Shoutbox 0 nowych PW 


328 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
SNiP3R
post Thu, 21 Jul 2011 - 12:39
Post #261


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Hejka smile.gif
Szukam opon do 230km/250nm, napęd przód.
Jazda na co dzień, czasami wyścigi na 1/4, i czasami (rzadko może 2 razy w roku) na tor, też na mokrą nawierzchnię.
Może tu opisywane Federale ??
Poradźcie. Pozdrawiam biggrin.gif



--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Jul 2011 - 12:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zlos
post Thu, 21 Jul 2011 - 17:47
Post #262


Super User
Dołączył: Wed, 22 September 2010
Skąd: WPR





Nie wiem gdzie jest najtaniej, ja kupuję tutaj - 5% zniżki dla sr-owiczów - patrz fora sponsorowane.
SS-595 to całkiem inna opona, zbieżność niewielka...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 24 Jul 2011 - 09:59
Post #263


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Fajne dwa artykuly sie pojawilyw auto-swiecie.
----auto--------------------opony---------czas okraz.-predk w zakr---slalom--heble
ferrarii 458 italia--michelin pilot super sport---1m31s60-----92,3---------18,47---32,4
corvette zr1------michelin pilot sport ps2-----1m32s35-----93,6---------18,30---33,7
audi r8 gt---------pirelli p zero corsa---------1m32s40-----90,3---------17,87---33,4
merc sls amg------conti sportcontact 5p-----1m33s90-----88,1----------19,00---33,6
bmw 1m coupe----michelin pilot sport ps2-----1m37s90-----87,6----------18,46---35,6
porsch cayman r---brigsto potenza re050a----1m36s15-----89,1----------18,62---33,9
artega gt coupe---conti sportcontact 5p------1m34s80-----90,5----------19,16---32,9
ktm x-bow r-------toyo r888-----------------1m32s70-----94,6----------17,36---32,7

Wnioski, jesli mozna takie wysunac, to to, ze r888 maskaruje na zakretach i podczas hamowania na suchym oczywiscie.Kolejne wnioski to slabe czasy slalomu na sport contact5, no i moim zdaniem slabo wypadlo tez re50a. Jednak porsche wydaje sie byc troche szybsze na zakretach, a tu du.a. Dwa najlepsze czasy w slalomie to r888 i pirelli corsa a wiec semisliki. Chyba r888 nie sa przereklamowane.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 24 Jul 2011 - 13:10
Post #264


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Wniosek, jaki można wysunąć, jest przede wszystkim taki, że zabawka ważąca 800kg zawsze będzie miała przewagę na winklach nad pojazdami blisko dwa razy cięższymi. Można by też dodać, że GM wraz z Michelinem nieźle odrobili pracę domową, skoro ZR1 dużo nie odstaje od X-Bowa.

Cały ten ,,test'' można sobie w pompę wsadzić. Zbyt wiele zmiennych: żeby porównywać opony, trzeba je zakładać na to samo auto.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 24 Jul 2011 - 13:40
Post #265


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no zgadza sie.tylko jako ciekawostke podalem te dane. moze ktos cos dla siebie z tego wyciagnie. co do wagi nie do konca sie zgadzam. co za znaczenie ma waga?wieksza waga to wieksza sila odsrodkowa f=mv2/r ale tez wieksza przyczepnosc T=mgf. sie rownowazy.kwestia tylko sztywnosci zawieszenia i karoserii. jasne heble i przyspieszenie sie poprawia, ale na zakretach nie koniecznie. juz nie raz widzialem na torze zabawki w stylu lotusa 7 waga 600kg ktore dostawaly od dwa razy ciezszych aut. wiec ja bym nie generalizowal.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Tue, 26 Jul 2011 - 14:08
Post #266


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...
Ja szukam sportowej, dobrej gumy na suchy i na mokry tor (drogę).


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Wed, 27 Jul 2011 - 09:32
Post #267


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(piwo @ Sun, 24 Jul 2011 - 13:40) *
no zgadza sie.tylko jako ciekawostke podalem te dane. moze ktos cos dla siebie z tego wyciagnie. co do wagi nie do konca sie zgadzam. co za znaczenie ma waga?wieksza waga to wieksza sila odsrodkowa f=mv2/r ale tez wieksza przyczepnosc T=mgf. sie rownowazy.kwestia tylko sztywnosci zawieszenia i karoserii. jasne heble i przyspieszenie sie poprawia, ale na zakretach nie koniecznie. juz nie raz widzialem na torze zabawki w stylu lotusa 7 waga 600kg ktore dostawaly od dwa razy ciezszych aut. wiec ja bym nie generalizowal.

