciągle musi być tego samego typu (CAN/brak CANu) jak Twój oryginalny.
EDIT: @Borek123: Co to znaczy modyfikowalny sterownik? -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
borek chodzi o sterownik na pompie ? z tego co pamiętam nie było blokowanych pomp w starszych silnikach.
Jeżeli chodzi o licznik to ja mam wgle nie z tego auta, bo z automata i bez wskaznika oleju :/ przyjde z pracy wrzuce zdjęcia licznika Pompe bede zmieniał bo u mnie wpadnie GTB 2260vk ![]() ![]() Powiedz jak się sprzęgło zachowuje u cb -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Który rocznik tego auta (najlepiej modelowy), to Ci powiem dokładnie jakiego licznika szukać.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Jak przyjmuje większa dawkę to git. Jak uważasz, u mnie paliwa jeszcze jest do podlania na fabrycznej pompie z AKN, nic z nią nie robiłem poza przejedzeniem jej.
Sprzęgło spoko, mam tarcze obita kevlarem i nowy docisk serie LUKa. Teraz bede jeszcze przerabiał dwumase na jednomas, bo juz sie odzywa. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Vin: WAUZZZ8DZ1A100206
Licznik jaki potrzebuje: 8D0 920 900 M Co do pompy ake podejdzie p&p czy lepiej head zaadaptować do mojej pompy ? Z tego co pamietam to chyba sterownik nie hula jak sie przełoży Borek: Opowiedz jeszcE co to za wtryski z iveco ? Apropo twojego wykresu, mocny program w ake robi podobnie moc ![]() Aha, wszystko generalnie jest sprawne bo licznik wyjąłem i próbowałem reanimować po jakimś Heńku który lutował kości w liczniku i porobił zwarcia na gateach. Jako ze nie mam lupy i odpowiedniej lutownicy. Nie widze gdzie przerwa w ścieżkach. Co mogłem zrobiłem. -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Pokaz mi taki wykres, bo szczerze nie widziałem nigdy takiej mocy w fabrycznym AKE po samym programie
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Chce póki co zrobic auto bezawaryjne, czyli wymienić głowice zrobic odme i założyć tłoczek 3x9mm ponoć na 400km styka sa jeszcze 3x11 i inne lepsze, ale nie pytaj o cenę. Kupiłbyś drugie takie a4 jak mam xd. Nad wtryskami nie myślałem, bo chce to usprawnić i założyć gtb2260vk zrobic mapę, a pozniej dalej kombinować. Auto musi jeszcze dostać Felę i gwint do tego hamulce(musza wejść pod 17 )
Słyszałem co prawda o wtryskach z iveco, ale żadne potwierdzone info. Myślałem o wtryskach z ake bo mam cały kpl silnik do kupienia za śmieszne pieniążki, ale znowu nie wiem jakie różnice miedzy wtryskami akn ake i iveco -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Duża, warto ładować iveco, potwierdzone info, bo u mnie siedzą, po wiecej info pisz na pw. Na pompie z AKN taki wynik jak u mnie jest chyba ok. Jak będziesz cos wiedział wiecej na temat założenia 3x9mm do pompy AKN to pisz, w niedalekiej przyszłości moze sie przydać.
