Shoutbox 0 nowych PW 


26 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;)
Surveyor
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:43
Post #1


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Postanowiłem przenieść temat tam gdzie powinien być:


CYTAT(Surveyor @ Thu, 18 Feb 2010 - 09:51) *
Witam serdecznie.
Krótko przedstawię pacjenta: S4 B7 Avant, prod. 2005r., przebieg obecny 90kkm. Jeżdżę nim od 5 mies, połknął w tym czasie 12kkm (90% w trasie).
Naczytałem się tu u Was sporo złego o tym silniku. Mój przypadek potwierdza nietrzymanie serii: na hamowni w "Kreatorze" wyszło 304km i 387Nm.
Auto jest ucieleśnieniem moich marzeń, nie zamierzam go sprzedawać, chcę nim się w pełni delektować, więc wypada coś zrobić, żeby mój pupil wyzdrowiał.
Do tego od ok. 1-1,5roku coś klekocze/zgrzyta przy odpalaniu-diagnoza wstępna:" przyspieszacz wałka rozrządu", ponoć odpływa stamtąd olej po postoju, bo wyłamane mogą być łopatki i stąd klekocze przez kilka sekund po odpaleniu. Nie znam się dokładnie na tym. Przez 5 mies. mojego użytkowania problem zauważalnie się nie powiększył.
Sporo też dolewam oleju: 0.5l-1.2l/1kkm (zależnie od trybu jazdy), podczas gdy normy AUDI,które znalazłem mówią o max. 0.5l(książka użytkowania) lub 0.8l(Enzold)/1kkm niezależnie od poj. silnika huh.gif
Dodam, że spalanie jest wg mnie w normie: miasto Wawa 13-16l, w korkach 18-24l, ciężki but 17-22l, trasa: 100-130km/h 10-12l, powyżej 130km/h i cięższym bucie 12-14l, średnie: 13-15l.
W związku z powyższym mam do Was kilka pytań:
Gdzie w stolicy ewentualnie na podkarpaciu, małopolsce lub lubelskiem mogę oddać auto do zdiagnozowania i usunięcia w/w usterek bez obaw, że coś może pójść nie tak i przy okazji nie wydając na to foruny.
W szczególności zależy mi na:
1.Dokładnym oczyszczeniu kanałów i zastosowaniu jakiegoś skutecznego rozwiązania typu "odma zewn" czy coś takiego, które zapobiegnie gromadzeniu się tego syfu.
2. Wymianie "przyspieszacza wałka", jeśli to o niego chodzi.
3. Ewentualnym usunięciu przyczyny sporego zużycia oleju (pewnie będą uszczelniacze zaworów).
4. Diagnostyce systemu i usunięciu drobnych problemów z elektryką m.in.: zaświeca się airbag pasażera, nie działają spryskiwacze lamp, wisza się czujnik parkowania
Co sami uważacie o tym wszystkim? Co tu robić? Zastanawiam się też nad delikatnym softem oraz drobnymi poprawkami typu filtry. itp, które po "wyleczeniu" auta dodadzą mu jeszcze kilka procent mocy i momentu.

Będę naprawdę wdzięczny za wszelkie porady, podkreślam, że nie znam się na szczegółach, nie chcę pisać głupot i być za nie banowany. Samochód eksploatuje na codzień, czasem trochę poszaleję, nie staruję w żadnych zlotach i konkurencjach ale chętnie zacznę biggrin.gif Natomiast chętnie podzielę się wszelką wiedzą na temat tego modelu i tego co uda się w nim już naprawić/stuningować, postaram się o jak najwięcej info i zdjęć. Nie mam też nic przeciw, jeśli moje auto będzie robił ktoś z forum, aby szczegółowo tutaj wszystko opisał. Dlatego m.in. wybrałem ten temat, jeśli chcecie można go przenieść.

Z góry dzięki. Pozdrawiam.



CYTAT(-Maciek- @ Thu, 18 Feb 2010 - 10:31) *
ZTCW w S4 B7 nie ma FSI, więc ten problem Ciebie nie dotyczy.

