Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
uxon
post Tue, 22 Mar 2022 - 21:17
Post #221


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Dzieki za pomoc smile.gif Jeszcze tylko jedno pytanie, czy przez to, ze DBA Xtreme sa semimetal, nie beda niszczyly mocno tarcz, albo nie beda wymagaly jakichs specjalnych wzmocnionych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Mar 2022 - 21:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Tue, 22 Mar 2022 - 23:08
Post #222


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(uxon @ Tue, 22 Mar 2022 - 22:17) *
Dzieki za pomoc smile.gif Jeszcze tylko jedno pytanie, czy przez to, ze DBA Xtreme sa semimetal, nie beda niszczyly mocno tarcz, albo nie beda wymagaly jakichs specjalnych wzmocnionych?

Niestety będą agresywniejsze dla tarcz, ale większość aftermarketowych tarcz aktualnie przeżywa jeden komplet dobrych klocków(chyba, że współpracują z klockami z niskim współczynnikiem tarcia w jakimś lekkim wozie; to może się uda, że ranty nie skorodują i obskoczą dwa komplety klocków). Dla klocków XP, tarcze zalecane od DBA to seria T3, ale jakieś inne nacinane też się sprawdzą; natomiast gładkie dłużej wytrzymają, ale mogą powodować wcześniejsze wrażenie fadingu(tylko wrażenie, bo klocek jak zauważyłeś typu semi, więc posiada spoiwo organiczne, które powyżej 250*C na pewno trochę będzie gazowało powierzchnię współpracy).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 23 Mar 2022 - 07:16
Post #223


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(Ziuzio @ Tue, 22 Mar 2022 - 23:08) *
Niestety będą agresywniejsze dla tarcz, ale większość aftermarketowych tarcz aktualnie przeżywa jeden komplet dobrych klocków(chyba, że współpracują z klockami z niskim współczynnikiem tarcia w jakimś lekkim wozie; to może się uda, że ranty nie skorodują i obskoczą dwa komplety klocków). Dla klocków XP, tarcze zalecane od DBA to seria T3, ale jakieś inne nacinane też się sprawdzą; natomiast gładkie dłużej wytrzymają, ale mogą powodować wcześniejsze wrażenie fadingu(tylko wrażenie, bo klocek jak zauważyłeś typu semi, więc posiada spoiwo organiczne, które powyżej 250*C na pewno trochę będzie gazowało powierzchnię współpracy).

Rotingery wysokowęglowe wytrzymaja ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 23 Mar 2022 - 13:18
Post #224


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(MisioLBN @ Wed, 23 Mar 2022 - 08:16) *
Rotingery wysokowęglowe wytrzymaja ?


Raczej tak, byle nie wiercone:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 24 Mar 2022 - 19:24
Post #225


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(MisioLBN @ Wed, 23 Mar 2022 - 07:16) *
Rotingery wysokowęglowe wytrzymaja ?

Mi wiercone, nacinane ładnie pękły po obwodzie po ~3k. Do tego rdzewiały strasznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 24 Mar 2022 - 19:40
Post #226


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Na razie mam wiercone nacinane rotingery na tył, leżą w paczcce, przednich nie kupiłem jeszcze.
Kolega to montuje i twierdzi że super tarcze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 24 Mar 2022 - 20:42
Post #227


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Jeżeli kolega tak mówi.




Metelli robi naprawdę nierdzewiejące tarcze w porównaniu do innych, atrakcyjne cenowo i nie ma co im zarzucić. Po 2 latach w zwykłym aucie i ~30k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 24 Mar 2022 - 21:12
Post #228


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Zeliwo nierdzewiejace? Cud?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 24 Mar 2022 - 21:17
Post #229


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Zabezpieczenie antykorozyjne magia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 24 Mar 2022 - 21:24
Post #230


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Dla mnie te tarcze wygladaja normalnie xD Teraz mam jakis zwykly gladki szit (dostalem do hebli) ktory wlecial na tokarke plus psiuknelismyu ze spraja rotor (cynkowa farba) i po 3 latach tarcze po 1 nie pordzewialy po 2gie maja ladne gladkie lico ale juz spory rant sie zrobil i warto zmeinic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 24 Mar 2022 - 21:26
Post #231


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Obydwie pękły od środka po obwodzie (widać na pierwszym foto). Zaczęły mocno bić. Gwarancje uznali i zwrot kasy.

