Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Closed TopicStart new topic
> 1.9Tdi Mocne drgania przy przyspieszaniu..., Passat b6 1.9 105 + mod 150KM
stiepa
post Sat, 06 Mar 2010 - 20:17
Post #81


Rookie
Dołączył: Sun, 23 September 2007





Z tego co wiem w BXE montowane były dwa rodzaje sprezarek Garett i KKK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Mar 2010 - 20:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tdik
post Sat, 06 Mar 2010 - 21:18
Post #82


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





kolego DDomi smieszny jestes z tym co piszesz najpierw chopdzisz i gadasz jakies bzdury na zawodach to po 1 po 2 nie siej plotek bo sie to dla ciebie kiedys zle skonczyc moze . jak nie wiesz jaki mialem problem z silnikiem to ci powiem peplo bo tak to trzeba nazwac ze ja przekrecilem motor a nie wybuchl mi a to znaczaca roznica. jak ten co mam przekrece to se kupie nowy i mam to w dupie. po 3 ja nie robilem zadnych tajnmnic ze iuszkodzxilem swoj silnik nie mialem do jnikogo tez zalu wiec pozwol ze zdementuje twoje bzdury ktore wypisujesz
p.s. mam nadzieje ze to rzemioslo ktore miales wykonane pod zderzakiem w kamieniu zastapiles jakims profesjonalnym setupem hehe


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Sat, 06 Mar 2010 - 22:31
Post #83


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





CYTAT(tdik @ Sat, 06 Mar 2010 - 21:18) *
kolego DDomi smieszny jestes z tym co piszesz najpierw chopdzisz i gadasz jakies bzdury na zawodach to po 1 po 2 nie siej plotek bo sie to dla ciebie kiedys zle skonczyc moze . jak nie wiesz jaki mialem problem z silnikiem to ci powiem peplo bo tak to trzeba nazwac ze ja przekrecilem motor a nie wybuchl mi a to znaczaca roznica. jak ten co mam przekrece to se kupie nowy i mam to w dupie. po 3 ja nie robilem zadnych tajnmnic ze iuszkodzxilem swoj silnik nie mialem do jnikogo tez zalu wiec pozwol ze zdementuje twoje bzdury ktore wypisujesz
p.s. mam nadzieje ze to rzemioslo ktore miales wykonane pod zderzakiem w kamieniu zastapiles jakims profesjonalnym setupem hehe


OT:

Jakie bzdury gadałem ?!,rozumiem,że mi grozisz?,przekręciłeś czy wybuchł podobna sytuacja,nie czepiajmy się szczegółów,napisałem to w kontekście wypowiedzi czesław-a,a chodziło o to czy tuner powinien zaraz dawać "zadość uczynienie" klientowi bo mu silnik padł,skoro modyfikacja została wykonana na sprawnym silniku to jaka tu wina tunera.
P.S. Nie,dalej mam FMIC z rurami spawanymi średnio estetycznie przez kolegę kolegi,ale jest szczelnie,auto zapieprza i jest bezawaryjnie smile.gif


W temacie to radził bym autorowi wątku poszukać słupka od 1.9 BLT,BUK ,gwarantuje to w pewnym stopniu bezstresową eksploatację ,czytając co się dzieje ze słabszymi motorami innego bym nie kupił.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 06 Mar 2010 - 22:44
Post #84


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





Ja tam z BXE i pochodnymi problemow nie mialem. Fakt ze na serii raczej 14x KM to juz bylo duzo dla przecietnego kowalskiego. Tylko nieliczni dostali wiecej ale po uprzednim przeczytaniu im litanii smile.gif
Na modach mechanicznych mozna na seryjnych slupkach 180KM atakowac i tez nic sie zlego nie dzieje....trzeba tylko koniecznie chlodzenie oleju poprawic.

