![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
U mnie odcinka w BBK przy coś około 7200-7250.
Po wywaleniu sond jest lepiej - bo przy okazji był też ecu zmodyfikowany. Ale podejrzewam ze wywalenie samych sond też coś da, bo mojemy się czasem je****o. Miał non stop przeróżne błędy z drugich sond: a to że nie działają, a to że są miejscami pozamieniane, a to że jedna jest druga nie i na odwrót, a to że raz za bogata mieszanka, a to że za uboga itp itd etc. Bywało, że gorzej jechał. Teraz jezdzi raczej równo, stabilnie. Pomiar był robiony po długiej trasie, postał jakąś godzinkę, ale wiadomo, że się nie wychłodził odpowiednio (kolektor był nadal gorący). Biorąc pod uwagę tą jego idiotyczną termikę, to pewnie w bardziej sprawiedliwych warunkach dla tej jednostki mógłny wypluć nawet nieco więcej. Obecnie momentami mam wrażenie że jeździ jeszcze lepiej. Niestety ta zmiana nie wpłynęła korzystnie na sprzęgło... ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Mam FX400 do tego modelu jak chcesz
![]() ![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
Jeden z użytkowników forum robi sprzęgła do tego modelu do którego nie trzeba się przyzwyczajać. Mało problematyczne jeśli chodzi o przyzwyczajanie nogi czy zachowanie auta, działanie jak seria. A i 700+ Nm mu nie straszne
![]() -------------------- S4 ProTurbo "Sweet Single" in progress
|
|
|
![]()
Post
#424
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
who?
kiedyś z kimś rozmawiałem ale cena taka, że za tą kasę ściągnąłbym lekki jednomas ze sprzeglem kevlarowym stage 3/4 ze stanów od JHM... Problemem jest też to, że ja nie mogę sobie pozwolić na to żeby wyciągnąć swoje sprzeglo, odesłać w przestrzeń i czekać ileś dni... Samochód w codziennej eksploatacji i dojazdach do roboty... Surveyor, napisz na pw jak się na fx400 jezdzi - jak z ruszaniem i pracą podczas jazdy. To że ciężej chodzi to pal licho - no chyba że trzeba się zaprzeć jak przy awaryjnym hamowaniu.. ile km zrobiłeś na nim. No i jaka cena by Cię interesowała ![]() |
|
|
![]()
Post
#425
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
A propos sond i katów. Moja po wykruszeniu samych wkładów z pre katów i głównych i usunięciu programowo drugich sond w koncu zaczeła jezdzić. Było to porównywalne do seryjnego 335i , gdzie robiłem wiele testów z rolki przy róznych prędkościach. Z tego co pamietam zszedłem na 5.6 do 100 mierzone z łapy i aplikacją (automatyczna skrzynia). Silnika nie remontowałem, bo co ciekawe oleju nie brała. Wymieniłem natomiast na pewno cewki, świece, przepływomierz.
