Shoutbox 0 nowych PW 


26 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > »   
Reply to this topicStart new topic
> W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;)
winczako
post Sun, 01 Dec 2013 - 19:50
Post #421


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





U mnie odcinka w BBK przy coś około 7200-7250.

Po wywaleniu sond jest lepiej - bo przy okazji był też ecu zmodyfikowany. Ale podejrzewam ze wywalenie samych sond też coś da, bo mojemy się czasem je****o. Miał non stop przeróżne błędy z drugich sond:
a to że nie działają, a to że są miejscami pozamieniane, a to że jedna jest druga nie i na odwrót, a to że raz za bogata mieszanka, a to że za uboga itp itd etc. Bywało, że gorzej jechał. Teraz jezdzi raczej równo, stabilnie.
Pomiar był robiony po długiej trasie, postał jakąś godzinkę, ale wiadomo, że się nie wychłodził odpowiednio (kolektor był nadal gorący). Biorąc pod uwagę tą jego idiotyczną termikę, to pewnie w bardziej sprawiedliwych warunkach dla tej jednostki mógłny wypluć nawet nieco więcej.
Obecnie momentami mam wrażenie że jeździ jeszcze lepiej. Niestety ta zmiana nie wpłynęła korzystnie na sprzęgło... sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Dec 2013 - 19:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Surveyor
post Tue, 03 Dec 2013 - 18:01
Post #422


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Mam FX400 do tego modelu jak chcesz tongue.gif ale niestety trzeba się do niego przyzwyczaić laugh.gif


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mbwiejska12
post Wed, 04 Dec 2013 - 19:05
Post #423


User
Dołączył: Sun, 22 November 2009





Jeden z użytkowników forum robi sprzęgła do tego modelu do którego nie trzeba się przyzwyczajać. Mało problematyczne jeśli chodzi o przyzwyczajanie nogi czy zachowanie auta, działanie jak seria. A i 700+ Nm mu nie straszne smile.gif


--------------------
S4 ProTurbo "Sweet Single" in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
winczako
post Sun, 08 Dec 2013 - 16:24
Post #424


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





who?
kiedyś z kimś rozmawiałem ale cena taka, że za tą kasę ściągnąłbym lekki jednomas ze sprzeglem kevlarowym stage 3/4 ze stanów od JHM... Problemem jest też to, że ja nie mogę sobie pozwolić na to żeby wyciągnąć swoje sprzeglo, odesłać w przestrzeń i czekać ileś dni... Samochód w codziennej eksploatacji i dojazdach do roboty...

Surveyor, napisz na pw jak się na fx400 jezdzi - jak z ruszaniem i pracą podczas jazdy. To że ciężej chodzi to pal licho - no chyba że trzeba się zaprzeć jak przy awaryjnym hamowaniu.. ile km zrobiłeś na nim. No i jaka cena by Cię interesowała wink.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sun, 08 Dec 2013 - 17:32
Post #425


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





A propos sond i katów. Moja po wykruszeniu samych wkładów z pre katów i głównych i usunięciu programowo drugich sond w koncu zaczeła jezdzić. Było to porównywalne do seryjnego 335i , gdzie robiłem wiele testów z rolki przy róznych prędkościach. Z tego co pamietam zszedłem na 5.6 do 100 mierzone z łapy i aplikacją (automatyczna skrzynia). Silnika nie remontowałem, bo co ciekawe oleju nie brała. Wymieniłem natomiast na pewno cewki, świece, przepływomierz.
Termika tego silnika jest dramatyczna. Moc spada odczuwalnie kiedy kolektor dolotowy jest temperatury reszty silnika. Czyli z grubsza zawsze biggrin.gif Nie bez powodu amerykanie dystansują i izoluja go od reszty. W środku latem, bez klimy, parują podeszwy od ściany grodziowej biggrin.gif

