Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo |
Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo |
Sun, 18 Jan 2009 - 13:39
Post
#121
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 18 Jan 2009 - 13:39
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 13:40
Post
#122
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Ostatnio user piotres zainteresował się moim tematem i zaoferował pomoc w zdobyciu informacji które mnie interesują za co mu serdecznie dziekuje.
Dziś otrzymał odpowiedż od ludiagsm , niestety Piotres narazie nie ma czasu na dokładnne przetłumaczenie więc zamieszczam to tutaj i proszę aby ktoś to dokładnie przetłumaczył. "Hi , first i don't have expiriance with 85mm m44 and m43 pistons ,from early m42 84mm they are strong enough for 2 bar at 8,5 CR. Rods from m50b25 are very strong and can be used safety until 400 hp. The pistons from m50b25 also are enough strong for 400hp, you can use them in combination with 130mm rods from M20B27. About toleration between pistons and cilinder diameter i think 0.10mm will be safe. For rod bearings you must use from tds m51 engine they are made from stronger material , but are on double price. And oil must be motul 20W60 lemans. Bye for now and keep me updated wish you luck. " EDIT: ze jak? najmniejszy czop ma 44.95 a najwiekszy 45.01? 6 setek zużycia to wał na śmietnik sie nadaje niestety nie mam pożądnego mikrometru i tyle pokazuje moja sówmiarka elektroniczna. możesz przytoczyć jakieś konkrety na ten temat ?? zalecane tolerancje itd? EDIT eee.. no co wy nie wszyscy naraz bo nie nadążam czytać -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 13:57
Post
#123
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
...
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 15:47
Post
#124
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
"Hi , first i don't have expiriance with 85mm m44 and m43 pistons ,from early m42 84mm they are strong enough for 2 bar at 8,5 CR. Rods from m50b25 are very strong and can be used safety until 400 hp. The pistons from m50b25 also are enough strong for 400hp, you can use them in combination with 130mm rods from M20B27. About toleration between pistons and cilinder diameter i think 0.10mm will be safe. For rod bearings you must use from tds m51 engine they are made from stronger material , but are on double price. And oil must be motul 20W60 lemans. Bye for now and keep me updated wish you luck. " W skrócie: 1) Nie ma doświadczenia z tłokami z m44 i m43. 2) Z pierwszych M42 wytrzymują 2 bary przy st. sprężania 8,5:1. 3) Korbowody M50B25 starczą do 400km. 4) Tłoki M50B25 wystarczą do 400km, możesz ich użyć w połączeniu ze 130mm korbami z M20B27(eta?). 5) Pasowanie tłok cylinder myślę, że 0,10mm bedzie w porzadku. 6) Panewki korbowodów weź z TDS M51, są mocniejsze, ale dwa razy droższe. 7) Kolega poleca powyższego motula. 8) Narazie to wszystko, daj mu znac o postępach, zyczy Ci powodzenia. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 16:34
Post
#125
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
dzieki kompot , mniejwięcej jazyłem text ale Ty mi go bardziej rozjaśniłeś.
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 16:53
Post
#126
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
z doswiadczenia wiem ze wał posiadajacy zużycie powyżej 3 setek lepiej nie montować bo sie wysra , a suwmiarka to ma dokładność do 5 setek wiec raczej do pomiarow wału sie nie nadaje
|
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 17:06
Post
#127
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 |
No pewnie pomiar walu suwmiarka to sobie daruj, mikrometr zalatw sobie.
-------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 17:35
Post
#128
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
No pewnie pomiar walu suwmiarka to sobie daruj, mikrometr zalatw sobie. własnie myslałem ze wezmę mikrometr z roboty ale mamy tylko 0-25mm , juz patrzyłem na allegro , i można kupić niedrogo starej generacji ze srubą mikrometryczną , a elektroniczne sa drogie. tak wogule to pomiar czopu sie robi mikrometrem tależykowym czy dwupłetwowym ?? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 18 Jan 2009 - 20:15
Post
#129
|
|
Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków |
Samym mikrometrem też nie za bardzo.
-------------------- On the edge.
|
|
|
Mon, 19 Jan 2009 - 00:14
Post
#130
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Samym mikrometrem też nie za bardzo. no to czym? czujnikem zegarowym?? bicie czopów głównych ok , ale korbowe to chyba tylko mikrometrem. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Tue, 20 Jan 2009 - 19:25
Post
#131
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa |
Zawieź wał do gości co mają obróbkę i ci powiedzą czy możesz sobie zupy z niego nagotować czy się nada i wyda na coś jeszcze, sprawdzą czy prosty itd.
