Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> w124 OM603 POMPA RZĘDOWA
Kowalski
post Mon, 18 Mar 2013 - 16:27
Post #81


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





CYTAT(kowalfik @ Mon, 18 Mar 2013 - 08:27) *
Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@!

W moim kombi siedzi już diesel czeka jedynie na podłączenie okablowania, zmianę oleju i but!:D


Pzdr!

Na biało, bo nie dochodzi do samozapłonu. Niektóre diesle tak mają.

Też bym chętnie się dowiedział więcej o projekcie. Jaka moc szacunkowa i jakie koszty?

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Mar 2013 - 16:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jaro4444
post Mon, 18 Mar 2013 - 21:28
Post #82


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(kowalfik @ Mon, 18 Mar 2013 - 08:27) *
Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@!


Sadza to jak dawka za wielka pod obciązeniem i na gorąco. OM605 ma komorę wirową i zanim nagrzeje się ona i głowica to część ropy wywala w postaci białawego dymka na jałowych obrotach. Nadmiar paliwa na jałowych szybko wychładza świece i komorę podgrzną do rozruchu. Jak potrzymasz z łapy jeszcze 5-10 sek świece to kopcenie znika i motor od razu równiej pracuje. Na od 40C cieczy chłodzącej temat w ogóle nie występuje. Jest jeszcze sprawa kąta wtrysku - jak chcesz mieć dużą dawkę paliwa i moc górą bez dymu to troszkę przyśpieszasz wtrysk...

Co do kosztów to musielibyście gadać z moim bratem. Moc była liczona tak na ok. 220-240 KM z OM605. Kiedyś pewnie się shamuje gdzieś to pędzidło i prawdę pokaże. To nie jest auto do chwilowego popisu - ma wytrzymać np. 2 dni terenowego rajdu prędkościowego albo 2,5 dnia przeprawowego. Z tego co widziałem już na żywo, w aucie osobowym taki setup byłby całkowicie użytkowy na codzień.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moscal
post Mon, 18 Mar 2013 - 22:01
Post #83


Rookie
Dołączył: Mon, 04 March 2013





Tak czytam i czytam a zobaczymy jak to u mnie wyjdzie,mam HX35w i pompe 7mm teraz tylko jak będę miał czas to zmontuje to wszystko i zobaczymy jak OM603 poradzi sobie z tym osprzętem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Mon, 18 Mar 2013 - 22:26
Post #84


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





7 mm tłoczki jakiej produkcji? Jaki korpus pompy - OM603? Jaka seria pompy? - bo się różnią wałkami kułaczkowymi i od nich zależy moc... Kto składał i stroił pompę? Jaki zawór LDA?
Jakby wszystko było OK to jak przeniosłeś moc i moment, bo pewnie powinieneś mieć ok. 330-350 KM i grubo ponad 500 Nm.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moscal
post Thu, 28 Mar 2013 - 13:01
Post #85


Rookie
Dołączył: Mon, 04 March 2013





No pompę kolo mi zrobił a sekcje ktoś mu przysłał z zagranicy boscha i on na niej dorobił mi sekcje ale jak jest zrobiony to się okaże w praniu.
Pompę mam z OM603 turbo i teraz zastanawiam się nad zakupem silnika OM606 bo na nim będzie to wszystko lepiej chodziło.
Skrzynie mam serie od 300d jak się rozleci to wtedy będę myślał,2 dyfry z ASD,1 zaspawany od 2,6pb i oryginał od 2,0d który daje rade smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Thu, 28 Mar 2013 - 17:15
Post #86


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





Czy Koledzy orientują się jak podwyższyć nieco moc i moment na seryjnych gratach w om603 TD? Turbo mam kkk w b.dbrm stanie, czytałem, że zanim wymieni się sekcje tłoczków to można coś jeszcze z seryjnej pompy wycisnąć. Jutro wrzucę linkę do gościa, który opisuje krok po kroku czym w pompie należy kręcić, czego nie ruszać, żeby zwiększyć moc ale pytanie czy ktoś z Was ma już przetarte szlaki gdyż wszystko oczywiście po angielsku...

Thx,

Pzdr!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Fri, 29 Mar 2013 - 08:15
Post #87


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





http://competitiondiesel.com/forums/showthread.php?t=142105

do weryfikacji.

pzdr!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moscal
post Mon, 01 Apr 2013 - 20:02
Post #88


Rookie
Dołączył: Mon, 04 March 2013





No i silnik kupiony,teraz tylko czekać na wolny czas.
,a tak na marginesie to gdzie mogę kupić flanszę wycięta pod kolektor wydechowy???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Mon, 15 Apr 2013 - 23:19
Post #89


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Silnik wytrzymał 4 dni i noce maratonu terenowego w straszliwym błocie. Więcej załoga go obsługująca stanęła na pudle wink.gif
Więc chyba sukces modyfikacji...


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moscal
post Tue, 16 Apr 2013 - 08:33
Post #90


Rookie
Dołączył: Mon, 04 March 2013





No to gratulacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
erio
post Mon, 17 Jun 2013 - 20:46
Post #91


Rookie
Dołączył: Tue, 28 August 2007





Właśnie kupiłem za grosze C220 1997 z silnikiem OM604 95KM, z problemem z pompą lukasa, niezdiagnozowany.
Auto piękne bez korozji, a z tego co widzę, są tacy tu co ogarniają włożenie turbo i pompy bosha do tego zesawu.

