Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be
i na biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be
Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm
Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie.
Na luzie:
Na biegu:
Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX.
Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną?