Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Uklad wydechowy e34 540i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
woz
Witam.

Przelecialem (nie doslownie) caly forum z info ws wycieciu katow i nie moglem znalezc niczego (chociaz dziwne poniewaz jest to temat czesto poruszany), wiec pomyslalem ze napisze. Od paru miesiecy gosci u mnie najnowszy nabytek, e34 540. Odpowiednia ilosc cylindrow wymaga, zeby samochod odpowiednio brzmial. Caly uklad bedzie szedl OUT. Ma chodzic lepiej, troche glosniej, ale nie za glosno bo jak to mowia? - krowa ktora za duzo ryczy najmniej mleka daje??
Ogolnie chce zeby osemeczka ladnie chodzila, glosniej, basowo itd. Ale nikt nie jest w stanie mi pomoc z ukladem wydechowym. Jedni mowia zeby katy zostawic bo cisnienie sie zmieni i efekt bedzie taki, ze bez nich bedzie jechala gorzej (Nm spadnie). Inni, ze przy przebiegu 300 000 katy i tak juz nie spelniaja swoja role i tylko zamulaja. Padla opcja sportowych katow, ale jak foty pokazuja, sportowe katy sa proste. W 540 wejscie jest katowe, 65mm, srednica rur przy wyjsciu - 55mm. Jak radzicie? Czy ktos widzial moze jak wyglada wykres samochodu przed i po wycieciu katow? Faktycznie Nm spada? A moze najlepszym rozwiazaniem byloby nowe katy wstawic, wywalic srodkowy i wstawic ladny koncowy? Wszelkie pomysly mile widziane.




Tak BTW, gdyby ktos byl zainteresowany takimi sportowymi katami to podaje namiar. Firmy MAGNAFLOW. Cena w okolicahc 450zl brutto.

Lukasz Mirkowski
info@rpmotorsport.pl
HighMan
Hej

Troche chyba marnie szukałeś, bo temat już był kiedyś nieco opisywany.

Przede wszystkim fi przed i za katem jest takie samo 55mm smile.gif wierz mi. Wiem co pokazuje miarka, ale jest jak pisze i rurka do portek leci 55mm smile.gif

Zamiast katów trzeba wstawić tłumiki sportowe, koniecznie, o dużej przepustowości. Wtedy sondy nie powariują i będzie ok.

Katy po 300 tys wcale nie są złomem ! Moje miały minimum 300 tys nalotu, a były jasne w środku i sprzedałem je za kupe kasy w ciągu kilku godzin na allegro.


Generalnie, doświadczenie tłumikarzy z takim silnikiem jest bliskie zeru.
I np. jak byś chciał, żeby było ciszej na niskich obrotach, a głośniej przy wyższych, to się to nie uda hehehe
Będzie głośno przy otwarciu szerokim przepustnicy, V8 wtedy produkuje niezły dół i sound.

Dobrze zrobiony taki wydech na dwóch stopniach to +30KM.
woz
Sorry jesli zasmiecilem nieco forum, wiem ze to moze wkurzac uzytkownikow. Nastepnym razem bede szukal troche dluzej..

Wiec jezeli faktycznie jest 55mm na kazdej stronie to ulatwia. To ze tlumikarze maja zero doswiadczeniaz takimi silnikami to dobrze wiem. Booooze co ja uslyszalem nie raz. Jeden fach-man duren nawet powiedzial, ze jak sciagne katy to strace....uwage.....80KM. Nie zdazyl sie obrocic w moja strone ja juz wsiadalem do samochodu. Nie chce zeby bylo ciszej na niskich, glosniej na wyzszych itd - ma byc troche glosniej na wszystkich obrotach, to przeciez V8 - radio zbedne, hehe.
Czyli piszesz tlumik sportowy fi 55 wejscie/wyjscie? A gdzie podpiac sondy? Bo one chyba gdzies sa w kat wczepione na poczatku jesli sie nie myle? Wejde pod samochod i porobie konkretnie foty. Fura ma gadac i tyle. A tak BTW, dzieki za info.. smile.gif
HighMan
Sondy, to niestety, ale jakaś fachura musi zrobić gniazda na sondy, otwory zrobić, wyspawać je ładnie, dopasować.
Dokładnie nie pamiętam, ale chyba wycieli gniazda (gwinty) ze starego układu, i wspawali do nowego.
Chociaż nie, raczej mi sie kojarzy, że zrobili otwory w nowej rurze, i tam wsadzili sondy.
Jest z tym nieco zabawy, ale tak to musi wyglądać. Dobry tłumikarz po obejrzeniu pewnie będzie wiedział jak ogarnąć temat sond.