Termika tego silnika jest dramatyczna. Moc spada odczuwalnie kiedy kolektor dolotowy jest temperatury reszty silnika. Czyli z grubsza zawsze ![]() ![]() A tak swoją drogą, to tęsknie za nią. Ma już ją drugi właściciel po mnie, jedzi ma się dobrze, i sprawia radośc. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#426
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
I ma lpg
![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
bo sam do niej zakładałem podtlenek
![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#429
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
who? kiedyś z kimś rozmawiałem ale cena taka, że za tą kasę ściągnąłbym lekki jednomas ze sprzeglem kevlarowym stage 3/4 ze stanów od JHM... Problemem jest też to, że ja nie mogę sobie pozwolić na to żeby wyciągnąć swoje sprzeglo, odesłać w przestrzeń i czekać ileś dni... Samochód w codziennej eksploatacji i dojazdach do roboty... Surveyor, napisz na pw jak się na fx400 jezdzi - jak z ruszaniem i pracą podczas jazdy. To że ciężej chodzi to pal licho - no chyba że trzeba się zaprzeć jak przy awaryjnym hamowaniu.. ile km zrobiłeś na nim. No i jaka cena by Cię interesowała ![]() Chyba ta osoba z którą rozmawiałeś. To jest też kompletne kevlarowe sprzęgło z kołem zamachowym. Także plug&play ![]() -------------------- S4 ProTurbo "Sweet Single" in progress
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
bo sam do niej zakładałem podtlenek ![]() Najpierw była w Radomiu. Teraz gdzie poszła nie wiem. Zapytam. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Kurcze ja nie miałem naklejkiKNale zbiorniczek znajomo czysty i nowo wyglądający. To był czarny awant z czarnymi lusterkami ? fotele srodek jasne ? -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 23 December 2013 ![]() |
Kurcze ja nie miałem naklejkiKNale zbiorniczek znajomo czysty i nowo wyglądający. To był czarny awant z czarnymi lusterkami ? fotele srodek jasne ? Tak tak. To jest ten samochód. Jestem jego aktualnym właścicielem. Założyłem gaz w Przysiekach, Grzesiek własnie to dla mnie robił. Super robota. Autko nadal nie bierze oleju. Jestem z niego bardzo zadowolony. Chciałem Ci lagadula podziękować, że tak o niego dbałeś. Dzięki temu mam teraz fajny wóz. Jedna sprawa mnie tylko w nim martwi. Ostatnio Vagiem wybadałem takie błędy: KOD Auto Trans: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 910 156 Component and/or Version: AG6 09L 4.2L5V RdW 0040 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 63251 3 Faults Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 000 - - - Intermittent 18289 - Powertrain Data Bus: Missing Message: Acceleration Request P1881 - 000 - - - Intermittent 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 000 - - - Intermittent Jak czytałem to jest chyba jakiś problem ze sterownikiem i przekazywaniem obrotów silnika dla sterownika skrzyni biegów. Skasowałem błędy i czekam czy się ponownie pojawią. Przy okazji poczytałem o swojej skrzyni biegów: ZF 6HP19A bo chyba własnie taka jest w tym S4 i znalazłem taki artykuł: ![]() Z tego wynika że nie jest to dobra skrzynia do mocnych aut, a takie własnie jest moje auto. Zastanawiam się czy powinienem się tym przejmować. Auto miało zmieniany olej w skrzyni jeszcze przez Architekta Michała z Radomia przy przebiegu około 180 000. Na razie chodzi dobrze teraz ma 193 000. Problemem z w tych autach są również plastikowe napinacze i prowadnice łańcucha, które przy złym użytkowaniu lubią pękać i generują koszty naprawy rzędu 10 000 zł. W związku z tym kontroluję dźwięk łańcucha przy odpalaniu. Jedynie na mrozie słychać chyba łańcuch przez 2 sek. To zasługa twoja lagadula i zastosowania oleju Motul Specyfic 5w30, oraz wymiana co 10 000 km. Czytałem na forum Audizine że sam dźwięk łańcucha na zimnym silniku przez 2 sekundy to naturalna specyfika tych silników. Problem kiedy dźwięk słychać będzie dłużej. Tutaj link z filmikiem jak auto pali z rana na mrozie: S4 B6 dźwięk odpalania zimnego silnika |
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Matko..... wzruszyłem się. Dzieki za dobre słowo. Naprawde ją kochałem. Fantastyczny wóz. Sprzedałem tylko z powodów finansowych.
