Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> M30B34M106 - ile to zniesie?
Kefirsky
post Wed, 30 Sep 2009 - 00:54
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Silnik w serii siedział w w rekinie. Seryjnie mało dmuchnięte K27. Pytanie ile mogę wydusić z tego silnika na seryjnych gratach? Jak na razie daje radę na 0,8 bara z seryjnego K27 i to dmuchane bardzo nisko. Nic się nie dzieje, auto regularnie jeździ i dostaje tęgie baty. Kusi nas 1 bar. Wtryski 440 Boscha na 3 barach. AFR i EGT z zapasem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 Sep 2009 - 00:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piotres
post Sat, 03 Oct 2009 - 18:38
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Wyremontowaliscie ten silnik ? W jakiej budzie siedzi obecnie ?

Moze pokusicie sie o zalozenie tematu w dziale "projekty " ? smile.gif


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Sun, 04 Oct 2009 - 00:57
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź na swoje pytanie:
http://bmwturbos.scottiesharpe.com/forum.asp?FORUM_ID=2

Co ciekawe wbrew temu co wszyscy piszą silnik nie jest zakuty, a korby są te same co w M10 cool.gif Takie same tłoki można spotkać w początkowych wersjach M30, chyba 184 konnych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sun, 04 Oct 2009 - 12:52
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Silnik siedzi w rekinie 635i. Auto jest robione do driftu. Klatka, laminaty, krótki dyfer, getrag, zawias torowy, pełna regulacja zawiasu, itp. Auto powstawało bardzo długo i było robione przez wielu ludzi. Ja te auto odchwaściłem i odpaliłem. Do zrobienia jest jeszcze parę rzeczy, wiązka ma parę niepotrzebnych rzeczy, ale auto już regularnie jeździ na 0,8 bara. Właściciel zrobił sobie dopiero dwa treningi na zawodach. Auto wyląduje w projektach na pewno. Silnik ma przeniesioną przepustnicę, duży IC, seryjne K27, wtryski 440 Boscha, wiązka zmieniona na taką z M35 N/A, wywalona przepływka i zaaplikowany Ecumaster. Ten silnik nie był remontowany. Mamy jeszcze drugi taki sam w zapasie i tamten będzie rozbierany.

Dzięki za linka. Wczytam się w temat.

Zaciekawiłeś mnie tematem bebechów silnika. Tym bardziej chciałbym znać opinię o wytrzymałość silnika. Słyszałem, że korby są mocniejsze i tłoki także. Auto już daje radę, mocy jest akurat, bo podczas jazdy bokiem można w pełni kontrolować auto gazem i nawet trzeba zwalniać przed poprzedzającym samochodem w parze. Często mocniejszym. Zasługa konfiguracji dyfra, skrzyni i samego sinika. Ale kusi trochę 1bar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Sun, 04 Oct 2009 - 14:05
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Nie ma co przesadzać ze zbyt krotkim dyfrem.
Jest jedna osoba, która dokładnie prześledziła temat ewolucji silnika m30. Troszkę $$ go to kosztowało, ale wnioski są bardzo ciekawe i jednoznaczne. Ten silnik seryjnie nie jest zakuty.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Mon, 05 Oct 2009 - 22:17
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Na dobrych wskaznikach i uzywajac mozgu ok 450km i 550nm po remoncie i sprawdzeniu wszystkiego. motor nie jest zakuty, glowica praktycznie identyko co w zwyklych m30, dodatkowo tylko natrysk oleju (jak sie ostatnio przekonalem nie w kazdy byl natrysk)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 06 Oct 2009 - 15:20
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





CYTAT(Kefirsky @ Sun, 04 Oct 2009 - 12:52) *
Silnik ma przeniesioną przepustnicę, duży IC, seryjne K27, wtryski 440 Boscha, wiązka zmieniona na taką z M35 N/A....