A tak swoją drogą, to tęsknie za nią. Ma już ją drugi właściciel po mnie, jedzi ma się dobrze, i sprawia radośc.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 08 Dec 2013 - 18:18
Post #426


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





I ma lpg biggrin.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sun, 08 Dec 2013 - 19:07
Post #427


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(GREGOR10 @ Sun, 08 Dec 2013 - 18:18) *
I ma lpg biggrin.gif


Powaznie ? Skąd te wieści ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 08 Dec 2013 - 21:16
Post #428


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





bo sam do niej zakładałem podtlenek blush.gif Poszła do rz ? Right ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mbwiejska12
post Mon, 09 Dec 2013 - 17:48
Post #429


User
Dołączył: Sun, 22 November 2009





CYTAT(winczako @ Sun, 08 Dec 2013 - 16:24) *
who?
kiedyś z kimś rozmawiałem ale cena taka, że za tą kasę ściągnąłbym lekki jednomas ze sprzeglem kevlarowym stage 3/4 ze stanów od JHM... Problemem jest też to, że ja nie mogę sobie pozwolić na to żeby wyciągnąć swoje sprzeglo, odesłać w przestrzeń i czekać ileś dni... Samochód w codziennej eksploatacji i dojazdach do roboty...

Surveyor, napisz na pw jak się na fx400 jezdzi - jak z ruszaniem i pracą podczas jazdy. To że ciężej chodzi to pal licho - no chyba że trzeba się zaprzeć jak przy awaryjnym hamowaniu.. ile km zrobiłeś na nim. No i jaka cena by Cię interesowała wink.gif.


Chyba ta osoba z którą rozmawiałeś. To jest też kompletne kevlarowe sprzęgło z kołem zamachowym. Także plug&play wink.gif


--------------------
S4 ProTurbo "Sweet Single" in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 11 Dec 2013 - 11:55
Post #430


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(GREGOR10 @ Sun, 08 Dec 2013 - 21:16) *
bo sam do niej zakładałem podtlenek blush.gif Poszła do rz ? Right ?


Najpierw była w Radomiu. Teraz gdzie poszła nie wiem. Zapytam.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 11 Dec 2013 - 20:50
Post #431


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Jesli poszła do architekta to ta.
Wygląda znajomo ?



--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Fri, 13 Dec 2013 - 14:48
Post #432


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(GREGOR10 @ Wed, 11 Dec 2013 - 20:50) *
Jesli poszła do architekta to ta.
Wygląda znajomo ?


Kurcze ja nie miałem naklejkiKNale zbiorniczek znajomo czysty i nowo wyglądający. To był czarny awant z czarnymi lusterkami ? fotele srodek jasne ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leniobec
post Mon, 23 Dec 2013 - 22:07
Post #433


Rookie
Dołączył: Mon, 23 December 2013





CYTAT(lagadula @ Fri, 13 Dec 2013 - 14:48) *
Kurcze ja nie miałem naklejkiKNale zbiorniczek znajomo czysty i nowo wyglądający. To był czarny awant z czarnymi lusterkami ? fotele srodek jasne ?


Tak tak. To jest ten samochód. Jestem jego aktualnym właścicielem. Założyłem gaz w Przysiekach, Grzesiek własnie to dla mnie robił. Super robota. Autko nadal nie bierze oleju. Jestem z niego bardzo zadowolony. Chciałem Ci lagadula podziękować, że tak o niego dbałeś. Dzięki temu mam teraz fajny wóz.

