Kefirsky
Wed, 30 Sep 2009 - 00:54
Silnik w serii siedział w w rekinie. Seryjnie mało dmuchnięte K27. Pytanie ile mogę wydusić z tego silnika na seryjnych gratach? Jak na razie daje radę na 0,8 bara z seryjnego K27 i to dmuchane bardzo nisko. Nic się nie dzieje, auto regularnie jeździ i dostaje tęgie baty. Kusi nas 1 bar. Wtryski 440 Boscha na 3 barach. AFR i EGT z zapasem.
piotres
Sat, 03 Oct 2009 - 18:38
Wyremontowaliscie ten silnik ? W jakiej budzie siedzi obecnie ?
Moze pokusicie sie o zalozenie tematu w dziale "projekty " ?
Karol_e28
Sun, 04 Oct 2009 - 00:57
Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź na swoje pytanie:
http://bmwturbos.scottiesharpe.com/forum.asp?FORUM_ID=2Co ciekawe wbrew temu co wszyscy piszą silnik nie jest zakuty, a korby są te same co w M10
Takie same tłoki można spotkać w początkowych wersjach M30, chyba 184 konnych.
Kefirsky
Sun, 04 Oct 2009 - 12:52
Silnik siedzi w rekinie 635i. Auto jest robione do driftu. Klatka, laminaty, krótki dyfer, getrag, zawias torowy, pełna regulacja zawiasu, itp. Auto powstawało bardzo długo i było robione przez wielu ludzi. Ja te auto odchwaściłem i odpaliłem. Do zrobienia jest jeszcze parę rzeczy, wiązka ma parę niepotrzebnych rzeczy, ale auto już regularnie jeździ na 0,8 bara. Właściciel zrobił sobie dopiero dwa treningi na zawodach. Auto wyląduje w projektach na pewno. Silnik ma przeniesioną przepustnicę, duży IC, seryjne K27, wtryski 440 Boscha, wiązka zmieniona na taką z M35 N/A, wywalona przepływka i zaaplikowany Ecumaster. Ten silnik nie był remontowany. Mamy jeszcze drugi taki sam w zapasie i tamten będzie rozbierany.
Dzięki za linka. Wczytam się w temat.
Zaciekawiłeś mnie tematem bebechów silnika. Tym bardziej chciałbym znać opinię o wytrzymałość silnika. Słyszałem, że korby są mocniejsze i tłoki także. Auto już daje radę, mocy jest akurat, bo podczas jazdy bokiem można w pełni kontrolować auto gazem i nawet trzeba zwalniać przed poprzedzającym samochodem w parze. Często mocniejszym. Zasługa konfiguracji dyfra, skrzyni i samego sinika. Ale kusi trochę 1bar.
Karol_e28
Sun, 04 Oct 2009 - 14:05
Nie ma co przesadzać ze zbyt krotkim dyfrem.
Jest jedna osoba, która dokładnie prześledziła temat ewolucji silnika m30. Troszkę $$ go to kosztowało, ale wnioski są bardzo ciekawe i jednoznaczne. Ten silnik seryjnie nie jest zakuty.
Camil
Mon, 05 Oct 2009 - 22:17
Na dobrych wskaznikach i uzywajac mozgu ok 450km i 550nm po remoncie i sprawdzeniu wszystkiego. motor nie jest zakuty, glowica praktycznie identyko co w zwyklych m30, dodatkowo tylko natrysk oleju (jak sie ostatnio przekonalem nie w kazdy byl natrysk)
Karol_e28
Tue, 06 Oct 2009 - 15:20
CYTAT(Kefirsky @ Sun, 04 Oct 2009 - 12:52)
Silnik ma przeniesioną przepustnicę, duży IC, seryjne K27, wtryski 440 Boscha, wiązka zmieniona na taką z M35 N/A....
No fakt, przecież oryginalnie m106 ma wtryski niskoomowe...
Kefirsky
Tue, 06 Oct 2009 - 16:39
...czego nie zauważył człowiek, który uruchamiał ten samochód przez 5 miesięcy...