Pozdrawiam



CYTAT(rennen @ Thu, 18 Feb 2010 - 15:45) *
S4 B7 ma ten sam silnik co S4 B6 - nie ma tam FSI. A co do koni to nie jestem pewien czy będzie tak prosto - legenda głosi, że te silniki "tak mają" i nie jest to spowodowane żadną awarią czy kłopotami - po prostu tyle mają mocy w serii i tyle.



CYTAT(Surveyor @ Thu, 18 Feb 2010 - 21:53) *
No to trochę namieszałem. Zasugerowałem się błędnie, że szlam w FSI powoduje ubytek mocy w S4 B6 i B7. Sorki tongue.gif To jeden temat mamy z głowy. A co sądzicie o zużyciu oleju? Jest za wysokie? No i u kogo robić, na forum przewijają się Sportmile, VTG, Compsport, w rodzinnych stronach działa też SID ale z tego co znalazłem wszyscy lubią dłubać w 2.7l. Nie wiem czy ktoś by miał ochotę podłubać przy 4.2 biggrin.gif


Pozdrawiam.


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lagadula
post Fri, 19 Feb 2010 - 12:34
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Z tego co zdążyłem nauczyć sie na audizine, a tam jest kopalnia wiedzy o S4 B6 / B7

1. Klekotanie - każdy ma ten kłopot a rozwiązania nie ma (podobno). AUDI mówi że tak ma być. Pewne osoby w USA wymieniały i ten felerny fazator i nawet napinacze rozrządu. Nie było poprawy. Jesli chcesz, to fazator kosztuje ok 500 PLN - możesz spróbowac. Jednak nie ma informacji o jakiejkolwiek awarii silnika spowodowanej klekotaniem. Doraźnym rozwiązaniem jest wymiana oleju, ale pomaga to na krótko.
2. Mody - w USA albo robią remap + wydech + wkladka "sportowa" powietrza K&N i maja lepsze samopoczucie, lub montują kompresor za nascie tysiecy naszych PLNów.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 19 Feb 2010 - 13:34
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





W temacie tego dzwieku przy zapalaniu auta to jest to raczej normalne, na Audizine zrobili sonde wsród użytkowników S4B6/B7 i 90% ma tą usterkę, niektórzy piszą zeby naprawiać bo moze to prowadzić do wiekszych uszkodzeń ale według np. ASO Audi jest to jak najbardziej normalne i nie należy się tym przejmować, ja się już przyzwyczaiłem.

W temacie spalania oleju podawane przez fabryke to do 1l/1000km, niestety jest to duzo ale chyba tutaj dużo do poprawienia nie masz, trzeba się przyzwyczaić i już, popatrz też na kanale na wycieki które mogą to powodować, ja miałem problem z miską olejową którą delikatnie uciekał olej, naprawiłem temat i dolewki są bardzo rzadkie.

Kolejna sprawa to moc, niestety ale te autka tak mają-standardowo od 300 do 330 i nie więcej w serii, rozwiązaniem jest ściągnąc troche gratów z USA, niestety nie jest to taka tania zabawa ale wyniki są i można osiągnąc pod 360KM, wydech, kolektor, chip. Najlepiej opisywaną firmą jest www.jhmotorsports.com, wejdz sobie na ich stronkę i wszystko znajdziesz. Dla ciekawostki napiszę że właściciel tej firmy powsadzał wszystkie zabawki produkowane przez nich do 4,2V8 i zrobił wysoką 12 na 1/4 mili czym potwierdził informacje ze te rzeczy dają rzeczywisty dobry przyrost mocy i auto jezdzi podobnie nawet z RS4.

Ja bym się nie bawił w tuningowanie auta w naszym kraju jesli są sprawdzone rozwiązania, można jednak u nas zrobić wydech i np. popróbować coś z chipem, podobno jakieś tam doświadczenie ma firma Unitronic z Piaseczna, można też uderzyć do VTG. Przy dobrze wykonanym wydechu,chipie i strojeniu tego na hamowni pewnie możesz uzyskać do 5-10%.

