Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z RX8 Silnik ma kompresje
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
turbocharged
Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be
i na biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be

Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm
Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie.
Na luzie:

Na biegu:


Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX.
Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną?
siewcu
kojot garage pewnie ogarnie
turbocharged
Domyślam się, ale moze uda się samemu naprawic, transport auta oraz naprawa pewnie wyniesie mnie polowe co za niego zaplacilem. Auto mialo byc swapowane, ale jako ze silnik okazal sie dzialac, to moze uda sie naprawic niewielkim kosztem i pojezdzic troche na rotaxie.
GronekRX
CYTAT(turbocharged @ Wed, 18 Nov 2015 - 12:44) *
Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be
i na biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be

Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm
Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie.
Na luzie:

Na biegu:


Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX.
Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną?

Wygląda z grubsza na wadliwą pracę układu podciśnień. Jeden z trzech elektrozaworów od grodzi. Możliwe też że cewki pozostałe które przeważnie padają razem. Na pierwszym miejscu zapuść oko w katalizator. Jak jest to się go pozbądź. Jak nie ma to szukaj w tym co pisałem wcześniej.
Boris86
Ten samochód patrząc po filmikach nie wkręca się na wolnych też normalnie.
Miałem takie objawy w 3 sztukach.
3 razy był inny winowajca.
1. zapchane kanały wydechowe w platach od bardzo twardego nagaru, który odłożył się tam najprawdopodobniej przez katalizator.
2.Stare paliwo - jeśli auto stało to bardzo prawdopodobne. Spuść to co masz w baku, wlej nowe i sprawdz.
3. Najsmutniejsza opcja - silnik się zacierał.
jackkpl
Moze ja jestem slepy,ale w ktorym miejscu na jalowym masz wiekszy przeplyw , niz na biegu? Na biegu dojechales maks do 6 tys rpm i odpusciles gaz. Przy tych 6000rpm osiagnales tyle samo (ok 125g/s) co na postoju.
MadeInPoland
jackkpl nie jesteś ślepy. Pytanie dlaczego na biegu odpuszczono gaz?
hold
Może problem z przepustnica bo tam jest elektroniczna tak jak by trakcja zadziałała hehe wtedy gdy nie trzeba.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.