Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
mcgiver
post Thu, 01 Jan 2009 - 20:14
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





mam poważny problem z tłokami.
Znajomy do którego miały być wysłane tłoki , a on dopiero miał odesłac je do mnie , nie oddzywa się od 2tygodni.
nie mam do niego zadnego adresu tylko e-mail.
czy znacie jakiś sposób sprowadzenia tłoków do polski , niewiem albo przez jakiegoś kuriera który by je odebrał bezpośrednio od sprzedawcy, albo jakiś inny sposób??
koleś nie chce wysyłac do polski, napisałem dziś do niego jeszcze prośbę aby to przemyslał ale ciężko to widzę dry.gif .
poradżcie co mam robić , może macie jakiegoś pewnego znajomego w stanach albo coś .
kasy jeszcze nie przelałem bo niewiem na czym stoję , ale chyba nie muszę mówić jak bardzo mi zależy na pomyslnym zakończeniu tranzakcji.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 01 Jan 2009 - 20:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
extremek
post Thu, 01 Jan 2009 - 21:09
Post #102


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





napisz do usera Markos, powininen cos poradzic pomoc w tej sprawie.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 01 Jan 2009 - 23:33
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dzięki extremek jestem Ci dłużny , markos , już się zajoł sprawą biggrin.gif , oby tylko sprzedający nie robił jakichś problemów dry.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 02 Jan 2009 - 21:42
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dziś postanowiłem policzyć faktyczny stopień spręzania w moim silniku i wyszły mi pewne nieścisłosci.
albo coś żle liczę abo niedokładnie zmierzyłem komorę spalania.

Skok tłoka -75mm
Średnica cylindra- 84mm
Pojemność komory spalania - 45cm^3 (mierzona strzykawką , na silniku z ori uszczelką , a szczelina uszczelniona smarem , medium ;woda , nic nie ciekło patrzyłem)


Pojemnośc jednego cylindra wyszła 415,4 cm^3
415,4+45 = 460,4cm^3 : 45 = 10,23stopień sprężania ohmy.gif dziwne .

a teraz jesli zrobię szlif to pojemnośc cylindra wyjdzie 420,4 i kombinuję bez żadnych wzorów tylko tak zgadując , i podstawiając ruzne wartości, że jeśli komora będzie mieć 54cm to stopień będzie około 8,78.
zastanawiam się ile będzie trzeba stoczyć tłoki ?? jak to policzyć??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ratay
post Fri, 02 Jan 2009 - 22:29
Post #105


User
Dołączył: Mon, 21 November 2005
Skąd: Zabrze





Jak chcesz prosty programik w excelu do liczenia kompresji w m50b25 to pisz na maila


--------------------
TUN UP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 10 Jan 2009 - 13:09
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





No i po zawodach, skur.... się wykręcił , pisząc że niby miał włamanie do mieszkania i wszystko zgineło angry.gif .
tak więc tłoki poszły się jeb.. Doklołem mu po angielsku i po polsku i sprawa zamknieta.
mam opcję kupienia tłoków z m3 s50b32 lub s52b35 , i mam pytanie na ile są one wytrzymałe ??
wiem że będę musiał rozwiercić cylindry , ale czy one mi spasują w bloku z wałem z m52b28 i korbami z m50b25 ??
ma ktoś jakieś rysunki tłoków od M3?? Z tego co kiedyś widziałem to one mają chyba jeszcze jakiś garb na górze doprężajacy. Potrzebuję dokładne wymiary. ten projekt już mi spędza sen z powiek.
jest jeszcze opcja tłoków z bmw is 1900cc , ale zastanawiam się na ile mocne są te tłoki.??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 13 Jan 2009 - 22:16
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





jasne znowu nikt nic nie wie dry.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 13 Jan 2009 - 22:28
Post #108


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a nie lepiej pokombinowac z walem 2.8 korbami od m50b25 bez wanosa i tlokami ?

jak chcesz to poszukam jak taki zestaw ma dokladnie wygadac i jaka bedzie kompresja


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 13 Jan 2009 - 22:43
Post #109


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





co do tłoków z emki to odpuszczam temat bo z blokiem by już był hardcor około 3,5mm miedzy cylindrami.

