Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Izolacja kolektora ssacego
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
pietrodet_troll
Strasznie mi sie grzeje Kolektor ssacy. Poradzcie czym go zaizolować
the.wolf
tasmą termoizolującą?
!markos
i wykombinowac jakas uszczelke izolujaca, bo grzeje sie pewnie glownie od glowicy
andrzejrs
pianką do okien?
pietrodet_troll
Co do wypowiedzi kolegi "the.wolf" raczej cos termoizolacyjnego tylko ze typowe paski termoizolacyjne czy to koce sa uzywane do kolektora wydechowego. A z ssacym czy ktoś kiedyś walczył. Dumam właśnie nad uszczekla tylko z czego zeby wytrzymala temperature (nieprzewodnik) olej i nie popłyneła
bobr4
moze nadmuch powietrza na kolektor? dziala to w ruchu ale... dziala : )

np. wyciac otwor w masce i skierowac powietrze na kolektor
pietrodet_troll
Z tym cieciem to moze w ostatecznosci narazie to cos ambitniejszego np wyjac kolektor i go na spokojnie precyzyjnie czyms ...... Zaizolowany kolektor wydechowy zmiejszy temperature w komoze ale co z uszczekla i powierzchnia pomiedzy głowica,blokiem i kolektorem
Logan
Mam takie podkładki/uszczelki pod kolektor ssący zamontowane w Imprezie. Są wykonane z materiału który nazywa się Tufnol, i podobno w ogóle nie przewodzi ciepła.

wyglądają tak:

pietrodet_troll
Skad cos takiego masz kupiles na zamówienie czy jest pod kazdy lub prawie kazde auto Czy w warszawie lub polsce gdzie to dostanie pewno drogo a co ze szpilkami nie za kródkie wtedy
Logan
Zamawiałem z Anglii, koszt to ok. 100 GBP, śruby są w komplecie dłuższe. Niestety nie wiem jak jest z dostępnością do innych aut.
pietrodet_troll
A ile na PL dales , jakie to grube i jaki dalo to efekt
Logan
100GBP x 5,5 = 550zł

mają 10mm grubości, kolektor jest chłodniejszy, ale ciężko mi jest określić dokładnie efekt, bo w tym samym czasie było montowane sporo innych częsci.
!markos
przelicz sobie po kursie

mysle, ze daloby sie wyciac takie cos do praktycznie dowolnego auta wedlug rysunku oryginalnej uszczelki pod kolektor ssacy, nie wiem tylko jak z dostepnoscia odpowiednich materialow

wymiana szpilek/srub to chyba najmniejszy problem w tym calym przedsiewzieciu
pietrodet_troll
550zl To zeczywiscie .... impreza...... Moze sa płyty tego materjialu zeby sobie dociac do wlasnego kolektora tylko jaki to materjał. 10mm odstemp to jest powiekszenie dolotu co zmienia pojemnosc czemu az 10mm

Added after 5 minutes:

A czym owinac powierzchnie kolektora ssacego aluminiowego i gdzie dostac taki kawalek do wyciecia Tufnol lub inny materjiałtani
Feluke
Kup plyte teflonu i albo daj komus zeby ci to wyfrezowal na wzor ori uszczelki albo sam cos podziergaj.
pietrodet_troll
checi i maszyny sa tylko skad taka "płyte"
KABOOM
tak z ciekawości co to za samochód że kolektor ssący aż tak ci się grzeje jaką temp ma powietrze podczas jazdy, jak ciepły jest kolektor podczas jazdy, jak to sprawdzałeś
Walter
CYTAT("pietrodet":1p4i92w8)
checi i maszyny sa tylko skad taka "płyte"
W każdym sklepie z tworzywami sztucznymi, na allegro też da się znaleźć.
Feluke
CYTAT("pietrodet":1kbvi41j)
checi i maszyny sa tylko skad taka "płyte"

Pierwszy lepszy z brzegu:
[url:1kbvi41j]http://allegro.pl/item259932708_poliamid_pa6_wym_10x500x1000_teflon_boramid_.html[/url:1kbvi41j]
A tutaj drugi:

[url:1kbvi41j]http://allegro.pl/item261191542_teflon_tarflen_plyta_410x410_grubosc_5_faktura.html[/url:1kbvi41j]
gondoljerzy
CYTAT("Logan":1s7x0vb6)
Mam takie podkładki/uszczelki pod kolektor ssący zamontowane w Imprezie. Są wykonane z materiału który nazywa się Tufnol, i podobno w ogóle nie przewodzi ciepła.


