![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Kształt denka tłoka, oraz kształt komory spalania w M20B25 jest podyktowany zmniejszeniem spalania stukowego. Powyżej stopnia spreżana 12:1 raczej nie pojedziesz na cywilnym paliwie. No chyba, że będzie to paliwo, ale do cywilnych samolotów
![]() A tak na poważnie. Seryjne dźwigienki wzmocnisz usuwając z nich wszelkie nadlewy, po czym polerując je. Tym samym sposobem można wzmocnić korbowody. Jeżeli silnik ma się kręcić wysoko, wypadałoby skrócić kolektor ssący. Wskazana byłaby też większa przepustnica. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
skracanie kolektora jest oki ale jak kolega zastosuje ITB to będzie miał i wysokie obroty i duży moment. tylko jakie ITB do M20??
-------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Generalnie to nie nalezy patrzeć na współczynnik między wykorbieniem a średnicą tłoka, tylko na wykorbienie/długość korby. To jest R/S ratio i głównie to określa charakterystykę danego silnika (jak wysoko można "dół" zakręcić). Oczywiście to jest jeden z wielu aspektów, ale na tym stopniu Twojego projektu bym głównie narazie na to patrzył. Oczywiście przy takich planowanych obr. musowo bym już wstawił ARP na cały dół (oczywiście o ile są dostępne). pozdrawiam co do kręcenia wysoko to właśnie jest to troche dziwne : m3 3,0 skok tłoka 85,8 ,średnica tłoka 86 , odcinka chyba około 8tyś 3,2 -------------91 ------------------86,4-----------------------8tyś m52b28 ---------------84------------------84---------------------około 6,5tyś korby m52b28 mają 135mm , a tego co wiem to m3 ma coś koło tego. czy m50b28(stroker) można zakręcić do 7,5tyś rpm po wywazeniu tłoków i korb? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Zadam pytanie nie jest na temat i z góry za to przepraszam. Za parę dni będziemy składać silnik m20b25. Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem wsadzenia tłoków m50 do m20, jak wszystkim wiadomo że tłoki m50b25 dobrze znoszą turbo i w tym celu je chcę zainstalować w m20. Pytanie brzmi jaki będzie stopień sprężania w silnik m20 głowica seria m20b25 a tłoki m50b25, czy to będzie się kręcić (w sensie tłoki kontra zawory) może ktoś ma za sobą taką hybrydę. Może ktoś mi pomóc, może ktoś się orjętuje jaki stopień sprężania w przybliżeniu chociaż, bardzo by to ułatwiło pracę i zaoszczędziło czasu z góry dziękuję za pomoc. Szkoda bmwkonin że nie z wawy jestes bo mam kilka miejsc gdzie bez problemu takie rzeczy robią, a dwa wypróbowane gdzie kilka razy robiłem obróbkę i wyważałem i spoko.
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Zadam pytanie nie jest na temat i z góry za to przepraszam. Za parę dni będziemy składać silnik m20b25. Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem wsadzenia tłoków m50 do m20, jak wszystkim wiadomo że tłoki m50b25 dobrze znoszą turbo i w tym celu je chcę zainstalować w m20. Pytanie brzmi jaki będzie stopień sprężania w silnik m20 głowica seria m20b25 a tłoki m50b25, czy to będzie się kręcić (w sensie tłoki kontra zawory) może ktoś ma za sobą taką hybrydę. Może ktoś mi pomóc, może ktoś się orjętuje jaki stopień sprężania w przybliżeniu chociaż, bardzo by to ułatwiło pracę i zaoszczędziło czasu z góry dziękuję za pomoc. Szkoda bmwkonin że nie z wawy jestes bo mam kilka miejsc gdzie bez problemu takie rzeczy robią, a dwa wypróbowane gdzie kilka razy robiłem obróbkę i wyważałem i spoko. POZDRO ![]() http://www.ticco.com -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Wielkie dzięki za linka ale mam prośbę może ktoś to przetłumaczyć na nasz wiele się domyśliłem, ale jak ktoś był by tak pomocny to bym był wdzięczny. Z góry dzięki
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 15 February 2009 Skąd: Konin ![]() |
Co do wkręcania silnika..... Nie ważny jest stosunek średnicy tłoka do wykorbienia, tylko wykorbienia do długości korbowodu. Myślę, że chodzi tu o to jaki kąt ma korbowód względem kierunku ruchu tłoka (a raczej wektora będącego w osi tłoka) w krytycznym momencie. :-))
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Hej, bardzo fajny projekt sie szykuje
![]() Tak, kluczowy w wypadku strokera jest stosunek dlugosci dlugosci korbowodu do skoku walu, mozna o tym duzo poczytac na forum. Obawiam sie ze wyjdzie z tym u ciebie naprawde nienajlepiej. Nie moglem doszukac sie jasnej odpowiedzi jaka masz dlugosc korb (zmeczenie, wieczor ![]() 8000 rpm przy skoku 86mm to dosc duza wartosc dla silnika ktory nie jest do tego przygotowany, powiem nawet ze bardzo duza. Podobne sily na uklad korbowo tlokowy dzialaja, zakladajac skok 90mm juz przy niecalych 7000rpm. To bylo liczone dla silnika o lepszym stosunku dlugosci korby do skoku walu. Uklad rozrzadu w M20 takze nie kojazy mi sie z osiaganiem duzych obrotow ale tutaj przeczucie mowi mi ze sie bardzo myle, chociaz nie wiem czemu.... M10 ma podobny rozrzad ? Realistycznie patrzac powinienes ograniczyc zapedy w kreceniu do 6500-7000 obrotow max, zalozyc mniej ostre walki, dlugosc dolotu i wydechu dostosowac tak by moc maksymalna byla osiagana przy tych 6500rpm, masz duza pojemnosc, 2 zawory na cylinder, bedzie z tego sporo momentu i jeszcze wiecej zabawy. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
no i jak to jest z tymi tłokami od m50 do m20 ?? zwiekszy sie stopien sprezania czy zmniejszy ??
może ktos mi zmierzyc i podac wymiary tłoka od m50b25 ?? zastanawiam sie co wsadzic do swojego ![]() -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:31 |