![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
ikolego berkut a jasniej
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
CYTAT("Feluke":x5j2kuc4) ...Walter akurat tutaj chodzi zeby sie nie nagrzewal od ciepla w komorze silnika bo normalnie jedyna rzecza jaka go chlodzi jest powietrze wpadajace przez przepustnice. Chyba musiał byś przeprowadzić badania co go ogrzewa a co chłodzi. Skąd masz pewność że ciepłe powietrze w komorze jest cieplejsze niż kolektor ogrzewany mocno od głowicy ?????? Właściwie to łatwo się tego dowiedzieć, założyć kilka czujników temp w przestrzeni komory silnika i na kolektorze i będzie wiadomo co sie od czego nagrzewa.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("pietrodet":3auiepo4) ikolego berkut a jasniej co jasniej? abs, takie tworzywo.
czy to kolejny uzytkownik typu "no, dawajcie rozwiazania jakies, bo nie mam czasu czytac i szukac, migusiem!"? |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("pietrodet":25xsbeav) moze komus sie obila jakas inna plyta trrmoizolacyjna jak ktos cos wie niech powie
Delrin, Teflon, Nylon, etc. - wyliczanka może być bez końca. Wszystko zostało już napisane. Proponuję zapoznać się z poniższym artykułem - cytat z [url=http://www.teamswift.net:25xsbeav]TEAMSWIFT.NET[/url:25xsbeav] "I did some tests with the nylon spacer and found out it reduce temperatures at the end of the runners by as much as 20 deg. this is huge. The plenum temperature droped by 10 deg. This was with a cultus manifold. Since the stock swift manifold has the CIV almost embeded into the plenum, I suspect temperature difference to be even greater with a stock swift unit. The test was performed with the engine idling for 30 mins. Fan kicked in a couple of time, just to make sure engine temperature were the same as when you are waiting at the red light. With the cultus manifold and steel gasket, I got a average reading of 91deg at the base of the runners with the laser pyrometer. ![]() This is the reading I was getting at the plenum. ![]() I teared the manifold apart and started the install. First thing you need to do is to enlarge the holes a little bit to make room for the nylon insulators ![]() I can't push enough the fact that any aluminum surface must be decked to insure its flatness. Look at this flange after I got it decked for a few seconds. you can see it was seriously warped as only the center of the flange has been sanded. It will take several passes to bring everything back to normal. If you don't want a leak, bring your manifold at your local engine shop and have it decked. Don't forget to clean it up carefully before puting it back. ![]() Here are the nylon insulators. Those have a nice shoulder that will keep the bolt from transfering heat to the flange. Note that the manifold will be 100% electricaly insulated. You will have to make sure the grounds that usually thread into the intake are relocated elsewhere on the head or you will have severe electrical issues. ![]() It's mandatory to use a sealant to keep leakage away. ![]() My favorite brand is the gasket eliminator 515 from Loctite. This is a special anaerobic sealant, meaning it will only dry and harden where there is no air. ![]() time to reinstall the manifold, slide in the nylon spacer into place before tightening everything. ![]() Same thing with the CIV spacer. Note how different the cultus design is. The CIV is held much farter from the plenum than on a stock manifold, creating a lesser warm spot than the swift one. The spacer will make a even greated difference on a stock swift intake. ![]() When everything is done and said, it's time to check the efficiency of the spacers. Here is what I got at the base of the runners after leaving the engine to idle for 35 mins (fan kicked in several time also) ![]() And finally..the plenum [img]http://www.turbinetech.ca/photo/nylon_spacer/test4.jpg[/img] The difference is incredible. you can put your hands anywhere on the intake, it will remain cold. Now try to keep your hand on a stock swift manifold with the engine idling for 30 mins. good luck! [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img]" Oraz [url=http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=7174&postdays=0&postorder=asc&highlight=nylon&start=0:25xsbeav]link[/url:25xsbeav] do kompletnego tematu. A teraz tylko pozostaje nabyć płytę nylonową/teflonową i albo wyżeźbić samemu albo oddać do wycięcia wodą. -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Walter - jesli jest tak jak piszesz to nie widze sensu zakladania takiej przekladki.... zastanow sie dobrze nad tym co napisales.