Według mnie najlepszą ale niestety najdroższa opcją jest instalacja kompresora, niestety opcja droga chociaż można na niej uzyskać pod 460-500KM. Koszt kompletnej instalacji to 8500USD, do tego trzeba pewnie liczyć zrobienie wydechu i sprzęgła na początek.
Ja u siebie założyłem system NX, strzały +35/+50/+75 nie uszkodziły silnika i wszystko działa jak należy, koszt instalacji z kocykiem (u nas w kraju to MUS) to ok 4500,-zł ale system działa jak należy i w momencie jak brakuje mocy przy wyścigach z mocniejszymi autkami pomaga wink.gif

Najwięcej informacji na temat tych autek znajdziesz tutaj:http://www.audizine.com/forum/forumdisplay.php?46-B6-B7-S4-RS4
pozdrawiam


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Sat, 20 Feb 2010 - 20:14
Post #4


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Kurcze to zabiliście mi ćwieka z tym klekotem. Nie jest to przyjemny dźwięk i myślałem, że da się go pozbyć.
Prnit skoro u Ciebie podobnie się dzieje, może byśmy się jakoś spyknęli, chciałbym porównać te dźwięki i ogólnie pogadać i poradzić się się jeśli nie masz nic przeciw.
W sumie mam mechanika, który mi to wstępnie zdiagnozował w Sandomierzu, robił wiele VAG-ów, nie robi tuningu tylko remonty, ma b.dobrą opinie ale tego 4.2l jeszcze nie robił. Cena tego przyspieszacza/fazatora w ASO to coś ok 1700PLN ale jeśli Lagadula mówi, że za 500PLN się znajdzie, to byłbym w stanie zaryzykować. Cały rozrząd jest od strony kabiny więc trzeba wyciągać silnik.Szkoda, że jednak nikt z forum nie chce tego obejrzeć. Popróbuje też na PW, może jednak się uda smile.gif
Zużycie oleju zaakceptuję jeśli okaże się, że kompresja i diagnostyka będzie ok. Wycieków jak narazie nie znalazłem, pod spodem jest wszystko ok.
Ogólnie wygląda na to, że nie jest tak źle z moim egzemplarzem, bo źle jest z wszystkimi tongue.gif Straciłem trochę szacunku do Audi, przez to wszystko ale nie widzę innej alternatywy jak moje S4 4.2 V8 no chyba, że RS6 V10 za parę lat cool.gif

Jeśli chodzi o tuning, to na początek obowiązkowo wymienię przepływki paliwa i powietrza, bo najwyższy czas. Rozglądałem się też za chipami. Spośród deklarowanych do tego modelu nieźle wygląda ten:

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Audi...4pk.html#header

32KM i 43Nm ciekawe ile w tym prawdy smile.gif i cholernie daleko, najbliżej do Belgii biggrin.gif w opiniach użytkowników znalazłem S4 B7 ale niewiele zrozumiałem, to chyba po Holendersku

a w PL np. ten:

http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning-au...4.2-344-km.html

21KM i 27Nm na forum o nich niewiele ale obiecująco brzmi i sporo opinii.

Po tych zabiegach powinna przynajmniej być seria laugh.gif

A przy okazji zapytam: można strzelać NX od 0km/h czy musisz już mieć jakąś v?

No i może za jakiś czas pomyślimy o tym kompresorze ale napewno nie chcę być pierwszy w PL biggrin.gif Trochę mnie przeraża ten świst ale w sumie coś w tym jest:

http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

PS dzięki Wam za porady
Pozdrawiam


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Sun, 21 Feb 2010 - 14:12
Post #5









