Shoutbox 0 nowych PW 


339 Stron V  « < 322 323 324 325 326 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
piwo
post Sun, 03 Mar 2024 - 16:39
Post #6461


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wydaje mi sie ze to dosc stary film (sprzed 5 lat) ale data materialu filmu dosc swieza. a ze kazdy material wart zainteresowania.... ja juz wiem z czym sie je wersje hl i jestem pod ogromnym wrazeniem.
265/35r18
extreme r7a (m2 1m53,2s; m3 1m49,5s)
zestino rs (m2 1m51,8s; m3 1m49,3s)


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 03 Mar 2024 - 16:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Type-R
post Sun, 03 Mar 2024 - 20:36
Post #6462


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Wiadomo coś kiedy będą pełne slicki z Extreme?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KKrzysztof
post Mon, 04 Mar 2024 - 10:32
Post #6463


User
Dołączył: Mon, 10 May 2010
Skąd: Starogard Gdański





Witam
Ponieważ kilka lat już jeżdżę na moich michelin i zauważalnie się mniej sklejają do asfaltu mimo, że bieżnika dużo to pewnie lata poleciały i ich własności też.
Auto ma około 350 km CLK W208 i tu pytanie co teraz kupić na tylną oś. Okazjonalnie lubię pojechać na 1/4 mili a też z pod świateł nie lubię być zawalidrogą.
Interesuje mnie opona która będzie kleiła od startu bez konieczności jej rozgrzewania.

Internet podpowiada, że takie są dobre.
Continental SportContact 7

Do tej protu miałem takie i nie wiem czy jeszcze raz je kupić.
Michelin Super Sport

225/40 R18/245/35 R18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 04 Mar 2024 - 11:58
Post #6464


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





super sport nie byl najlepszym wyborem jesli chodzi o prace od strzala.
zreszta maja juz swojego nastepce ps4s a obecnie juz ps5s.
sport contact 7 spoko opona.
w sumie oba dosc spoko wybory i nie ma cos sie ich obawiac.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weede
post Mon, 04 Mar 2024 - 12:24
Post #6465


Super User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Bydgoszcz





piwo ile przejechałeś km drogowych & torowych na A052?


--------------------
15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KKrzysztof
post Mon, 04 Mar 2024 - 12:37
Post #6466


User
Dołączył: Mon, 10 May 2010
Skąd: Starogard Gdański





CYTAT(piwo @ Mon, 04 Mar 2024 - 11:58) *
super sport nie byl najlepszym wyborem jesli chodzi o prace od strzala.
zreszta maja juz swojego nastepce ps4s a obecnie juz ps5s.
sport contact 7 spoko opona.
w sumie oba dosc spoko wybory i nie ma cos sie ich obawiac.


opony kupuję raz na kilka lat to chcę coś dobrego by ze startu dobrze kleiło bez rozgrzewania no i na mokrym też było by fajnie jak by kleiły jako tako smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 04 Mar 2024 - 16:03
Post #6467


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





lacznie moze 1500km. ale to sa 215/40r17 na osi ktora wazy 350kg. opony nie zuzywaja sie jakos szybko w moich warunkach.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weede
post Tue, 05 Mar 2024 - 10:17
Post #6468


Super User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Bydgoszcz





No właśnie - polecasz każdemu to A052 a w cięższych autach te opony są dogrzane cały czas i mają przebiegi 2-3kkm... Drugi aspekt to to, ze sama yokohama zwraca uwagę, że dobrze działają tylko przy dużym camberze >-2st. Dla osoby, która np. chce pojechać na kołach na Nurba i wrócić to odpada. Warto o tym wspomnieć, że to opona nawet nie na pół sezonu normalnej jazdy wink.gif


--------------------
15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 05 Mar 2024 - 11:13
Post #6469


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





to jest tak. poki nie szalejesz czyli nie jezdzisz ciagle na torze to opony siceraja sie dosc powoli.
czesto gesto u ludzi jedne opony starczaja na 10lat jazdy i bieznik jeszcze jest.
jak ktos wykorzystuje opony zgodzinie z celem to wiadomo ze zuzycie rosnie. i teraz gdzie jest problem? problemem jest zle dobrana szerokosc opony do wagi. jak bedzie odpowiednio zachowany stosounek szerokosci do wagi i dwa abs i tcs bedzie dzialac to opony beda miec w miare normalne zuzycie.
wiec jak ktos ma ciezka fure niech zaklada rozmiary 355mm i bedzie ok.
no i trzeba podkreslic to ze opony ktore sie scieraja wolniej z natury tez gorzej trzymaja od startu.
to jest normalne.
jak ktos pisze ze chce opone trzymajaca od strzala to znaczy chce opone o miekkiej mieszance. nie ma innej mozliwosci.
taka dawna conti sport contact 5. swietnie trzymal od strzala. ale zuzywala sie dosc szybko zwlaszcza jak dostala obciazenia na suchym.
opona to prosta rzecz i proste zaleznosci. nie da sie miec wszystkiego. zawsze sa jakies kompromisy. albo chce sie miec opone klejaca albo trwala. trwale opony zazwyczaj wogole nie maja kleju w sobie i sa plastikowe z natury.

a052 jest miekka mieszanka i fajnie dziala na ulicy. jest cicha, komfortowa, ma rowki obwodowe do odprowadzania wody, jest mega szybka na zakretach od strzala, buduje trakcje, ale i zuzywa sie szybko a kosztuje duzo i nie lubi byc przegrzewana. takze jak ktos wie jak uzywac opony bedzie mega zadowolony bo nie ma lepszego wyboru na ulice.
a052 jest 4s na 90s szybsza od takiego michala pilot sport 4s. to jest przepasc porownywalna do czasow miedzy opona michelin ps4s a jakas stara debica.



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Sun, 10 Mar 2024 - 14:02
Post #6470


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Rozważam zakup pełnego slicka hankook 200/580 r15. Pytanie czy będzie to dobrze działać z felgami 6,5"? Hankook zaleca felgi 7-8"


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 10 Mar 2024 - 19:11
Post #6471


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



piwo przecież nikt kto jeździ 10 lat na jednej oponie nie kup A052. Kupują je Ci którzy będą dawać na nich ognia - i wtedy opona zniknie w oczach.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 10 Mar 2024 - 19:52
Post #6472


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wiem. tak jak kazda inna. opony wykorzystywane na torze znikaja w oczach a jak nie znikaja znaczy ze czasow nie bedzie. oczywiscie mozna jakos tam kombinowac i szukac odpowiednich setupow. ale to nie jest tak ze jeden setup pod kazde auto. jeden wybierze drogie 03g a drugi kupi za to 4 komplety vr2.
nie ma przeciez rozwiazan idealnych.
a052 jest fajna opona na ulice.
na torze wazne by nie przegrzewac kazdej opony. jak jest dla a052 czy innej za cieplo to kazda stopi sie w oczach.
jak a052 sie przegrzewa trzeba albo szukac innej opony albo zastosowac szersza ktora bedzie szybciej sie studzic. albo pomyslec czy na pewno felga nie za waska bo to tez grzeje opone albo moze cos z cisnieniami, albo negatywami kol, albo kwsz albo ktos ma za agresywny styl jazdy itd itd.

przede wszystkim jak dla mnie najwazniejsze ze ma byc szybko co stawiam na 1 miejscu.
koszty zakupu, zuzycie, i inne cechy beda zawsze jak dla mnie na dalszych miejscach. a jak ktos chce trwalej i taniej opony niech kupuje sobie federala rsr i jezdzi na koncu stawki ale tanio.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 11 Mar 2024 - 11:26
Post #6473


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





W sumie wrzucę tu wrażenia z jazdy na Michelin R21 (rajdowe semi), może komuś się to przyda. Jako, że udało mi się kupić te opony w dobrej cenie (używane oczywiście) to postanowiłem je sprawdzić w ramach treningu na Torze Białystok. Z tyłu zaś znalazły się Race GC02 FW soft, czyli opony deszczowe. Założenie było takie, że tył będzie łatwo dogrzać bo rano było zimno. No i łatwo faktycznie było i to aż za bardzo - opony nieco się przegrzewały i tył nie był stabilny. Trzeba było uważać przy szybkich zmianach kierunku. No cóż, na pewno wariant na suchą nawierzchnię sprawdziłby się tu znacznie lepiej, ale go nie mam. Jak na deszczowe opony w takich warunkach to i tak te RGC działało ok. A co z przodem? No i tu jakoś tak szału nie było. Oczekiwałem że 17 calowe opony rajdowe będą dawać dużo informacji zwrotnej i będzie mi łatwiej na nich jechać w takich warunkach sprintowych niż na slicku 13 cali z jego ogromną ścianką boczną. I tu się zawiodłem. Wręcz mam wrażenie, że 13-calowe Michelin S412 da się łatwiej wyczuć niż to R21. Nie żeby to był dramat, ale nadal spodziewałem się więcej. W ogóle przyczepności też jakoś nie było przesadnie dużo (tu pewno znaczenie miała imała szerokość tych opon - 195). Próbowałem na tym zestawie jechać typowo torowo, nie zrywając przyczepności. No i czasy wychodziły słabe. Cóż, skoro tak, to postanowiłem się nieco pobawić. Opony rajdowe, więc może trzeba jechać bardziej rajdowo? Zacząłem więc bardziej rzucać autem, starać się jechać zakręty w takim lekkim poślizgu. No i przedobrzyłem bo wypadłem z trasy i mnie obróciło. Czas oczywiście do bani jeszcze bardziej niż dotąd. Ale... wydawało się, że jest jakby szybciej. Kolejny przejazd znów spróbowałem jechać "rajdowo". Urwane ponad 4 sekundy względem dotychczasowych przejazdów. Potem jeszcze kolejna. No cóż, zaskoczyło mnie jak mocno musiałem zmienić styl jazdy by wykorzystać te opony. Choć nadal, nie były tak przyczepne jak bym chciał - na filmie widać jak mam problem ze ślizganiem się przednich kół przy zmianie biegu z 1 na 2 - musiałem delikatnie wchodzić na gaz przy zmianie biegów by to zminimalizować. A chyba nie o to chodzi mając w aucie kłową skrzynię. Tak czy siak, czasy potem zaczęły wychodzić akceptowalne patrząc na tle konkurencji. Mimo wszystko jednak, wolę pełne slicki smile.gif
Film z najlepszego przejazdu:



