Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Sat, 26 Mar 2022 - 09:20
Post
#241
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Jakie tarcze kupić do klocków GALFER SPORT FDHP 1050? Auto to Twingo II 1,2 Turbo? Sprzedający klocki poleca Zimmera perforowanego - ale jakoś nie jestem przekonany do perforowanych (pękanie - podobno tak ma być i ADAC to akceptuje). Nacinane podobno głośniejsze i szybciej zżerają klocki. Zatem chyba gładka ale jaka Brembo, Zimmermann, ATE, Ferodo ? Czy obojętne?
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 26 Mar 2022 - 09:20
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 09:31
Post
#242
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
wez ATE i po problemie
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 10:00
Post
#243
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 17:45
Post
#244
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Obojętne . Mam najtańsze Delphi z DSPF jest zajebiaszczo. Jak mimo tego pogniesz je wtedy kupisz lepsze
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 18:46
Post
#245
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 20:24
Post
#246
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Najlepiej w wersji Power Disc, jeśli występuje. Gładkie Ate miewały problemy z biciem po zagrzaniu. Najlepsze gładkie na chwilę obecną w zwykłym przedziale cenowym to Textar. Textary gładkie są dostępne. ATE Power Disc nie ma do Twingo. Te nacinania rzeczywiście sprawiają że hamowanie jest głośniejsze? Mówimy o daily. Z nacinanych są ROTINGER GRAPHITE LINE TUNING SERIES, BREMBO MAX, BLACK DIAMOND GROOVED 6 i 12, DBA Street T2, Ebc Ultimax. Dzięki za podpowiedzi. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 20:50
Post
#247
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Textary gładkie są dostępne. ATE Power Disc nie ma do Twingo. Te nacinania rzeczywiście sprawiają że hamowanie jest głośniejsze? Mówimy o daily. Z nacinanych są ROTINGER GRAPHITE LINE TUNING SERIES, BREMBO MAX, BLACK DIAMOND GROOVED 6 i 12, DBA Street T2, Ebc Ultimax. Dzięki za podpowiedzi. słychać takie delikatne stukotanie terkotanie jak ktoś jeździł japońskim przecinakiem to wie co to za dźwięk. Ale do Brembo Piszczembo daleka droga także nie demonizowałbym tego. Z drugiej strony jak mas gładkie Textary to po co kombinować ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 21:55
Post
#248
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
słychać takie delikatne stukotanie terkotanie jak ktoś jeździł japońskim przecinakiem to wie co to za dźwięk. Ale do Brembo Piszczembo daleka droga także nie demonizowałbym tego. Z drugiej strony jak mas gładkie Textary to po co kombinować ? Jasne - dzięki -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 22:19
Post
#249
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Najlepiej w wersji Power Disc, jeśli występuje. Gładkie Ate miewały problemy z biciem po zagrzaniu. Najlepsze gładkie na chwilę obecną w zwykłym przedziale cenowym to Textar. no wlasnie ja pol zeszlego sezonu eksploatowalem zwykle ATE ( wczesniej byly powerdisc ) i sa git, nie gna sie, nie zuzywaja szybciej, hamulec dziala jak trza ( auto tylko na torze eksploatowane ), na przodzie komplet tarcz starcza na 3 sety DS1.11 |
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 23:17
Post
#250
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Też mam zwykle gładkie lite ATE w Westfieldzie od początku- 2 sezony z kawalkiem ( z ds1.11) i potwierdzam że 'git'. Jeszcze kilka sezonów wytrzymają.