Jedna sprawa mnie tylko w nim martwi. Ostatnio Vagiem wybadałem takie błędy:

KOD
Auto Trans:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 910 156    
  Component and/or Version: AG6 09L 4.2L5V RdW  0040
           Software Coding: 0000001
            Work Shop Code: WSC 63251
3 Faults Found:
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
        P1850 - 000 -  - - Intermittent
18289 - Powertrain Data Bus: Missing Message: Acceleration Request
        P1881 - 000 -  - - Intermittent
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
        P1857 - 000 -  - - Intermittent


Jak czytałem to jest chyba jakiś problem ze sterownikiem i przekazywaniem obrotów silnika dla sterownika skrzyni biegów. Skasowałem błędy i czekam czy się ponownie pojawią. Przy okazji poczytałem o swojej skrzyni biegów: ZF 6HP19A bo chyba własnie taka jest w tym S4 i znalazłem taki artykuł:



Z tego wynika że nie jest to dobra skrzynia do mocnych aut, a takie własnie jest moje auto. Zastanawiam się czy powinienem się tym przejmować. Auto miało zmieniany olej w skrzyni jeszcze przez Architekta Michała z Radomia przy przebiegu około 180 000. Na razie chodzi dobrze teraz ma 193 000.

Problemem z w tych autach są również plastikowe napinacze i prowadnice łańcucha, które przy złym użytkowaniu lubią pękać i generują koszty naprawy rzędu 10 000 zł. W związku z tym kontroluję dźwięk łańcucha przy odpalaniu. Jedynie na mrozie słychać chyba łańcuch przez 2 sek. To zasługa twoja lagadula i zastosowania oleju Motul Specyfic 5w30, oraz wymiana co 10 000 km. Czytałem na forum Audizine że sam dźwięk łańcucha na zimnym silniku przez 2 sekundy to naturalna specyfika tych silników. Problem kiedy dźwięk słychać będzie dłużej. Tutaj link z filmikiem jak auto pali z rana na mrozie: S4 B6 dźwięk odpalania zimnego silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 23 Dec 2013 - 23:10
Post #434


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Matko..... wzruszyłem się. Dzieki za dobre słowo. Naprawde ją kochałem. Fantastyczny wóz. Sprzedałem tylko z powodów finansowych.
Olej w skrzyni też wymieniałem, moim zdaniem nie powinieneś się matwić. Przy tych niutonometrach to ta sktzynia wypoczywa. w 3.0tdi A6/A4 jest 6hp26, troszku nowsza od 19 i ma dobrą opinie. Oczywscie każdą da się zniszczyć ale akurat to naszą dbałem biggrin.gif żadnych kretynskich zmian z R na D, żadnego startu z hamulca. I delikatnie na zimnym oleju. Poza tym stała zawsze garażu podziemnym więc olej nie był bardzo zimny.
Wiesz że ten rozrząd hałasuje krócej i mniej niż kiedy ją kupiłem ? Nie wiarygodne co Motul robi. Po drodze zrobiłem jeszcze płukanke engine flush'em motula.
Dbaj ciesz się, nie myśl o skrzyni.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leniobec
post Tue, 24 Dec 2013 - 00:45
Post #435


Rookie
Dołączył: Mon, 23 December 2013





CYTAT(lagadula @ Mon, 23 Dec 2013 - 23:10) *
Matko..... wzruszyłem się. Dzieki za dobre słowo. Naprawde ją kochałem. Fantastyczny wóz. Sprzedałem tylko z powodów finansowych.
Olej w skrzyni też wymieniałem, moim zdaniem nie powinieneś się matwić. Przy tych niutonometrach to ta sktzynia wypoczywa. w 3.0tdi A6/A4 jest 6hp26, troszku nowsza od 19 i ma dobrą opinie. Oczywscie każdą da się zniszczyć ale akurat to naszą dbałem biggrin.gif żadnych kretynskich zmian z R na D, żadnego startu z hamulca. I delikatnie na zimnym oleju. Poza tym stała zawsze garażu podziemnym więc olej nie był bardzo zimny.
Wiesz że ten rozrząd hałasuje krócej i mniej niż kiedy ją kupiłem ? Nie wiarygodne co Motul robi. Po drodze zrobiłem jeszcze płukanke engine flush'em motula.
Dbaj ciesz się, nie myśl o skrzyni.