A co do zadosc uczynienia i odpowiedzialnosci tunera to powiem tak...:
nie problem jest pojechac do niemiec i kupic podobne auto z przebiegiem 300-400tys. Nastepnie wymienic pare elementow w srodku by wygladaly na swieze cofnac licznik na magiczne 160tys km i pojechac do tunera na mocny program.
Gwarantuje ze w przeciagu roku jak damy mu w kosc cos padnie...nic tylko z tego robic biznes...i nowe motory w cenie chipsa instalowac wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Sat, 06 Mar 2010 - 23:24
Post #85


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(Rob555 @ Sat, 06 Mar 2010 - 22:44) *
Ja tam z BXE i pochodnymi problemow nie mialem. Fakt ze na serii raczej 14x KM to juz bylo duzo dla przecietnego kowalskiego. Tylko nieliczni dostali wiecej ale po uprzednim przeczytaniu im litanii smile.gif


Wygląda na to, że się zaliczam do tych nielicznych, i to bez odmawiania litanii. Do Pana Witka pojechałem bez konkretnych oczekiwań - ot, po porostu chciałem więcej, bo seria w moim odczuciu jechała gorzej od mojego poprzedniego, niemodzonego ALH. Biorąc pod uwagę stosunkowo mocną serię (120/280) i ufność w rozwagę Tunera powinienem się tylko cieszyć, że tyle (aż tyle) wyszło w moim aucie, a nie podejrzewać, że Tuner przesadził z podniesieniem parametrów tongue.gif i nóż-widelec coś polegnie na polu walki dry.gif .

Co do odpowiedzialności Tunera, to w moim przekonaniu jest to jedna z najcięższych kwestii do osądzenia w temacie tuningu - należy pamiętać, że nie jest On niestety jasnowidzem - szczególnie w przypadku samochodów z nie do końca znaną przeszłością i przelotem - nie twierdzę, że to miało miejsce w tym przypadku, gdyż nie mam wiedzy. Jadąc na ul. Mineralną zdawałem sobie sprawę z ryzyka, a wybierając konkretnego Tunera miałem na celu zminimalizowanie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii, które niestety nawet na serii jest dalekie od zera. Niemniej wizja awarii dołu silnika po samym remapie napawa mnie przerażeniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Mon, 08 Mar 2010 - 06:56
Post #86


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





Wiedza przeciętnego kowalskiego na temat chipa jest taka: wchodzi na domenę firmy zajmującej się tuningiem i czyta "CHIP TUNING! BEZPIECZNE PODNOSZENIE MOCY!..." oraz kilka słów na czym ten chip tuning polega... i tyle! jedzie i chipuje! a jak mu sie coś wysra to do kogo ma mieć pretensje jak nie do tunera, skoro miało być bezpiecznie!!!

P.s.
W gwoli wyjaśnienia. U mnie nic sie jeszcze nie wysrało. Ja tak to po prostu widzę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Mon, 08 Mar 2010 - 09:33
Post #87


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





CYTAT(crash75 @ Mon, 08 Mar 2010 - 06:56) *
P.s.
W gwoli wyjaśnienia. U mnie nic sie jeszcze nie wysrało. Ja tak to po prostu widzę wink.gif


Musisz szybko iść do kościoła dać na tacę ohmy.gif




Ja to widzę tak,że autor miał pecha bądź mocno skręconą szafę można tylko gdybać,niech kupi słupek od 130/160 i po bólu,temat się wyczerpał wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Mon, 08 Mar 2010 - 11:50
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





ja ci nie groze bo wiem co za to grozi mi hehe tylko znam takich co jak im podpadniesz to sie nie piernica hehe. reszty nie bede komentowal. po prostu jak ktos chce miec mofy nie moze miec zalu o to ze czasem sie cos czesciej wysra.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Mon, 08 Mar 2010 - 14:55
Post #89


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(Rob555 @ Sat, 06 Mar 2010 - 22:44) *
Na modach mechanicznych mozna na seryjnych slupkach 180KM atakowac i tez nic sie zlego nie dzieje....trzeba tylko koniecznie chlodzenie oleju poprawic.


