Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Problem z RX8 Silnik ma kompresje, na biegu nie wchodzi powyzej 5k rpm, na luzie jest ok.
turbocharged
post Wed, 18 Nov 2015 - 12:44
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2012





Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be
i na biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be

Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm
Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie.
Na luzie:

Na biegu:


Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX.
Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Nov 2015 - 12:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Wed, 18 Nov 2015 - 13:51
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





kojot garage pewnie ogarnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbocharged
post Wed, 18 Nov 2015 - 14:38
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2012





Domyślam się, ale moze uda się samemu naprawic, transport auta oraz naprawa pewnie wyniesie mnie polowe co za niego zaplacilem. Auto mialo byc swapowane, ale jako ze silnik okazal sie dzialac, to moze uda sie naprawic niewielkim kosztem i pojezdzic troche na rotaxie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GronekRX
post Wed, 18 Nov 2015 - 16:38
Post #4


User
Dołączył: Wed, 24 July 2013
Skąd: Śladów/Warszawa





CYTAT(turbocharged @ Wed, 18 Nov 2015 - 12:44) *
Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be
i na biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be

Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm
Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie.
Na luzie:

Na biegu:


Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX.
Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną?

Wygląda z grubsza na wadliwą pracę układu podciśnień. Jeden z trzech elektrozaworów od grodzi. Możliwe też że cewki pozostałe które przeważnie padają razem. Na pierwszym miejscu zapuść oko w katalizator. Jak jest to się go pozbądź. Jak nie ma to szukaj w tym co pisałem wcześniej.


--------------------
Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym.
508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boris86
post Thu, 19 Nov 2015 - 10:39
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 25 December 2004
Skąd: Łódź





Ten samochód patrząc po filmikach nie wkręca się na wolnych też normalnie.
Miałem takie objawy w 3 sztukach.
3 razy był inny winowajca.
1. zapchane kanały wydechowe w platach od bardzo twardego nagaru, który odłożył się tam najprawdopodobniej przez katalizator.
2.Stare paliwo - jeśli auto stało to bardzo prawdopodobne. Spuść to co masz w baku, wlej nowe i sprawdz.
3. Najsmutniejsza opcja - silnik się zacierał.


--------------------
RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 19 Nov 2015 - 11:18
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Moze ja jestem slepy,ale w ktorym miejscu na jalowym masz wiekszy przeplyw , niz na biegu? Na biegu dojechales maks do 6 tys rpm i odpusciles gaz. Przy tych 6000rpm osiagnales tyle samo (ok 125g/s) co na postoju.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 19 Nov 2015 - 12:45
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





jackkpl nie jesteś ślepy. Pytanie dlaczego na biegu odpuszczono gaz?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Thu, 19 Nov 2015 - 21:56
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





Może problem z przepustnica bo tam jest elektroniczna tak jak by trakcja zadziałała hehe wtedy gdy nie trzeba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:16