POZDRO |
|
|
Wed, 21 Jan 2009 - 17:33
Post
#132
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Zawieź wał do gości co mają obróbkę i ci powiedzą czy możesz sobie zupy z niego nagotować czy się nada i wyda na coś jeszcze, sprawdzą czy prosty itd. POZDRO no więc sprawa sie ma tak , pozyczyłem mikrometr od znajomego tokarza i pomierzyłem czopy korbowe pionowo i poziomo po kolei od rozrządu. Wyniki mnie trochę zakoczyły. 1) .44,97-44,97 2) .44,97-44,97 3) .44,97-44,97 4) .44,97-44,97 5) .44,97-44,97 6) .44,97-44,97 Na czopy główne nie miałem mikrometru powyżej 50mm ,ale myslę ze jesli korbowe wyszły tak mega stabilnie to główne powinny być równiez ok. Teraz pytanie czy to swiadczy o prawidłowym zuzywaniu się czopów czy to jest wymiar fabryczny -3setki ponizej pełnego wymiaru? Bo nigdzie nie moge znależć takiego info. Następna sprawa kumpel mi dziś mówił ze ma gdzieś w domu turbinę z jakiegos iveco i ducato 2,8 , która mu została w domu po samochodzie który kiedyś miał i na 90% jest sprawna. Mówił ze jesli mi się przyda to da mi ją za free . Gdzie znajdę ewentualnie wykresy wydajności do takiej turbiny? Na razie mogła by być choćby do 0,5 bara, da radę ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Thu, 22 Jan 2009 - 17:51
Post
#133
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
yyyy..nie wszyscy na raz , po kolei
turbinę juz mam w domu ,widzę że wlot spalin trochę ciasny więc czy nie bedzie zatykało to wylotu? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Fri, 23 Jan 2009 - 22:38
Post
#134
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
czy firma Glyco jest dobra?, mowa o panewkach korbowych z silnika m51 do zaadoptowania w m50b25.
Jeśli nie Glyco , to jaka ? Kolbenschmidt? Ale Wy się cięzko doicie -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Tue, 03 Feb 2009 - 22:15
Post
#135
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno |
Od kiedy naprawiam silniki zawsze zakładałem Glyco ale to silniki seryjne, nie powiem że są extra bo kiedyś musiałem zaraz po zmianie panewek zmienić pierścienie i wyraźnie po przejechaniu jakiegoś 1kkm było widać ślady zużycia
Aczkolwiek polecam, ponieważ nie kilka ich złożyłem i latają świetnie do tej pory już kilka lat. I moim zdaniem będą dla ciebie w porządalu. |
|
|
Tue, 03 Feb 2009 - 22:21
Post
#136
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
tak beda glyco bo słyszałem już od kilku ludzi ze sa dobre.
ale czy z m51d25 na 100%pasują do wału m52b28 i korb m50b25 ?? nie mam skad wziąśc aby porównac -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Thu, 05 Feb 2009 - 21:53
Post
#137
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
z innej beczki;
gdzie przy spawaniu kolektora uwzglednic miejsce na czujnik egt ?? w ori kolektorze na 3 i 4 wylocie są zaślepki, czyli ??? zrobić na 3 czy na 4 czy przy zejsciu wszystkich pod turbiną? tyle że flansza będzie w okolicach pierwszego cylindra wiec trochę daleko od centrum największej temperatury... -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Fri, 06 Feb 2009 - 22:57
Post
#138
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock |
Ciężko się doją bo teraz to kasę co niektórzy biorą za takie info i dlatego jest kicha. Ale powodzenia śledzę temat i jestem ciekaw co z tej rzeźby wyjdzie. Trzymam kciuki
-------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
Fri, 06 Feb 2009 - 23:14
Post
#139
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Ciężko się doją bo teraz to kasę co niektórzy biorą za takie info i dlatego jest kicha. Ale powodzenia śledzę temat i jestem ciekaw co z tej rzeźby wyjdzie. Trzymam kciuki nie dziekuję . napewno się przyda , codzień o mały krok do przodu , nikt mnie nie goni , i napewno ukończę projekt ,a zanosi sie na to ze bedzie to profi projekt low budget ,a nie żezba pozdro -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Fri, 06 Feb 2009 - 23:19
Post
#140
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań |
z innej beczki; gdzie przy spawaniu kolektora uwzglednic miejsce na czujnik egt ?? w ori kolektorze na 3 i 4 wylocie są zaślepki, czyli ??? zrobić na 3 czy na 4 czy przy zejsciu wszystkich pod turbiną? tyle że flansza będzie w okolicach pierwszego cylindra wiec trochę daleko od centrum największej temperatury... U nas jest przed flanszą turbosprężarki: -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 07:36 |