Siła odśrodkowa rośnie liniowo wraz z wzrostem masy, ale szybciej niż siła tarcia/przyczepności, która jest przemnożona przez współczynnik mniejszy niż 1, więc te rzeczy się nie równoważą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Wed, 27 Jul 2011 - 10:04
Post #268


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(SNiP3R @ Tue, 26 Jul 2011 - 14:08) *
Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...
Ja szukam sportowej, dobrej gumy na suchy i na mokry tor (drogę).


A rozważałeś R1R?

Z cywilnych opon mogę polecić Nokiana V, Potenzę Re050A oraz Michelin'a Pilot Sport'a (gradacja cenowa).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 27 Jul 2011 - 10:13
Post #269


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jak poprzednik RE050A to guma, którą założyłbym do swojej amatorskiej rajdówki, gdyby tylko był taki rozmiar. Mam ją w cywilnym V6 i założę ją jeszcze raz. Rewelacyjne trzymanie boczne.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Wed, 27 Jul 2011 - 13:27
Post #270


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Bo ja mam z przodu jakieś Yokohamy (ale nawet dobrze trzymają) a z tyłu mam Bridstone Potenza RE040...
Może przełożyć te z tyłu na razie na przód ?? Albo od razu kupić potenzy RE070 smile.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 27 Jul 2011 - 14:15
Post #271


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





JJacek nie kumam.wspolczynnik tarcia f jest stala. wiec liniowo zmienia sie rpzyczepnosc wraz ze wzrostem masy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Wed, 27 Jul 2011 - 21:45
Post #272


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





Stały współczynnik tarcia to fizyka na poziomie szkoły średniej. W rzeczywistości tarcie jest dużo trudniejsze do opisania, szczególnie w przypadku takich materiałów jak guma, gdzie współczynnik tarcia zmienia się nie tylko w zależności od temperatury, ale też nacisku (tzn. sam współczynnik jest zmienny w funkcji nacisku)


--------------------
koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 27 Jul 2011 - 22:07
Post #273


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





o tym nie slyszalem.jakies linki?bo na google nic nie widze.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 27 Jul 2011 - 23:37
Post #274


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(SNiP3R @ Tue, 26 Jul 2011 - 14:08) *
Wszystko fajnie...
R888 na suchej jest super... ale na mokrym z tego co wyczytałem fatalnie...


R888 ma na mokrym cieńką granicę między przyczepnością i jej brakiem.
Jak kierowca dupa i nie czuje co się dzieje z autem to będzie zwałał na opony.

R888 zachowuje się zadawalająco na mokrym (i zimnym) choć trzymanie boczne ma wtedy dużo słabsze.
Nie polecałbym tej opony na jazdę torową w deszczu, ale jeździć na codzień, również w ulewie, da się spokojnie.
Robiłem to nie raz - używam R888 w trzecim już aucie, choć ostatnio kuszą mnie feferale 595 RS-R

Więc "fatalne na deszczu" w stosunku do R888 to określnie naprawdę nie na miejscu.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 28 Jul 2011 - 11:19
Post #275


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(mAbZ @ Wed, 27 Jul 2011 - 23:37) *
Więc "fatalne na deszczu" w stosunku do R888 to określnie naprawdę nie na miejscu.

Bo u Ciebie nie ma kolein.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 28 Jul 2011 - 12:42
Post #276


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Zdziwiłbyś się - tu jeździ się zimą na kolcach które ryją asfalt nieźle.

No ale fakt że na R888 w kałuży bardzo łatwo o aquaplaning.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 28 Jul 2011 - 12:47
Post #277


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No wiem. Mialem na S2000...w duzym deszczu strach bylo szybciej jechac.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Thu, 28 Jul 2011 - 14:53
Post #278


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





A powiedzcie mi... Czym różni się dokładnie R888 od R1R...
To tylko marketingowe "ple ple ple" czy konkretne zmiany ??
Niby w R1R poprawili stabilność na mokrym... prawda to ?? Pozdro for ALL biggrin.gif


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cfaniak
post Thu, 28 Jul 2011 - 15:20
Post #279


Super User
Dołączył: Fri, 26 November 2004
Skąd: Warsaw





A widziałeś różnice chociażby w kształcie bieżnika.........??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 28 Jul 2011 - 20:33
Post #280


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





R1R są twardsze od najtwardszych R888 GG. Lepiej też odprowadzają wodę.

Nadają się do codziennej jazdy dla tych, którzy na torze jeżdżą tylko okazjonalnie.
Cena R1R jak patrzyłem ostatnio była o jakieś 20% niższa niż R888.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post

328 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 09:55