W pucharówce gładkie wentylowane Brembo i też git tylko że już kilka kpl bo cięższe auto i hamuje głównie przodem (może też ds3000 bardziej zjadają tarcze). -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 27 Mar 2022 - 18:41
Post
#251
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Co do rdzy rozmiem, ale ile zim musi taka tarcza przejeździć żeby aż tak zardzewiała żeby się od rdzy rozpadała czy faktycznie tak gorzej to ciepło odpwowadzała. W każdym razie tych powłok przyzwoitych trochę jest i Brembo i Zimmerman i pewne inne. O cieple sprawdziłem. Rdza to bardzo dobry izolator. Zależnie od badania, grubości, temperatury różnica na niekorzyść rdzy w przewodności jest jakieś 3 - 15 razy gorsza od żelaza sferoidalnego. Ze względu na grubość warstwy rdzy i jej wielowarstwowość będziemy bardziej iść w kierunku większych różnic i to nawet sporo większych niż tu przytoczone. Wziąłem to z dwóch pierwszych znalezionych badań więc nie można tego traktować jako wyroczni. Aczkolwiek jakiś pogląd jest. Szczerze nie spodziewałem się aż tak dużych różnic. Więc jak wewnętrzne żebrowanie będzie pordzewiałe to odporność na przegrzanie dramatycznie leci w dół. Powłoka z Brembo też mi się nie sprawdziła parę miesięcy i nie było śladu po powłoce. Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-) Dziękuję bardzo za sprawdzanie. Możesz mi powiedzieć gdzie są dostępne za tyle bo nie znalazłem? Te nacinania rzeczywiście sprawiają że hamowanie jest głośniejsze? Głośniejsze i samo hamowanie na początku wydaję się takie dziwne. Potem się przyzwyczajasz. |
|
|
Sun, 27 Mar 2022 - 19:08
Post
#252
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
O cieple sprawdziłem. Rdza to bardzo dobry izolator. ... Powłoka z Brembo też mi się nie sprawdziła parę miesięcy i nie było śladu po powłoce. ... Wierzę z tą izolacją, szczególnie gdy powstaje coś w rodzaju "gąbki' z rdzy. Jednak nie przesadzajmy - w użytku drogowym nie dochodzi praktycznie do granic wydolności hamulców (nie ma serii powtarzających się po sobie hamowań), a na torze i tak tarcze nie przetrwają tylu sezonów żeby zdążyły poważnie zardzewieć. Swoją drogą, w pucharówce którą kilka tys km torowych zrobiłem, używam ciągle tarcz z pucharu AR z jakoś 2000 roku (dostałem dosc wysoki słupek ich z autem - używanych - wymieniali np po kwalifikacjach na nowe na wyścig ) . Przed założeniem daję do lekkiego przetoczenia żeby powierzchnię z nalotu do metalu oczyścić, ale żebra wewnątrz gdzie wentylacja nalot mają . I ani się nie zająkną takie hamulce . Tak że trzeba by już jako nowe czyste mieć na granicy wydolności aby lekka rdza szkodziła. Co do powłoki to może brembo różne stosuje, w sumie i na tych z 2000r na części jest powłoka biała/szara, na części taka żółtawa/srebrzysta. Ale miałem współczesne brembo tarcze kilka lat temu w cywilnym aucie i ładnie się trzymała całkiem. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 27 Mar 2022 - 19:44
Post
#253
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Ale jest jeszcze jedna ważna kwestia - estetyka. Płacisz za jakąś magiczną powłokę gdzie nie ma bata by zardzewiało, a 2-3 miesiące później nawet nie ma po niej śladu tylko rudy ci macha. No i jak widać ma to wpływ na wymianę cieplną, jeden z podstawowych parametrów.
Brembo z miałem z 5 lat temu i nie przekonały mnie. |
|
|
Sun, 27 Mar 2022 - 20:07
Post
#254
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
A niby lakier to nie jest izolatorem ciepla? Tez pogarsza oddawanie ciepla do powieyrza.mysle ze bardziej niz rdza
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 27 Mar 2022 - 21:05
Post
#255
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Co do estetyki to w kwestii hamulców gdzie wszystko wokół zapylone (delikatnie mówiąc) , przegrzane, z powbijanymi drobinkami żelaza w lakier felg , korodującymi później, to syzyfowa praca utrzymanie tych okolic w estetycznej formie zwłaszcza jak te hamulce faktycznie obrywają. Jak jest wybór, to lepiej z powłoką , zwłąszcza do cywilnego auta gdzie będzie kilka lat tarcza jeździć. Ale bezpowłokowych nie ma co odrzucać.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 28 Mar 2022 - 05:46
Post
#256
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
chłodnice maluje sie czarną farbą żeby miały lepszą wydajność.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 28 Mar 2022 - 10:13
Post
#257
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 |
Kupilem polecane DBA xtreme do swojego auta, moge podzielic sie pierwszymi wrazeniami. Mam porownanie do seryjnego klocka (textar).
