![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
nie mają dopuszczenia, na szczęście auto nie staje po wyjechaniu z lotniska, placu czy toru, ale:
- są bardzo głośne - na mokrym z kałużami bezpieczna vmax to czasem 70-80 km/h na prostych - policja może się czepiać, nie mam doświadczeń - przy szkodach AC towarzystwo ubezpieczeniowe może kwestionować sprawność techniczną auta - szkoda je zużywać na ulicy |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem R888 nadaje się tylko na krótkie próby (do 4km), i do tego jechane systemem KJS. Na wszelkie inne próby, a w szczególności tor, slick będzie lepszy.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
nie mają dopuszczenia, na szczęście auto nie staje po wyjechaniu z lotniska, placu czy toru, ale: - są bardzo głośne - na mokrym z kałużami bezpieczna vmax to czasem 70-80 km/h na prostych - policja może się czepiać, nie mam doświadczeń - przy szkodach AC towarzystwo ubezpieczeniowe może kwestionować sprawność techniczną auta - szkoda je zużywać na ulicy Rozumiem, że najlepsze dla moich potrzeb (pojeżdżawki) będą 9-tki, czyli te z najbardziej miękkiej mieszanki? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
ja kupiłem 9-tki (najmiększe z oferowanych), inni najczęściej kupują średnio miękkie
ja wolę miękkie, bo ostatnio w F1 zwykle lepsze czasy są na miękkich mieszankach ![]() |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Krotkie podsumowanie: jesli chcesz opon, ktore sa tez legalne na ulicach,
to nie ma niczego lepszego niz R888. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#146
|
![]() |
070 jest fajna tylko szkoda ze jest tylko w jednym rozmiarze no nie tylko w jednym o ile masz na myśli 225/45/17 Krotkie podsumowanie: jesli chcesz opon, ktore sa tez legalne na ulicach, to nie ma niczego lepszego niz R888. jeszcze jest Falken AZENIS RT 615... ale nie mam pewności co do dopuszczenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Rozumiem, że najlepsze dla moich potrzeb (pojeżdżawki) będą 9-tki, czyli te z najbardziej miękkiej mieszanki? Wg mnie jeśli pogoda się utrzyma taka jak teraz czyli około 30stopni to rs7 to minimum. Ostanio w lancerze x komplet rs5/rs7 (nowe) wystarczył na 3 Ułęże czyli około 200 - 250 km i wyszło z jednej opony płótno. Na trasie rzędu 4-5 km opona nagrzewa się do 70-80 stopni ( przednia) po 1 -2 kólkach i na szorstkim asfalcie rs9 to raczej popłynie szybko jak bedzie 25+ stopni na zewnątrz. Teraz po zejściu pary rs5/rs7 następny kompet to bf goodrich A20 lub ponownie pirelli ale juz tylko 4 x rs5 ale nie wiem jak traktuje opony RS ? |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Co polecicie na "Tor Kielce"? Odcinek kartingowy jest strasznie śliski. Rozgrzane Toyo R888 225/45 R15 o miękkości 100 nie ogarniają. Może Kumo? Potrzebuje to założyć na Tigera S-Roadstera. Pozdrawiam Adam Walenda _________________ WALENDA MOTORSPORT Budowa replik legendarnych samochodów ul. Koryncka 36, 04-686 Warszawa tel. (022)8153085 fax (022)8125666 http://walenda-motorsport.pl/ -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Adamie, w tym drugim watku Ci odpisalem
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
jeszcze jedna uwaga dotycząca slicków do niesportowych samochodów:
- na suchym bardzo mocno przyspieszają zużycie elementów zawieszenia i przeniesienia napędu (skrzynia, sprzęgło, dyfer, półosie) - paradoksalnie im poprawniejsza jazda (maksymalna przyczepność, minimalne poślizgi) tym większe zniszczenia |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
- paradoksalnie im poprawniejsza jazda (maksymalna przyczepność, minimalne poślizgi) tym większe zniszczenia Tych slickow??? -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
niestety nie, częsci zawieszenia i przeniesienia napędu ostatnio zerwałem śruby mocujące tylną belkę do karoserii Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą! -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Mój przejazd na Toykach, widać, że nie wyrabiają:
-------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Z pewnoscia prawdziwy slick mieszanka poradzi sobie lepie (z miekka to szybko sie skonczy). Natomiast nie robilbym dramatu, jesli jechales R888 na tym filmie, to... to jednak sa swietne opony
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Z pewnoscia prawdziwy slick mieszanka poradzi sobie lepie (z miekka to szybko sie skonczy). Natomiast nie robilbym dramatu, jesli jechales R888 na tym filmie, to... to jednak sa swietne opony ![]() Znalazłem fajne oponki Kumho. Zaryzykuje i przetestuję w Kielcach. Mam nadzieje, że wypadną lepiej niż R888. Na R888 nie mogłem w pełni wykorzystać mocy auta, na odcinku kartingowym. Jak już przetestuje, to napiszę które lepsze. Pzdr, -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
przetestowałem wczoraj Toyo R1R (235/40 R17; nowe), kilka spostrzeżeń poniżej
po założeniu opon przejechałem ok.200 km po drogach, spokojnie, bez żadnego mocnego hamowania zacząłem od ciśnienia 1,9 bar na zimno we wszystkich kołach, temp. powietrza 25st - suchy asfalt, na początku bardzo zła przyczepność, zarówno tyłu przy gazie w zakrętach jak i przodu przy hamowaniach po zdarciu części bieżnika zauważalna poprawa, ale w porównaniu do Federal 595 RS o szerokości 225 przyczepność wyraźnie gorsza do slicków rajdowych w ogóle nie ma czego porównywać - zabrudzony piaskiem zniszczony beton zarośnięty trawą; asfalt w lesie miejscami zabrudzony ziemią tutaj było bardzo dobrze (na tych oponach zrobiłem najlepszy czas próby w obu jej przejazdach), było jedno miejsce mokre i na nim również bardzo dobrze - inne: byłem bardzo zdziwiony małą zmianą ciśnienia na gorąco: upuszczane powietrze gorące, a ciśnienie 2,1-2,2 bar; przy slickach z 1,8 robiło się 2,5; te opony chyba dość mocno rozszerzają się wraz ze wzrostem temperatury będę traktował R1R jako opony na mokre oraz na imprezy, na których będą trasy asfaltowe i zabrudzone; na suchy asfalt R1R nie jest dobrym wyborem (słabo trzyma plus szkoda ją zdzierać) |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
A czy możesz pokusić się o porównanie Fedral 595RS do R888?
-------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
A czy możesz pokusić się o porównanie Fedral 595RS do R888? nie mogę porównywać, nigdy nie jeździłem na toyo r888, ceny wszystkich semi slicków są kosmicznie wysokie, ale 200zł na oponie dużo zmienia, a różnica pomiędzy Federal 595RS a Toyo R1R na suchym jest bardzo duża |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Jak testy R1R na mokrym? Ktoś może podzielić się wrażeniami?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:49 |