Shoutbox 0 nowych PW 


328 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
dejv667
post Sun, 07 Mar 2010 - 08:35
Post #81


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





A ja tak wyskoczę z dziwnym pytaniem.

Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Mar 2010 - 08:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Sev
post Sun, 07 Mar 2010 - 19:26
Post #82


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Dobre pytanie, kiedyś sam się zastanawiałem ale nie znalazłem żadnego takiego porównania. Ale widziałem na własne oczy, przejazd odcinka na drogowych oponach i na R888, różnica na czasie ok. 2:40 (4 okrążeń) - 5 sekund szybciej na R888. Ale ile w tym zasługi opon a ile drivera... nie dowiem się.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whisper
post Mon, 15 Mar 2010 - 19:26
Post #83


User
Dołączył: Tue, 27 October 2009
Skąd: Warszawa





Panowie co polecicie
Pacjent:
Suzuki Swift Sport
opona letnia do jazdy na co dzień
nie przepadam za miękkimi gumami w stylu TPT1r czy GY F1
Bridgestone wycofał RE050a a s 001 będą od 18 cali sad.gif
rozmiar to 205/45/16

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luke555
post Tue, 16 Mar 2010 - 07:48
Post #84


User
Dołączył: Mon, 21 May 2007
Skąd: Wrocław





Witam,

CYTAT(Whisper @ Mon, 15 Mar 2010 - 19:26) *
Bridgestone wycofał RE050a a s 001 będą od 18 cali sad.gif
rozmiar to 205/45/16


W tym rozmiarze nie było nigdy RE050a jedynie RE050 i wg. mnie opona ta wypadała całkiem ok ale bez rewelacji.

Obecnie jeżdżę na Firestone SZ 90. Ogólnie opona fajna z twardą ścianką ... choć jak widać na wcześniej załączonym zdjęciu lubi się w ekstremalnych sytuacjach podwinąć.
Odnoszę także wrażenie, że po 2-3 porządnych nagrzaniach opona traci troszkę swoich właściwość.

Wiele osób chwali także Pirelli P0 Nero, ale nie jeździłem więc się nie wypowiadam.

Dla mnie najlepszą opona w tym rozmiarze była Potenza RE 720 ... niestety już nie do dostania.

Pozdrawiam,


--------------------
[url]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/479807_457585747604990_1581591468_n.jpg[/url]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Tue, 16 Mar 2010 - 09:07
Post #85


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Kilka dobrych lat temu miałem okazję polatać C55 AMG na torze w Brnie właśnie na PZero Nero i rzeczywiście opony bardzo fajnie się kleiły po rozgrzaniu. Co prawda w niby tych samych autach ale innych egzemplarzach inaczej się jeździło, jeden bardziej podsterowny niż drugi ale nie sądzę żeby to była wina opon. Gdyby nie cena to również bym je rozważał.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hiro
post Tue, 16 Mar 2010 - 14:31
Post #86


User
Dołączył: Sat, 08 April 2006
Skąd: Warszawa





Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Tue, 16 Mar 2010 - 15:16
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





CYTAT(dejv667 @ Sun, 07 Mar 2010 - 08:35) *
Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.


Wszystko zależy jaki semi-slick i jaka cywilna.R888 wyraźnie lepsze od każdej seryjnej.
Pamiętaj,że z magazynami motoryzacyjnymi to różnie bywa wink.gif


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Wed, 17 Mar 2010 - 07:50
Post #88









CYTAT(Hiro @ Tue, 16 Mar 2010 - 14:31) *
Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?


Zdecydowanie Rosso cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 18 Mar 2010 - 09:44
Post #89









CYTAT(240Z @ Tue, 09 Feb 2010 - 16:33) *
Bridgestone RE050A? Badałem ten temat, opinie o jeździe na suchym i na mokrym są bardzo pozytywne, jedyny problem to szybkie ścieranie.


na suchym...... rewelacja. Bardzo pewnie się prowadzi i jest przewidywalna. Nie "siada" przy ostrych zakrętach. Ma osłonę felgi.
na mokrym...... już nie taka rewelacja
pokonywanie obiektów wodnych o małym znaczeniu strategicznym (kałuże) .... słabo, strasznie na nich nosi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shine
post Thu, 18 Mar 2010 - 10:39
Post #90


Rookie
Dołączył: Fri, 11 September 2009





A próbował ktoś takie oponki jak Matador m46?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piter_1600
post Thu, 25 Mar 2010 - 10:25
Post #91


User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Kraków





Honda Civic 1,6 VTEC, która opona będzie najlepsza ? Przeznaczenie takie jak w temacie + od czasu do czasu jakiś oes po wioskach. Inne propozycje oczywiście też wchodzą w grę.