Olej w skrzyni też wymieniałem, moim zdaniem nie powinieneś się matwić. Przy tych niutonometrach to ta sktzynia wypoczywa. w 3.0tdi A6/A4 jest 6hp26, troszku nowsza od 19 i ma dobrą opinie. Oczywscie każdą da się zniszczyć ale akurat to naszą dbałem ![]() Wiesz że ten rozrząd hałasuje krócej i mniej niż kiedy ją kupiłem ? Nie wiarygodne co Motul robi. Po drodze zrobiłem jeszcze płukanke engine flush'em motula. Dbaj ciesz się, nie myśl o skrzyni. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 23 December 2013 ![]() |
Matko..... wzruszyłem się. Dzieki za dobre słowo. Naprawde ją kochałem. Fantastyczny wóz. Sprzedałem tylko z powodów finansowych. Olej w skrzyni też wymieniałem, moim zdaniem nie powinieneś się matwić. Przy tych niutonometrach to ta sktzynia wypoczywa. w 3.0tdi A6/A4 jest 6hp26, troszku nowsza od 19 i ma dobrą opinie. Oczywscie każdą da się zniszczyć ale akurat to naszą dbałem ![]() Wiesz że ten rozrząd hałasuje krócej i mniej niż kiedy ją kupiłem ? Nie wiarygodne co Motul robi. Po drodze zrobiłem jeszcze płukanke engine flush'em motula. Dbaj ciesz się, nie myśl o skrzyni. Przyznam że podziwiam takich ludzi jak Ty i szkoda, że niewielu ludzi wie tyle o samochodach co Ty. Byłby nasz rynek wtórny samochodów w o wiele lepszym stanie niż obecnie. Michał przekonywał mnie początkowo do tego autka i za to mu jestem wdzięczny, bo początkowo bałem się tak wielkiego motoru. Moja Żona przed zakupem robiła mi awantury że kupuje szatana, ale kiedy wracaliśmy z Radomia i się przejechała, to wysiadła z uśmiechem na twarzy i wszystko jej przeszło. Grzegorz i Eryk kiedy go gazowali wymieniali mi również uszczelki pokrywy zaworów, a po ich zdjęciu silnik wygląda całkiem ładnie po tym Motulu. Oto zdjęcia: Lewa strona Prawa strona Niedawno własnie wymieniłem w nim wszystkie filtry i olej. Może własnie dlatego na filmie słychać tak krótki dźwięk łańcucha. Olej jest świeżutki. Niestety ja nie mam możliwości trzymania go w garażu. Choć ostatnio szukałem garażu do wynajęcia, a przy bloku nie ma nic w okolicy. Auto niestety stoi na mrozie. Boli mnie to ale nic nie poradzę. Szukam działki pod budowę a wtedy będzie i garaż. Mam nadzieję że autko będzie nadal jeździć bo nie zamierzam się go pozbywać. Jakoś nie wyobrażam sobie innego auta dla mnie. lagadula mógłbyś dać kilka wskazówek jak dbać o to auto, żeby za jakiś czas było w podobnym stanie? Chodzi o używanie automatu - to mój pierwszy. Quattro również po raz pierwszy mam. Rozglądam się nad wymianą oleju w dyferencjale, ale na razie nie mam pojęcia jak się to robi i jakie oleje zastosować? Co powinienem w najbliższym czasie zrobić? Co skłoniło Cię do wymiany na nowe zawieszenia z przodu, tj wahaczy, tulei itd. drążka kierowniczego? Niedługo czeka mnie trasa do wielkopolski, już nie mogę się doczekać jazdy w trasie. ![]() |
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
lagadula zapewne coś doda ale kilka podstaw Ci przedstawię, automat powinien wówczas posłużyć:
- obowiązkowa wymiana oleju co 60 kkm - dla spokoju co 50 kkm (w razie niewykonania przebiegu w okresie 5 lat - również wymiana) - zero butowania na zimnym, olej musi się rozgrzać i rozejść po całej skrzyni, przez pierwsze parę km nie osiągaj dużych prędkości (do 90-100 kmh). - jeśli masz możliwość nie ruszaj od razu po odpaleniu, poczekaj kilka sekund, wrzuć D (czy R) i znów odczekaj 2-3 sekundy (mowa o porannych rozruchach po dłuższym postoju) przed zwolnieniem pedału hamulca. - "naucz" się skrzyni - gdy będziesz wiedział w jakich momentach zmienia biegi, staraj