Jak widać na fotce w wątku, sondy wchodzą pod pierwszy płaszcz blachy i są przed katami - niby w środku, ale to tylko tak wygląda z zewnątrz.

Tłumik przelotowy, niskooporowy 2x fi55.
Stopnia środkowego nie trzeba dawać, tylko końcowy tłumik potem.

Samochód może gadać niesamowicie, ja po swoim wydechu miałem taki sound, że dzieciaki w sieci fotki wstawiały i pisały że nigdy nie słyszały lepszego dźwięku silnika smile.gif
woz
Tez masz 540i? Come on, dawaj jakiegos linka do youtube jezeli masz biggrin.gif
HighMan
http://www.youtube.com/watch?v=oIkq_SEoQ5Y

miałem smile.gif

woz
Tak na dobre czytanie. Sprawdzone, kat hamuje i nie ma co sie w niego bawic. Najlepszym rozwiazaniem, rurka, tlumik, sprtowe katy - byle by byl przelot. Czyli cisnieniowe zmiany, ze Nm gorszy itd - mit.
http://images.magnaflow.com/05news/magazin...f/catalytic.pdf
Karol M5 E34
CYTAT(HighMan @ Tue, 08 Jun 2010 - 10:18) *
Dobrze zrobiony taki wydech na dwóch stopniach to +30KM.



Moim zdaniem nie ma takiej opcji żeby uzykać aż tyle samym wydechem.
HighMan
CYTAT(Karol M5 E34 @ Tue, 15 Jun 2010 - 22:53) *
Moim zdaniem nie ma takiej opcji żeby uzykać aż tyle samym wydechem.


A jeśli to co pisze poparte było pomiarami na hamowni, wieloma, bo były różne konfiguracje, doloty etc. ?
sulek
CYTAT(HighMan @ Fri, 18 Jun 2010 - 17:49) *
A jeśli to co pisze poparte było pomiarami na hamowni, wieloma, bo były różne konfiguracje, doloty etc. ?