O jakich modach piszesz? Zamierzam zmienić turbo na ARL, co powinno skutkować w mocy zbliżonej do 170KM. Rob555, co mógłbyś polecić do polepszenia chłodzenia oleju? Domyślam się, że dodatkową chłodnicę oleju, ale jaką?


CYTAT(crash75 @ Mon, 08 Mar 2010 - 06:56) *
Wiedza przeciętnego kowalskiego na temat chipa jest taka: wchodzi na domenę firmy zajmującej się tuningiem i czyta "CHIP TUNING! BEZPIECZNE PODNOSZENIE MOCY!..." oraz kilka słów na czym ten chip tuning polega... i tyle! jedzie i chipuje! a jak mu sie coś wysra to do kogo ma mieć pretensje jak nie do tunera, skoro miało być bezpiecznie!!!


Takie sytuacje zdają się być bardzo powszechne, nie tylko w odniesieniu do tuningu. I nie zgodzę się, że pretensje winno się mieć tylko do tunera (no chyba, że ewidentnie coś spier...dolił). Przecież strony tunerów są formą reklamy, a chyba nikt bezmyślnie nie wierzy w to co wymyślą marketingowcy by sprzedać towar czy usługę. Przyczyny upatrywałbym w zwykłym, pospolitym lenistwie i niewiedzy przeciętnego Kowalskiego. Najzwyczajniej nie chce mu się skonfrontować obietnicy bezpiecznego tuningu z doświadczeniami innych użytkowników. A nie jest to specjalnie trudne. Może przeciętny Kowalski, po przeczytaniu kilku takich tematów, świadomie podejmie decyzję czy chce mieć te kilkanaście KM/Nm więcej (+ zwiększone ryzyko awarii) czy jednak zostaje przy serii (co również nie gwarantuje bezproblemowej jazdy).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Mon, 08 Mar 2010 - 14:58
Post #90


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





spokojnie do 180KM lub wiecej styknie chłodniczka oleju od najmocniejszych diesli AWX/AVF/ASZ/ARL
nie ma sensu pakować większej chłodnicy oleju np. kilkunasto rzędowej bo cięzko w zime będzie dla silnika
no chyba że ktoś ma tylko zamiar upalać diesla non-stop ale to tylko szybka droga do problemów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Mon, 08 Mar 2010 - 15:07
Post #91


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(silverkrzysiek @ Mon, 08 Mar 2010 - 14:58) *
spokojnie do 180KM lub wiecej styknie chłodniczka oleju od najmocniejszych diesli AWX/AVF/ASZ/ARL
nie ma sensu pakować większej chłodnicy oleju np. kilkunasto rzędowej bo cięzko w zime będzie dla silnika
no chyba że ktoś ma tylko zamiar upalać diesla non-stop ale to tylko szybka droga do problemów


Dzięki za odpowiedz. Non-stop upalać nie zamierzam, ponieważ rzecz dotyczy tzw. dupowozu.
Czyli zamieniam tę chłodniczkę co mam na odpowiednik z ASZ/ARL, dobrze Cię zrozumiałem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Mon, 08 Mar 2010 - 15:11
Post #92


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





nie wiem jaki masz silnik o jakim oznaczeniu
ale chłodniczka musi być od najmocniejszych diesli 130-150KM
te słabsze diesla jak IZ,AFN, AJM , ATJ itd maja zdecydowanie mniejsza chłodniczkę

kolega ma w AWX 212KM i smiga na seryjnej i wzupełności wystarcza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Mon, 08 Mar 2010 - 15:14
Post #93


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





Rozumiem. Silnik taki jak w temacie, czyli BXE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Mon, 08 Mar 2010 - 15:20
Post #94


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





BXE ma mniejszą chłodniczkę oleju
ale nie jestem na 100% pewien
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Mon, 08 Mar 2010 - 16:14
Post #95