Przyznam że podziwiam takich ludzi jak Ty i szkoda, że niewielu ludzi wie tyle o samochodach co Ty. Byłby nasz rynek wtórny samochodów w o wiele lepszym stanie niż obecnie. Michał przekonywał mnie początkowo do tego autka i za to mu jestem wdzięczny, bo początkowo bałem się tak wielkiego motoru. Moja Żona przed zakupem robiła mi awantury że kupuje szatana, ale kiedy wracaliśmy z Radomia i się przejechała, to wysiadła z uśmiechem na twarzy i wszystko jej przeszło. Grzegorz i Eryk kiedy go gazowali wymieniali mi również uszczelki pokrywy zaworów, a po ich zdjęciu silnik wygląda całkiem ładnie po tym Motulu. Oto zdjęcia:

Lewa strona

Prawa strona

Niedawno własnie wymieniłem w nim wszystkie filtry i olej. Może własnie dlatego na filmie słychać tak krótki dźwięk łańcucha. Olej jest świeżutki. Niestety ja nie mam możliwości trzymania go w garażu. Choć ostatnio szukałem garażu do wynajęcia, a przy bloku nie ma nic w okolicy. Auto niestety stoi na mrozie. Boli mnie to ale nic nie poradzę. Szukam działki pod budowę a wtedy będzie i garaż. Mam nadzieję że autko będzie nadal jeździć bo nie zamierzam się go pozbywać. Jakoś nie wyobrażam sobie innego auta dla mnie.

lagadula mógłbyś dać kilka wskazówek jak dbać o to auto, żeby za jakiś czas było w podobnym stanie? Chodzi o używanie automatu - to mój pierwszy. Quattro również po raz pierwszy mam. Rozglądam się nad wymianą oleju w dyferencjale, ale na razie nie mam pojęcia jak się to robi i jakie oleje zastosować? Co powinienem w najbliższym czasie zrobić? Co skłoniło Cię do wymiany na nowe zawieszenia z przodu, tj wahaczy, tulei itd. drążka kierowniczego? Niedługo czeka mnie trasa do wielkopolski, już nie mogę się doczekać jazdy w trasie. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 24 Dec 2013 - 10:47
Post #436


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





lagadula zapewne coś doda ale kilka podstaw Ci przedstawię, automat powinien wówczas posłużyć:

- obowiązkowa wymiana oleju co 60 kkm - dla spokoju co 50 kkm (w razie niewykonania przebiegu w okresie 5 lat - również wymiana)
- zero butowania na zimnym, olej musi się rozgrzać i rozejść po całej skrzyni, przez pierwsze parę km nie osiągaj dużych prędkości (do 90-100 kmh).
- jeśli masz możliwość nie ruszaj od razu po odpaleniu, poczekaj kilka sekund, wrzuć D (czy R) i znów odczekaj 2-3 sekundy (mowa o porannych rozruchach po dłuższym postoju) przed zwolnieniem pedału hamulca.
- "naucz" się skrzyni - gdy będziesz wiedział w jakich momentach zmienia biegi, staraj się by pedał nie był w podłodze gdy np. skrzynia była już w etapie wrzucania wyższego biegu (po odpuszczeniu/mniejszym wychyleniu gazu) po przyspieszaniu i to robi (wrzuca wyższy) gdzie po ułamku sekundy musi zrobić redukcję bo zadałeś jej to gazem - przeanalizuj co opisałem na pewno skojarzysz taką sytuację
- gdy wiesz, że chcesz pojeździć szybciej możesz skorzystać z sekwencyjnej zmiany biegu, szczególnie chodzi o redukcje - jeśli jesteś w stanie wcześniej określić, że chcesz mocno przyspieszyć zredukuj bieg(i) wcześniej by zadać mu ten, na którym chcesz depnąć do podłogi

Wszystko sprowadza się do dwóch zasad:

1. Brak pałowania na zimnym
2. Powodowanie możliwie najmniejszej ilości mocnych redukcji pod obciążeniem

Skrzynka powinna pochodzić wówczas długo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Tue, 24 Dec 2013 - 13:46
Post #437


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





W ZF olej spokojnie można wymeiniać co 80.000 - 100.000 km. Warto lać oryginalny olej ZF, taki jak ja nalałem. Do tego co napisał joker dodałbym, aby po odpaleniu na zimnym przejechać lewarkiem po wszystkich biegach i spowrotem na D. Poczekać pare sekund i ruszać. Nie przełaczać na światłach na P, jesli zapowiada się długi postój, to wtedy możesz. Poza tym jezdzij normalnie.

BTW, też wymieniałem uszczelki pod kapami, widać nie wytrzymały za długo hehehe. Tam są nawet nowe poduszki pod silnikiem, bo za duzo wibracji było. Możesz sprawdzić profilaktycznie poduszki od skrzyni biegów , przy okazji.

A w tylnim dyfrze jest pradwopodobnie olej nie wymienialny. Bynajmniej ja nie slyszałem żeby komuś padł dyfer w quattro.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leniobec
post Tue, 24 Dec 2013 - 20:07
Post #438


Rookie
Dołączył: Mon, 23 December 2013





CYTAT(lagadula @ Tue, 24 Dec 2013 - 13:46) *
W ZF olej spokojnie można wymeiniać co 80.000 - 100.000 km. Warto lać oryginalny olej ZF, taki jak ja nalałem. Do tego co napisał joker dodałbym, aby po odpaleniu na zimnym przejechać lewarkiem po wszystkich biegach i spowrotem na D. Poczekać pare sekund i ruszać. Nie przełaczać na światłach na P, jesli zapowiada się długi postój, to wtedy możesz. Poza tym jezdzij normalnie.

BTW, też wymieniałem uszczelki pod kapami, widać nie wytrzymały za długo hehehe. Tam są nawet nowe poduszki pod silnikiem, bo za duzo wibracji było. Możesz sprawdzić profilaktycznie poduszki od skrzyni biegów , przy okazji.

A w tylnim dyfrze jest pradwopodobnie olej nie wymienialny. Bynajmniej ja nie slyszałem żeby komuś padł dyfer w quattro.


Cenne uwagi. Z pewnoscia bede je stsowal. Gdzies przeczytalem ze na swiatlach zamiast wlaczac P lepiej zaciagnac reczny hamulec. Czy to dobre dls skrzyni? Jesli chodzi o olej to nie wiem jakj zalal Michal bo to on wymienial. Jaki jest orginalny ZF? Gdzie to mozna nabyc?

Uszczelki wymienilem bo delikatnie saczyl sie olej z lewej pokrywy.

O wymianie oleju w dyfrze przeczytalem na Audizine, tam niektorzy wymieniaja. Ponoc olej traci z czasem swoje wlasciwosci i warto przy takim przebiegu wymienic. Tam chyba wchodzi taki sam jak do skrzyni. Zastanawiam sie dlatego nad tym olejem ZF?

lagadula czym traz jezdzisz? Czy tak dbasz o kazdy swoj samochod?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Tue, 24 Dec 2013 - 21:46
Post #439


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Wstyd się przyznać. 2002 Golf IV GTI , ale dbam jak o każdy, ma być w stanie jak z fabryki. W ostatnim roku zrobił 8000 km biggrin.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 24 Dec 2013 - 22:39
Post #440


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(lagadula @ Tue, 24 Dec 2013 - 21:46) *
Wstyd się przyznać. 2002 Golf IV GTI , ale dbam jak o każdy, ma być w stanie jak z fabryki. W ostatnim roku zrobił 8000 km biggrin.gif


Dlaczego wstyd ? Solidne auto, GTI z krwi i kości - przodownik GTI, niezajeżdzalne 1.8T pod maską itp Wiec ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

26 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 13:02