195/50 R15
1) BFGoodrich G-Force Profiler
2) Yokohama PARADA Spec-2
3) Goodyear EAGLE F1
4) Toyo PX4


--------------------
Piter
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 25 Mar 2010 - 11:08
Post #92


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Z tych czterech tylko Yoko.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 25 Mar 2010 - 19:47
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(piter_1600 @ Thu, 25 Mar 2010 - 10:25) *
Honda Civic 1,6 VTEC, która opona będzie najlepsza ? Przeznaczenie takie jak w temacie + od czasu do czasu jakiś oes po wioskach. Inne propozycje oczywiście też wchodzą w grę.

195/50 R15
1) BFGoodrich G-Force Profiler
2) Yokohama PARADA Spec-2
3) Goodyear EAGLE F1
4) Toyo PX4


Toyo T1R

Sam w tym rozmiarze kupiłem własnie RainSport2, ale przeznaczenie auta zgoła inne.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piter_1600
post Thu, 25 Mar 2010 - 21:21
Post #94


User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(Kras @ Thu, 25 Mar 2010 - 11:08) *
Z tych czterech tylko Yoko.

Jestem właśnie bardzo blisko kupna tych opon, ale cały czas mam dylemat jak będą się sprawowały na deszczu, w tych warunkach auto też musi się pewnie prowadzić. Na drugim miejscu jest BFGoodrich.

CYTAT(Czacza @ Thu, 25 Mar 2010 - 19:47) *
Toyo T1R

Sam w tym rozmiarze kupiłem własnie RainSport2, ale przeznaczenie auta zgoła inne.

O Toyo słyszałem różne opinie, ale oprócz R888 i R1R, raczej większość negatywnych.


--------------------
Piter
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boroweq
post Thu, 25 Mar 2010 - 22:32
Post #95


User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Rzeszów





CYTAT(dejv667 @ Sun, 07 Mar 2010 - 08:35) *
A ja tak wyskoczę z dziwnym pytaniem.

Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.


Ja miałem okazję porównać Toyo R888 195/55r15 do Yokohamy Parady Spec-2 205/45r16. Porównanie może niezbyt trafione ze względu na dwa różne rozmiary, ale może da jakiś pogląd na sprawę. Na Toyo R888 zrobiłem około 10tyś km w naprawdę różnych warunkach (suchy asfalt, wilgotny, coś na wzór szutru, ulewa, a nawet intensywne opady śniegu, ulica, tor kartingowy), na Yokohamie zrobiłem około 15tyś km. Podczas codziennej jazdy po mieście obie opony wydają się bardzo podobne, z tym że Parada nie szumi tak jak bardzo jak R888 no i jest przy tym troszkę lżejsza. Obie opony mają twarde ścianki boczne i czuć to na wybojach (2.5 bara w oponach) szczególnie w porównaniu do np. BF Goodrich Profiler G 205/45r16. Na suchym asfalcie opony sprawują się super, w zakrętach dosyć łagodnie dają do zrozumienia, że zbliżamy się do kresu ich możliwości. Celowo wjeżdżałem w zakręty tak aby prowokować wystąpienie podsterowności gdy już wyjeżdżał przód wystarczyło puścić gaz, minimalnie odkręcić kierownicę i auto znów zaczęło skręcać - jednym słowem zachowanie obu opon było bardzo przewidywalne. W deszczu jeździ się nawet ok, ale trzeba bardzo uważać na stojącą wodę i trzymać obiema rękami kierownicą. Wjeżdżając w głębszą kałużę z prędkością około 100km/h w ułamku sekundy można znaleźć się na przeciwległym pasie ruchu (już mnie coś takiego kiedyś spotkało). To by było na tyle, jeżeli chodzi o testy drogowe. Po torze kartingowym jeździłem jedynie na R888 także nie mam bezpośredniego porównania do Parady.

Odnośnie przyczepności przy starcie z miejsca (ważna dla fanów 1/4mili) to Gtech pokazał następujące dane:

Parada - 14.63s
R888 - 14.58s

Samochód to Seat Ibiza 1.9TDI 110KM po modyfikacjach na 165KM i 350nm, zawieszenie Koni 1130, masa auta bez kierowcy 1120kg. Samochód przy zduszonym starcie i oponach Toyo R888 na fotokomórkach pojechał ET14.7s także sądzę, że dane z Gtecha które podałem wyżej są dosyć miarodajne.