E: Zagłębiłem sie w temat głowicy pompy z AKE, podobno bez problemu, można wkładać ten trójtłok po 9mm, będzie to chodzić podobno. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
Słyszałem co prawda o wtryskach z iveco, ale żadne potwierdzone info. Myślałem o wtryskach z ake bo mam cały kpl silnik do kupienia za śmieszne pieniążki, ale znowu nie wiem jakie różnice miedzy wtryskami akn ake i iveco Wtryski z iveco /cummins to dsla143p970 stykaja do 300ps w 2,5 tdi wraz z głowica trzy tłoczkową np bdg Borek 123 -takich używasz ? jesli tak to napisz jak wyglada rozruch zimny ,zuzycie paliwa,praca na biegu jałowym z tego co wiem iveco wymagaja zwiekszonego cisnienia pierwszego otwarcia ok 280bar dla stabilnej pracy srednica otworków 8x0,16 (akn,afb ma 5x0,18 ake 6x0.15 ) https://www.youtube.com/watch?v=PPnSKWqyDcs dwu tłoczkowa pompa akn jest bardzo słaba i wynik 230ps to jej kres wydajnosci używam wtrysków ake w silniku akn i jestem zadowolony zastanawiałem sie nad wtryskami iveco ale bez wiekszego turbo niz gt2052 i głowiczki 3 tłoczkowej nie wykorzysta sie ich potęcjału nowe -sa tanie jak barszcz firady kupowalem po 95zł/szt |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Wtryski z iveco /cummins to dsla143p970 stykaja do 300ps w 2,5 tdi wraz z głowica trzy tłoczkową np bdg Borek 123 -takich używasz ? jesli tak to napisz jak wyglada rozruch zimny ,zuzycie paliwa,praca na biegu jałowym z tego co wiem iveco wymagaja zwiekszonego cisnienia pierwszego otwarcia ok 280bar dla stabilnej pracy srednica otworków 8x0,16 (akn,afb ma 5x0,18 ake 6x0.15 ) https://www.youtube.com/watch?v=PPnSKWqyDcs dwu tłoczkowa pompa akn jest bardzo słaba i wynik 230ps to jej kres wydajnosci używam wtrysków ake w silniku akn i jestem zadowolony zastanawiałem sie nad wtryskami iveco ale bez wiekszego turbo niz gt2052 i głowiczki 3 tłoczkowej nie wykorzysta sie ich potęcjału nowe -sa tanie jak barszcz firady kupowalem po 95zł/szt No to dzięki za info, chodzi oto że ja na stage 1 chyba zostane na ori pompie i wtryskach tylko gtb2260vk wpadnie, dopiero na stage 2 będe zakładał 3x9mm i zastanawiałem się nad CPC 66% do około 400km lub CPC 90%(koło 500km ) ale koszt ich jest, od 2100zł za CPC 30 do 2600zł CPC 120 Może są jakieś zamienniki firada bosio lub innego producenta. Druga sprawa, jak zakodować ten licznik jak już bede miał ten co potrzebuje. Jutro jadę się rozejrzeć po szrotach. -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Wtryski z iveco /cummins to dsla143p970 stykaja do 300ps w 2,5 tdi wraz z głowica trzy tłoczkową np bdg Borek 123 -takich używasz ? jesli tak to napisz jak wyglada rozruch zimny ,zuzycie paliwa,praca na biegu jałowym z tego co wiem iveco wymagaja zwiekszonego cisnienia pierwszego otwarcia ok 280bar dla stabilnej pracy srednica otworków 8x0,16 (akn,afb ma 5x0,18 ake 6x0.15 ) https://www.youtube.com/watch?v=PPnSKWqyDcs dwu tłoczkowa pompa akn jest bardzo słaba i wynik 230ps to jej kres wydajnosci używam wtrysków ake w silniku akn i jestem zadowolony zastanawiałem sie nad wtryskami iveco ale bez wiekszego turbo niz gt2052 i głowiczki 3 tłoczkowej nie wykorzysta sie ich potęcjału nowe -sa tanie jak barszcz firady kupowalem po 95zł/szt Tak jest, używam tych z iveco. Ustawione na 220bar, nie 280, rozruch na zimno żadnego problemu, spalanie w budzie A6 C5 Avant quattro w granicach 10-12l w mieście. Po montażu właśnie znalazłem info, że niby wymagają ustawienia na 260-280 bar, ale nie widze u mnie żadnych skutków ubocznych, nie leją ani nic, wszystko chodzi jak trzeba. Praca na biegu jałowym, równo i stabilnie, nie faluje, nie telepie silnikiem. Głowica pompy mówisz BDG, a trójtłok z AKE nie jest taki sam? BTW macie jakiś wykres 2.5 na GTB2260vk, ile to można dmuchnąć i jaką moc to może osiągnąc, przy pompie na trójtłoku? Ewentualnie jakieś pomysły na inną dmuchawkę niż 2260? Coś większego? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