CYTAT(Surveyor @ Sat, 20 Feb 2010 - 20:14) *
Kurcze to zabiliście mi ćwieka z tym klekotem. Nie jest to przyjemny dźwięk i myślałem, że da się go pozbyć.
Prnit skoro u Ciebie podobnie się dzieje, może byśmy się jakoś spyknęli, chciałbym porównać te dźwięki i ogólnie pogadać i poradzić się się jeśli nie masz nic przeciw.
W sumie mam mechanika, który mi to wstępnie zdiagnozował w Sandomierzu, robił wiele VAG-ów, nie robi tuningu tylko remonty, ma b.dobrą opinie ale tego 4.2l jeszcze nie robił. Cena tego przyspieszacza/fazatora w ASO to coś ok 1700PLN ale jeśli Lagadula mówi, że za 500PLN się znajdzie, to byłbym w stanie zaryzykować. Cały rozrząd jest od strony kabiny więc trzeba wyciągać silnik.Szkoda, że jednak nikt z forum nie chce tego obejrzeć. Popróbuje też na PW, może jednak się uda smile.gif
Zużycie oleju zaakceptuję jeśli okaże się, że kompresja i diagnostyka będzie ok. Wycieków jak narazie nie znalazłem, pod spodem jest wszystko ok.
Ogólnie wygląda na to, że nie jest tak źle z moim egzemplarzem, bo źle jest z wszystkimi tongue.gif Straciłem trochę szacunku do Audi, przez to wszystko ale nie widzę innej alternatywy jak moje S4 4.2 V8 no chyba, że RS6 V10 za parę lat cool.gif

Jeśli chodzi o tuning, to na początek obowiązkowo wymienię przepływki paliwa i powietrza, bo najwyższy czas. Rozglądałem się też za chipami. Spośród deklarowanych do tego modelu nieźle wygląda ten:

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Audi...4pk.html#header

32KM i 43Nm ciekawe ile w tym prawdy smile.gif i cholernie daleko, najbliżej do Belgii biggrin.gif w opiniach użytkowników znalazłem S4 B7 ale niewiele zrozumiałem, to chyba po Holendersku

a w PL np. ten:

http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning-au...4.2-344-km.html

21KM i 27Nm na forum o nich niewiele ale obiecująco brzmi i sporo opinii.

Po tych zabiegach powinna przynajmniej być seria laugh.gif

A przy okazji zapytam: można strzelać NX od 0km/h czy musisz już mieć jakąś v?

No i może za jakiś czas pomyślimy o tym kompresorze ale napewno nie chcę być pierwszy w PL biggrin.gif Trochę mnie przeraża ten świst ale w sumie coś w tym jest:

http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

PS dzięki Wam za porady
Pozdrawiam



Cześć,

Informacje masz na prv, możemy to ogarnąć dla Ciebie.
Nie będę się rozpisywał, ponieważ jak jesteś zainteresowany skontaktujemy się bezpośrednio.

Pozdrawiam,

Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 21 Feb 2010 - 20:33
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Słuchaj może nie w temacie w 100% Ale: stare V6 i V8 audi też nie trzymały mocy.Moja kupeta po zakupie miała problem ,żeby zrobić 100Km/h w 9 s.,choć fabryka obiecuje 8. Rozebrałem silnik : wymieniłem pierścienie,prowadnice uszczelniacze ( kompresja była dobra ok 14 na każdym garze) ...poprawiłem kanały ssące ,wydechowe ( trochę zdjęć http://forum.apmotorsport.pl/viewtopic.php?t=1745 ). Auto robi setke poniżej 8sec,łyka o połowe mniej oleju ..przed remontem od 0,5-1l w zależności od stylu jazdy.

Znajomy w A8 4,2 też miał problemy z mocą winny okazał się niedrożny katalizator


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Mon, 15 Mar 2010 - 08:54
Post #7


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Już mnie qrwica zaczyna brać z tym autem.

Wymieniłem filtr powietrza, zmieniłem olej na Motula Specific 504-507 , przed wymianą płukanka Liqui Moly (9000km wcześniej, po kupnie zalałem Motula 300V Competition bez płukanki) i...
..od razu zauważyłem cichszą pracę silnika, klekot przy odpalaniu też odrobinę mniejszy, na trasie okazało się, że spala o 1l mniej benzyny na 100km i bierze znacznie mniej oleju (jak narazie na 800km ubyło ok 1-2mm na bagnecie, co jest sporą różnicą), auto mniej hamowało silnikiem, tak jakby były dużo mniejsze opory na silniku. Wygląda na to, że sporo syfu było w silniku przed płukanką (olej po zlaniu czarniuteńki).

Już w myślach widziałem te wykresy zbliżone do serii tongue.gif

Następnie odstawiłem auto do RM na wymianę filtra paliwa, kompresję, oględziny tego fazatora i parę spraw z elektroniką, w sumie istotna wymiana filtra paliwa, po której nie zauważyłem istotnych zmian w osiągach i kompresja od 10,5 do 11,5 [mPa ?].

