Uklad wydechowy e34 540i |
Uklad wydechowy e34 540i |
Tue, 08 Jun 2010 - 09:16
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 |
Witam.
Przelecialem (nie doslownie) caly forum z info ws wycieciu katow i nie moglem znalezc niczego (chociaz dziwne poniewaz jest to temat czesto poruszany), wiec pomyslalem ze napisze. Od paru miesiecy gosci u mnie najnowszy nabytek, e34 540. Odpowiednia ilosc cylindrow wymaga, zeby samochod odpowiednio brzmial. Caly uklad bedzie szedl OUT. Ma chodzic lepiej, troche glosniej, ale nie za glosno bo jak to mowia? - krowa ktora za duzo ryczy najmniej mleka daje?? Ogolnie chce zeby osemeczka ladnie chodzila, glosniej, basowo itd. Ale nikt nie jest w stanie mi pomoc z ukladem wydechowym. Jedni mowia zeby katy zostawic bo cisnienie sie zmieni i efekt bedzie taki, ze bez nich bedzie jechala gorzej (Nm spadnie). Inni, ze przy przebiegu 300 000 katy i tak juz nie spelniaja swoja role i tylko zamulaja. Padla opcja sportowych katow, ale jak foty pokazuja, sportowe katy sa proste. W 540 wejscie jest katowe, 65mm, srednica rur przy wyjsciu - 55mm. Jak radzicie? Czy ktos widzial moze jak wyglada wykres samochodu przed i po wycieciu katow? Faktycznie Nm spada? A moze najlepszym rozwiazaniem byloby nowe katy wstawic, wywalic srodkowy i wstawic ladny koncowy? Wszelkie pomysly mile widziane. Tak BTW, gdyby ktos byl zainteresowany takimi sportowymi katami to podaje namiar. Firmy MAGNAFLOW. Cena w okolicahc 450zl brutto. Lukasz Mirkowski info@rpmotorsport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 08 Jun 2010 - 09:16
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 10:18
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom |
Hej
Troche chyba marnie szukałeś, bo temat już był kiedyś nieco opisywany. Przede wszystkim fi przed i za katem jest takie samo 55mm wierz mi. Wiem co pokazuje miarka, ale jest jak pisze i rurka do portek leci 55mm Zamiast katów trzeba wstawić tłumiki sportowe, koniecznie, o dużej przepustowości. Wtedy sondy nie powariują i będzie ok. Katy po 300 tys wcale nie są złomem ! Moje miały minimum 300 tys nalotu, a były jasne w środku i sprzedałem je za kupe kasy w ciągu kilku godzin na allegro. Generalnie, doświadczenie tłumikarzy z takim silnikiem jest bliskie zeru. I np. jak byś chciał, żeby było ciszej na niskich obrotach, a głośniej przy wyższych, to się to nie uda hehehe Będzie głośno przy otwarciu szerokim przepustnicy, V8 wtedy produkuje niezły dół i sound. Dobrze zrobiony taki wydech na dwóch stopniach to +30KM. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 12:48
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 |
Sorry jesli zasmiecilem nieco forum, wiem ze to moze wkurzac uzytkownikow. Nastepnym razem bede szukal troche dluzej..
Wiec jezeli faktycznie jest 55mm na kazdej stronie to ulatwia. To ze tlumikarze maja zero doswiadczeniaz takimi silnikami to dobrze wiem. Booooze co ja uslyszalem nie raz. Jeden fach-man duren nawet powiedzial, ze jak sciagne katy to strace....uwage.....80KM. Nie zdazyl sie obrocic w moja strone ja juz wsiadalem do samochodu. Nie chce zeby bylo ciszej na niskich, glosniej na wyzszych itd - ma byc troche glosniej na wszystkich obrotach, to przeciez V8 - radio zbedne, hehe. Czyli piszesz tlumik sportowy fi 55 wejscie/wyjscie? A gdzie podpiac sondy? Bo one chyba gdzies sa w kat wczepione na poczatku jesli sie nie myle? Wejde pod samochod i porobie konkretnie foty. Fura ma gadac i tyle. A tak BTW, dzieki za info.. |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 14:35
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom |
Sondy, to niestety, ale jakaś fachura musi zrobić gniazda na sondy, otwory zrobić, wyspawać je ładnie, dopasować.
