![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 July 2015 ![]() |
Witam serdecznie.
Mam nadzieje że znalazłem w końcu forum na którym że tak powiem "będę mógł się pobawić i wyżyć". Gdziekolwiek rozpoczyna się temat chiptuning na własną rękę temat kończy się hejtami i głupimi komentarzami... z tego co zauwazyłem tylko w Polsce ponieważ czytam różne światowe fora tuningu i tego nie ma.... do rzeczy.... Mam Fiata Bravo I z silnikiem JTD 8V CF2 105KM z turbo GT15 bez zmiennej geometrii łopatek. Jakiś czas temu wciągnął mnie temat związany z obsługa WinOLS'a i w miarę go ogarnałem natomiast teraz sama kwestia podniesienia mocy. Bawiłem się przeróżnie, na początku samochód przyspieszał zadowalająco przy dmuchawce ustawionej na 1.2 bara, przejeździłem tak 10kkm bez najmniejszego problemu, samochód nie kopcił, "naocznie" można było swierdzić że wszystko było by ok i pewnie by tak było gdyby nie zachciało mi się dalszego kombinowania, podniosłem dawkę paliwa do 92mg i pod to optymalnie dobrałem dmuchanie 1,5bara. Bravo do licznikowych 100km/h przyspieszało w 7,2s, efekt mnie powalił natomiast skończyło się to uwalenym sprzęgle i pompie CR, pompe zmieniłem poźniej bawiłem się dalej, kombinacje alpejskie... uwaliłem wtryski, padły po kolei raz jeden raz drugi, teraz wrociłem do mojej pierwszej stworzonej przeze mnie mapy i jeżdżę bezproblemowo. Samochód raczej służy mi do właśnie tego typu zabaw, fakt że coś padnie, zmienię jeździ dalej mnie poprostu bawi, tak spędzam hobbystycznie czas natomiast chciałbym dowiedzieć się paru istotnych rzeczy. Uklad zasilania to pierwszy Common Rail jego ciśnienie robocze na listwie to 1350bar. Czy istnieje jakiś wzór którym mógłbym wyliczyć dawkę wtryskiwanego paliwa na cykl przy danym ciśnieniu biorąc pod uwagę przepustowość dyszy wtryskiwacza? Chciałbym zlokalizować maksymalną granicę przepływu wtrykiwacza. Przy najmocniejszym programie startujac z pierwszego biegu odcinało mi paliwo, poprostu dawka była za duża przez co wtryski sobie z tym nie radziły. Druga sprawa jak bardzo mogę podnieść ciśnienie na listwie? (biorę pod uwagę doświadczenie związane z uwaleniem pompy a dokładniej regulatora wywołane zbyt wysokim ciśnieniem - z 1350 było 1450bar) Zdaję sobie sprawę że poprzez zabawy tego typu wydam trochę pieniedzy w ten samochód, ale myślę ze jest on na tyle tani w eksploatacji że warto poświecić parę groszy kosztem zdobytej wiedzy i doświadczenia ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Po pierwsze, to obcinało Ci nie z uwagi na dawkę, tylko na ciśnienie. W niektórych starszych JTD (spotkałem się z tym przynajmniej w AR) jest tak, że przy pewnym ciśnieniu czas wtrysku spada do 0. Kolejna kwestia to po prostu spadek wydajności pompy i możliwość odcięcia z uwagi na klękające ciśnienie. Wydajniejsza pompa powinna być tutaj lekarstwem, osobiście polecałbym coś ze starszych MB, np. 3.2 CDI R6.
Zależnie od zastosowanego czujnika ciśnienia nie powinieneś mieć problemu przy sprawnej i wydajnej pompie nawet z 1500 bar ciśnienia. Co do wtrysków - pierwsza sprawa to wątpię że osiągnąłeś 92mg, prędzej uwierzę w 92mm3, a to jest spora różnica. Po drugie - czasy wtrysku pewnie można spróbować liczyć, ale w większości przypadków nawet uznani tunerzy stosują inną metodologię... Kolejna sprawa - podnosić ciśnienie doładowania możesz, weź tylko pod uwagę wydajność tego maleństwa które wisi na silniku. Jeśli chcesz pozostać przy wastegate'owym turbo możesz znów na półce MB znaleźć GT2052S, tudzież próbować jakąś hybrydę. Problemy ze sprzęgłem są do ogarnięcia, wszak są i lepsze materiały cierne i inne sposoby na przeniesienie większego momentu obrotowego... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 September 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Pompy z alfy będą lepsze po p&p.
Dokładnie jak poprzednik. Tutaj powyżej 1400bar jest już 0. Więc jak nie modyfikowałeś tej mapy to może być również źródło twojego problemu. Pamiętaj o czujnikach: rail, boost. Ich zakresie i żeby zostawić odpowiedni zapas pomiarowy. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A czy tam przypadkiem turbo z wczesnych 2.4 JTD nie pasuje (GT20V z ciekawie rozwiązanym sterowaniem)?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
gdybyś dał ori i mod to można by było się wypowiedzieć a tak masło maślane...........
-------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Będę pierwszy....
Jak Ci źle na polskich forach, a na zagranicznych jest tak super to totalnie nie rozumiem po co założyłeś ten temat i żebrasz tutaj... -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
jak da wsad na ori WinOLS nie widzę problemu żeby nawet mu zrobić poprawkę jego moda.
wymagania niestety są na każdym forum w EU - wymagamy legalności oprogramowania ![]() -------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:02 |