No i znów hamownia (ta sama w Kreatorze bo w RM ciężko się umówić):
poprzedni wynik: 304KM i 377Nm ( w październiku) a teraz: 286KM i ok355Nm ohmy.gif !@#$%^ Przebieg mocy z obu pomiarów jest podobny, bez wyraźnych zakłóceń.

Myślałem, że pie...dolne, już totalnie zgłupiałem.

Przy pomiarze czuć było dziwnie spaliny, tak jakby trochę zgniłymi jajami, co też zauważył jeden z chłopaków na hamowni.
Później w czasie jazdy, być może już bardziej subiektywnie, zauważyłem, że reakcja na gaz jest jakby bardziej opóźniona niż wcześniej.

No i co tu teraz robić?
1. Może ten zapach i mniejsza moc z niedrożnych katalizatorów, podobnie jak pisał Kiwi? Dziwne by to trochę było, że akurat mi się to zdażyło po 10kkm, bo raczej to dopiero ja zacząłem dbać o auto. Jak to zdiagnozować? Ile kosztują metalowe katy? Czy po ewentualnym zastąpieniu ich przelotówkami, mogę mieć problemy z badaniami techn? Czy auto wtedy będzie dużo głośniejsze, czy ucierpi komfort?
2. Jeśli nie to, to co może być przyczyną spadku mocy? Czy kompresja jest wg Was ok? Ja nigdzie nie znalazłem ile ma być.
3.Co jeszcze innego i jak to diagnozować?

Narazie nie chcę bawić się w żadne chipy i wydechy dopóki sytuacja się nie poprawi.
Już mi ręce opadają.
Poszukuję też kogoś, kto na spokojnie zająłby się autem, bez pośpiechu, bez nastawienia na jak najwięcej klientów, jak dotąd mi się to nie udało.


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Mon, 15 Mar 2010 - 12:02
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





jest szansa ze znajdziesz troche mocy w katach, ten zapach tez moze byc jedna z przeslanek. w tym temacie moge cos zaproponowac na pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 15 Mar 2010 - 12:15
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT
Już w myślach widziałem te wykresy zbliżone do serii tongue.gif


no cóż, podobno większośc S4 B6/B7 tak własnie wychodzi na hamowni 290-300KM, podobno z uwagi na grzanie sie komory silnika

moze shamuj auto jakimś dynometem na drodze dla porównania ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 15 Mar 2010 - 12:49
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Zapach zgniłego jaja sugeruję zapchany katalizaror...z tego co wiem masz sonde lambda przed i za katalizatorem więc bez ingerencji w centralke wtrysku tak po prostu wyciąć nie możesz . Katalizator nie jest tłumikiem więc głośność nie będzie dużo większa . Jeżeli chodzi o badanie techniczne ...zawsze możesz pojechać gdzieś do mało uczestrzanej stacji SKP w której nie bedzie się chciało podłączać analizatora spalin . Zeby diagnosta też sie nie czepiał zostawisz seryjne obudowy a do wew. wstawisz rury o średnicy takiej jak układ wydechowy przed i za nim .

Znajomy od A8 ( prowadzi SKP) wstawił 2 metalowe katy...i auto zmieniło się diametralnie na + wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Mon, 15 Mar 2010 - 13:28
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





pisałeś do mnie na priva ale za bardzo nie mam Ci jak pomóc, ja właściwie nic w aucie jeszcze nie robiłem a mam je już roczek zaraz...miałem problem z check enginem ale po zamianie sond lamba problem zniknał, auta nie hamowałem ale gdybym miał to zrobić to na hamowni drogowej i tam też ci radze to sprawdzić, brak mocy w S4 jest znany od początku, standardowo wychodzi od 290 do 320KM przy dobrym wietrze, pewnie bede swoje hamować na tą wiosnę to tez sie podziele wynikami, co do katalizatorów to też bym je wyciął w cholere, wszyscy mówią ze to daje troche %. Nie przejmuj się tymi wynikami na hamowni tak bardzo, sprawdz auto na drogowej i według mnie w tym dziwnym aucie własnie te wyniki będą prawdziwe...albo sprzedaj autko jak Cię tak bardzo denerwuje i tyle. wink.gif P.S na jakim paliwie sprawdzałeś autko na tym samym dwa razy?