się by pedał nie był w podłodze gdy np. skrzynia była już w etapie wrzucania wyższego biegu (po odpuszczeniu/mniejszym wychyleniu gazu) po przyspieszaniu i to robi (wrzuca wyższy) gdzie po ułamku sekundy musi zrobić redukcję bo zadałeś jej to gazem - przeanalizuj co opisałem na pewno skojarzysz taką sytuację - gdy wiesz, że chcesz pojeździć szybciej możesz skorzystać z sekwencyjnej zmiany biegu, szczególnie chodzi o redukcje - jeśli jesteś w stanie wcześniej określić, że chcesz mocno przyspieszyć zredukuj bieg(i) wcześniej by zadać mu ten, na którym chcesz depnąć do podłogi Wszystko sprowadza się do dwóch zasad: 1. Brak pałowania na zimnym 2. Powodowanie możliwie najmniejszej ilości mocnych redukcji pod obciążeniem Skrzynka powinna pochodzić wówczas długo. |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
W ZF olej spokojnie można wymeiniać co 80.000 - 100.000 km. Warto lać oryginalny olej ZF, taki jak ja nalałem. Do tego co napisał joker dodałbym, aby po odpaleniu na zimnym przejechać lewarkiem po wszystkich biegach i spowrotem na D. Poczekać pare sekund i ruszać. Nie przełaczać na światłach na P, jesli zapowiada się długi postój, to wtedy możesz. Poza tym jezdzij normalnie.
BTW, też wymieniałem uszczelki pod kapami, widać nie wytrzymały za długo hehehe. Tam są nawet nowe poduszki pod silnikiem, bo za duzo wibracji było. Możesz sprawdzić profilaktycznie poduszki od skrzyni biegów , przy okazji. A w tylnim dyfrze jest pradwopodobnie olej nie wymienialny. Bynajmniej ja nie slyszałem żeby komuś padł dyfer w quattro. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 23 December 2013 ![]() |
W ZF olej spokojnie można wymeiniać co 80.000 - 100.000 km. Warto lać oryginalny olej ZF, taki jak ja nalałem. Do tego co napisał joker dodałbym, aby po odpaleniu na zimnym przejechać lewarkiem po wszystkich biegach i spowrotem na D. Poczekać pare sekund i ruszać. Nie przełaczać na światłach na P, jesli zapowiada się długi postój, to wtedy możesz. Poza tym jezdzij normalnie. BTW, też wymieniałem uszczelki pod kapami, widać nie wytrzymały za długo hehehe. Tam są nawet nowe poduszki pod silnikiem, bo za duzo wibracji było. Możesz sprawdzić profilaktycznie poduszki od skrzyni biegów , przy okazji. A w tylnim dyfrze jest pradwopodobnie olej nie wymienialny. Bynajmniej ja nie slyszałem żeby komuś padł dyfer w quattro. Cenne uwagi. Z pewnoscia bede je stsowal. Gdzies przeczytalem ze na swiatlach zamiast wlaczac P lepiej zaciagnac reczny hamulec. Czy to dobre dls skrzyni? Jesli chodzi o olej to nie wiem jakj zalal Michal bo to on wymienial. Jaki jest orginalny ZF? Gdzie to mozna nabyc? Uszczelki wymienilem bo delikatnie saczyl sie olej z lewej pokrywy. O wymianie oleju w dyfrze przeczytalem na Audizine, tam niektorzy wymieniaja. Ponoc olej traci z czasem swoje wlasciwosci i warto przy takim przebiegu wymienic. Tam chyba wchodzi taki sam jak do skrzyni. Zastanawiam sie dlatego nad tym olejem ZF? lagadula czym traz jezdzisz? Czy tak dbasz o kazdy swoj samochod? |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Wstyd się przyznać. 2002 Golf IV GTI , ale dbam jak o każdy, ma być w stanie jak z fabryki. W ostatnim roku zrobił 8000 km
![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Wstyd się przyznać. 2002 Golf IV GTI , ale dbam jak o każdy, ma być w stanie jak z fabryki. W ostatnim roku zrobił 8000 km ![]() Dlaczego wstyd ? Solidne auto, GTI z krwi i kości - przodownik GTI, niezajeżdzalne 1.8T pod maską itp Wiec ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 13:02 |