![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
Od dłuższego czasu szukam dokładnych informacji o przygotowaniu gaźnika pod turbo. Jest tego całkiem sporo, ale wszędzie przewija się to samo- przeróbka gaźników Dellorto nadciśnieniowy KITem, Solex 32 DIS z Renault 5 Turbo/Fuego, zamknięcie gaźnika podciśnieniowego w szczelnej puszce i opcja Draw Through.
W moim wypadku wszystkie opcje odpadają, dodatkowo w grę nie wchodzi temat wtrysku, czy ITB. Samochód buduję hobbystycznie, według dokładnej historycznej specyfikacji metodą "sztuka dla sztuki", więc o unowocześnienia nie może być mowy. Do rzeczy: gaźnik to Polskiej produkcji Weber 34DCMP, lub jak kto woli gaźnik od Poloneza/125p. Jak wiadomo słabą stroną wszystkich gaźników spiętych z turbo jest szczelność i wytrzymałość pływaków. Rozwiązaniem problemu zgniatających pływaków może być przerobienie tradycyjnego pływaka na korkowy. Jest w sieci kilka poradników odbudowy seryjnie produkowanych korkowych pływaków stosowanych w oldtimerach, więc jest to do zrobienia. Pytanie tylko jakiego korka użyć, bo domyślam się, że bo jabolu raczej nie podejdzie ![]() Kolejna sprawa to uszczelnienie komory pływakowej. Docięcie uszczelki pod konkretny gaźnik nie stanowi dzisiaj najmniejszego problemu i można przebierać w materiałach. Uszczelkę z jakiego materiału najlepiej zastosować? O tradycyjnych, dostępnych w sklepach motoryzacyjnych i allegro nie ma nawet co wspominać z racji jakości. Użycie sylikonu nie jest wskazane z racji na możliwość przyblokowania dysz. Co jeszcze powinno się przemyśleć przy przebudowie takiego gaźnika? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Ja co prawda mam doświadczenie z Keihinami CVK z motocykla, ale myśle ze poza mną nikt nie próbował tematu turbogaźników w takim stopniu zaawansowania w PL.
Na początku bym nie dramatyzował, bo też sie obawiałam że pływaki się zgniotą i wszelkie możliwe uszczelki szlag trafi. Moje pływaki wytrzymały 1,4 bara chwilowe i stałe 1-1,1 bara już drugi sezon. Seryjne, nowe, japońskie uszczelki pod komory pływakowe to samo. Proponuje zrobić podstawowe mody aby na nadciśnienieu leciało paliwo z dysz w wymaganej ilości i potem tylko testować. Pozdrawiam -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
Dzięki za info. Przewidziane ciśnienie w moim projekcie jest o połowę niższe niż u Ciebie, więc może faktycznie nie będzie dramatu.
P.S Zbieg okoliczności, ale wczoraj dostałem do Ciebie namiar od Roberta (PN 1.6T), bo mam kilka pytań właśnie o gaźnik. Pzdr |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 27 April 2014 ![]() |
daj gaznik przed turbo i dodatkowa przepustnice za turbo zeby oleju nie wysysalo
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
daj gaznik przed turbo i dodatkowa przepustnice za turbo zeby oleju nie wysysalo To dodatkowa przepustnica jedyne co da to brak wolnych obrotów. Tu nie chodzi o podciśnienie. Dynamiczny uszczelniacz (aktualnie stosowany), który działa podobnie jak pierścień tłokowy utrzyma olej, ale ciągły kontakt z paliwem będzie zmywać film olejowy i szybko padnie. Bez turbosprężarki z uszczelniaczem węglowym nie ma co się zabierać za draw through. Znaleźć turbosprężarkę lub sam zestaw do odbudowy z uszczelniaczem węglowym jest ciężko. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 27 April 2014 ![]() |
przestudiuj materiały techniczne a nie cisnij bzdur -jak dasz dodatkową przepustnice za turbina po po zamknieciu przepustnicy w turbinie nie bedzie podcisnienia
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
jak dasz dodatkową przepustnice za turbina po po zamknieciu przepustnicy w turbinie nie bedzie podcisnienia Bez podciśnienia nie ma wolnych obrotów. Uwierz, podciśnienie nie jest tu problemem. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 27 April 2014 ![]() |
jedno pytanie - ile zrobiłeś gaznikowców turbo i ile normalnie jezdziło ? tylko prosze nie ściemniaj
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 11:59 |