To możesz coś więcej powiedzieć, skoro miałeś kilka konfiguracji, co lepsze?? (Jakieś konkretne liczby). Taki tłumik sportowy czy pełen przelot (czy pełen przelot to rura czy jakiś tłumik), lepsze pod względem przyrostu NM i KM, może można jakoś zrobić wydech w rożnych konfiguracjach, żeby wzrósł bardziej NM albo inaczej zrobić wydech, żeby bardziej postawić na KM.
polityk
Co do wydechu, ja mogę polecić Supersprinta. Może 30 KM nie da, ale napewno kilkanaście a do tego wydobędzie cudowny dźwięk V8. Gdyby ktoś był zainteresowany, zapraszam. Mogę zaproponować dobre ceny.
KrzeszoBMWPC
Miesiac Temu robiłem tak robotę u siebie na warsztacie klient miał takie same wyamagania i nie szczędził grosza... Zrobiłem w ten sposób ze wsadziłem mu dwie nierdzewki 60-cio cm łuskowe strumienice, od kolektorów wydechowych do strumienic poleciałem róra 60'(w sumie nie duzo było bo same strumienice mega długie,), zostawiłem srodkowy orginalny i do wydechu końcowego dalej 60' a końcowy wydech... wsadziłem od 750 e32:) efekt super brzmienie i bardziej silnik ciągnął juz od dołu dlatego ze przepustowosc zrobiła sie wiekasz i wyżut spali jest szybszy ze wzgledu na strumienice wirowo łuskowe:)) Efekcie lepsza praca fajny dzwięk i najlepiej sie wkrecała od 3.8tys wtedy charakterystycznym rykiem zioneła:) Podstawa jest dobre wspawanie sąd. W silnikach które maja sądy przed katami i zaraz za nimi odradzam takie rozwiazanie bo silnik faluje i chory odczyt mieszanki spalin jest na wylocie i auto gupieje. Strumienice 60cm/90/60 wsadziłem chociaż przyznam ze ciężko dostać 60cm prędzej 55 ale tez dają radę. Nie pisac ze nie mozliwe itd wrazie czego zapraszam na warsztat do obejrzenia:) nie mówie ze jest prosto ulokowac takie długie stumienki ale jest wykonalne:) Nie kusic sie głupio na jakies zamienniki z dupy jesli chodzi o srodkowy i końcowy wydech!! Kto lata M62 stać go na oryginał a zawsze można kupic używkę dobra, zamienniki tandecą bo maja inna objetosc cm3 i tylko dusza i hamuja wyrzut spalin. pozdro
KrzeszoBMWPC
co do rozmowy na temat tego ile można uzyskać mocy poprzez modyfikacje układu, to jak ktoś wie z czym się chleb je to ogarnie do 30% oczywiście zaczynamy od Baranów i powiększenie objętości rur, po trumienki i końcowy wydech.... Pytanie tylko jak głośno może ryczećsmile.gif
KrzeszoBMWPC
smile.gif jeszcze inny sposób, ale to będzie przelot na maksa i ryczeć będzie niemiłosiernie:) wsadzić barany polecieć rura fi 60 i i wsadzić strumienki 88cm:D o grubości puchy 90cm i dalej ciągnąc fi 60 i na koniec pucha 540 lub 750:) wiele kombinacji zależny co się chce uzyskać...
k11
CYTAT(KrzeszoBMWPC @ Sat, 28 Aug 2010 - 09:34) *
efekt super brzmienie i bardziej silnik ciągnął juz od dołu dlatego ze przepustowosc zrobiła sie wiekasz i wyżut spali jest szybszy ze wzgledu na strumienice wirowo łuskowe:))


Dyno chart or STFU.

r.
KrzeszoBMWPC
koleszka źle zdania poskładał i sie w szok wbiłbiggrin.gif
MACH
CYTAT(KrzeszoBMWPC @ Sat, 28 Aug 2010 - 14:31) *
koleszka źle zdania poskładał i sie w szok wbiłbiggrin.gif


Kolego nie wiem w co się wbił poprzednik i nie wiem w co Ty się wbiłeś, że piszesz bez specjalnego ładu i składu... sadząc błędy jak dziecko z podstawówki, brak jakiejkolwiek interpunkcji, potem dziwisz się że ktoś Cię może nie rozumieć.