Dokładnie nie pamiętam, ale chyba wycieli gniazda (gwinty) ze starego układu, i wspawali do nowego. Chociaż nie, raczej mi sie kojarzy, że zrobili otwory w nowej rurze, i tam wsadzili sondy. Jest z tym nieco zabawy, ale tak to musi wyglądać. Dobry tłumikarz po obejrzeniu pewnie będzie wiedział jak ogarnąć temat sond. Jak widać na fotce w wątku, sondy wchodzą pod pierwszy płaszcz blachy i są przed katami - niby w środku, ale to tylko tak wygląda z zewnątrz. Tłumik przelotowy, niskooporowy 2x fi55. Stopnia środkowego nie trzeba dawać, tylko końcowy tłumik potem. Samochód może gadać niesamowicie, ja po swoim wydechu miałem taki sound, że dzieciaki w sieci fotki wstawiały i pisały że nigdy nie słyszały lepszego dźwięku silnika -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 15:14
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 |
Tez masz 540i? Come on, dawaj jakiegos linka do youtube jezeli masz
|
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 15:35
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom |
-------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 21:47
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 10 November 2007 |
Tak na dobre czytanie. Sprawdzone, kat hamuje i nie ma co sie w niego bawic. Najlepszym rozwiazaniem, rurka, tlumik, sprtowe katy - byle by byl przelot. Czyli cisnieniowe zmiany, ze Nm gorszy itd - mit.
http://images.magnaflow.com/05news/magazin...f/catalytic.pdf |
|
|
Tue, 15 Jun 2010 - 22:53
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: RADOM |
|
|
|
Fri, 18 Jun 2010 - 17:49
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom |
Moim zdaniem nie ma takiej opcji żeby uzykać aż tyle samym wydechem. A jeśli to co pisze poparte było pomiarami na hamowni, wieloma, bo były różne konfiguracje, doloty etc. ? -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
Sun, 20 Jun 2010 - 17:04
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 15 September 2008 |
A jeśli to co pisze poparte było pomiarami na hamowni, wieloma, bo były różne konfiguracje, doloty etc. ? To możesz coś więcej powiedzieć, skoro miałeś kilka konfiguracji, co lepsze?? (Jakieś konkretne liczby). Taki tłumik sportowy czy pełen przelot (czy pełen przelot to rura czy jakiś tłumik), lepsze pod względem przyrostu NM i KM, może można jakoś zrobić wydech w rożnych konfiguracjach, żeby wzrósł bardziej NM albo inaczej zrobić wydech, żeby bardziej postawić na KM. |
|
|
Sat, 17 Jul 2010 - 01:10
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 12 March 2007 Skąd: Ząbki |
Co do wydechu, ja mogę polecić Supersprinta. Może 30 KM nie da, ale napewno kilkanaście a do tego wydobędzie cudowny dźwięk V8. Gdyby ktoś był zainteresowany, zapraszam. Mogę zaproponować dobre ceny.