--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 11 Mar 2024 - 11:40
Post #6474


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ciekawe doświadczenie z tymi R17. Ciekawe jakbyś na te 17 cali założył pełnego slicka i porównał do 13.

Piwo - większość z nas maskuje brak umiejętności m.in. coraz to lepszymi oponami. A potem przyjeżdża ktoś właśnie na Federalach słabawym małym gównem i kręci takie czasy że aż ciężko uwierzyć. Ale to jest KTOŚ albo ma to COŚ. i to naprawdę się zdarza sam bywałem tego świadkiem.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 11 Mar 2024 - 11:45
Post #6475


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(kontrolm @ Mon, 11 Mar 2024 - 11:40) *
ciekawe doświadczenie z tymi R17. Ciekawe jakbyś na te 17 cali założył pełnego slicka i porównał do 13.


A takie porównanie już robiłem. Na Silesiaring wyszło mi że na 17 mam lepszy czas. Ale głównie dlatego, że miałem większy Vmax i nie jechałem na odcięciu jak na 13-stkach. W zakrętach było dość porównywalnie - czasem szybciej na 13, czasem na 17 jak patrzyłem na prędkości z racechrono


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 11 Mar 2024 - 11:48
Post #6476


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT([Yossarian] @ Mon, 11 Mar 2024 - 11:45) *

A takie porównanie już robiłem. Na Silesiaring wyszło mi że na 17 mam lepszy czas. Ale głównie dlatego, że miałem większy Vmax i nie jechałem na odcięciu jak na 13-stkach. W zakrętach było dość porównywalnie - czasem szybciej na 13, czasem na 17 jak patrzyłem na prędkości z racechrono

No tak mówią też inni którzy w tym samym aucie mają możlwość założenia i 13 i 17 i odpowiednio mocy zeby te 17 napędzić. CI których znam wrócili na koniec do 13-15. Być moze prawdziwie męskie rozmiary zaczynają się od 18 laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Mon, 11 Mar 2024 - 21:40
Post #6477


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





CYTAT([Yossarian] @ Mon, 11 Mar 2024 - 11:26) *

Z tyłu zaś znalazły się Race GC02 FW soft, czyli opony deszczowe. Założenie było takie, że tył będzie łatwo dogrzać bo rano było zimno. No i łatwo faktycznie było i to aż za bardzo - opony nieco się przegrzewały i tył nie był stabilny. Trzeba było uważać przy szybkich zmianach kierunku.

Również na tym weekendzie próbowałem tej opony na tyle i mam podobne spostrzeżenia. Może poniżej 5 stopni i w pochmurny dzień było by ok. Jednak jeśli chodzi o deszczowe warunki to RGC full wet daje radę. Jak dla mnie to lepsza opona niż vr3.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 14 Mar 2024 - 23:44
Post #6478


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do tych Yokohama a52 ciekawe jak byłyby vs używane slicki Pirelli czy Michelin, bo te a52 też są widzę na 13"?
1500 km to całkiem sporo jak na tor . A na trochę wilgoci czy kałuż chyba lepiej (slick wysiada momentalnie na lekkiej wodzie czy wilgoci ) .
Kocy, meczacego podnoszenia i opuszczania auta czy ósemek na grzanie nie trzeba .

Co do masy koła to trzeba być naprawdę na granicy limitu powtarzalnym kierowca. Ja na Silesia lepsze czasy miałem na cięższych kołach tylko zamykając prawie oczy "jeszcze nie hamuj" smile.gif
Jak taki semi jest bardziej powtarzalny a nie jak slick trzeba czekać na dogrzanie to może faktycznie lepszy?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 15 Mar 2024 - 04:26
Post #6479


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Z ta powtarzalnoscia to u mnie najciezej jest wlasnie z hamowanem z abs. Bez abs latwiej hamowac w punkt. Dziwne to ale absy strasznie niedoskonale sa.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Fri, 15 Mar 2024 - 14:03
Post #6480


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Pojawiły się w sieci jakieś nowsze testy na temat extreema vr2 hot lap? Nowe opinie? Zastanawiam się nad tą oponą mocno na zawody typu superoes. Będzie to dobra alternatywa dla pełnego slicka hankook w mieszance c52?


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

339 Stron V  « < 322 323 324 325 326 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 00:17