Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> BMW M20B25 Mega Stroker
rpautosport
post Fri, 20 Feb 2009 - 20:05
Post #21


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Kształt denka tłoka, oraz kształt komory spalania w M20B25 jest podyktowany zmniejszeniem spalania stukowego. Powyżej stopnia spreżana 12:1 raczej nie pojedziesz na cywilnym paliwie. No chyba, że będzie to paliwo, ale do cywilnych samolotów smile.gif

A tak na poważnie. Seryjne dźwigienki wzmocnisz usuwając z nich wszelkie nadlewy, po czym polerując je. Tym samym sposobem można wzmocnić korbowody. Jeżeli silnik ma się kręcić wysoko, wypadałoby skrócić kolektor ssący. Wskazana byłaby też większa przepustnica.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Feb 2009 - 20:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 23 Feb 2009 - 22:58
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





skracanie kolektora jest oki ale jak kolega zastosuje ITB to będzie miał i wysokie obroty i duży moment. tylko jakie ITB do M20??


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 23 Feb 2009 - 23:37
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(pinin @ Fri, 20 Feb 2009 - 16:19) *
Generalnie to nie nalezy patrzeć na współczynnik między wykorbieniem a średnicą tłoka, tylko na wykorbienie/długość korby.
To jest R/S ratio i głównie to określa charakterystykę danego silnika (jak wysoko można "dół" zakręcić).
Oczywiście to jest jeden z wielu aspektów, ale na tym stopniu Twojego projektu bym głównie narazie na to patrzył. Oczywiście przy takich planowanych obr. musowo bym już wstawił ARP na cały dół (oczywiście o ile są dostępne).

pozdrawiam

co do kręcenia wysoko to właśnie jest to troche dziwne :

m3
3,0 skok tłoka 85,8 ,średnica tłoka 86 , odcinka chyba około 8tyś
3,2 -------------91 ------------------86,4-----------------------8tyś

m52b28
---------------84------------------84---------------------około 6,5tyś

korby m52b28 mają 135mm , a tego co wiem to m3 ma coś koło tego.
czy m50b28(stroker) można zakręcić do 7,5tyś rpm po wywazeniu tłoków i korb?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Wed, 25 Feb 2009 - 21:55
Post #24


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Zadam pytanie nie jest na temat i z góry za to przepraszam. Za parę dni będziemy składać silnik m20b25. Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem wsadzenia tłoków m50 do m20, jak wszystkim wiadomo że tłoki m50b25 dobrze znoszą turbo i w tym celu je chcę zainstalować w m20. Pytanie brzmi jaki będzie stopień sprężania w silnik m20 głowica seria m20b25 a tłoki m50b25, czy to będzie się kręcić (w sensie tłoki kontra zawory) może ktoś ma za sobą taką hybrydę. Może ktoś mi pomóc, może ktoś się orjętuje jaki stopień sprężania w przybliżeniu chociaż, bardzo by to ułatwiło pracę i zaoszczędziło czasu z góry dziękuję za pomoc. Szkoda bmwkonin że nie z wawy jestes bo mam kilka miejsc gdzie bez problemu takie rzeczy robią, a dwa wypróbowane gdzie kilka razy robiłem obróbkę i wyważałem i spoko.




POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Wed, 25 Feb 2009 - 23:07
Post #25


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(jendrek e-30 @ Wed, 25 Feb 2009 - 21:55) *
Zadam pytanie nie jest na temat i z góry za to przepraszam. Za parę dni będziemy składać silnik m20b25. Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem wsadzenia tłoków m50 do m20, jak wszystkim wiadomo że tłoki m50b25 dobrze znoszą turbo i w tym celu je chcę zainstalować w m20. Pytanie brzmi jaki będzie stopień sprężania w silnik m20 głowica seria m20b25 a tłoki m50b25, czy to będzie się kręcić (w sensie tłoki kontra zawory) może ktoś ma za sobą taką hybrydę. Może ktoś mi pomóc, może ktoś się orjętuje jaki stopień sprężania w przybliżeniu chociaż, bardzo by to ułatwiło pracę i zaoszczędziło czasu z góry dziękuję za pomoc. Szkoda bmwkonin że nie z wawy jestes bo mam kilka miejsc gdzie bez problemu takie rzeczy robią, a dwa wypróbowane gdzie kilka razy robiłem obróbkę i wyważałem i spoko.




POZDRO ph34r.gif


http://www.ticco.com




--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sat, 28 Feb 2009 - 18:50
Post #26


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Wielkie dzięki za linka ale mam prośbę może ktoś to przetłumaczyć na nasz wiele się domyśliłem, ale jak ktoś był by tak pomocny to bym był wdzięczny. Z góry dzięki



POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sat, 28 Feb 2009 - 20:12
Post #27


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Co do wkręcania silnika..... Nie ważny jest stosunek średnicy tłoka do wykorbienia, tylko wykorbienia do długości korbowodu. Myślę, że chodzi tu o to jaki kąt ma korbowód względem kierunku ruchu tłoka (a raczej wektora będącego w osi tłoka) w krytycznym momencie. :-))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 28 Feb 2009 - 23:51
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Hej, bardzo fajny projekt sie szykuje smile.gif

Tak, kluczowy w wypadku strokera jest stosunek dlugosci dlugosci korbowodu do skoku walu, mozna o tym duzo poczytac na forum. Obawiam sie ze wyjdzie z tym u ciebie naprawde nienajlepiej. Nie moglem doszukac sie jasnej odpowiedzi jaka masz dlugosc korb (zmeczenie, wieczor wink.gif) zalozylem ze jest to 130mm. Przy skoku 90mm wychodzi ci R/S ratio 1.44. Nie jest to tragedia, ale napewno nie faworyzuje to twojego silnika do tego by go krecic wysoko, zwlaszcza przy duzym skoku walu.

8000 rpm przy skoku 86mm to dosc duza wartosc dla silnika ktory nie jest do tego przygotowany, powiem nawet ze bardzo duza. Podobne sily na uklad korbowo tlokowy dzialaja, zakladajac skok 90mm juz przy niecalych 7000rpm. To bylo liczone dla silnika o lepszym stosunku dlugosci korby do skoku walu.

Uklad rozrzadu w M20 takze nie kojazy mi sie z osiaganiem duzych obrotow ale tutaj przeczucie mowi mi ze sie bardzo myle, chociaz nie wiem czemu.... M10 ma podobny rozrzad ?


Realistycznie patrzac powinienes ograniczyc zapedy w kreceniu do 6500-7000 obrotow max, zalozyc mniej ostre walki, dlugosc dolotu i wydechu dostosowac tak by moc maksymalna byla osiagana przy tych 6500rpm, masz duza pojemnosc, 2 zawory na cylinder, bedzie z tego sporo momentu i jeszcze wiecej zabawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 03 May 2009 - 12:58
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





no i jak to jest z tymi tłokami od m50 do m20 ?? zwiekszy sie stopien sprezania czy zmniejszy ??

może ktos mi zmierzyc i podac wymiary tłoka od m50b25 ??

zastanawiam sie co wsadzic do swojego biggrin.gif


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Fri, 15 May 2009 - 13:10
Post #30


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(rpautosport @ Wed, 25 Feb 2009 - 23:07) *


"Kompression ca: 7,0:1"


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:31