Prosze o kontakt do kogos kto mi zgra pompę ze skandynawii, i turbo w tym autku. Ma być nie wiecej niz 150-200km, i ma służyć na codzień jako 4te auto, ale lubie te cklasy,
ile kasy potrzebuje, bo że wiecej niż auto warte to wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Sun, 23 Jun 2013 - 21:30
Post #92


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





Powiem Ci kolego, że słaby silnik sobie wybrałeś ale za grosze też bym coś takiego przygarnął wink.gif
Montuj pompę i turbo z Vito ale nie jestem pewien czy na 100% pasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gofer
post Thu, 22 Aug 2013 - 09:30
Post #93


User
Dołączył: Sat, 16 November 2002
Skąd: Wawa





Kopalnia wiedzy: http://www.superturbodiesel.com/
Ja tez planuję taki projekt. Buda w124, silnik om606turbo z w210, skrzynia 6 manual.
Zastanawiam się tylko, kto później mi pompe ustawi, nie mam o tym bladego pojęcia. Macie jakieś propozycje?

flansze do wydechowych są dostepne w szwedzkich sklepach internetowych, adresy dodam wieczorem jak będę w domu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifu
post Wed, 06 Nov 2013 - 00:06
Post #94


Rookie
Dołączył: Sun, 17 March 2013





Pompe ci ustawią i wymienią elementy na wieksze w szwecji Dieselmeken lub w finlandi bodajże Myna diesel, w polsce raczej nikt tego nie zrobi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Wed, 06 Nov 2013 - 10:40
Post #95


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





To w ramach ciekawostki dodam, że po zmianie turbiny na nieco mniejszą by ograniczyć laga i zmienić przebieg momentu obrotowego auto napędzane tak zmodyfikowanym silnikiem zajęło pierwsze miejsce w rajdzie serii MT Series:
http://www.terenowo.pl/extreme/mt-rally-a-...klasie-cc1.html


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
erio
post Sat, 10 Oct 2015 - 17:57
Post #96


Rookie
Dołączył: Tue, 28 August 2007





Wlasnie buduje takie auto. Wygralem nim mercedes classicautocup w bialej. Kupilem po to zeby skopac 2 kolesi z takim samym autem
Mam w124 300td 1991 kombi w skorach z klima i elektryką.
Sportline. Automat tempomat.

Okazalo zie ze waistgate sie nie domyka.
Zalozylismy wiec holset hx35, mam juz sekcje 7.5mm od dieselmekena ze szwecji, i jutro idzie do pompiarza na wymont pompy , wymiana sekcji, ustawienie, (kielce Kuc) ,zamont.
Potem jeszcze do ustawienia skrzyni automatu zeby wyzej krecil.

Auto bedzie do sprzedania od lutego. Za 16000

Mam jeszcze 270cdi z 2000. Jak go sprzedam za 9000 to 124 zostawie. Ale chetnech na cdi nie ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Sun, 11 Oct 2015 - 20:33
Post #97


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(erio @ Sat, 10 Oct 2015 - 17:57) *
Zalozylismy wiec holset hx35, mam juz sekcje 7.5mm od dieselmekena ze szwecji, i jutro idzie do pompiarza na wymont pompy , wymiana sekcji, ustawienie, (kielce Kuc) ,zamont.
Potem jeszcze do ustawienia skrzyni automatu zeby wyzej krecil.


Cześć
Jak aktualnie wygląda cena 6 tłoczków razem z przesyłką? Jaka moc jest na nich osiągalna? Kto Ci wystroi wzrost dawkę razem ze wzrostem ciśnienia? Bo zwykły pompiarz tego nie ogarnie, ponieważ układ w pompie odpowiedzialny za ciśnienie-ilość paliwa nie jest przystosowany do takich ciśnień. Jeżeli pompiarz faktycznie magik to na przyszłość fajnie byłoby zamieścić do niego namiary na forum.
Powodzenia biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
erio
post Sun, 11 Oct 2015 - 20:41
Post #98


Rookie
Dołączył: Tue, 28 August 2007





dieselmeken liczy 2400 sek, czyli przelew walutowy sciągnął 1300 zł (200 dla banku, 0)
trzeba go prosic o cenę i nr konta w eur
55Eur za sztukęx6

pompiarz toKuc z Bilczy pod Kielcami, oganie.
Ma maszyne, ogania, ustawi pompe wg instrukcji dieselmekena
8-12 wolne, 47-50 srednie , 100- 110ccm max

Go to the top of the page
 
+Quote Post
erio
post Thu, 26 Nov 2015 - 04:42
Post #99


Rookie
Dołączył: Tue, 28 August 2007





auto gotowe. zapraszam w sobote na słuzewiec na zakonczenie classicauto cup
bedzie superturbo om603

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Thu, 26 Nov 2015 - 15:47
Post #100


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(erio @ Thu, 26 Nov 2015 - 04:42) *
auto gotowe


Czy kolega może pochwalić się jakimś wykresem lub parametrami z dupohamowni?

I takie ogólne pytanie do innych użytkowników. Jak na dzień dzisiejszy wygląda sytuacja z mocnymi mercedesami kopciuchami w Polsce? Znacie jakieś ciekawe opisane projekty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:25