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 15 Mar 2010 - 13:38
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Problemem w tym silniku są wypadające zapłony, z powodu słabych świec, kończących się cewek, czy nawet słabego oleju (fazatory gorzej działają). Długotrwała jazda w takim stanie niszczy właśnie katalizatory. To mogło Cię spotkać. W USA maja patent na sondy, wywaleniu katów, odsuwają je na dystansach od głównego strumienia spalin i CEL (Check Engine) się nie świeci.
Dobrze że zmieniłeś filtr paliwa, podobno zabiera trochę "pałera" , ale podstawą w tym silniku to świece. Jesli nie zmieniłeś, to zrób to, przedtem zdiagnozuj czy nie wypadaja zapłony. Podczas zmiany świec, pozamieniaj cewki miejscami. Nie poznasz auta, ja bynajmniej swojego nie poznałem. Spalanie spadło mi o 2 litry w mieście, ale jaka reakcja na gaz wróciła.

A propos wydechu pogadaj z kolego od MAGNAFLOW, zna patenty na pewno. Głowa do góry. Ja już kocham moją S4, po pierwszych dąsach z jej strony.
Jak by co wal na PRIV, lub GG


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Mon, 15 Mar 2010 - 14:25
Post #13


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





CYTAT(MACH @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:02) *
jest szansa ze znajdziesz troche mocy w katach, ten zapach tez moze byc jedna z przeslanek. w tym temacie moge cos zaproponowac na pw


już poszedł smile.gif



CYTAT(cowboy @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:15) *
no cóż, podobno większośc S4 B6/B7 tak własnie wychodzi na hamowni 290-300KM, podobno z uwagi na grzanie sie komory silnika

moze shamuj auto jakimś dynometem na drodze dla porównania ?


sprawdzę auto na tej i na tej ale po wszystkim, bo też jestem ciekawy jakie będą różnice

CYTAT(kiwi @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:49) *
Zapach zgniłego jaja sugeruję zapchany katalizaror...z tego co wiem masz sonde lambda przed i za katalizatorem więc bez ingerencji w centralke wtrysku tak po prostu wyciąć nie możesz . Katalizator nie jest tłumikiem więc głośność nie będzie dużo większa . Jeżeli chodzi o badanie techniczne ...zawsze możesz pojechać gdzieś do mało uczestrzanej stacji SKP w której nie bedzie się chciało podłączać analizatora spalin . Zeby diagnosta też sie nie czepiał zostawisz seryjne obudowy a do wew. wstawisz rury o średnicy takiej jak układ wydechowy przed i za nim .

Znajomy od A8 ( prowadzi SKP) wstawił 2 metalowe katy...i auto zmieniło się diametralnie na + wink.gif


A gdzie ma tą SKP jakby co biggrin.gif (na priv), jaki on ma model tej A8? Pewnie ja też tak zrobię, tylko to już większy koszt.

CYTAT(prnit @ Mon, 15 Mar 2010 - 13:28) *
pisałeś do mnie na priva ale za bardzo nie mam Ci jak pomóc, ja właściwie nic w aucie jeszcze nie robiłem a mam je już roczek zaraz...miałem problem z check enginem ale po zamianie sond lamba problem zniknał, auta nie hamowałem ale gdybym miał to zrobić to na hamowni drogowej i tam też ci radze to sprawdzić, brak mocy w S4 jest znany od początku, standardowo wychodzi od 290 do 320KM przy dobrym wietrze, pewnie bede swoje hamować na tą wiosnę to tez sie podziele wynikami, co do katalizatorów to też bym je wyciął w cholere, wszyscy mówią ze to daje troche %. Nie przejmuj się tymi wynikami na hamowni tak bardzo, sprawdz auto na drogowej i według mnie w tym dziwnym aucie własnie te wyniki będą prawdziwe...albo sprzedaj autko jak Cię tak bardzo denerwuje i tyle. wink.gif P.S na jakim paliwie sprawdzałeś autko na tym samym dwa razy?


