![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
A wracając do tematu kompresora w dieslu
![]() http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY Doładowanie 1bar przy 1000obr/min -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 February 2012 ![]() |
Chłopaki bo widze że macie mądre głowki... Powiedzcie mi co można zrobić z takim bólem mam OM601 2.0 L które dostało Turbawke od OM605 2.9 L wiecie może jaki kąt ustawic zapłonu czy musze poszukać inna pompe wtryskową ??
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Chłopaki bo widze że macie mądre głowki... Powiedzcie mi co można zrobić z takim bólem mam OM601 2.0 L które dostało Turbawke od OM605 2.9 L wiecie może jaki kąt ustawic zapłonu czy musze poszukać inna pompe wtryskową ?? Twoja pompa nie zwiększa dawki wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania. Możesz zrobić patentem tzn. ustawić w swojej pompie max dawkę na tyle ile się da ale nie możesz butować przy niskich obrotach bo Ci tłoki od nadmiaru koksu spłyną. Będzie to działać na zasadzie rezystora zamiast przepływki w TDI. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
A była jakaś pompa(jeśli tak to w jakim silniku) mechaniczna rzędowa do r4 turbo?
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 February 2012 ![]() |
Taka pompa była w 2.3 TD Om601 stosowana w vito... Co to znaczy nie butowac na niskich obrotach ? Narazie sam sobie ją podkreciłem i efekt czarnego dymu nie mam
![]() |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Co to znaczy nie butowac na niskich obrotach ? To znaczy że nie sprawdzać maksymalnego wychylenia pedału przyspieszenia poniżej 2rpm, ponieważ wtedy występują bardzo duże przeciążenia w układzie korbowo-tłokowym. Ale zastanowiłem się trochę, poważniej i Tobie to nie grozi ponieważ masz turbo starszej generacji, które w przeciwieństwie do nowych nie wstaje prawie że od obrotów jałowych. Pamiętaj tylko żebyś nie przesadził z czarnym dymem ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 March 2012 ![]() |
Witam, czy ktoś już wie od czego pasują 7mm tłoczki? I czy do om606 koniecznie trzeba zamontować pompę z om603 turbo czy może być z wersji wolnossącej om603- w końcu i tak tłoczki w niej będą 7mm ?
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 19 February 2011 Skąd: 3wies ![]() |
jaro444 mam pytanie to co ty myślisz o takiej pompie którą zbudowałem do silnika om606turbo: pompa om603 3.0 td + tłoczki 6,5mm z 3.0 td 177 i podkręcenie dawki (dałam do znajomego pompiarza). Ale ostatnio sobie myślałem i sprawdziłem, skąd oprócz elektroniki wyciąga tyle mocy ten om606turbo.Pompa ma inny wałek, o innej charakterystyce pracy dlatego ma taki wydatek paliwowy. dobrze rozumuje może lepiej dam wałek z om603 do świątka i niech zrobi coś lepszego żeby można było mieć lepszy wydatek pompy.czekam na sugestie z twojej strony jaro lub innych użytkowników racingu.pl. pozdro dla wszystkich forumowiczów
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Odpuść sobie - krztałt kolektora, wysterowanie tego. Zobacz sobie kolktor gdzieś na zdjęciach i poczytaj o zasadzie działania tego układu.
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
I rozstawem wylotów pasuje do głowicy z merola?
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Widzę, że temat ostatnio podupadał. Więc co do mitów i prawd - podstawą osiągnięcia dużej mocy w OM606/605/603 jest pompa. Przy elektronicznie sterowanych pompach z OM605/606 najczęściej wystarczy zmiana sekcji tłoczących na 7-8 mm, zmiana turbiny, kolektorów, wydechu, IC, później ewentualnie wtryski 0.264 a AAZ... i remap.