Piszesz o strumiennicach i przyrostach rzędu 30% wiec nie dziwne, że ktoś chciałby zobaczyć te Twoje osiągnięcia w postaci przyrostów potwierdzonych wynikami z hamowni.
Kajman
Szukając w necie ciężko znaleźć coś na temat tego jak powinien wyglądać wymarzony układ do M62b44, ktoś miał z nim do czynienia na warsztacie i hamowni?
rottie
Nagralem jak brzmi moje 540 z koncowka Supersprinta smile.gif moze sie przyda:
polityk
Właśnie o tym pisałem wyżej. Supersprint robi dobrą robotę do BMW.
Kajman
Nieprawda, w m3 założenie przelotek SS zamiast katalizatorów zabiera moc i chrzani jej wykres, nie ma tak lekko.
woz
Oj nie bylo mnie tutaj jakis czas, ale sporo sie dowiedzialem jesli chodzi o uklad do 540, wrzuce info - a noz widelec komus sie przyda. Pierwszy punky - bron boze nie wywalajcie srodkowego. Zrobilem ten blad myslac, ze luzny uklad wydechowy = zero oporow = wieksza moc. Bzdura. Mialem pelen przelot (rura z kwasowki fi60. Zero katow, zero srodkowego, tylko koncowy supersprinta do 730i v8). Samochod chodzil tak zamulony ze mysle ze spokojnie dostalbym baty od pierwszego 525i ktiory pojawilby sie na swiatlach. Troche sie wglebilem w temat i dorwalem sie do kolegi Brodeer'a z Wrocka (e35 328i/gora od 325, barany). Popelnil ten sam blad. stracil 30KM oraz 40Nm do serii (hamownia). Masakra. Uklad sie zrobil po prostu za luzny, nie bylo cisnienia takiego jakie powinno byc, jednak inzynierowie wiedzieli co robic, i nie latwo ich poprawic.
Dorwalem sie do tlumika srodkowego od 540i, wlozylem i juz zupelnie inna bajka. Cisnienie w ukladzie wrocilo, i 540 zaczela wreszcie jezdzic jak 540. Jedynie mam znak zapytania, bo zlepilem maly filmik na youtube jak samochod chodzi, i na wyzszych obrotach uklad brzmi jakos dziurawo. W tym tygodniu bede na hamowni wiec mam nadzieje ze wszystko bedzie wiadomo co i jak.
Kajman
To bardzo ciekawe info, koniecznie daj znać po hamowni jak wykres. Szkoda że nei zrobiłeś przed wstawienie środkowego.
woz
Teraz tez zaluje ze nie zrobilem przed wstawieniem srodkowego, ale chodzil przeokrutnie. Podaje link do tematu gdzie bylo rozpisane conieco. Sorry za blad, ale z pamieci podawalem cyferki. Z tego linka co podaje (temat byl napisany "na goraco" wiec pamietalem wtedy wszystkie cyfry), Kolega brodeer pstracil troche konikow, ale 50Nm. A biorac pod uwage ze 2.8 ma standardowo 290, to 290 a 240 to spora roznica..

http://www.maxbimmer.pl/threads/11755-CHCE...!!!!

Link do mojej buni. Jak slychac na filmikach, po okolo 3500obr, chodzi "nieczysto", albo juz mam paranoje zeby wszystko bylo perfect. Po hamowni wszystko wyjdzie, jak tylko bedzie wykres to wklejam.

http://www.youtube.com/watch?v=ASisuOzWr_A&feature=feedu
woz
Dzisiaj bylem w jetronic'u. Niestety z hamowni duzo informacji nie uzyskalem (nie wiem jaki mam Nm) z tego wzgledu, ze z moja skrzynia automatyczna jest jakis maly bigos. Ona nie szarpie, zmienia plynnie itd, ale nie roi jednej rzeczy ktora jest potrzebna zeby uzyskac informacje odnisnie momentu obr. Nie trzyma na jednym konkretnym biegu. Czyli, jak sie daje na 2, to powinno byc tak, ze nie przekracza drugiego biegu, a u mnie dziala dokladnie tak samo jak na D, czyli idzie od pierwszego do 5 biegu. Tak samo jak sie da na 3. Idzie od dolu az do piatki, a nie powinna przekrocvzyc trojki. To niestety powoduje, ze nie da rade zeby utrzymac ja na wysokich obrotach. Zeby uzyskac odpowiednie obroty na biegu, to na piatce powinien siedziec na 260km/hr. A ma ograniczenie do 250km. Wiec tutaj lipa, mam moc silnika, ale Nm brak. KM wyszly na 278,5KM, ale moment jest 750Nm czy iles tam - ogolnie nie mozna go zmierzyc dopoki nie rozwiazalbym problemu ze skrzynia. Szkoda, ciekaw bylem.
Pozdro.
Kajman
A powiedz mi, czy w przelotowym wydechu miałeś połączone obie rury z głowic na dole, czy teraz łączą się one w wydechu środkowym?
woz
Kajman, u siebie wtedy kiedy byl na maksa przelotowy, rury szly tak samo jaky szly przez srodkowy. Obok siebie az do koncowej puszki. Teraz mam srodkowy. W poniedzialek bede mial troche wiecej czasu to postaram sie wrzucic fotke tego ukladu jezeli chcesz?
Kajman
Interesuje mnie, czy miałeś łącznik między rurami wcześniej?
Oraz czy teraz w środkowym się gazy z obu rur łączą?
HighMan
Niestety, kłania sie używanie szukajki ....

