Mazda RX-7 SR23VET Tery, Sezon 2012 - strona 24 |
Mazda RX-7 SR23VET Tery, Sezon 2012 - strona 24 |
Tue, 07 Dec 2010 - 16:47
Post
#301
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
Jako że z Mazworxa będziemy mieli flanszę i trąbki (runnery) bez puszki to musieliśmy ją wymyślić.
Głównym założeniem była łatwość wykonania i dostępność materiałów. Wszystkie użyte elementy to ogólnodostępne kolanka, rurki i blacha aluminiowa. Będzie trochę spawania ale bez jakiejś tragedii. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 07 Dec 2010 - 16:47
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 18:45
Post
#302
|
|
SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 |
Fantastyczny kolektor, przypomina to co Audi wykorzystało w B-grupowym S1. Przeprowadzaliście komputerowe testy przepływu?
Może się przydać, świetny wątek o konstruowaniu kolektora od A do Z: http://forums.hybridz.org/index.php/topic/...-intake-plenum/ |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 18:54
Post
#303
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic |
ja się nie znam ale coś takiego Guzior wyspawał u Hortexa w nysie ... proszę na mnie nie krzyczeć jak coś pomyliłem, naocznie wygląda bardzo podobnie
-------------------- BRmotoRS
|
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 19:12
Post
#304
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
robicie tylko projekt dolotu w NX czy co to jest, czy CFD tez ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 19:17
Post
#305
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa |
http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMGA3127S.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMG_2752S.jpg http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...R/IMG_2756S.jpg Kwiecien 2009, 0 liczenia, na czuja. Respect za model 3d i mam nadzieje jakies modelowanie cfd. |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 19:41
Post
#306
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk |
Konieczne jest te wąskie gardło (przewężenie między komorami)? To nie wpłynie negatywnie na moc i przepustowość kolektora?
|
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 20:36
Post
#307
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London |
to przewezenie miedzy komorami to chyba ma jakos wyrownywc cisnienie czy tam ilosc powietrza... (a jak gadam bzdury to poprawcie)
w kazdym razie wplywa pozytywnie,a przynajmniej tak gdzies czytalem |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 20:37
Post
#308
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
No właśnie , silnik sterowany standalonem wiec pewnie można różnicować wydajność wtryskiwaczy na poszczególnych runnerach wiec podstawą powinno być dążenie do maksymalnej przepustowości nawet kosztem różnic w napełnieniu poszczególnych cylindrów . Jak to sie ma do tego kolektora ? Takie moje luzne przemyślenia.
pozdrawiam |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 21:22
Post
#309
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
Niestety brak mocy przeliczeniowej na jakieś sensowne CFD. Przy bardzo uproszczonych parametrach jakieś bzdury wychodzą.
Ale tak naprawdę to chodziło tylko o sprawdzenie czy wszystko się zmieści i jest wykonalne w naszych warunkach. Wymiary zostały skopiowane z Jenveya na tyle ile pozwalają nam materiały z których go wykonamy. http://www.jenvey.co.uk/prodguide/MM01.pdf To zwężenie jest po to żeby równomiernie rozprowadzić powietrze do wszystkich cylindrów. Antek, dzięki za link. Ktoś się trochę bardziej napracował na tym modelem CYTAT robicie tylko projekt dolotu w NX czy co to jest, czy CFD tez ? Model wykonany w Solidworks 2008 na tyle dokładnie na ile możemy go potem wykonać. CYTAT No właśnie , silnik sterowany standalonem wiec pewnie można różnicować wydajność wtryskiwaczy na poszczególnych runnerach wiec podstawą powinno być dążenie do maksymalnej przepustowości nawet kosztem różnic w napełnieniu poszczególnych cylindrów . Jak to sie ma do tego kolektora ? Takie moje luzne przemyślenia. No niestety to że zrobimy gigantyczne przepływy przez kol. ssący wcale nie oznacza że do cylindra wpadnie więcej powietrza. Zawsze najlepiej jest jak do każdego wpada tyle samo a możliwość sterowania indywidualnie czasem wtrysku na każdy cylinder jest po to bo właśnie ciężko to osiągnąć. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 21:44
Post
#310
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
