Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
mcgiver
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:29
Post #141


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dzieki panowie za przydatne informacje i zachecajace słowa.
EGT tak daleko od srodka głowicy spełnia swoje zadanie??
wczoraj miałem zawozic blok do szlifu do warsztatu w Bielsku jednak usłyszałem ostatnio o nim niezbyt pochlebne słowa. zakład nazywa się Papla Szlif.
Wiec jesli ktoś moze mi podać jakiś kontakt w okolicy do 50km od Żywca-Bielska do profi warsztatu gdzie zrobią mi dobry szlif bez fuckapu na pasowanie 0,04 to by było pieknie .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
extremek
post Sun, 08 Feb 2009 - 18:46
Post #142


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





Ja bym umiescil przed flansza turbo, bo tam jest najgorecej, jezeli tam EGT bedzie OK to w poszczegolnych runnerach tez powinno byc.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 11 Feb 2009 - 23:05
Post #143


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ale poco kogo doic z info ?

info ktore zbierasz z tego co czytam swiadczy o planach budowy maszyny o conajmniej 600-800 hp wink.gif

ori M50b25 uszczelka MLS sruby ARP i trzyma 400 bez problemu

no ale do 400 to ta turbina od diesla 2.8 chyba nieda rady smile.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 11 Feb 2009 - 23:18
Post #144


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(artix @ Wed, 11 Feb 2009 - 23:05) *
ale poco kogo doic z info ?

info ktore zbierasz z tego co czytam swiadczy o planach budowy maszyny o conajmniej 600-800 hp wink.gif

ori M50b25 uszczelka MLS sruby ARP i trzyma 400 bez problemu

no ale do 400 to ta turbina od diesla 2.8 chyba nieda rady smile.gif

są juz poczynione konkretne kroki , i troche kasy jest juz wyżygane chcę zrobic silnik pod max 350 bezpiecznych i bezawaryjnych koni .
dlatego właśnie szlif zamiast samych pierścieni , dlatego stroker , dlatego odpręzające nieruszane tłoki zamiast uszczelek z przekładką. co do monitoringu parametrów , bedzie coś ala zeitronics made in poland , z alarmami przekroczonych wartosci temperatury egt, oleju i wody oraz progami załaczeń urzadzen chłodzacych nie pomijajac właczania dodatkowego wtrysku paliwa lub wody.
co do turbiny to ta 2,8 to był tylko przebłysk ....
Teraz jest opcja turbinki z Mitsu GTO lub coś w ten deseń ...będzie za frico od kumpla z UK wiec mozna zaryzykowac.
Projekt bedzie low budget , ale napewno nie drutowany.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ratay
post Wed, 11 Feb 2009 - 23:32
Post #145


User
Dołączył: Mon, 21 November 2005
Skąd: Zabrze





Artix piszesz ze uszczelka plus śruby i idzie robic 400 koni. Ale czy półki to wytrzymają?


--------------------
TUN UP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
extremek
post Wed, 11 Feb 2009 - 23:46
Post #146


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





jak ktos to dobrze wystroi - to niestety najwiekszy bol


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 12 Feb 2009 - 20:37
Post #147


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(mcgiver @ Wed, 11 Feb 2009 - 23:18) *
są juz poczynione konkretne kroki , i troche kasy jest juz wyżygane chcę zrobic silnik pod max 350 bezpiecznych i bezawaryjnych koni .
dlatego właśnie szlif zamiast samych pierścieni , dlatego stroker , dlatego odpręzające nieruszane tłoki zamiast uszczelek z przekładką. co do monitoringu parametrów , bedzie coś ala zeitronics made in poland , z alarmami przekroczonych wartosci temperatury egt, oleju i wody oraz progami załaczeń urzadzen chłodzacych nie pomijajac właczania dodatkowego wtrysku paliwa lub wody.
co do turbiny to ta 2,8 to był tylko przebłysk ....
Teraz jest opcja turbinki z Mitsu GTO lub coś w ten deseń ...będzie za frico od kumpla z UK wiec mozna zaryzykowac.
Projekt bedzie low budget , ale napewno nie drutowany.