Karol_e28
Tue, 06 Oct 2009 - 16:54
czy przypadkiem to nie jest białe e24, które w zeszłym roku przyjechało na TDC do Łodzi?
jendrek e-30
Tue, 06 Oct 2009 - 19:50
Ja dmucham nie cały 1 bar według logów 0.98b było 1.2i już prawie tak miało zostać ale przytrafił się jeden problem który pojawiał się na 2 i 3 biegu mianowicie tak jak by się zadławił ale po logach nic nie można wywnioskować bo niby jest ok, a jak wróciliśmy do 1 b dzieje się to od czasu do czasu (podczas pobytu na hamowni było ok) nic się nie działo pomiar wypadł dobrze i się nie zadławił. Generalnie jestem pewien że 1 bar zniesie na bez bólu ja co prawda jeszcze wiele nie przejechałem ale od momentu hamowni przebyłem 300km i podczas strojenia 200km więc jest 500km nic się nie dzieje wszystko gra tylko dyfer się zepsuł kosz satelit pękł na pół a satelitki jeszcze w miarę były generalnie, auto jeździ jak złe 2 bost i gumka się śmieje 3 to samo, co prawda ja mam m30b35 totalna seria w e30 naprawdę robi robotę.
POZDRO
Camil
Tue, 06 Oct 2009 - 19:53
6 na 1b bez najmniejszego problemu opierdoli m3 e46, tymbardziej na getragu
Karol_e28
Tue, 06 Oct 2009 - 20:30
Jędrek pamiętaj jaki masz stopień sprężenia - więc nie koniecznie seria
Ale jakim Getragu?
Grzesi(E30)k
Tue, 06 Oct 2009 - 23:06
CR?
Kefirsky
Tue, 06 Oct 2009 - 23:12
Ten rekin ma skrzynię Getraga, a jakiego...to już muszę zapytać właściciela auta. Auto nie było jeszcze hamowane. NIe mierzyliśmy też przyspieszenia. Jest chwilowy pad prędkościomierza...a my i tak boimy się prędkości...
To te autoi tuNo i jeszcze tutaj na dole...
jendrek e-30
Tue, 06 Oct 2009 - 23:52
Wiele to ich nie występowało a przełożenie jako skrzynia od m30 prócz alpiny byly takie same ja też ma Getraga 3,45 przełożenie i na 2 mam 100kmh a co do jle jeszcze dmuchnąć to powiem że w najgorszym wypadku dmuchnie uszczelkę, do puki nie dmuchnęła to zdjąć czapkę zainstalować nową i będzie śmigać, co do stopnia sprężania to w m106 było bodajże 3 wartości tak gdzieś czytałem a średni to o ile się nie mylę to 8.5 jeżeli jest taki to bara można za pompować.
POZDRO
Taffarel
Wed, 07 Oct 2009 - 03:06
jedrus, jestes mistrzem w budowaniu najdluzszych zdan na swiecie... ale mniejsza o to... getrag na 3,45 nie ma przypadkiem 96km/h przy 6800 rpm ?? ?? chyba, ze odcinka wyzej... popraw jak sie myle
Camil
Wed, 07 Oct 2009 - 09:44
Chodzi o to czy getrag 265 dogleg czy 260 z jedynka normalnie, a moze getrag od m5;)
Kefirsky
Wed, 07 Oct 2009 - 10:08
Dog leg.
Camil
Wed, 07 Oct 2009 - 10:13
Bardzo dluga 1, krotka 2. Co do motoru to warto spytac skomo, on troche ladowal w ten motor.
Karol_e28
Wed, 07 Oct 2009 - 10:22
Pamiętajcie, że te słynne getragi z jedynką do tyłu np Getrag 262 CR ( ta skrzynia występowała również w połączeniu z silnikiem s14 ) przeznaczone są do silników kręcących się wysoko, idących górą np M30b28 czy m-powery.
M106 miało jeden stopień sprężenia 8:1 a m102 7:1
Z tego co mi się wydaje, to we wszystkich m30 były getragi
Na 3.45 100km/h osiągasz przy ok 5.5 tys
Lennypl
Wed, 07 Oct 2009 - 20:06
Znalazłem kolejne forum, gdzie można znaleźć kilka informacji o turbieniu M30:
www.mye28.com
rpautosport
Wed, 07 Oct 2009 - 23:55
CYTAT(Karol_e28 @ Wed, 07 Oct 2009 - 10:22)
Z tego co mi się wydaje, to we wszystkich m30 były getragi
Nawet możnaby powiedzieć, że oprócz tych BMW, co mają seryjnie skrzynie ZF pozostałe mają GETRAG. Tylko, że GETRAG to pojęcie względne.
Karol_e28
Thu, 08 Oct 2009 - 10:18
dokładnie
Karol_e28
Fri, 09 Oct 2009 - 14:24
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.