No niestety to że zrobimy gigantyczne przepływy przez kol. ssący wcale nie oznacza że do cylindra wpadnie więcej powietrza. Zawsze najlepiej jest jak do każdego wpada tyle samo a możliwość sterowania indywidualnie czasem wtrysku na każdy cylinder jest po to bo właśnie ciężko to osiągnąć. 4x termopara nie wystarczy ? MS3 przynajmniej może logować 4xegt a różnicować wydajność można w zależności od obrotów . Nie testowałem ale mam nadzieje ze niedługo bede miał okazje . Pozdrawiam projekt miażdży suty |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 22:03
Post
#311
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
CYTAT 4x termopara nie wystarczy ? MS3 przynajmniej może logować 4xegt a różnicować wydajność można w zależności od obrotów . Nie testowałem ale mam nadzieje ze niedługo bede miał okazje . Pozdrawiam projekt miażdży suty smile.gif Czyli mamy zrobić kolektor przez który do jednego cylindra wpada więcej powietrza a do drugiego mniej, zamontować 4 x EGT i ustawić paliwo osobno na każdy cylinder żeby podobne spaliny wypadały? W silniku zazwyczaj wąskim gardłem jest gniazdo/zawór a za pomocą kol ssącego może przez te wąskie gardła przepchnąć więcej lub mniej. A skoro mamy tylko 4 cylindry o stałej pojemności to najlepiej do każdego wephnąć tyle samo i maksymalnie ile się da w danych warunkach a nie do każdego inaczej. I nawet 8 termopar, sond lambda, CHT i czujników ciśnienia w cylindrze nie naprawią guwnianego kol ssącego. Można będzie jedynie uchronić silnik przed awarią. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Tue, 07 Dec 2010 - 22:42
Post
#312
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
no ja wiem ale chodzi mi o to czy warto robic kolektor z podwójnym plenum zamiast zrobic kolektor taki "typowy" http://www.godspeedproject.com/store/image...d/1jzintake.jpg cos w tym stylu . Ten wąski przesmyk jest jakimś tam wąskim gardłem i jeśli możemy powiedzmy osiągnąć o 15 % lepszy flow to różnice pomiędzy cylindrami po kilka % są do zaakceptowania , nie sądze żeby to na wale korbowym zrobiło jakieś wrażenie . Dobra koniec teorii , sory Poniosło mnie
|
|
|
Wed, 08 Dec 2010 - 22:38
Post
#313
|
|
Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole |
Ten wąski przesmyk może tak wygląda, ale robi się to tak że ma ok 110-120% powierzchni przepustnicy także nic nie hamuje. Takie kolektory mają np. skody wrc.
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
Wed, 08 Dec 2010 - 23:38
Post
#314
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Ciekawy projekt kolektora ssącego nie ukrywam... Czekam niecierpliwie na efekty eksperymentowania z kolektorem ssącym - jak pomyślnie wypadną, to też taki sobie wystrugam
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Tue, 14 Dec 2010 - 10:42
Post
#315
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
Niby tylko pół sezonu a jest co naprawiać
Z nudów zrobiliśmy kilka symulacji CFD nowego IC w wersji uproszczonej. Czas liczenia na zwykłym laptopie to ok 30 min przy mocno okrojonych parametrach. Te przedstawiają rozkład ciśnienia. Na wlocie mamy 1.3 bara powyżej atmosfery o temp 60 stopni C. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Tue, 14 Dec 2010 - 10:54
Post
#316
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
w czym robicie symulacje ?
|
|
|
Tue, 14 Dec 2010 - 11:12
Post
#317
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
w koncu musze to napisać:
super się czyta / ogląda te Wasze projekty !!! relacje niemalże jak z AMS.. swietne zdjęcia, w zasadzie nic nie jest tajne / poufne, dużo konkretów.. bez zbednego onanizmu -------------------- |
|
|
Tue, 14 Dec 2010 - 11:25
Post
#318
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
CYTAT w czym robicie symulacje ? To akurat było w floxpress czyli dodatek do Solidworksa. Fluent jest za bardzo komputero żerny -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Tue, 14 Dec 2010 - 12:31
Post
#319
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto |
ja się nie znam ale coś takiego Guzior wyspawał u Hortexa w nysie ... proszę na mnie nie krzyczeć jak coś pomyliłem, naocznie wygląda bardzo podobnie Dokladnie. I jak widac, dobrze wykonany daje naprawde dobre efekty. -------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
Thu, 16 Dec 2010 - 10:16
Post
#320
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl |
Wydawało by się, że zrobienie kolektora do turbo to nie jest jakiś tam strasznie trudna sprawa Niestety jest.
To już druga wersja i nadal dupa. Cały czas cylinder 2 dostaje mniej powietrza niż reszta. Jakieś oko cyklonu robi się wokół wlotu Wykresy pokazują przepływ powietrza i jego prędkość. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 11:37 |