właśnie kombinuję z wałem 2,8 korbami m50b25 non vanos i tłoki is1900.
czyli szlif cylindrów na jakieś 84,7 co w połaczeniu z wałem 2,8 da 2820cc oraz GMP 2,6mm nizej niż ori w m50b25.
tyle udało mi się ustalić.
Pozatym jest opcja tłoków z is 118KM z niecką niesymetrycznie w/g środka tłoka , lub płaski tłok is 140KM z podcięciem na zawory. Jakbynie patrzeć to w tej 140 KM wersji jest 35KM na cylinder i chodz w cr 10 więc cos tam ten tłok powinien znieśc , tyle ze jak sie niemylę to te tłoki chodzą na nikasilu , i niewiem jak się to ma do rozszeżalności temperaturowej tłoka.
Wg moich ustaleń oba tłoki mają te same wymiary ,a rużnią się właśnie kształtem tłoka od góry.
Pozatym może zachodzić koniecznosc delikatnego frezowania tłoka od dołu aby mijał sie z przeciwwagami wału , ale to wyjdzie w praniu .
wał właśnie odbieram w sobotę ,a tłoki jeszcze dogrywam.
i tak nie mam zamiaru dmuchać wiecej niż 0,8 bara narazie.
pytanie jaką dobrać tolerancję aby:
-tłok nie ukosował się w cylindrze,
-nie przycierał się przy około 900st egt.
wys tłoka 54mm ,średnica 85 więc płaszcz trochę niski wg średnicy
przy tłokach z is 140KM cr wyjdzie w granicach 8,8- 8,5 , natomiast przy tych 118 KM cr wyjdzie jeszcze mniejsze bo jest ori głęboka niecka w tłoku , coprawda zawsze mozna jeszcze splanowac blok ale niecki są niesymetrycznie i tego się trochę boje bo moze być nie zadobra dystrybucja ciepła na półki miedzy pierscieniami po tej cieńszej stronie.
co sądzisz o takiej opcji??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 13 Jan 2009 - 23:18
Post #110


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





sadze ze najlepiej jak pojdziesz w cos wyprobowanego , po co wywazac otwarte drzwi wink.gif

poszperam troche i sie odezwe


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 13 Jan 2009 - 23:23
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(artix @ Tue, 13 Jan 2009 - 23:18) *
sadze ze najlepiej jak pujdziesz w cos wyprobowanego , po co wywazac otwarte drzwi wink.gif

poszperam troche i sie odezwe


Hm .. ja własnie , próbuję wykorzystać gotowe patenty z własnymi usprawnieniami.
Niesztuka za dużą kasę zerżnąć czyjś projekt , tylko błysnąś własną inicjatywą.
pozatym załozenie tłoka z isa daje mozliwość praktycznie kompletnego remontu silnika , czyli nowe pasowania itd , tanim kosztem ,mam szpeca który mi zbierze z tłoka 0,1-0,2 mm i tloki nówki bedą.
oczywiście trzeba będzie pogłębić szczeliny pierścieni , no ale to kosmetyka.
jedyne czego mi brakuje to info jakie dobrać pasowanie i ile ten setup może wytrzymać doładowania i przebiegu , zakładając że wszystko będzie zrobione profi??

wg katalogu mahle ,własnych pomiarów , szukaniu gdzie się da , oraz kilku żródłom danych zrobiłem pewne wyliczenia:
wysokośc bloku w m50b25 to 210mm między szczytem bloku a środkiem wału
a to są moje kalkulacje 2 kombinacji i brane pod uwagę są :
-wysokośc między szczytem tłoka a środkiem sworznia ,
-długośc korby,
-połowa wykorbienia.

TŁOK IS + KORBA M50B25+WAŁ M52B28 = -2,6 GMP (30,4 + 135 + 42=207,4 )

TŁOK M52B28 + KORBA M50B25+WAŁ M52B28 = -1,2 GMP (31,8 + 135 + 42=208,8 )


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 16 Jan 2009 - 18:17
Post #112


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





elo
jadę jutro po wał m52b28.
czy może mi ktoś podać średnice czopów głównych i korbowych , abym to mógł zweryfikować przed kupnem.
nominały i szlify bym prosił.
czy panewki Kolbenschmidt bedą dobre czy jest coś lepszego na rynku?
czy zna ktoś grubośc denka tłoka w najcieńszym miejscu w m43b19??
czy blok m50b25 vanos to to samo co m50b25 non vanos czy są jakieś ruznice?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 17 Jan 2009 - 08:35
Post #113


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sat, 17 Jan 2009 - 12:39
Post #114


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Wg. Etk wychodzi kurde, że różne. Jeden do 09/1992 drugi po 09/1992. To wnoszę po numerach części i opisie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 17 Jan 2009 - 12:40
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(wb78 @ Sat, 17 Jan 2009 - 12:39) *
Wg. Etk wychodzi kurde, że różne. Jeden do 09/1992 drugi po 09/1992. To wnoszę po numerach części i opisie.

możesz jaśniej ?? co wychodzi rużne?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sat, 17 Jan 2009 - 13:01
Post #116


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





www.realoem.com zobacz sam:

01 ENGINE BLOCK WITH PISTON 1 od 09/1992 11111748940 $3,487.50 +core

01 ENGINE BLOCK WITH PISTON 1 do 09/1992 11111738573 $3,487.50 +core
ONLY IN CONJUNCTION WITH

To tylko teoria, nie wiem jak to wygląda w praktyce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 17 Jan 2009 - 17:00
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(wb78 @ Sat, 17 Jan 2009 - 13:01) *
www.realoem.com zobacz sam:

01 ENGINE BLOCK WITH PISTON 1 od 09/1992 11111748940 $3,487.50 +core

01 ENGINE BLOCK WITH PISTON 1 do 09/1992 11111738573 $3,487.50 +core
ONLY IN CONJUNCTION WITH

To tylko teoria, nie wiem jak to wygląda w praktyce.