Czy to czasem nie jest nasz zwyczajny siermiężny tekstolit?
[url:1s7x0vb6]http://www.tekstolit.com/oferta/tekstolit.htm[/url:1s7x0vb6]
Na alledrogo jest też coś podobnego pod nazwą rezotex.

pietrodet_troll
a czy te linki podane to napewno do pewnych płyt
Feluke
CYTAT("pietrodet":1smu0ows)
a czy te linki podane to napewno do pewnych płyt

Co to znaczy pewnych?
Do takich ktore zaizoluja kolektor od glowicy? Tak, obojetnie jaki material ktory slabo przewodzi cieplo bedzie dobry do tego. Jednak ze samochod to trzeba wybrac material ktory jest nieodporny na oleje, smary, benzyne oraz cieplo tak do 120*C.
Teoretycznie wystarczy plytka 5mm zeby dobrze zaizolowac ale im grubsza warstwa tym lepiej wiec dobrze jest dac 10mm.
pietrodet_troll
Ktore plyty w polsce dostepne proponujecie azeby sobie dociac na wymiar. 10mm to chyba zaduze powiekszenie komory kolektora. a czym zaizolowac kolektor z zewnacz
Leo
to mi wygląda bardziej na bakielit czy tam jak to się tam pisze.
pietrodet_troll
rozne nazwy to jaki wkoncu materjial polowac
Bartek ZTR
Wystarczy zamiast uszczelki dać 2-3mm przekładkę wykonaną z teflonu PTFE(kolor biały)temp pracy do +260st., będzie działać jako uszczelka, a zarazem oddzieli termiczne kolektor/głowica - SPRAWDZONE
http://www.tekstolit.com/oferta/teflon.htm
pietrodet_troll
Jaka cena jakis post moze o tym widziales
Bartek ZTR
To jest moje rozwiązanie - ten materiał nie jest drogi, ja chyba płaciłem ok 30zł.(grub.3mm) za kawałek na wycięcie takiej termicznej przekładki/uszczelki
Walter
CYTAT("pietrodet":97z6oy4i)
Jaka cena jakis post moze o tym widziales
Kilka postów wyżej masz linka.

A teflonu lepiej dawać cienkie uszczelki bo on nie jest zbyt mocny i może popłynąć trochę.
Zibi122
U mnie np teflon odpada bo mam kolektor ssący i wydechowy z jednej strony i mają one wspólną uszczelkę. Pewnie tylko bakielit lub temu podobne sprawdzą się.
dejv667
CYTAT("Feluke":3emjlmqj)
CYTAT("pietrodet":3emjlmqj)
a czy te linki podane to napewno do pewnych płyt

Co to znaczy pewnych?
Do takich ktore zaizoluja kolektor od glowicy? Tak, obojetnie jaki material ktory slabo przewodzi cieplo bedzie dobry do tego. Jednak ze samochod to trzeba wybrac material ktory jest nieodporny na oleje, smary, benzyne oraz cieplo tak do 120*C.
Teoretycznie wystarczy plytka 5mm zeby dobrze zaizolowac ale im grubsza warstwa tym lepiej wiec dobrze jest dac 10mm.

bakelit? kosztuje grosze, latwo sie obrabia.
zdziseq
A mozna tzw baranki ssace otulic pianka taka do otulania rur miedzianych

np: http://allegro.pl/item261439383_izolacj ... _hit_.html
micubussi
Wiem ze na angielskim forum GTi6 sprzedaja uszczelki pod kolektor celem obnizenia temp. I sa one wlasnie PTFE i zdaja egzamin podobno bardzo dobrze. Sam planuje taka uszczelke. Pozatym ma ona ok 3mm wiec nie zmiania zbytnio zadnych pojemnosci.
pietrodet_troll
Szanowni koledzy z wywiadu dowiedziałem sie ze teflon nie jest izolatorem wiec jakies inny płyty prosze podpowierdziec zaproponowac
micubussi
Hmm, moze masz racje. Ale jak to wytlumaczyc ze w angli z PTFE robi sie uszczelki wlasnie w tym celu i one dzialaja dobrze ?
No i swoje tez kosztuja..
pietrodet_troll
Jadlem wlasnie objad i stwierdzilem ze teflon w patelni jest uzywany do tego zeby przenowil cieplo czyli np cos usmazyc a w mechanice teflon jest stosowany na rolki slizbowe. Czyli teflon odpada a ten jakis tam moze nie jest czysty tylko z czyms. Zostaje materjiało nazwie polamid tylko ze plyta najmniejsza to 500mmx1000mm x 5mm płyty polamidowe sa sprzedawane na wage i cena 29zl opiewa na jeden kilogram a plyta ma 5mm ma okolo 5kg czyli około 180zł A potrzeba 100mmx300mm jak kto wie gdzie w detau znajde lub jakis inny materiał slucham. A czym zaizolowac zewneczna czasc kolektora
Walter
CYTAT("pietrodet":jpganfpg)
... A czym zaizolowac zewneczna czasc kolektora
Ale w jakim celu ??? Żeby nie miał gdzie oddawać ciepła i był gorętszy??