-------------------- pozdrawiam
polityk E39 530dA i miniRally Polo |
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 09:34
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 August 2010 |
Miesiac Temu robiłem tak robotę u siebie na warsztacie klient miał takie same wyamagania i nie szczędził grosza... Zrobiłem w ten sposób ze wsadziłem mu dwie nierdzewki 60-cio cm łuskowe strumienice, od kolektorów wydechowych do strumienic poleciałem róra 60'(w sumie nie duzo było bo same strumienice mega długie,), zostawiłem srodkowy orginalny i do wydechu końcowego dalej 60' a końcowy wydech... wsadziłem od 750 e32:) efekt super brzmienie i bardziej silnik ciągnął juz od dołu dlatego ze przepustowosc zrobiła sie wiekasz i wyżut spali jest szybszy ze wzgledu na strumienice wirowo łuskowe:)) Efekcie lepsza praca fajny dzwięk i najlepiej sie wkrecała od 3.8tys wtedy charakterystycznym rykiem zioneła:) Podstawa jest dobre wspawanie sąd. W silnikach które maja sądy przed katami i zaraz za nimi odradzam takie rozwiazanie bo silnik faluje i chory odczyt mieszanki spalin jest na wylocie i auto gupieje. Strumienice 60cm/90/60 wsadziłem chociaż przyznam ze ciężko dostać 60cm prędzej 55 ale tez dają radę. Nie pisac ze nie mozliwe itd wrazie czego zapraszam na warsztat do obejrzenia:) nie mówie ze jest prosto ulokowac takie długie stumienki ale jest wykonalne:) Nie kusic sie głupio na jakies zamienniki z dupy jesli chodzi o srodkowy i końcowy wydech!! Kto lata M62 stać go na oryginał a zawsze można kupic używkę dobra, zamienniki tandecą bo maja inna objetosc cm3 i tylko dusza i hamuja wyrzut spalin. pozdro
|
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 09:40
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 August 2010 |
co do rozmowy na temat tego ile można uzyskać mocy poprzez modyfikacje układu, to jak ktoś wie z czym się chleb je to ogarnie do 30% oczywiście zaczynamy od Baranów i powiększenie objętości rur, po trumienki i końcowy wydech.... Pytanie tylko jak głośno może ryczeć
|
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 09:57
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 August 2010 |
jeszcze inny sposób, ale to będzie przelot na maksa i ryczeć będzie niemiłosiernie:) wsadzić barany polecieć rura fi 60 i i wsadzić strumienki 88cm:D o grubości puchy 90cm i dalej ciągnąc fi 60 i na koniec pucha 540 lub 750:) wiele kombinacji zależny co się chce uzyskać...
|
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 10:38
Post
#15
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
efekt super brzmienie i bardziej silnik ciągnął juz od dołu dlatego ze przepustowosc zrobiła sie wiekasz i wyżut spali jest szybszy ze wzgledu na strumienice wirowo łuskowe:)) Dyno chart or STFU. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 14:31
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 August 2010 |
koleszka źle zdania poskładał i sie w szok wbił
|
|
|
Sat, 28 Aug 2010 - 15:54
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa |
koleszka źle zdania poskładał i sie w szok wbił Kolego nie wiem w co się wbił poprzednik i nie wiem w co Ty się wbiłeś, że piszesz bez specjalnego ładu i składu... sadząc błędy jak dziecko z podstawówki, brak jakiejkolwiek interpunkcji, potem dziwisz się że ktoś Cię może nie rozumieć. Piszesz o strumiennicach i przyrostach rzędu 30% wiec nie dziwne, że ktoś chciałby zobaczyć te Twoje osiągnięcia w postaci przyrostów potwierdzonych wynikami z hamowni. |
|
|
Sat, 11 Sep 2010 - 11:11
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Szukając w necie ciężko znaleźć coś na temat tego jak powinien wyglądać wymarzony układ do M62b44, ktoś miał z nim do czynienia na warsztacie i hamowni?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Sat, 11 Sep 2010 - 12:09
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn |
Nagralem jak brzmi moje 540 z koncowka Supersprinta moze sie przyda:
|
|
|
Sat, 11 Sep 2010 - 17:55
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 12 March 2007 Skąd: Ząbki |
Właśnie o tym pisałem wyżej. Supersprint robi dobrą robotę do BMW.
-------------------- pozdrawiam
polityk E39 530dA i miniRally Polo |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 10:04 |