Tak jest, używam tych z iveco. Ustawione na 220bar, nie 280, rozruch na zimno żadnego problemu, spalanie w budzie A6 C5 Avant quattro w granicach 10-12l w mieście. Po montażu właśnie znalazłem info, że niby wymagają ustawienia na 260-280 bar, ale nie widze u mnie żadnych skutków ubocznych, nie leją ani nic, wszystko chodzi jak trzeba. Praca na biegu jałowym, równo i stabilnie, nie faluje, nie telepie silnikiem. Głowica pompy mówisz BDG, a trójtłok z AKE nie jest taki sam? BTW macie jakiś wykres 2.5 na GTB2260vk, ile to można dmuchnąć i jaką moc to może osiągnąc, przy pompie na trójtłoku? Ewentualnie jakieś pomysły na inną dmuchawkę niż 2260? Coś większego? mój na wtryskach ake (sedan ośka manual) pali srednio 7-8 (20%miasto 80 trasa) na ori wtryskach palił 7-7,5 (spokojna jazda) głowice pompy ve 44 bdg i ake sa chyba takie same albo podobne tez 3 tłoczki gośc z podanego przeze mnie linka ma bdg i 340 ps na wtryskach cpc choc dawanie 2500 zamiast 600 za wtryski by miec pare ps wiecej jest wg mnie niopłacalne wtrysków dsla mozna dobrac cała mase do tego silnika z róznych ciezarówek i nei tylko te podane z iveco w seri podaja 108mg/r (tyle ma mapa momentu ) sprawdzalem osobiscie znalazłem z bmw 80mg/r i wiele innych podobnych ake maja ok 30% wieksza wydajnośc od seryjnych takie dane znalzłem na jakiejś stronie audi co do turbo mam mape gtb 2260vk ma wydajnosc do ok 350 ps w 2,5 tdii i do 380 w 3.0 (max fow 38lb/min -1,75 bar) sprawdzi sie lepiej niz na każdym 1,9 tdi i ma ta zalete ze nie zepsuje zakresu niskich rpm co na 100% zrobi kazda wieksza (gt2863r nabija 1 bar dopiero przy 2500 i to na 6biegu ! ) idealna na 300ps 2 bar z trzy tłoczkowa pompa i wtryski iveco/cummins do tego konieczne sprzegło o ile dobrze wyczytałem rs6 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
A sprzęgło z AAT ? I wzmocnić wraz z jednomaaem ?
Ma ktos katalog wtrysków PDF czy cos tych Dsla -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Sprzęgła z RS6 nie wrzucisz, bo to automat. Sprzęgło jak chcecie naprawdę mocne to Sachs Performance dedykowany, wszyscy Finowie od 2.5 wkładają to do swoich aut, tylko koszt też nie jest mały, ok. 2600zł za tarczę i docisk. Ja u siebie mam fabryczny nowy docisk luk, tarczę obitą kevlarem i fabryczny dwumas po przebiegu 312kkm, jak na razie jeździ, sprzęgło sie nie ślizga, ale za dużo z niego nie strzelałem. Ciekawe jak sie spisuje w momentach wyższych niż mój, czyli 505Nm. Czyli w sumie GTB2260vk to idealne turbo do 3xx w 2.5 TDI, tyle chciałem wiedzieć, dzięki bardzo.
Co do spalania, w trasie nie sprawdzałem, kiedyś przy okazji policzę ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
A i jeszcze jedno pytanko, dużo modzenia z wysterowaniem GTB2260vk w 2.5?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
A i jeszcze jedno pytanko, dużo modzenia z wysterowaniem GTB2260vk w 2.5? tyle samo co w kazdym innym silniku . Z 10 korekt i da sie ustawić jako tako pilota n75 . sprzegło zawsze mozna wzmocnic podwójna spreżyna dociskowa lub zamówic takie u radzikowskiego zawsze to 1/3 ceny performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Przedewszstkim trzeba zmienić gtb na podciśnienie, a strojeniem się już tuner zajmie. Gtb 2260 vk ma na tye dobrze że nie musisz babrać się z wodą i restryktorami. Jednak z kolektorem i dp jest trochę zabawy
![]() ![]() -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Ty dopiero będziesz wkładał?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:11 |