Co do materiału to właśnie odpowiedni poliamid ma niezłe właściwości izolacyjne, tylko kwestia ilości. Trzeba by zrzutę zrobić, albo pojechać uszczelki hurtem
Feluke
CYTAT("pietrodet":u2v2zfb6)
Szanowni koledzy z wywiadu dowiedziałem sie ze teflon nie jest izolatorem wiec jakies inny płyty prosze podpowierdziec zaproponowac

Bueheheheh. Przewodnosc cieplna na poziomie 0.2W/mk to nie izolator??
No to musze cie zmartwic ale jedyny material jaki zaspokoi twoje oczekiwania to... proznia, bo poliamid czy inne badziewie ma bardzo podobna przewodnosc cieplna do teflonu 0.1-0.4W/mk.
CYTAT
Jadlem wlasnie objad i stwierdzilem ze teflon w patelni jest uzywany do tego zeby przenowil cieplo czyli np cos usmazyc a w mechanice teflon jest stosowany na rolki slizbowe. Czyli teflon odpada a ten jakis tam moze nie jest czysty tylko z czyms.

A to mnie rozwalilo poprostu na lopatki. Teflon na patelni sluzy do przewodzenia ciepla... no popatrz, a ja glupi myslalem ze do tego zeby nie przywieral mi kotlet.
Ciekawe dlaczego nie robia calych patelni z teflonu tylko z jakiegos glupiego metalu.

Sorry ze tak sie nabijam ale twoje spostrzezenia sa naprawde zabawne. To co chciales wiedziec zostalo powiedziane, masz 3 czy 4 materialy ktore nadaja sie na taka przekladke izolacyjna. Kazdy jest dobry i w miare latwo dostapny. Wsyatrczy tylko chciec poszukac a nie miec podane jak na tacy. Jak poszukasz w google albo po warsztatach w swojej okolicy to ktos moze miec taka plyte i to za niewielkie pieniadze.
Jak ci sie nie uda znalesc to pozstaje zrobic 15 sztuk takiej izolacji i na allegro sprzedac jako super-hiper-mega-wypas gadzet ktory daje 10hp. Moze jeszcze na tym cos zarobisz.

Do izolacji calego kolektora mozesz uzyc armaflexu (izolacji do rur z ciepla woda), koca gasniczego i pewnie jeszcze paru innych izolatorow.

Walter akurat tutaj chodzi zeby sie nie nagrzewal od ciepla w komorze silnika bo normalnie jedyna rzecza jaka go chlodzi jest powietrze wpadajace przez przepustnice.
pietrodet_troll
moze komus sie obila jakas inna plyta trrmoizolacyjna jak ktos cos wie niech powie
berkut
Ford uzywa afaik ABS'u, przynajmniej tak to wyglada na 1 rzut oka.
pietrodet_troll
ikolego berkut a jasniej
Walter
CYTAT("Feluke":x5j2kuc4)
...Walter akurat tutaj chodzi zeby sie nie nagrzewal od ciepla w komorze silnika bo normalnie jedyna rzecza jaka go chlodzi jest powietrze wpadajace przez przepustnice.
Chyba musiał byś przeprowadzić badania co go ogrzewa a co chłodzi. Skąd masz pewność że ciepłe powietrze w komorze jest cieplejsze niż kolektor ogrzewany mocno od głowicy ?????? Właściwie to łatwo się tego dowiedzieć, założyć kilka czujników temp w przestrzeni komory silnika i na kolektorze i będzie wiadomo co sie od czego nagrzewa.
!markos
CYTAT("pietrodet":3auiepo4)
ikolego berkut a jasniej
co jasniej? abs, takie tworzywo.

czy to kolejny uzytkownik typu "no, dawajcie rozwiazania jakies, bo nie mam czasu czytac i szukac, migusiem!"?
Flathead
CYTAT("pietrodet":25xsbeav)
moze komus sie obila jakas inna plyta trrmoizolacyjna jak ktos cos wie niech powie


Delrin, Teflon, Nylon, etc. - wyliczanka może być bez końca. Wszystko zostało już napisane. Proponuję zapoznać się z poniższym artykułem - cytat z [url=http://www.teamswift.net:25xsbeav]TEAMSWIFT.NET[/url:25xsbeav]

"I did some tests with the nylon spacer and found out it reduce temperatures at the end of the runners by as much as 20 deg. this is huge. The plenum temperature droped by 10 deg. This was with a cultus manifold. Since the stock swift manifold has the CIV almost embeded into the plenum, I suspect temperature difference to be even greater with a stock swift unit.

