M30B34M106 - ile to zniesie? |
M30B34M106 - ile to zniesie? |
Wed, 30 Sep 2009 - 00:54
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska |
Silnik w serii siedział w w rekinie. Seryjnie mało dmuchnięte K27. Pytanie ile mogę wydusić z tego silnika na seryjnych gratach? Jak na razie daje radę na 0,8 bara z seryjnego K27 i to dmuchane bardzo nisko. Nic się nie dzieje, auto regularnie jeździ i dostaje tęgie baty. Kusi nas 1 bar. Wtryski 440 Boscha na 3 barach. AFR i EGT z zapasem.
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 30 Sep 2009 - 00:54
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 03 Oct 2009 - 18:38
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 |
Wyremontowaliscie ten silnik ? W jakiej budzie siedzi obecnie ?
Moze pokusicie sie o zalozenie tematu w dziale "projekty " ? -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
Sun, 04 Oct 2009 - 00:57
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź na swoje pytanie:
http://bmwturbos.scottiesharpe.com/forum.asp?FORUM_ID=2 Co ciekawe wbrew temu co wszyscy piszą silnik nie jest zakuty, a korby są te same co w M10 Takie same tłoki można spotkać w początkowych wersjach M30, chyba 184 konnych. |
|
|
Sun, 04 Oct 2009 - 12:52
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska |
Silnik siedzi w rekinie 635i. Auto jest robione do driftu. Klatka, laminaty, krótki dyfer, getrag, zawias torowy, pełna regulacja zawiasu, itp. Auto powstawało bardzo długo i było robione przez wielu ludzi. Ja te auto odchwaściłem i odpaliłem. Do zrobienia jest jeszcze parę rzeczy, wiązka ma parę niepotrzebnych rzeczy, ale auto już regularnie jeździ na 0,8 bara. Właściciel zrobił sobie dopiero dwa treningi na zawodach. Auto wyląduje w projektach na pewno. Silnik ma przeniesioną przepustnicę, duży IC, seryjne K27, wtryski 440 Boscha, wiązka zmieniona na taką z M35 N/A, wywalona przepływka i zaaplikowany Ecumaster. Ten silnik nie był remontowany. Mamy jeszcze drugi taki sam w zapasie i tamten będzie rozbierany.
Dzięki za linka. Wczytam się w temat. Zaciekawiłeś mnie tematem bebechów silnika. Tym bardziej chciałbym znać opinię o wytrzymałość silnika. Słyszałem, że korby są mocniejsze i tłoki także. Auto już daje radę, mocy jest akurat, bo podczas jazdy bokiem można w pełni kontrolować auto gazem i nawet trzeba zwalniać przed poprzedzającym samochodem w parze. Często mocniejszym. Zasługa konfiguracji dyfra, skrzyni i samego sinika. Ale kusi trochę 1bar. |
|
|
Sun, 04 Oct 2009 - 14:05
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
Nie ma co przesadzać ze zbyt krotkim dyfrem.
Jest jedna osoba, która dokładnie prześledziła temat ewolucji silnika m30. Troszkę $$ go to kosztowało, ale wnioski są bardzo ciekawe i jednoznaczne. Ten silnik seryjnie nie jest zakuty. |
|
|
Mon, 05 Oct 2009 - 22:17
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun |
Na dobrych wskaznikach i uzywajac mozgu ok 450km i 550nm po remoncie i sprawdzeniu wszystkiego. motor nie jest zakuty, glowica praktycznie identyko co w zwyklych m30, dodatkowo tylko natrysk oleju (jak sie ostatnio przekonalem nie w kazdy byl natrysk)
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 15:20
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 16:39
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska |
...czego nie zauważył człowiek, który uruchamiał ten samochód przez 5 miesięcy...
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 16:54
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
czy przypadkiem to nie jest białe e24, które w zeszłym roku przyjechało na TDC do Łodzi?
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 19:50
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa |
Ja dmucham nie cały 1 bar według logów 0.98b było 1.2i już prawie tak miało zostać ale przytrafił się jeden problem który pojawiał się na 2 i 3 biegu mianowicie tak jak by się zadławił ale po logach nic nie można wywnioskować bo niby jest ok, a jak wróciliśmy do 1 b dzieje się to od czasu do czasu (podczas pobytu na hamowni było ok) nic się nie działo pomiar wypadł dobrze i się nie zadławił. Generalnie jestem pewien że 1 bar zniesie na bez bólu ja co prawda jeszcze wiele nie przejechałem ale od momentu hamowni przebyłem 300km i podczas strojenia 200km więc jest 500km nic się nie dzieje wszystko gra tylko dyfer się zepsuł kosz satelit pękł na pół a satelitki jeszcze w miarę były generalnie, auto jeździ jak złe 2 bost i gumka się śmieje 3 to samo, co prawda ja mam m30b35 totalna seria w e30 naprawdę robi robotę.
POZDRO |
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 19:53
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun |
6 na 1b bez najmniejszego problemu opierdoli m3 e46, tymbardziej na getragu
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 20:30
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
Jędrek pamiętaj jaki masz stopień sprężenia - więc nie koniecznie seria
Ale jakim Getragu? |
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 23:06
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok |
CR?
|
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 23:12
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska |
Ten rekin ma skrzynię Getraga, a jakiego...to już muszę zapytać właściciela auta. Auto nie było jeszcze hamowane. NIe mierzyliśmy też przyspieszenia. Jest chwilowy pad prędkościomierza...a my i tak boimy się prędkości...
To te auto i tu No i jeszcze tutaj na dole... |
|
|
Tue, 06 Oct 2009 - 23:52
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa |
Wiele to ich nie występowało a przełożenie jako skrzynia od m30 prócz alpiny byly takie same ja też ma Getraga 3,45 przełożenie i na 2 mam 100kmh a co do jle jeszcze dmuchnąć to powiem że w najgorszym wypadku dmuchnie uszczelkę, do puki nie dmuchnęła to zdjąć czapkę zainstalować nową i będzie śmigać, co do stopnia sprężania to w m106 było bodajże 3 wartości tak gdzieś czytałem a średni to o ile się nie mylę to 8.5 jeżeli jest taki to bara można za pompować.
POZDRO |
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 03:06
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
jedrus, jestes mistrzem w budowaniu najdluzszych zdan na swiecie... ale mniejsza o to... getrag na 3,45 nie ma przypadkiem 96km/h przy 6800 rpm ?? ?? chyba, ze odcinka wyzej... popraw jak sie myle
-------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 09:44
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun |
Chodzi o to czy getrag 265 dogleg czy 260 z jedynka normalnie, a moze getrag od m5;)
|
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 10:08
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska |
Dog leg.
|
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 10:13
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun |
Bardzo dluga 1, krotka 2. Co do motoru to warto spytac skomo, on troche ladowal w ten motor.
|
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 10:22
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark |
Pamiętajcie, że te słynne getragi z jedynką do tyłu np Getrag 262 CR ( ta skrzynia występowała również w połączeniu z silnikiem s14 ) przeznaczone są do silników kręcących się wysoko, idących górą np M30b28 czy m-powery.
M106 miało jeden stopień sprężenia 8:1 a m102 7:1 Z tego co mi się wydaje, to we wszystkich m30 były getragi Na 3.45 100km/h osiągasz przy ok 5.5 tys |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:19 |