Bardziej komplikuje się sytuacja przy czysto mechanicznych pompach. Podstawą do zrobienia "mocnej" pompy mechanicznej może być np. korpus pompy z 3,5TD z W140. Montuje się w niej mocniejsze sekcje (6-8 mm), dostraja zawór LDA, zwiększa skok listwy dawkującej, zmienia zaworki zwrotne, ... W sumie można osiągnąć nawet ponad 225 ccm wydatku na sekcję. Czyli przy silniku OM606 i odpowiednim osprzęcie nawet ponad 550 KM. Tylko moment na takiej suszarze pojawia się przy 4000-4500 obr i trwa całe 1000-1500 obr. Do driftu lub 1/4 może i ok ale np. do codziennej eksploatacji porażka. Dziś jest na blacie motor OM605 i założeniem zrobienia silnika do terenówki z mocą ok 220-250 KM i ładnym przebiegiem momentu. Pompa najprawdopodobniej będzie importowana w całości z Finlandii lub Szwecji bo jak na dziś w Polsce nie potrafi nikt tego dobrze zestroić. Na tą chwile na oku są Myna, PPDiesel i Dieselmeken. Wtryski mają zostać seryjne. Z tego co widzę w sieci wydatek rzędu nawet 140 ccm na sekcję osiągalny jest na tłoczkach 6 mm, przy OM605 styka to nawet na 275 KM. Osobiście uważam, że 100-110ccm styknie w projekcie brata. Na razie nie ma pewniości co do ciśnienia boostu ale obserwując inne projekty myślę, że ok. 1,2-1,3 bara styknie w zupełności. Nie zależy nam na chmurze dymu a na dobrej sprawności i w miarę przyzwoitym obłoku z rury ![]() Turbina ma być zastosowana w wewnętrznym WG ale nie za wielka - będzie zdecydownie mniejsza od Holseta HX35W i K29. Będzie to coś mniej więcej jak K26-7001 ale ciut mniejsze żeby dobrze wstawało z dołu. Skoro K14 styka na ponad 160 kW to wydaje mi się, że założenia będą słuszne ![]() http://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8 -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Widzę, że temat ostatnio podupadał. Więc co do mitów i prawd - podstawą osiągnięcia dużej mocy w OM606/605/603 jest pompa. Przy elektronicznie sterowanych pompach z OM605/606 najczęściej wystarczy zmiana sekcji tłoczących na 7-8 mm, zmiana turbiny, kolektorów, wydechu, IC, później ewentualnie wtryski 0.264 a AAZ... i remap. Bardziej komplikuje się sytuacja przy czysto mechanicznych pompach. Podstawą do zrobienia "mocnej" pompy mechanicznej może być np. korpus pompy z 3,5TD z W140. Montuje się w niej mocniejsze sekcje (6-8 mm), dostraja zawór LDA, zwiększa skok listwy dawkującej, zmienia zaworki zwrotne, ... W sumie można osiągnąć nawet ponad 225 ccm wydatku na sekcję. Czyli przy silniku OM606 i odpowiednim osprzęcie nawet ponad 550 KM. Tylko moment na takiej suszarze pojawia się przy 4000-4500 obr i trwa całe 1000-1500 obr. Do driftu lub 1/4 może i ok ale np. do codziennej eksploatacji porażka. Dziś jest na blacie motor OM605 i założeniem zrobienia silnika do terenówki z mocą ok 220-250 KM i ładnym przebiegiem momentu. Pompa najprawdopodobniej będzie importowana w całości z Finlandii lub Szwecji bo jak na dziś w Polsce nie potrafi nikt tego dobrze zestroić. Na tą chwile na oku są Myna, PPDiesel i Dieselmeken. Wtryski mają zostać seryjne. Z tego co widzę w sieci wydatek rzędu nawet 140 ccm na sekcję osiągalny jest na tłoczkach 6 mm, przy OM605 styka to nawet na 275 KM. Osobiście uważam, że 100-110ccm styknie w projekcie brata. Na razie nie ma pewniości co do ciśnienia boostu ale obserwując inne projekty myślę, że ok. 1,2-1,3 bara styknie w zupełności. Nie zależy nam na chmurze dymu a na dobrej sprawności i w miarę przyzwoitym obłoku z rury ![]() Turbina ma być zastosowana w wewnętrznym WG ale nie za wielka - będzie zdecydownie mniejsza od Holseta HX35W i K29. Będzie to coś mniej więcej jak K26-7001 ale ciut mniejsze żeby dobrze wstawało z dołu. Skoro K14 styka na ponad 160 kW to wydaje mi się, że założenia będą słuszne ![]() http://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8 Nie miałem jeszcze pompy rzędowej na stole ale bawie sie hobbistycznie pompami mechanicznymi boscha z tłokorozdzielaczem. Ja bym zaczął przeróbkę takiej pompy od ściągnięcia ogranicznika dawki a nie od wymiany sekcji. Każda mechaniczna pompa ma tak ustawiony ogranicznik dawki żeby z dolnych obrotów pociągnąć moment obrotowy a w połowie swoich maksymalnych obrotów ciąć dawkę do połowy maksymalnego wydatku aż do odcięcia przy max obrotach.Do tego dołożyłbym większe ciśnienie wstępne w pompie aby przyśpieszyć zapłon w górnym zakresie obrotów i jednocześnie zwiekszyć napełnienie poszczególnych sekcji. Myślę że taka modyfikacja była by dożo tańsza a efekt byłby znacznie odczuwalny tym bardziej że chcesz zostać przy orginalnych wtryskach. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czekam na odpowiedź speca od pompy. Na pewno będzie usuwany lub zmieniany ogranicznik dawki, skok listwy, nastawy zaworu LDA a być może i zaworki zwrotne. Zobaczymy. Wydatek max. jak dziś to ok 60-65 cc a potrzebuje o ponad połowę więcej.