mls to nie przekladka tylko 3.5 mm gruba profesjonalnie wykonana uszczelka ktora jest grubsza od ori o 1.75 mm

po takiej aplikacji stopien sprezenia bedzie napewno odpowiedni do dmuchania powyzej 1 bar


a co do tlokow to o pekajacych pulkach nieslyszalem jezeli chodzi o doladowania w granicach 0.8-1 bar


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 13 Feb 2009 - 23:16
Post #148


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





pytałem o to na forum sponsorowanym DoubleB , ale bez oddzewu wiec pytam równiez w moim temacie:
potrzebuję zrobic remont głowicy w m50b25.
jest pęknięta na 3 lub 4 cylindrze (niepamietam) między kanałem wodnym ,a zaworem ssącym.
1. co wchodzi w remont takiej głowicy ?
2. czy warto ją wogule remontowac pod turbo do 1bar czy się rozleci ?
3 .jakie koszty i za co i...dlaczego tak drogo ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 14 Feb 2009 - 06:56
Post #149


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Koszt remontu głowicy M50 na śląsku (spawanie, wymiana prowadnic, frezowanie gniazd i docieranie zaworów) to ok 900zł, pod doładowanie raczej unikałbym spawanej głowicy... W razie czego mam dwie głowice na zbyciu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 17 Feb 2009 - 21:53
Post #150


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dziś odebrałem blok ze szlifu, poskładłem do kupy wał ,jeden korbowód i tłok , uszczelniłem smarem ,przykreciłem głowicę na starej uszczelce i postanowiłem pomierzyć stopień spręzania.
wyszło mi 68cc^3 ( tyle że nie mam innej strzykawki tylko 3cm^3 więc również może być duży błąd pomiarowy) , co daje spręzanie 8,08 :1. o ile dobrze liczę.. niezły chard coor..
średnica po szlifie 85mm , skok 84mm , jeśli ktoś ma ochotę policzyć..
wygląda na to że trzeba planować blok o jakiś 1mm ,tak jak wcześniej przypuszczałem .
a może zostawić jak jest , ale pewnie bedzie problem z zapłonem i na niskich obrotach będzie słaby.
są cieńsze uszczelki niż seryjne??
co robić??

ZDJECIA http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-43.html


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 21 Feb 2009 - 00:03
Post #151


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





kupiłem wiekszą strzykawkę i pomiar komory spalania wykazał 70cc.
po przeliczeniu wychodzi że po zebraniu 1,5mm uzyskam CR 8,74:1.
Głowica napewno po remoncie bedzie planowna ale cieńsza uszczelka ma wiekszy sens.
Podobno gdzieś w katowicach lub okolicach katowic jest warsztat dorabiajacy uszczelki pod głowicę o żądanej grubości. MA KTOŚ NAMIARY??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sat, 21 Feb 2009 - 01:39
Post #152


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





mcgiver, jeśli będziesz potrzebował to zagadaj na priv - mam w autocadzie idealnie zwymiarowaną płaszczyznę głowicy i bez marudzenia się podzielę. Mogę też dać namiar na dobrą firmę od cięcia laserowego - to tak jakbyś potrzebował dobrej przekładki lub kilkuwarstwowej uszczelki.

Pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 21 Feb 2009 - 12:48
Post #153


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





bmwkonin dzięki za pomoc poszło pw do Ciebie.

zrobiłem dziś próby kolizyjności tłoków z zaworami na sucho.
złożyłem głowicę bez uszczelki , czyli niżej o zakładane obniżenie głowicy po planowniu.
wał unieruchomiony w gmp pierwszego cylindra , wałki ustawione na cechach , napinacz hydrauliczny ślizgu łańcucha głównego zablokowany przez podłożenie 20mm dystansu pod sprężyne. Cały cykl powtórzony kilkanaście razy na sucho nie wykazał spotykania się tłoka z zaworami .
Z USZCZELKĄ tłoki są niżej od orginalnych o 3,3mm , a bez uszczelki o 1,7mm niżej niż orginalnie.
Jeśli będzie ciśnienie w układzie smarowania to o ile jeszcze szklanki popchną zawory w dół???
czy jeśli przykleję na tłok plastelinę to da mi to wiarygodny obraz dystansu tłoka od zaworów??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 21 Feb 2009 - 15:37
Post #154


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





wykonałem test z plasteliną wyszło że pod każdym zaworem jest ponad 2mm luzu .
czy to wystarczy na roszeżalność temp zaworów i działanie szklanek?

