Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
hz10
post Sun, 18 Jan 2009 - 13:39
Post #121


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(mcgiver @ Sun, 18 Jan 2009 - 12:20) *
z pomiarów wału który kupiłem wychodzi ze wszystkie czopy korbowe mieszczą się w przedziale 44,95-45,01 mierzone w pionie i .

ze jak? najmniejszy czop ma 44.95 a najwiekszy 45.01? 6 setek zużycia to wał na śmietnik sie nadaje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Jan 2009 - 13:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Sun, 18 Jan 2009 - 13:40
Post #122


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Ostatnio user piotres zainteresował się moim tematem i zaoferował pomoc w zdobyciu informacji które mnie interesują za co mu serdecznie dziekuje.
Dziś otrzymał odpowiedż od ludiagsm , niestety Piotres narazie nie ma czasu na dokładnne przetłumaczenie więc zamieszczam to tutaj i proszę aby ktoś to dokładnie przetłumaczył.

"Hi , first i don't have expiriance with 85mm m44 and m43 pistons ,from early m42 84mm they are strong enough for 2 bar at 8,5 CR. Rods from m50b25 are very strong and can be used safety until 400 hp.
The pistons from m50b25 also are enough strong for 400hp, you can use them in combination with 130mm rods from M20B27.

About toleration between pistons and cilinder diameter i think 0.10mm will be safe.

For rod bearings you must use from tds m51 engine they are made from stronger material , but are on double price.

And oil must be motul 20W60 lemans.

Bye for now and keep me updated wish you luck. "

EDIT:

CYTAT(hz10 @ Sun, 18 Jan 2009 - 13:39) *
ze jak? najmniejszy czop ma 44.95 a najwiekszy 45.01? 6 setek zużycia to wał na śmietnik sie nadaje

niestety nie mam pożądnego mikrometru i tyle pokazuje moja sówmiarka elektroniczna.

możesz przytoczyć jakieś konkrety na ten temat ?? zalecane tolerancje itd?


EDIT
eee.. no co wy nie wszyscy naraz bo nie nadążam czytać wink.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 18 Jan 2009 - 13:57
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





...



--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 18 Jan 2009 - 15:47
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(mcgiver @ Sun, 18 Jan 2009 - 13:40) *
"Hi , first i don't have expiriance with 85mm m44 and m43 pistons ,from early m42 84mm they are strong enough for 2 bar at 8,5 CR. Rods from m50b25 are very strong and can be used safety until 400 hp.
The pistons from m50b25 also are enough strong for 400hp, you can use them in combination with 130mm rods from M20B27.

About toleration between pistons and cilinder diameter i think 0.10mm will be safe.

For rod bearings you must use from tds m51 engine they are made from stronger material , but are on double price.

And oil must be motul 20W60 lemans.

Bye for now and keep me updated wish you luck. "

W skrócie:
1) Nie ma doświadczenia z tłokami z m44 i m43.
2) Z pierwszych M42 wytrzymują 2 bary przy st. sprężania 8,5:1.
3) Korbowody M50B25 starczą do 400km.
4) Tłoki M50B25 wystarczą do 400km, możesz ich użyć w połączeniu ze 130mm korbami z M20B27(eta?).
5) Pasowanie tłok cylinder myślę, że 0,10mm bedzie w porzadku.
6) Panewki korbowodów weź z TDS M51, są mocniejsze, ale dwa razy droższe.
7) Kolega poleca powyższego motula.
8) Narazie to wszystko, daj mu znac o postępach, zyczy Ci powodzenia.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 18 Jan 2009 - 16:34
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dzieki kompot , mniejwięcej jazyłem text ale Ty mi go bardziej rozjaśniłeś.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 18 Jan 2009 - 16:53
Post #126


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





z doswiadczenia wiem ze wał posiadajacy zużycie powyżej 3 setek lepiej nie montować bo sie wysra , a suwmiarka to ma dokładność do 5 setek wiec raczej do pomiarow wału sie nie nadaje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Sun, 18 Jan 2009 - 17:06
Post #127


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





No pewnie pomiar walu suwmiarka to sobie daruj, mikrometr zalatw sobie.


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 18 Jan 2009 - 17:35
Post #128


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(piotres @ Sun, 18 Jan 2009 - 17:06) *
No pewnie pomiar walu suwmiarka to sobie daruj, mikrometr zalatw sobie.

własnie myslałem ze wezmę mikrometr z roboty ale mamy tylko 0-25mm ,
juz patrzyłem na allegro , i można kupić niedrogo starej generacji ze srubą mikrometryczną , a elektroniczne sa drogie.
tak wogule to pomiar czopu sie robi mikrometrem tależykowym czy dwupłetwowym ??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Sun, 18 Jan 2009 - 20:15
Post #129


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Samym mikrometrem też nie za bardzo.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 19 Jan 2009 - 00:14
Post #130


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Flathead @ Sun, 18 Jan 2009 - 20:15) *
Samym mikrometrem też nie za bardzo.

no to czym? czujnikem zegarowym?? bicie czopów głównych ok , ale korbowe to chyba tylko mikrometrem.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Tue, 20 Jan 2009 - 19:25
Post #131


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Zawieź wał do gości co mają obróbkę i ci powiedzą czy możesz sobie zupy z niego nagotować czy się nada i wyda na coś jeszcze, sprawdzą czy prosty itd.



POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 21 Jan 2009 - 17:33
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(jendrek e-30 @ Tue, 20 Jan 2009 - 19:25) *
Zawieź wał do gości co mają obróbkę i ci powiedzą czy możesz sobie zupy z niego nagotować czy się nada i wyda na coś jeszcze, sprawdzą czy prosty itd.



POZDRO ph34r.gif


no więc sprawa sie ma tak , pozyczyłem mikrometr od znajomego tokarza i pomierzyłem czopy korbowe pionowo i poziomo po kolei od rozrządu.
Wyniki mnie trochę zakoczyły.
1) .44,97-44,97
2) .44,97-44,97
3
) .44,97-44,97
4) .44,97-44,97
5) .44,97-44,97
6) .44,97-44,97

Na czopy główne nie miałem mikrometru powyżej 50mm ,ale myslę ze jesli korbowe wyszły tak mega stabilnie to główne powinny być równiez ok.
Teraz pytanie czy to swiadczy o prawidłowym zuzywaniu się czopów czy to jest wymiar fabryczny -3setki ponizej pełnego wymiaru? Bo nigdzie nie moge znależć takiego info.

Następna sprawa kumpel mi dziś mówił ze ma gdzieś w domu turbinę z jakiegos iveco i ducato 2,8 , która mu została w domu po samochodzie który kiedyś miał i na 90% jest sprawna. Mówił ze jesli mi się przyda to da mi ją za free .
Gdzie znajdę ewentualnie wykresy wydajności do takiej turbiny? Na razie mogła by być choćby do 0,5 bara, da radę ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 22 Jan 2009 - 17:51
Post #133


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





yyyy..nie wszyscy na raz , po kolei ohmy.gif
turbinę juz mam w domu ,widzę że wlot spalin trochę ciasny więc czy nie bedzie zatykało to wylotu?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 23 Jan 2009 - 22:38
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czy firma Glyco jest dobra?, mowa o panewkach korbowych z silnika m51 do zaadoptowania w m50b25.
Jeśli nie Glyco , to jaka ? Kolbenschmidt?
Ale Wy się cięzko doicie wink.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 03 Feb 2009 - 22:15
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Od kiedy naprawiam silniki zawsze zakładałem Glyco ale to silniki seryjne, nie powiem że są extra bo kiedyś musiałem zaraz po zmianie panewek zmienić pierścienie i wyraźnie po przejechaniu jakiegoś 1kkm było widać ślady zużycia
Aczkolwiek polecam, ponieważ nie kilka ich złożyłem i latają świetnie do tej pory już kilka lat. smile.gif
I moim zdaniem będą dla ciebie w porządalu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 03 Feb 2009 - 22:21
Post #136


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





tak beda glyco bo słyszałem już od kilku ludzi ze sa dobre.
ale czy z m51d25 na 100%pasują do wału m52b28 i korb m50b25 ??
nie mam skad wziąśc aby porównac


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 05 Feb 2009 - 21:53
Post #137


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





z innej beczki;
gdzie przy spawaniu kolektora uwzglednic miejsce na czujnik egt ??
w ori kolektorze na 3 i 4 wylocie są zaślepki, czyli ??? zrobić na 3 czy na 4 czy przy zejsciu wszystkich pod turbiną? tyle że flansza będzie w okolicach pierwszego cylindra wiec trochę daleko od centrum największej temperatury...


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Fri, 06 Feb 2009 - 22:57
Post #138


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





wub.gif Ciężko się doją bo teraz to kasę co niektórzy biorą za takie info i dlatego jest kicha. Ale powodzenia śledzę temat i jestem ciekaw co z tej rzeźby wyjdzie. Trzymam kciuki


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:14
Post #139


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(rumpel_ski @ Fri, 06 Feb 2009 - 22:57) *
wub.gif Ciężko się doją bo teraz to kasę co niektórzy biorą za takie info i dlatego jest kicha. Ale powodzenia śledzę temat i jestem ciekaw co z tej rzeźby wyjdzie. Trzymam kciuki


nie dziekuję wink.gif . napewno się przyda , codzień o mały krok do przodu , nikt mnie nie goni , i napewno ukończę projekt ,a zanosi sie na to ze bedzie to profi projekt low budget ,a nie żezba smile.gif
pozdro


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 06 Feb 2009 - 23:19
Post #140


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(mcgiver @ Thu, 05 Feb 2009 - 21:53) *
z innej beczki;
gdzie przy spawaniu kolektora uwzglednic miejsce na czujnik egt ??
w ori kolektorze na 3 i 4 wylocie są zaślepki, czyli ??? zrobić na 3 czy na 4 czy przy zejsciu wszystkich pod turbiną? tyle że flansza będzie w okolicach pierwszego cylindra wiec trochę daleko od centrum największej temperatury...

U nas jest przed flanszą turbosprężarki:



--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 07:36