Na ulicy: - po montazu na ulicy czucie pedalu hamulca podobne, moze delikatnie lepszy "bite" (ale moglo to byc tez placebo); - nie zauwazylem roznicy w halasie (na pewno zadnych piskow); - pyla, ale chyba podobnie jak seryjne; Na torze (silesia): - seryjne na drugim-trzecim kolku mialem juz zgrzane, zaraz zaczynaly huczec a po dwoch sesjach pogiely tarcze; DBA duzo lepiej wytrzymaly, raz mialem sytuacje, gdzie pedal mialem prawie w podlodze i przestrzelilem (chyba na 5tym kolku), poza tym wszystkie hamowania z butem w podloge i dawaly rade; dzieki samym klockom urwane pare sekund; - natomiast hamulec musialem na pewno mocno deptac, tzn. nie odczulem pod noga jakos zwiekszonego wpsolczynnika tarcia (w moim wozie hamulec jest raczej niedoserwowany i taki pozostal, nie ma nagle wrazenia mocniejszego hamulca) - tarcze sie nie pogiely, ale chyba sa bardziej zniszczone na powierzchni (foto) Po torze (zrobilem ok. 100km, ale pewnie tylko z 60km ogniem, bo mi cos w aucie niedomagalo): - wydaje mi sie, ze hamulce zrobily sie duzo bardziej drewaniane, wymagaja teraz wiekszej sily zeby zahamowac; mam nadzieje, ze pojezdze troche po ulicy i sie to poprawi; jak sie mocno depnie, to hamuja ok, ale ten drewniany pedal daje duzo mniejsza pewnosc na drodze; Sa gdzies dane, zeby sprawdzic ile grubosci mial klocek jako nowy, najlepiej razem z blacha? moglbym wtedy zmierzyc sobie suwmiarka ile obecnie ma caly, to bym wiedzial ile wykladziny zeszlo. Najlepiej by oczywiscie bylo zdjac zacisk i spojrzec na stan klocka, ale nie wiem kiedy znajde na to czas. |
|
|
Wed, 30 Mar 2022 - 01:07
Post
#258
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Kupilem polecane DBA xtreme do swojego auta, moge podzielic sie pierwszymi wrazeniami. Mam porownanie do seryjnego klocka (textar). Na ulicy: - po montazu na ulicy czucie pedalu hamulca podobne, moze delikatnie lepszy "bite" (ale moglo to byc tez placebo); - nie zauwazylem roznicy w halasie (na pewno zadnych piskow); - pyla, ale chyba podobnie jak seryjne; Na torze (silesia): - seryjne na drugim-trzecim kolku mialem juz zgrzane, zaraz zaczynaly huczec a po dwoch sesjach pogiely tarcze; DBA duzo lepiej wytrzymaly, raz mialem sytuacje, gdzie pedal mialem prawie w podlodze i przestrzelilem (chyba na 5tym kolku), poza tym wszystkie hamowania z butem w podloge i dawaly rade; dzieki samym klockom urwane pare sekund; - natomiast hamulec musialem na pewno mocno deptac, tzn. nie odczulem pod noga jakos zwiekszonego wpsolczynnika tarcia (w moim wozie hamulec jest raczej niedoserwowany i taki pozostal, nie ma nagle wrazenia mocniejszego hamulca) - tarcze sie nie pogiely, ale chyba sa bardziej zniszczone na powierzchni (foto) Po torze (zrobilem ok. 100km, ale pewnie tylko z 60km ogniem, bo mi cos w aucie niedomagalo): - wydaje mi sie, ze hamulce zrobily sie duzo bardziej drewaniane, wymagaja teraz wiekszej sily zeby zahamowac; mam nadzieje, ze pojezdze troche po ulicy i sie to poprawi; jak sie mocno depnie, to hamuja ok, ale ten drewniany pedal daje duzo mniejsza pewnosc na drodze; Sa gdzies dane, zeby sprawdzic ile grubosci mial klocek jako nowy, najlepiej razem z blacha? moglbym wtedy zmierzyc sobie suwmiarka ile obecnie ma caly, to bym wiedzial ile wykladziny zeszlo. Najlepiej by oczywiscie bylo zdjac zacisk i spojrzec na stan klocka, ale nie wiem kiedy znajde na to czas. DBA podaje 17mm katalogowo dla klocka DB1722XP Prawdopodobnie część spoiwa organicznego zeszkliła się, warto klocki wyciągnąć i zetrzeć tę warstwę papierem ściernym. |
|
|
Wed, 30 Mar 2022 - 07:17
Post
#259
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-) Czy orientujesz się może czy Metelli do każdych klocków dodaje tą mieszankę? Ma ktoś jakieś wrażenia, bo szukam czegoś do daily i w sumie chyba w tej cenie po ile te klocki latają byloby 10/10 |
|
|
Wed, 30 Mar 2022 - 07:17
Post
#260
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-) Czy orientujesz się może czy Metelli do każdych klocków dodaje tą mieszankę? Ma ktoś jakieś wrażenia, bo szukam czegoś do daily i w sumie chyba w tej cenie po ile te klocki latają byłoby 10/10 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 18:03 |