EDIT
Wg moich pomiarów i obliczeń wynika że orginalnie w silniku podcięcia pod zawory były niżej niż płaszczyzna bloku o 1,9mm , po obniżeniu głowicy o 1,5 mm przy moich modyikacjach wymiar ten zmniejszy się o 0,1mm.

Ten post został edytowany przez mcgiver: Sat, 21 Feb 2009 - 23:00


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Sat, 21 Feb 2009 - 22:12
Post #155


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Pamiętajcie że odstęp to nie wszystko pomiędzy tłokiem a zaworem.... potrzebny jest jeszcze czas aby zawór zdążył się schować - a na to wpływ mają tylko sprężyny.. POZDRAWIAM.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 22 Feb 2009 - 23:34
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





rumpel ski wbiłeś mi klina swoim postem...
postanowiłem jeszcze raz przeliczyć i przemierzyć odległość zaworów do tłoków.
o ile w orginalnych tłokach podcięcia były 2,6mm niżej niż GMP , o tyle w nowych tłokach nie ma podcięć ,ale tłok jest niżej o 3,3mm niż w orginalnej konfiguracji.
okazało się ze wcześniej popełniłem błąd w obliczeniach bo nie wziołem pod uwagę tego ,ze oryginalnie tłok wychodzi 0,7mm powyżej płaszczyzny bloku.
w efekcie jest tak ze chcąc zachować dotychczasową odległość tłoka od zaworów mogę głowicę obnizyć tylko o 0,7mm ,co da mi cr 8,2 , a to dalej trochę mało.
natomiast jeśli obnizę głowicę o 1,1mm to wtedy cr wyjdzie 8,46 ,ale zawory już bedą mieć o 0,4 mm mniej na manewry.
teraz czy konieczne jest wymiana spręzyn zaworowych na mocniejsze , czy spręzyny mają tyle miejsca miedzy zwojami żeby np utwardzić je podkładając podkładki ?? pytanie pewnie znów zostanie bez echa dry.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sun, 22 Feb 2009 - 23:42
Post #157


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





A może podfrezuj delikatnie nowe tłoki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 22 Feb 2009 - 23:46
Post #158


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(bmwkonin @ Sun, 22 Feb 2009 - 23:42) *
A może podfrezuj delikatnie nowe tłoki?

nie chcę.
orginalnie pierwszy pierścień był około 8mm niżej niż szczyt tłoka.
te maja pierwszy pierścień około 6mm poniżej szczytu.
nie chcę zachwiać pojemności cieplnej tłoka.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 23 Feb 2009 - 21:38
Post #159


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czy mogę wywazać tłoki z korbami jako komplety czy osobno tłoki osobno korby??
chodzi o to że nie chce ruszac tłoków tylko naddatek materiału zebrać ze szwów na korbach.
jak widać miedzy tłokami jest ruznica 4,9g ,a miedzy korbami 2,4g.
a może kompromis, tłoki wyrównać powiedzmy do rużnicy 3g ,a resztę brać z korb?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Mon, 23 Feb 2009 - 22:53
Post #160


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock






teraz czy konieczne jest wymiana spręzyn zaworowych na mocniejsze , czy spręzyny mają tyle miejsca miedzy zwojami żeby np utwardzić je podkładając podkładki ?? pytanie pewnie znów zostanie bez echa dry.gif .
[/quote]

słuchaj przy tak zaawansowanych modyfikacjach nie uniknie się błędów i możliwość kolizji kosztem niższego Cr to zawsze istnieje. jednak jak są jakieś dedykowane sprężyny to super ale ja nic nie wiem o takich, pozostaje wymienić je na nowe lub poszukać sposobu - jak to miało miejsce w silnikach M20 i zakombinować z podwójnymi sprężynami - części nie są drogie, zmierz wysokość sprężyn z M50 i M20 i analogicznie zastosuj to rozwiązanie w swoim silniku. to tylko takie gdybanie - nie mierzyłem a znając BMW może podpasować. oczywiście idąc dalej i utwardzając sprężyny zmniejszysz trwałość popychaczy i pewnie wałków rozrządu, ale jak napisałem wyżej bez sprawdzenia się nie obejdzie. Sledzę temat i jestem ciekaw co z tego wyjdzie.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 19:56