Przy I-ym pomiarze albo Lukoil albo BP przy II-im NESTE ale nie wierzę, że to może być przyczyna straty 18KM szczególnie, że po płukance auto chodzi lżej a do tego są wymienione filtry.
Do tego żebym ją sprzedał jeszcze dużo brakuje biggrin.gif , poza ubytkiem mocy, który na co dzień nie ma aż takiego znaczenia i klekotem przy odpalaniu, to naprawdę wdzięczna i piękna Niuńka cool.gif


CYTAT(lagadula @ Mon, 15 Mar 2010 - 13:38) *
Problemem w tym silniku są wypadające zapłony, z powodu słabych świec, kończących się cewek, czy nawet słabego oleju (fazatory gorzej działają). Długotrwała jazda w takim stanie niszczy właśnie katalizatory. To mogło Cię spotkać. W USA maja patent na sondy, wywaleniu katów, odsuwają je na dystansach od głównego strumienia spalin i CEL (Check Engine) się nie świeci.
Dobrze że zmieniłeś filtr paliwa, podobno zabiera trochę "pałera" , ale podstawą w tym silniku to świece. Jesli nie zmieniłeś, to zrób to, przedtem zdiagnozuj czy nie wypadaja zapłony. Podczas zmiany świec, pozamieniaj cewki miejscami. Nie poznasz auta, ja bynajmniej swojego nie poznałem. Spalanie spadło mi o 2 litry w mieście, ale jaka reakcja na gaz wróciła.
A propos wydechu pogadaj z kolego od MAGNAFLOW, zna patenty na pewno. Głowa do góry. Ja już kocham moją S4, po pierwszych dąsach z jej strony.
Jak by co wal na PRIV, lub GG


A przy wypadnięciu zapłonu nie zapali się CHECK? Świec jeszcze nie ruszałem. Mam w tym tyg. mieć jeszcze diagnostykę przepływomierzy, bo może uszkodziłem przy wymianie filtrów, to od razu poproszę o sprawdzenie pod kątem wypadających zapłonów.
Ja swoją tez kocham a jak przestanie się dąsać, to będę ją kochał jeszcze mocniej tongue.gif

Dzięki Panowie za błyskawiczną reakcję, od razu lżej się na duszy zrobiło rolleyes.gif
PS Zmieniłem tytuł wątku, na lepiej brzmiący i żeby innym było łatwiej coś znaleźć smile.gif


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 15 Mar 2010 - 14:28
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jesli są błedy przejsciowe to może się CHECK nie świecic, ale jesli złapie błąd stały to na pewno zacznie migać a potem zaświeci się.
Świece bezwzglednie zmien, bo jesli masz wypadające zapłony to zniszczysz nowy olej nie spalonym paliwem.

P.S. Teraz doczytałem, nie kombinuj z paliwem, bo ten zwierz jest na to wrazliwy. Ja leje tylko BP Ultimate (na V-Power 99+ mnie nie stać biggrin.gif) Kiedyś raz nalałem zwykłej 95 na Orlenie i trzęsło motorem tak ze się wytraszyłem.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Mon, 15 Mar 2010 - 14:37
Post #15


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





O jeszcze jednej rzeczy mi przypomniałeś:
Poziom oleju się czasem waha o ok 1-2mm, pomiędzy jazdą na krótkim dystansie po mieście a dłuższą jazdą w trasie. W obu przypadkach sprawdzałem stan po 5 min. Być może właśnie benzyna się tam dostaje po trasie? Jutro zmieniam świece, na jakich Ty się wozisz Lagadula? Wytłumacz mi jeszcze jak "zamienić cewki" bo nie kumam zupełnie?

