Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przygotowanie gaźnika pod turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
AdamTC
Od dłuższego czasu szukam dokładnych informacji o przygotowaniu gaźnika pod turbo. Jest tego całkiem sporo, ale wszędzie przewija się to samo- przeróbka gaźników Dellorto nadciśnieniowy KITem, Solex 32 DIS z Renault 5 Turbo/Fuego, zamknięcie gaźnika podciśnieniowego w szczelnej puszce i opcja Draw Through.
W moim wypadku wszystkie opcje odpadają, dodatkowo w grę nie wchodzi temat wtrysku, czy ITB.
Samochód buduję hobbystycznie, według dokładnej historycznej specyfikacji metodą "sztuka dla sztuki", więc o unowocześnienia nie może być mowy. Do rzeczy:
gaźnik to Polskiej produkcji Weber 34DCMP, lub jak kto woli gaźnik od Poloneza/125p. Jak wiadomo słabą stroną wszystkich gaźników spiętych z turbo jest szczelność i wytrzymałość pływaków.

Rozwiązaniem problemu zgniatających pływaków może być przerobienie tradycyjnego pływaka na korkowy. Jest w sieci kilka poradników odbudowy seryjnie produkowanych korkowych pływaków stosowanych w oldtimerach, więc jest to do zrobienia. Pytanie tylko jakiego korka użyć, bo domyślam się, że bo jabolu raczej nie podejdzie cool.gif. Skontaktowałem się z kilkoma firmami, na razie zdążyła odpowiedzieć tylko jedna. Podobno korek lity jest odpowiedni do topienia w benzynie i nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń.

Kolejna sprawa to uszczelnienie komory pływakowej. Docięcie uszczelki pod konkretny gaźnik nie stanowi dzisiaj najmniejszego problemu i można przebierać w materiałach. Uszczelkę z jakiego materiału najlepiej zastosować? O tradycyjnych, dostępnych w sklepach motoryzacyjnych i allegro nie ma nawet co wspominać z racji jakości. Użycie sylikonu nie jest wskazane z racji na możliwość przyblokowania dysz.

Co jeszcze powinno się przemyśleć przy przebudowie takiego gaźnika?
killme
Ja co prawda mam doświadczenie z Keihinami CVK z motocykla, ale myśle ze poza mną nikt nie próbował tematu turbogaźników w takim stopniu zaawansowania w PL.
Na początku bym nie dramatyzował, bo też sie obawiałam że pływaki się zgniotą i wszelkie możliwe uszczelki szlag trafi.
Moje pływaki wytrzymały 1,4 bara chwilowe i stałe 1-1,1 bara już drugi sezon. Seryjne, nowe, japońskie uszczelki pod komory pływakowe to samo.
Proponuje zrobić podstawowe mody aby na nadciśnienieu leciało paliwo z dysz w wymaganej ilości i potem tylko testować.

Pozdrawiam
AdamTC
Dzięki za info. Przewidziane ciśnienie w moim projekcie jest o połowę niższe niż u Ciebie, więc może faktycznie nie będzie dramatu.
P.S
Zbieg okoliczności, ale wczoraj dostałem do Ciebie namiar od Roberta (PN 1.6T), bo mam kilka pytań właśnie o gaźnik.
Pzdr
zorro529
daj gaznik przed turbo i dodatkowa przepustnice za turbo zeby oleju nie wysysalo
MArcin91
CYTAT(zorro529 @ Sat, 08 Nov 2014 - 10:56) *
daj gaznik przed turbo i dodatkowa przepustnice za turbo zeby oleju nie wysysalo


To dodatkowa przepustnica jedyne co da to brak wolnych obrotów. Tu nie chodzi o podciśnienie. Dynamiczny uszczelniacz (aktualnie stosowany), który działa podobnie jak pierścień tłokowy utrzyma olej, ale ciągły kontakt z paliwem będzie zmywać film olejowy i szybko padnie. Bez turbosprężarki z uszczelniaczem węglowym nie ma co się zabierać za draw through. Znaleźć turbosprężarkę lub sam zestaw do odbudowy z uszczelniaczem węglowym jest ciężko.
zorro529
przestudiuj materiały techniczne a nie cisnij bzdur -jak dasz dodatkową przepustnice za turbina po po zamknieciu przepustnicy w turbinie nie bedzie podcisnienia
MArcin91
CYTAT(zorro529 @ Sat, 08 Nov 2014 - 17:47) *
jak dasz dodatkową przepustnice za turbina po po zamknieciu przepustnicy w turbinie nie bedzie podcisnienia

Bez podciśnienia nie ma wolnych obrotów.

Uwierz, podciśnienie nie jest tu problemem.
zorro529
jedno pytanie - ile zrobiłeś gaznikowców turbo i ile normalnie jezdziło ? tylko prosze nie ściemniaj
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.