The test was performed with the engine idling for 30 mins. Fan kicked in a couple of time, just to make sure engine temperature were the same as when you are waiting at the red light.

With the cultus manifold and steel gasket, I got a average reading of 91deg at the base of the runners with the laser pyrometer.



This is the reading I was getting at the plenum.



I teared the manifold apart and started the install. First thing you need to do is to enlarge the holes a little bit to make room for the nylon insulators



I can't push enough the fact that any aluminum surface must be decked to insure its flatness. Look at this flange after I got it decked for a few seconds. you can see it was seriously warped as only the center of the flange has been sanded. It will take several passes to bring everything back to normal. If you don't want a leak, bring your manifold at your local engine shop and have it decked. Don't forget to clean it up carefully before puting it back.



Here are the nylon insulators. Those have a nice shoulder that will keep the bolt from transfering heat to the flange. Note that the manifold will be 100% electricaly insulated. You will have to make sure the grounds that usually thread into the intake are relocated elsewhere on the head or you will have severe electrical issues.



It's mandatory to use a sealant to keep leakage away.



My favorite brand is the gasket eliminator 515 from Loctite. This is a special anaerobic sealant, meaning it will only dry and harden where there is no air.



time to reinstall the manifold, slide in the nylon spacer into place before tightening everything.



Same thing with the CIV spacer. Note how different the cultus design is. The CIV is held much farter from the plenum than on a stock manifold, creating a lesser warm spot than the swift one. The spacer will make a even greated difference on a stock swift intake.



When everything is done and said, it's time to check the efficiency of the spacers. Here is what I got at the base of the runners after leaving the engine to idle for 35 mins (fan kicked in several time also)



And finally..the plenum

[img]http://www.turbinetech.ca/photo/nylon_spacer/test4.jpg[/img]


The difference is incredible. you can put your hands anywhere on the intake, it will remain cold. Now try to keep your hand on a stock swift manifold with the engine idling for 30 mins. good luck! [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img]"



Oraz [url=http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=7174&postdays=0&postorder=asc&highlight=nylon&start=0:25xsbeav]link[/url:25xsbeav] do kompletnego tematu.

A teraz tylko pozostaje nabyć płytę nylonową/teflonową i albo wyżeźbić samemu albo oddać do wycięcia wodą.
berkut
Walter - jesli jest tak jak piszesz to nie widze sensu zakladania takiej przekladki.... zastanow sie dobrze nad tym co napisales.

Organoleptycznie moge powiedziec ze taka przekladka robi roznice ~40C (z 90C do ~40-50). Musze poeksperymentowac z teflonowymi podkladkami, listwa paliwowa i pasta miedziana (moja listwa przylega do kolektora na duzej powierzchni i mozna by poeksperymentowac z tym by oddawac cieplo do paliwa).
pietrodet_troll
Dzieki Flathead za przykladny post ale im wiecej przeczytalem tym mniej wiem co z polskich dostepnych materjiałow proponujecie i pytanko jak sie nazywa ten termoment na jakiej zasadzie on dziala
pietrodet_troll
czy płyta 4mm teflonu da jakis efekt czy mniej jak 10mm to niema co zaczynac jjak czym obrobic wyciac w domowych warunkach
berkut
Pochwala sie nalezy!

4mm juz da spora roznice, ale jesli nie zaizolujesz srob to wiele stracisz, widze to teraz wyraznie.

Jak zrobic... Uszczelka w reke, odrysowac kontur i wycinac / wyfrezowac .
pietrodet_troll
i znowu mnie berkut zagioles a czym zaizolowac sruby. z odrysowaniem niebedzie problemu mozna i kalke do tego uzyc tylko skad w domu ( frizarka:smile.gif czy teflon da sie przewiercic i opilowac
henry
CYTAT("pietrodet":3f1d66fd)
i znowu mnie berkut zagioles a czym zaizolowac sruby. z odrysowaniem niebedzie problemu mozna i kalke do tego uzyc tylko skad w domu ( frizarka:smile.gif czy teflon da sie przewiercic i opilowac


da sie go wiercic i opilowac nawet pilnikiem do paznokci
jezeli niemasz dostepu do obrabiarki to moesz nawet dremelem to zrobic czy jak to sie pisze dokladnie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.