Organoleptycznie moge powiedziec ze taka przekladka robi roznice ~40C (z 90C do ~40-50). Musze poeksperymentowac z teflonowymi podkladkami, listwa paliwowa i pasta miedziana (moja listwa przylega do kolektora na duzej powierzchni i mozna by poeksperymentowac z tym by oddawac cieplo do paliwa). |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
Dzieki Flathead za przykladny post ale im wiecej przeczytalem tym mniej wiem co z polskich dostepnych materjiałow proponujecie i pytanko jak sie nazywa ten termoment na jakiej zasadzie on dziala
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
czy płyta 4mm teflonu da jakis efekt czy mniej jak 10mm to niema co zaczynac jjak czym obrobic wyciac w domowych warunkach
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Pochwala sie nalezy!
4mm juz da spora roznice, ale jesli nie zaizolujesz srob to wiele stracisz, widze to teraz wyraznie. Jak zrobic... Uszczelka w reke, odrysowac kontur i wycinac / wyfrezowac . |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
i znowu mnie berkut zagioles a czym zaizolowac sruby. z odrysowaniem niebedzie problemu mozna i kalke do tego uzyc tylko skad w domu ( frizarka:
![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
CYTAT("pietrodet":3f1d66fd) i znowu mnie berkut zagioles a czym zaizolowac sruby. z odrysowaniem niebedzie problemu mozna i kalke do tego uzyc tylko skad w domu ( frizarka:
![]() da sie go wiercic i opilowac nawet pilnikiem do paznokci jezeli niemasz dostepu do obrabiarki to moesz nawet dremelem to zrobic czy jak to sie pisze dokladnie -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
Dremel to firma to nie dane nazedzie wyglada jak szlifierka prosta wysokoobrotowa. Jak czym zaizolowac sruby przy 4mm pewno szpilki seryjne nie wystarcza wiec trza bedzie nowe zapodac czy obil sie komus grubszy teflon o czy lub inny materjial
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Czy w tym temacie można coś jeszcze dodać? Jak zaizolować śruby - wszystko masz na poprzedniej stronie. Proponuję ruszyć głową a nie zadawać kolejne pytania. Większość rzeczy już została opisana.
1. Materiały - gdzie szukać i jakich szukać (przynajmniej kilka materiałów plus miejsca w których szukać) 2. Sposoby obróbki - około 3ech - dać do wycięcia, frezować, obrobić samemu - wiertarka, pilnik etc. 3. Jakie daje efekty - patrz poprzednia strona, czy na pewno - to zależy jak się do tego przyłożysz. Proponuję w przyszłym tygodniu pokazać wszystkim zainteresowanym tym tematem zakupiony materiał plus efekty obróbki, zamiast pisać "jaki to termometr, etc.", lub tłumaczyć czym jest Dremel. Tyle OT z mojej strony. P.S. Do ogarnięcia tematu wystarczająca jest książka z fizyki dla szkoły podstawowej plus podstawowe dane dot. użytych materiałów (np. Wikipedia). -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
ok zapomniałem o jednej sprawie
Od zewnątrz nie ma sensu izolować a od wewnątrz jak najbardziej. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
Przez przykrecenie naopewno ale nie tylko ale i przez ogulna cieplote w komoze silnika
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
A teraz po polsku proszę.
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
a co z bakelitem (chyba tak to sie zwie) sluzacym do robienia skrzynek bezpiecznikowych na budowach? kojarzy ktos o czym mowie?
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
Czy uzywal ktos inny materjial niz teflon moze cos dostepne w marketach budowlanych
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
kolega dejv667 napisal o bakielicie czy spotkal sie ktos z tym szykam nylonu moze ma ktos jakis link do takowego materjialu
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
CYTAT("pietrodet":1xfchtxz) kolega dejv667 napisal o bakielicie czy spotkal sie ktos z tym szykam nylonu moze ma ktos jakis link do takowego materjialu
masz odpowiedzi w brud a szukasz dziury w calym zdecyduj sie pytasz sie jak zrobic cos do siebie czy prowadzisz ANKIETE??? -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
User Dołączył: Tue, 30 October 2007 ![]() |
Zmieram informacjie i materjialy jedni pisza o bakielinie inni o teflonie w poscie ze strony http://www.teamswift.net jest mowa tylko o nylonie. Szukalem uczciwie i tylko znalazlem rajstpy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 21:42 |