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





przykładowy pierwszy lepszy link do aukcji z chłodniczka oleju
wymienia sie tylko ten aluminiowy element na którym są dwa węże

http://www.moto.allegro.pl/item914830412_p...avf_130_km.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Tue, 09 Mar 2010 - 05:19
Post #96


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





kosa79. ja wiem że reklama dzwignią handlu. Ale większość ludzi ma to do siebie że najpierw coś zrobią a potem sie zastanawiają czy było warto...
po za tym nie można wymagać od każdego kto chce zrobić chipa żeby posiadał wszelaką wiedzę w tym temacie... wiedzę ma posiadać tuner i to na jego wiedzę i doświadczenie zdaje sie klient
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Tue, 09 Mar 2010 - 09:07
Post #97


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(crash75 @ Tue, 09 Mar 2010 - 05:19) *
kosa79. ja wiem że reklama dzwignią handlu. Ale większość ludzi ma to do siebie że najpierw coś zrobią a potem sie zastanawiają czy było warto...

Zgadza się niestety, ale w takim przypadku można mieć pretensje tylko do siebie.

CYTAT(crash75 @ Tue, 09 Mar 2010 - 05:19) *
po za tym nie można wymagać od każdego kto chce zrobić chipa żeby posiadał wszelaką wiedzę w tym temacie... wiedzę ma posiadać tuner i to na jego wiedzę i doświadczenie zdaje sie klient


Crash75, najwidoczniej nie zrozumiałeś o czym pisałem, albo nieprecyzyjnie wyraziłem swoje myśli. Nie chodzi o posiadanie wszelakiej wiedzy - wtedy nikt by do tunerów nie jeździł tylko samodzielnie pisał programy. Miałem na myśli ogólną wiedzę o konsekwencjach decyzji które podejmujemy, tych in plus i in minus.
Przecież jak Kowalski poddaje się np. operacji, to nikt nie będzie wymagał od niego wszelakiej wiedzy jaką posiada chirurg, ale przed podjęciem takiej decyzji warto by miał jakąkolwiek świadomość jej konsekwencji. Moim zdaniem dociekliwość popłaca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_ROB_555_*
post Tue, 09 Mar 2010 - 12:55
Post #98









CYTAT(crash75 @ Tue, 09 Mar 2010 - 05:19) *
wiedzę ma posiadać tuner i to na jego wiedzę i doświadczenie zdaje sie klient


Wczoraj mialem tourana 105KM z DSG ktory jezdzi na taksowce....wyjechal z seryjnym doladowaniem i 130/300 na papierze....troche klientowi malo bylo ale prawie 200tys na blacie i nieciekawe wizje na eksploatacje...

natomiast nie mozna przewidziec wszystkiego...rzeczony touran mial kolo 200tys najechane wiec WSZYSTKO sie moze stac...
Producent daje gwarancje na podzespoly (na seryjnym sofcie)...skoro ona wygasla to znaczy sie ze w kazdej chwili moze byc bum. A tu jeszcze dodajemy pare KM...wiec czego sie spodziewac.

Rozumiem pretensje do tunera gdy mlode swieze auto z pewnym przebiegiem i historia zaczyna po chipie robic jaja...ale jak auto ma ponad 100tys i 3 lata..to wiesz sprobuj do salonu ASO pojechac jak cos sie zepsuje i pod gwarancje podciagnac biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Wed, 10 Mar 2010 - 05:10
Post #99


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





chodzi głownie o to że auto było stosunkowo świeże i takie jaja sie podziały. Ale faktycznie rozstrzygnąć kto ponosi winę za taki stan rzeczy sie nie da.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dario84
post Wed, 10 Mar 2010 - 07:53
Post #100


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 August 2007
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Swoją drogą silniki BXE nie należą do najsilniejszych, niedawno ktoś do mnie dzwonił że padł mu kolejny motor, właśnie BXE.


--------------------
Golf 4 1,9 TDI 240KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 09:48