Pozdrawiam

Edit.
piter 1600 jeżeli chcesz jeździć po zakrętach to ja na Twoim miejscu odpuściłbym sobie Toyo T1R, te opony mają po prostu za miękkie ścianki boczne do takiej jazdy. Nie wiem czy tylko ja miałem taki problem, ale gdy kupiłem te opony do poprzedniego auta pojechałem pojeździć po rondzie. Opony trzymają dosyć dobrze, jednak ścianki boczne są na tyle miękkie, że potrafią nawet powodować minimalne opóźnienie w przekazywaniu decyzji kierowcy (skręt kierownicy) na asfalt. Przy szybkim ruchu kierownicy jest taki moment, że zupełnie nic się nic dzieje i dopiero po chwili auto zaczyna skręcać. Nie jest to jakieś duże utrudnienie bo trwa to dosłownie ułamki sekund ale przyznam szczerze, że jest wyczuwalne. Mnie osobiście strasznie to denerwowało dla tego też do ibizy nie kupiłem już T1R. Jednak poza tym felerem opona w użytku codziennym jest bardzo fajna no i w deszczu trzyma na pewno dużo lepiej niż Parada czy R888.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 26 Mar 2010 - 08:05
Post #96


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Dokladnie. W zyciu zadne T1R!!! Ta opona jest miekka prawie jak zimowka, precyzja kierowania zero. I wcale nie daje takiej przyczepnosci jakiej moznaby oczekiwac od tak miekkiej gumy. Ci co te opone chwala chyba nigdy nie jezdzili na niczym porzadnym.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hansik
post Sat, 27 Mar 2010 - 14:00
Post #97


Super User
Dołączył: Sun, 21 December 2003
Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;)





t1r trzyma tylko na samym poczatku pozniej coraz gorzej, ale wiadomo zalazy kto ma ile mocy wink.gif
u mnie t1r przy 3.0 v6 wygladaly tak
nowki t1r po 4 okrazeniach na srt challenge wink.gif na lotnisku w borsku wink.gif i dodam ze baite 3 atm w opony a boki zjedzone az milo, tumasz fotke jak sie opona na zakrecie kladzie














guma byla tak miekka, ze wchodzila jak w maslo jak naciskales palcem tongue.gif ijakies dziwne bable sie porobily wink.gif za duzo z nich nie zostalo


--------------------
yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piter_1600
post Mon, 29 Mar 2010 - 20:26
Post #98


User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Kraków





Dzięki za wasze opinie, a co powiecie jeszcze o Dunlop SP Sport Fastresponse ? Dobre noty zbiera w testach, pytanie jak w jeździe sportowej...

T1R kupiłem już wcześniej po dobrej cenie i w dobrym stanie na treningi, zobacze na własnej skórze co to warte, ale z tego co widze to chyba nie wiele.


--------------------
Piter
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazychild
post Mon, 29 Mar 2010 - 23:56
Post #99


User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Podpinam się pod temat. Auto RWD o mocy około 120km (E30 320i). Na chwilę obecną 185/55/15 Dunlop SP Sport Fastresponse. Ogólnie nie jestem z nich zadowolony. Co do Fastresponse do bardzo fajna opona do jazdy na codzień ale szybko się ściera i nie daje odpowiedniej przyczepności przy wygłupach. Wcześniej w innym aucie jeździłem na Sp Sport Maxx, P Zero Nero ( Notabene mam w rozmiarze 205/55/16 na sprzedaż ) i PS 2. Obiektywnie całą trójka miała lepsze właściwości niż Fastresponse z PS2 i Maxx na czele. P Zero są fajne ale jak się nagrzeją potrafią powodować drgania kierownicy.
To tyle co mogę od siebie wnieść do tematu.

A teraz proszę o poradę.

Chcę kupić komplet 195/50/15 i zastanawiam się między
1. opcja tania toyo t1r co o nich sądzicie?
2. opcja droższa dunlop sp sport 01
3. opcja nie mam pojęcia doradźcie

Dodam że mam ograniczony budżet do ok 220 zł na oponę. Wiem że to mało ale nic nie poradzę. Proszę o radę. smile.gif


--------------------
Audi A5 3.0 TDI - DD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Tue, 30 Mar 2010 - 00:14
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Hiro @ Tue, 16 Mar 2010 - 14:31) *
Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?


Mam u siebie 4 x 245/45/17 PZero Rosso i zdecydowanie mogę polecić. Wprawdzie nie jeździłem nigdy na Nero. Warunki tylko drogowe ale jak dla mnie dobrze trzymają zarówno "chłodne" jak i rozgrzane. Przy wyższych prędkościach poziom hałasu w środku nie powoduje nadmiernego dyskomfortu. Opona sama w sobie dość wytrzymała na działania mechaniczne :-)


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

328 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 09:33