Chodzi o kompletny dół silnika z tłokami. Bloki są te same.

mcgiver - wszystkie opcje z tłokami rozważałem i zawsze wychodziło na jedno - obojętnie z jakiego silnika być ich nie wziął zawsze będą to tłoki z silnika N/A które będą najsłabszym ogniwem w silniku. A skoro tak jest to łatwiej zostawić po prostu oryginalne tłoki niż kupować inne które nie będą wcale lepsze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 17 Jan 2009 - 22:39
Post #118


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(korona @ Sat, 17 Jan 2009 - 17:00) *
łatwiej zostawić po prostu oryginalne tłoki niż kupować inne które nie będą wcale lepsze...

Będą lepsze choćby o to ze żądane cr uzyskam bez żadnej przekładki i dziesieciu uszczelek, co niesie ryzyko wydmuchania uszczelki pozatym wszystkie pasowania bedą nowe bo bedzie szlif pod tłok wiec mysle ze to bedzie + a nie -.

Wolę dać 400-800zł za tłoki z is'a + frez bloku+ szlif , niż tyle samo za zestaw uszczelek pod głowicę bo bedzie to napewno mniej awaryjny komplet więc ,chocby nawet w tej samej cenie lub ciut drożej ,ale bardziej efektywnie i bezawaryjnie.
jakby przeliczyć obciązeniowo tłoki to wyglada to tak:
-is m43b19 pracują na obciazeniu -29,5KM na tłok,
-is m44b19 ----------------------35KM na tłok,
- m50b25 ------------------------32KM na tłok,
- m52b28 ------------------------32KM na tłok.

Jak widać w tym zestawieniu moc jest porównywalna jednak najbardziej są obciazone tłoki m44b19.
Wydaje mi się że jakas logika w tym jest ale chetnie poczytam rózne sugestie .

przywiozłem nowy prawie kompletny zestaw rozrzadu czyli wszystkie łańcuchy ,wszystkie slizgi oprucz jednego i napinacz miedzy kółkami za bardzo dobrą kase oraz wał m52b28 z kompletem tłoków i korb .
teraz czekam na tłoki z is'a coprawda biję się jeszcze z myslami czy brać łatwiej dostepne m43 czy czekać dłuzej na m44 , ale natryski oleju napewno zrobię.
Widze na tym forum trend kucizny , a nie widać konkretnych mocy aby to wykorzystać ( bez urazy smile.gif )
Jak pisałem wczesniej narazie celuję w okolicę 300KM wiec myslę ze przy przypilnowaniu afr oraz wynikajacemu z niego egt , powinno sie udać ,
środek pompy będzie z wersji Vanos z natryskami.

EDIT:
gdzie dostanę cienszą uszczelkę pod głowicę niż seryjną i ile mniej więcej będzie kosztować?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sun, 18 Jan 2009 - 08:37
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT
Będą lepsze choćby o to ze żądane cr uzyskam bez żadnej przekładki i dziesieciu uszczelek, co niesie ryzyko wydmuchania uszczelki pozatym wszystkie pasowania bedą nowe bo bedzie szlif pod tłok wiec mysle ze to bedzie + a nie -.


Przejechałem na przekładce i ori tłokach 20tys km. bez najmniejszej awarii, obecnie na 1bar. więc nie mam pojęcia o jakiej awaryjności piszesz... Przerabiałem wszystko to co ty, nie jesteś pierwszy (ja pewnie też) i w końcu odpuściłem nie widząc większego w tym sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 18 Jan 2009 - 12:20
Post #120


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(korona @ Sun, 18 Jan 2009 - 08:37) *
... Przerabiałem wszystko to co ty, nie jesteś pierwszy (ja pewnie też) i w końcu odpuściłem nie widząc większego w tym sensu.


Ja jednak widzę w tym sens taki jak napisałem w poprzednim poście.

wie ktoś jaka jest dopuszczalna odchyłka owalistości czopów korbowych?
z pomiarów wału który kupiłem wychodzi ze wszystkie czopy korbowe mieszczą się w przedziale 44,95-45,01 mierzonew pionie i poziomie ale sówmiarką bo mikrometru nie mam skad wziąść.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 00:03