Przyszła więc odpowiedź z Skandynawi - pompa będzie ustawiona na wydatek 100-105 cc przy sekcjach 6 mm, wyposażona w customowe ALDA wyregulowany na 1,5 bara max. bostu przy pełnej dawce, taki właśnie boost sugerowana jest dla tej dawki by w miarę bezdymnie spalić paliwo i osiągnac maxymalną sprawność motoru przy niskim EGT. Turbo już jest montowane na wozie i czeka on na gotową pompę. Ciekaw jestem efektu ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
HALO odświeżam:)
Jak efekty? Pzdr! -------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Eeee tam tylko 1.5bra... Jak wali to walic tyle ile turbina może a paliwem tylko ewentualnie regulować...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czekamy na pompe bo dostawy elementów do nastawnego ALDA pośliznęly się w czasie
![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Szanowni, jakie tam sprzęgło i skrzynia? Mam manuala 5b dwumasę z m103 i zastanawiam się czy podejdzie plug and play do om603.
Thx! -------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak efekty? Efekt jest zajefajny!!!! Motor kręci się do 6000 obr jak wściekły. Ma luźny wydech więc brzmi jak rozjuszony zwierz. Ciągnie tak ostro gdzieś od 3500-4000 obr/min. Duży IC, krótkie rury, całkiem luźny wydech i nie za wielka suszara K26 powodują, że lag nie jest jakiś masakryczny, ale raczej silnik preferuje górne rejestry obrotów. Ciśnienie wastegate było ustawione pierwotnie na 1,5 bara początek otwarcia (max. boost z zegara jakie udało się uzyskać to ok. 1,8 bara pod bardzo dużym obciązęniem w ruchu). Po zmniejszeniu ciśnienia początku otwarcia wastegate na ok. 1.3 bara pod pełnym obciążeniem stabilne ciśnienie doładowania wynosi ok. 1,5 bara. Przy temp. zewnętrznej ok. 0C i dawce 110 cc nie ma praktycznie nic dymu na wysokiej mocy, jedynie jest "bąk" w fazie rozpędznia turbiny. Nie smolisty kopeć a szarawy obłoczek. Olej zastosowany na dziś to Gulf Racing 5W50. Zobaczymy jak się będzie sprawował na dłuższą metę, na razie wrażenia są ok. Na jałowych obrotach na zimno trzeba podgrzać świecami bo nierówno chodzi i podkapca białawo paliwem. Po rozgrzaniu chodzi jak zegareczek równo i bez dymu. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
jaro opiszesz gdzieś cały projekt ? Strasznie zajarałem się Gwagenem i myślałem właśnie jak by wyglądał taki swap i upgrade'y
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Na jałowych obrotach na zimno trzeba podgrzać świecami bo nierówno chodzi i podkapca białawo paliwem. Po rozgrzaniu chodzi jak zegareczek równo i bez dymu. Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@! W moim kombi siedzi już diesel czeka jedynie na podłączenie okablowania, zmianę oleju i but!:D Pzdr! -------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 02:26 |