PS Leję tylko 98, szukałem sporo o stacjach w Wawie i w kraju i niestety ciężko wysnuć wnioski. Znalazłem złe opinie o BP(ogólnie), jak i sporo dobrych o 98 NESTE, więc nie chciałem przepłacać smile.gif


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 15 Mar 2010 - 14:52
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jesli oleju przybywa, to znaczy że dostaje się paliwo do niego i poziom rośnie, ale nie tak krótkim czasie. Wahania wynikaja z napełniania się hydrauliki rozrzadą po uruchomieniu i opróznianiu na postoju. Ja jednak tego nie zauważyłem. Cały czas mam równo z :::: (kropkowane pole).
Każdy cylinder ma swoją cewkę, możesz je zamienić miejscami. Świece to NGK BKR6EQUA

P.S. Amerykanie mówią że te silniki zwiekszają zużycie oleju w trasach dłuższych jak 100 mil, ale czy to prawda... Ja jechałem Poznań - Katowice i z powrotem i nic mi nie ubyło cool.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Mon, 15 Mar 2010 - 17:20
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Fajnie ze wkoncu ktos ma te autka w Polsce bo dotychczas byłem sam LOL. Lagadula napisz coś wiecej na temat wywalenia tych katów może od tego trzeba zacząć w "uwalnianiu" mocy w naszych V8...szkoda by było jednak zeby było to kosztem swiecącego się cały czas Check Engine bo jest to naprawde denerwujące. W temacie swiec u siebie mam wszystkie nowe, po kupnie oczywiscie oleje, filtry, itd itd. Podobno zeby dojsc do jako takiej serii mozna tez pobawic sie programem, zaproponuje Ci to Pablo z tego forum lub mozna tez podjechac do P. Poniedziałka w piasecznie który robił programy w tym aucie i dawały ok 5 7% czy to prawda z nikim kłócić się nie bede, patrząć po tabelach w stanach takie przyrosty są mozliwe i seria jest do osiągnięcia. Napiszcie coś o tych katach bo mi chodzi po głowie zeby je w tym tygodniu wyrąbać i zobaczyć co to da biggrin.gif P.S co do paliwa to ja/zona jak jezdze po miescie bez napinki to leje 95, przy jezdzie na nitro tylko 98 jakies lepsze albo Vpower. Według mnie na vpowerze jest jednak troszeczke lepiej i gdybym miał hamować auto to na tym paliwie.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 15 Mar 2010 - 19:31
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Czytam wasz temat panowie i widzę że w tej kwestii audi się nie popisało, no ale nie ma co płakać 300km piechtą nie galopuje;p Co do tych katalizatorów to może zróbcie podobnie jak robią ludzie z dpf/fap. Cały układ wydechowy zrobić eleganci z kwasówki bez tych katów i wywalić te sondy lambda co były za katalizatorami. Po całym zabiegu z wydechem pojechać do kumatego tunera co ogarnia takie silniki tak aby programowo ustawił wam tak że ECU wie że lambd ma nie być i checka nie będzie przy okazji zrestroił by ładnie silniczek co w sumie mogło by dać te utracone konie a problem z katami i wydechem do końca życia z głowy... Oczywiście tak jak już tu wcześniej było pisane zmienić świece itp... Problemy z katami nie tylko maja te auta... Całość można dopełnić jakimś dobrym dolotem który by izolował gorące powietrze z pod maski silnika, na pewno trochę by to pomogło... Nie wiem jak tam wygląda sprawa z innymi duperelami pseudo eko typu EGR itp bo jeśli auto posiada EGR to też może być ciekawie i proponuje zrobić z tym tak samo jak z katami przy okazji wyczyścić cały dolot z sadzy i odseparować odmę od dolotu... Przy okazji można tak jak ktoś wcześniej napisał ładnie dolocik wyrównać i przeszlifować aby był gładziutki w wolnosaku na pewno coś to da... Wiem że kasy to trochę może kosztować i czasu ale na S4 z takim silnikiem nie ma co żałować wg mnie...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stempel72
post Mon, 15 Mar 2010 - 19:40
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 October 2005





Ja nie mam katów już pół roku. Błędów nie wywala, mocy nie przybyło.

Prnit - eSek lata sporo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Mon, 15 Mar 2010 - 19:41
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





nie wiem, czy tak baaardzo odczujecie te 20-25 koni na drodze... najbardziej pewnie w portwelu biggrin.gif

z niskobudzetowych rozwiazan wyjscie printa (nitro) jest imo najefektywnijsze, jak isc grubiej, to dmuchac kompressorem, co innego zalatuje mi perfumowaniem gowna


--------------------
BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

26 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 November 2024 - 00:51