Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mazda RX-7 SR23VET Tery, Sezon 2012 - strona 24
TOMSON
post Tue, 07 Dec 2010 - 16:47
Post #301


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Jako że z Mazworxa będziemy mieli flanszę i trąbki (runnery) bez puszki to musieliśmy ją wymyślić.
Głównym założeniem była łatwość wykonania i dostępność materiałów. Wszystkie użyte elementy to ogólnodostępne kolanka, rurki i blacha aluminiowa.
Będzie trochę spawania ale bez jakiejś tragedii.





--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Dec 2010 - 16:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Tue, 07 Dec 2010 - 18:45
Post #302


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Fantastyczny kolektor, przypomina to co Audi wykorzystało w B-grupowym S1. Przeprowadzaliście komputerowe testy przepływu?

Może się przydać, świetny wątek o konstruowaniu kolektora od A do Z:

http://forums.hybridz.org/index.php/topic/...-intake-plenum/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@ffcio
post Tue, 07 Dec 2010 - 18:54
Post #303


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 December 2007
Skąd: Dominican Republic





ja się nie znam ale coś takiego Guzior wyspawał u Hortexa w nysie ... proszę na mnie nie krzyczeć jak coś pomyliłem, naocznie wygląda bardzo podobnie


--------------------
BRmotoRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 07 Dec 2010 - 19:12
Post #304


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





robicie tylko projekt dolotu w NX czy co to jest, czy CFD tez ? tongue.gif


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 07 Dec 2010 - 19:17
Post #305


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMGA3127S.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMG_2752S.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMG_2756S.jpg

Kwiecien 2009, 0 liczenia, na czuja. Respect za model 3d i mam nadzieje jakies modelowanie cfd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Tue, 07 Dec 2010 - 19:41
Post #306


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Konieczne jest te wąskie gardło (przewężenie między komorami)? To nie wpłynie negatywnie na moc i przepustowość kolektora?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:36
Post #307


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





to przewezenie miedzy komorami to chyba ma jakos wyrownywc cisnienie czy tam ilosc powietrza... (a jak gadam bzdury to poprawcie)

w kazdym razie wplywa pozytywnie,a przynajmniej tak gdzies czytalem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 07 Dec 2010 - 20:37
Post #308


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





No właśnie , silnik sterowany standalonem wiec pewnie można różnicować wydajność wtryskiwaczy na poszczególnych runnerach wiec podstawą powinno być dążenie do maksymalnej przepustowości nawet kosztem różnic w napełnieniu poszczególnych cylindrów . Jak to sie ma do tego kolektora ? Takie moje luzne przemyślenia.

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 07 Dec 2010 - 21:22
Post #309


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Niestety brak mocy przeliczeniowej na jakieś sensowne CFD. Przy bardzo uproszczonych parametrach jakieś bzdury wychodzą.
Ale tak naprawdę to chodziło tylko o sprawdzenie czy wszystko się zmieści i jest wykonalne w naszych warunkach. Wymiary zostały skopiowane z Jenveya na tyle ile pozwalają nam materiały z których go wykonamy.
http://www.jenvey.co.uk/prodguide/MM01.pdf
To zwężenie jest po to żeby równomiernie rozprowadzić powietrze do wszystkich cylindrów.

Antek, dzięki za link. Ktoś się trochę bardziej napracował na tym modelem

CYTAT
robicie tylko projekt dolotu w NX czy co to jest, czy CFD tez ?

Model wykonany w Solidworks 2008 na tyle dokładnie na ile możemy go potem wykonać.

CYTAT
No właśnie , silnik sterowany standalonem wiec pewnie można różnicować wydajność wtryskiwaczy na poszczególnych runnerach wiec podstawą powinno być dążenie do maksymalnej przepustowości nawet kosztem różnic w napełnieniu poszczególnych cylindrów . Jak to sie ma do tego kolektora ? Takie moje luzne przemyślenia.


No niestety to że zrobimy gigantyczne przepływy przez kol. ssący wcale nie oznacza że do cylindra wpadnie więcej powietrza. Zawsze najlepiej jest jak do każdego wpada tyle samo a możliwość sterowania indywidualnie czasem wtrysku na każdy cylinder jest po to bo właśnie ciężko to osiągnąć.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 07 Dec 2010 - 21:44
Post #310


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(TOMSON @ Tue, 07 Dec 2010 - 21:22) *
No niestety to że zrobimy gigantyczne przepływy przez kol. ssący wcale nie oznacza że do cylindra wpadnie więcej powietrza. Zawsze najlepiej jest jak do każdego wpada tyle samo a możliwość sterowania indywidualnie czasem wtrysku na każdy cylinder jest po to bo właśnie ciężko to osiągnąć.