Było to tym kilka wątków, sam też to przerabiałem, i jasno wynikało, że NIE MOŻNA robić niższego ciśnienia w okolicy sond labma, że zbyt szybkie opróżnianie komór spalania nie daje nic dobrego.
U mnie układ wydechowy zrobiony w ten sposób dał +30KM a nie zabrał 30......
Kajman
Szukajki używałem nieraz, znalazłem tylko jeden wątek z opisami problemów z wydechem,ale opisu jak co powinno być zrobione nie znalazłem, mógłbyś podać info?
woz
Kajman, nie bylo lacznikow miedzy rurami. Rury szly oddzielnie od silnika w tyl. Laczyly sie jedynie w puszcze koncowej superpsrinta. Teraz jedyna zmiana jest ze jest fabryczny srodkowy. Roznica niebo a ziemia.
Highman, czy mam zrozumiec ze spieprzylem sobie osiagi (glownie Nm) wstawiajac wydech z dwoma rurami fi 60? Za cholere nie moge znalezc info jaka jest srednica rury w wydechu w e34 540i. W realoem nie ma tego, starego ukladu nie mam zeby zmierzyc, ale cos mi sie obija o pamiec ze dwie rury po fi55. Czy 5mm na kazdej rurze moze mi pogorzyszc moment? czy to sa na tyle male roznice ze nie powineinem sie martwic?
HighMan
Fi 55 mm jest w całym fabrycznym układzie.
Ja mialem rurke 2,5 " bodajże, standard, jednak nie o to chodzi.
Chodzi o to, by był stopień rozprężny za sondami lambda - zamiast katów tłumik sportowy przelotowy, i dalej stopień końcowy.
Nic wiećej nie potrzeba temu silnikowi. Tłumiki środkowe niepotrzebne.
No może jeszcze kolektory równoległ. smile.gif
Kajman
Sorry, ale zakłócę tą sielankę, wydech od 540 i 740 jaki oglądałem miał 63mm śr. zewnętrznej.
HighMan
Rozumiem, że zdajesz sobie sprawe z faktu, iż rury dochodzące do katów są w dodatkowej rurze, by szybciej dogrzać katalizator kiedy auto jest zimne ?

A kolega zepsuł osiągi likwidując pierwszy stopień rozprężania gazów spalinowych.
Kajman
Mierzyłem pocięte rury, nic tam nie było smile.gif
woz
Pamietam, ze jak kroili moj stary fabryczny wydech, to byla to rura podwoja w okolicach katow. Cos mi sie wydaje, ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wywalenie fi60 kwasowki i wstawienie ori rur. Chodzi o same rury o odpowiedniej srednicy. Tlumik srodkowy albo jak kolega pisal przelotowy w miejsce kata i jakis koncowy. Ale najwazniejsze by srednica rur byla tak jak w BMW zaprojektowali by cisnienie bylo odpowiednie.
Kajman
Rzeczywiście cięliśmy za katami. Za chwilę sprawdzę wszystkie opcje na hamowni bo na razie to zgadywanka...
HighMan
woz, nie przesadzaj smile.gif)
Bierz kwasowke 60mm i jazda, naprawde będzie ok.
Kwasówka do tego zmienia brzmienie układu, i naprawde ten silnik potrafi wtedy bardzo unikatowo brzmieć - ciężko nawet do czegoś to wtedy przyrównać, ale sound jest mega smile.gif