No fakt, przecież oryginalnie m106 ma wtryski niskoomowe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Tue, 06 Oct 2009 - 16:39
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





...czego nie zauważył człowiek, który uruchamiał ten samochód przez 5 miesięcy... huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 06 Oct 2009 - 16:54
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





czy przypadkiem to nie jest białe e24, które w zeszłym roku przyjechało na TDC do Łodzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Tue, 06 Oct 2009 - 19:50
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Ja dmucham nie cały 1 bar według logów 0.98b było 1.2i już prawie tak miało zostać ale przytrafił się jeden problem który pojawiał się na 2 i 3 biegu mianowicie tak jak by się zadławił ale po logach nic nie można wywnioskować bo niby jest ok, a jak wróciliśmy do 1 b dzieje się to od czasu do czasu (podczas pobytu na hamowni było ok) nic się nie działo pomiar wypadł dobrze i się nie zadławił. Generalnie jestem pewien że 1 bar zniesie na bez bólu ja co prawda jeszcze wiele nie przejechałem ale od momentu hamowni przebyłem 300km i podczas strojenia 200km więc jest 500km nic się nie dzieje wszystko gra tylko dyfer się zepsuł kosz satelit pękł na pół a satelitki jeszcze w miarę były generalnie, auto jeździ jak złe 2 bost i gumka się śmieje 3 to samo, co prawda ja mam m30b35 totalna seria w e30 naprawdę robi robotę.







POZDRO ph34r.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Tue, 06 Oct 2009 - 19:53
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





6 na 1b bez najmniejszego problemu opierdoli m3 e46, tymbardziej na getragu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 06 Oct 2009 - 20:30
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Jędrek pamiętaj jaki masz stopień sprężenia - więc nie koniecznie seria wink.gif
Ale jakim Getragu? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 06 Oct 2009 - 23:06
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





CR?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Tue, 06 Oct 2009 - 23:12
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Ten rekin ma skrzynię Getraga, a jakiego...to już muszę zapytać właściciela auta. Auto nie było jeszcze hamowane. NIe mierzyliśmy też przyspieszenia. Jest chwilowy pad prędkościomierza...a my i tak boimy się prędkości...

To te auto

i tu

No i jeszcze tutaj na dole...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Tue, 06 Oct 2009 - 23:52
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Wiele to ich nie występowało a przełożenie jako skrzynia od m30 prócz alpiny byly takie same ja też ma Getraga 3,45 przełożenie i na 2 mam 100kmh a co do jle jeszcze dmuchnąć to powiem że w najgorszym wypadku dmuchnie uszczelkę, do puki nie dmuchnęła to zdjąć czapkę zainstalować nową i będzie śmigać, co do stopnia sprężania to w m106 było bodajże 3 wartości tak gdzieś czytałem a średni to o ile się nie mylę to 8.5 jeżeli jest taki to bara można za pompować.






POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 07 Oct 2009 - 03:06
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





jedrus, jestes mistrzem w budowaniu najdluzszych zdan na swiecie... ale mniejsza o to... getrag na 3,45 nie ma przypadkiem 96km/h przy 6800 rpm ?? ?? chyba, ze odcinka wyzej... popraw jak sie myle smile.gif


--------------------
BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Wed, 07 Oct 2009 - 09:44
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Chodzi o to czy getrag 265 dogleg czy 260 z jedynka normalnie, a moze getrag od m5;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 07 Oct 2009 - 10:08
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Dog leg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Wed, 07 Oct 2009 - 10:13
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Bardzo dluga 1, krotka 2. Co do motoru to warto spytac skomo, on troche ladowal w ten motor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Wed, 07 Oct 2009 - 10:22
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Pamiętajcie, że te słynne getragi z jedynką do tyłu np Getrag 262 CR ( ta skrzynia występowała również w połączeniu z silnikiem s14 ) przeznaczone są do silników kręcących się wysoko, idących górą np M30b28 czy m-powery.
M106 miało jeden stopień sprężenia 8:1 a m102 7:1

Z tego co mi się wydaje, to we wszystkich m30 były getragi

Na 3.45 100km/h osiągasz przy ok 5.5 tys
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:19