4x termopara nie wystarczy ? MS3 przynajmniej może logować 4xegt a różnicować wydajność można w zależności od obrotów . Nie testowałem ale mam nadzieje ze niedługo bede miał okazje . Pozdrawiam projekt miażdży suty smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 07 Dec 2010 - 22:03
Post #311


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



CYTAT
4x termopara nie wystarczy ? MS3 przynajmniej może logować 4xegt a różnicować wydajność można w zależności od obrotów . Nie testowałem ale mam nadzieje ze niedługo bede miał okazje . Pozdrawiam projekt miażdży suty smile.gif


Czyli mamy zrobić kolektor przez który do jednego cylindra wpada więcej powietrza a do drugiego mniej, zamontować 4 x EGT i ustawić paliwo osobno na każdy cylinder żeby podobne spaliny wypadały? W silniku zazwyczaj wąskim gardłem jest gniazdo/zawór a za pomocą kol ssącego może przez te wąskie gardła przepchnąć więcej lub mniej. A skoro mamy tylko 4 cylindry o stałej pojemności to najlepiej do każdego wephnąć tyle samo i maksymalnie ile się da w danych warunkach a nie do każdego inaczej. I nawet 8 termopar, sond lambda, CHT i czujników ciśnienia w cylindrze nie naprawią guwnianego kol ssącego. Można będzie jedynie uchronić silnik przed awarią.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 07 Dec 2010 - 22:42
Post #312


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





no ja wiem ale chodzi mi o to czy warto robic kolektor z podwójnym plenum zamiast zrobic kolektor taki "typowy" http://www.godspeedproject.com/store/image...d/1jzintake.jpg cos w tym stylu . Ten wąski przesmyk jest jakimś tam wąskim gardłem i jeśli możemy powiedzmy osiągnąć o 15 % lepszy flow to różnice pomiędzy cylindrami po kilka % są do zaakceptowania , nie sądze żeby to na wale korbowym zrobiło jakieś wrażenie . Dobra koniec teorii , sory biggrin.gif Poniosło mnie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 08 Dec 2010 - 22:38
Post #313


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Ten wąski przesmyk może tak wygląda, ale robi się to tak że ma ok 110-120% powierzchni przepustnicy także nic nie hamuje. Takie kolektory mają np. skody wrc.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 08 Dec 2010 - 23:38
Post #314


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ciekawy projekt kolektora ssącego nie ukrywam... Czekam niecierpliwie na efekty eksperymentowania z kolektorem ssącym - jak pomyślnie wypadną, to też taki sobie wystrugam smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 14 Dec 2010 - 10:42
Post #315


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Niby tylko pół sezonu a jest co naprawiać sad.gif





Z nudów zrobiliśmy kilka symulacji CFD nowego IC w wersji uproszczonej. Czas liczenia na zwykłym laptopie to ok 30 min przy mocno okrojonych parametrach.

Te przedstawiają rozkład ciśnienia. Na wlocie mamy 1.3 bara powyżej atmosfery o temp 60 stopni C.




--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 14 Dec 2010 - 10:54
Post #316


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





w czym robicie symulacje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 14 Dec 2010 - 11:12
Post #317


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





w koncu musze to napisać:

super się czyta / ogląda te Wasze projekty !!! relacje niemalże jak z AMS.. swietne zdjęcia, w zasadzie nic nie jest tajne / poufne, dużo konkretów.. bez zbednego onanizmu smile.gif





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 14 Dec 2010 - 11:25
Post #318


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



CYTAT
w czym robicie symulacje ?


To akurat było w floxpress czyli dodatek do Solidworksa. Fluent jest za bardzo komputero żerny smile.gif


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Tue, 14 Dec 2010 - 12:31
Post #319


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





CYTAT(P@ffcio @ Tue, 07 Dec 2010 - 18:54) *
ja się nie znam ale coś takiego Guzior wyspawał u Hortexa w nysie ... proszę na mnie nie krzyczeć jak coś pomyliłem, naocznie wygląda bardzo podobnie


Dokladnie. I jak widac, dobrze wykonany daje naprawde dobre efekty.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Thu, 16 Dec 2010 - 10:16
Post #320


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Wydawało by się, że zrobienie kolektora do turbo to nie jest jakiś tam strasznie trudna sprawa wink.gif Niestety jest.
To już druga wersja i nadal dupa. Cały czas cylinder 2 dostaje mniej powietrza niż reszta. Jakieś oko cyklonu robi się wokół wlotu









Wykresy pokazują przepływ powietrza i jego prędkość.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 11:37