Fabrycznie BMW wcale jakoś tam specjalnie nie wykręciło tego wydechu, i nic tu nie zepsujesz 60mm kwasówką, a wręcz przeciwnie....
woz
Szczerze powiem, ze mi by najbardziej bylo na reke, zeby tej kwasowki nie ruszac. Primo, jest to kwasowka wiec na dlugie lata, a po drugie wiadomo, troche to kosztwoalo i szkoda byloby mi to na smieci wyrzucac i wracac do czegos, co bylo na samym poczatku..
Pamietam jak niuty mi spadly z powodu za luznego wydechu na poczatku (pelen przelot) i sie zastanawiam, czy roznica 5mm na kazdej z dwoch rur nie stanowiloby jakas utrate Nm. A po drugie....ten uklad dziwne brzmi..albo ja juz mam pierdolca na punkcie tej 540 smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=ASisuOzWr_A&feature=fvsr

w 1.41 tego filmiku, slychac wyrazne jakby "srutowanie" przy wyzszych obrotach. Przy nizszych jest ok, ale przy wyzszych nie brzmi to tak jakbym chcial. Teraz pytanie, czy moga byc za to odpowiedzialne powiekszone srednice rur, czy tlumik koncowy (supersprint dedykowany do bmw 3.0 V8)..
Kajman
Słyszałem wydechy z kwasówki w tym silniku i jedynie co to jakoś bardziej metalicznie brzmiały.
HighMan
Woz, zostaw kwasówke, wstaw tłumiki przelotowe w miejsce katów, a potem powiem Ci co zrobić żeby te 30 konia się pojawiło wink.gif albo poszukaj w poprzednich wątkach tematycznych.

http://www.youtube.com/watch?v=oIkq_SEoQ5Y

tu masz filmik z soundem mojej, ale to ogólnie jest lipa takie filmiki bo jakaś bzdenta cyfrówka nie jest w stanie przenieść nawet w części spektrum brzmienia niskotonowego wydechu - w sumie na filmiku brzmi dość niepodobnie do tego co było w realu hehehehe
Misior
A co powiecie na temat zrobienia wydechu na jednej rurze? Widzialem dwa auta (e30 i e36) ze zrobionymi wydechami w siemianowicach i obydwa mialy zrobione wydech na jednej rurze z jednym tlumikiem na koncu i obydwa miały ponad 300KM po zrobieniu programu. Silniki oczywiscie m62.
Punisherrr
Troszke w innym kierunku,ale jednak zwiazane z tematem.

HighMan miales wydech robiony w el-tecu i jak dla mnie to ladnie brzmi, porownujac do innych produktow np. supersprint, eissenmann czy kto wie jakich jeszcze drogich firm.

Jak dodac te 30KM? Wystarczy poszukac Twojego tematu odnosnie 540i i wyjdzie, ze trzeba dolot poprawic i elektornike.

Na koniec to, co mnie interesuje najbardziej, mjanowicie czy barany supersprinta za ok 2tys euro daja rzeczywscie plus 30KM i 30Nm?
To mnie nurtuje od dawna i nigdzue nie moge znalezc na to odpowiedzi czy za taka kase warto je montowac.

Pozdrawiam i sorry za starego kotleta
Mario
Nie widzę problemu w zrobieniu takiego układu wydechowego.
Można go zrobić żeby i odpowiednie brzmiał i dawał odpowiednie przyrosty.
Wg mnie tłumik środkowy jest potrzebny i to bardzo przy zastosowaniu wydechu ze stali kwasoodpornej bo tłumi metaliczny dźwięk kwasówki.
Katalizatory można założyć sportowe i też nie widzę problemu a mogą byc 100 czy 200CPI.
Sama waga spowoduje poprawę osiągów w porównaniu do serii a KM powinno i tak trochę przybyć.
Jak masz pytania czy chcesz zrobić taki wydech to wal śmiało a pomogę.
Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.