Ziuzio dał kawał dobrego info. Zacząłem kopać i pisać do producentów. TRW mi odpisał bardzo dokładnie i lakonicznie że współczynnik tarcia jest zgodny z tymi montowanymi OEM. Po zapytaniu o współczynnik tarcia powtórzyli że zgodny z OEM. Zimmermann nie podał wsp. tarcia jak na razie tylko zgodność materiału z tą normą, ale może odpiszą. Delphi i ktoś tam jeszcze mnie zlało.
Wychodzi mi że najrozsądniejsze dla mnie to EBC ULTIMAX2 GG (ile prawdy w ich wykresach?), potem Ate Ceramic FG do tego są droższe. TEXTAR, Brembo, Hella/Jurid FE. Zwykłe ATE, HAWK, HAWK 5.0 FF.

Kopie o Metelli 22-0651-1, 22-0651-2, 22-0651-3 jakby ktoś miał info będę wdzięczny.

Warto jeszcze jakiegoś producenta szukać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 25 Mar 2022 - 00:32
Post #232


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Z tymi literkami oznaczeń wsp tarcia to ciekawe faktycznie ale ile szukania czy sprawdzania po zakupie dopiero czy akurat takie jak oczekiwane oznaczenie.
Po co jak ferodo ma gamę klocków do wyboru do koloru ? Drogowe , torowe i jasna sprawa z wykresami i sprawdzone w bojach praktycznie. Z powtarzalnością.
Co do nierdzewienia części niepracującej tarczy to dobrze się sprawdza powłoka zimmmerman coat z. Tylko w zasadzie w czym przeszkadza rdzewienie niepracującej części ? To powierzchowne przecież .

A co do dziurek - spotkał się ktoś z pękaniem litej tarczy? Ja na trackdayach tylko dziurkowane pęknięte widziałem.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 25 Mar 2022 - 04:59
Post #233


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 25 Mar 2022 - 00:32) *
Z tymi literkami oznaczeń wsp tarcia to ciekawe faktycznie ale ile szukania czy sprawdzania po zakupie dopiero czy akurat takie jak oczekiwane oznaczenie.
Po co jak ferodo ma gamę klocków do wyboru do koloru ? Drogowe , torowe i jasna sprawa z wykresami i sprawdzone w bojach praktycznie. Z powtarzalnością.

Bo można taniej. Jeżeli mogę dać za klocki 200 zamiast prawie 700 to zaoszczędzoną kasę włożę w opony albo w jakże teraz drogie paliwo laugh.gif

CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 25 Mar 2022 - 00:32) *
Co do nierdzewienia części niepracującej tarczy to dobrze się sprawdza powłoka zimmmerman coat z. Tylko w zasadzie w czym przeszkadza rdzewienie niepracującej części ? To powierzchowne przecież .

Pogarsza odprowadzanie ciepła i zmniejsza wytrzymałość tarczy. Tarcza w miejscu gdzie nie pracuje już klocek potrafi tak wyrdzewieć że rotor odrywa się od piasty - sprawdzone.

CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 25 Mar 2022 - 00:32) *
A co do dziurek - spotkał się ktoś z pękaniem litej tarczy? Ja na trackdayach tylko dziurkowane pęknięte widziałem.

Lita tarcza pękła mi na pół.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 25 Mar 2022 - 09:48
Post #234


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Mając listę pewniaków (tych tańszych z wysokimi litrerkami) to byłaby oszczędność, ale z tego co Zuzio pisze, nie ma takiej listy trzeba sprawdzać indywidualnie , jak się nie ma w hurtowni dostępu do pólek, to siedząc pól dnia szukając po internecie zdjęć pudełek czy klocków, do tegfo nie mając pewności czy producent nie zmienił dostawcy mieszanki , później zwrot , szukanie kolejnych itd. to już ta oszczędność się zmniejsza.
A w przypadku ferodo - klik i temat klocków z głowy.

Co do rdzy rozmiem, ale ile zim musi taka tarcza przejeździć żeby aż tak zardzewiała żeby się od rdzy rozpadała czy faktycznie tak gorzej to ciepło odpwowadzała. W każdym razie tych powłok przyzwoitych trochę jest i Brembo i Zimmerman i pewne inne.



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 25 Mar 2022 - 10:01
Post #235


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 25 Mar 2022 - 09:48) *
Mając listę pewniaków (tych tańszych z wysokimi litrerkami) to byłaby oszczędność, ale z tego co Zuzio pisze, nie ma takiej listy trzeba sprawdzać indywidualnie , jak się nie ma w hurtowni dostępu do pólek, to siedząc pól dnia szukając po internecie zdjęć pudełek czy klocków, do tegfo nie mając pewności czy producent nie zmienił dostawcy mieszanki , później zwrot , szukanie kolejnych itd. to już ta oszczędność się zmniejsza.
A w przypadku ferodo - klik i temat klocków z głowy.

każdy jest Panem swojego budżetu. Ja mam akurat IC pod nosem do tego fajny numer ze zniżką, zamawiam patrzę oglądam jak mi się podoba to kupuję jak mi się nie podoba oddaję.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 25 Mar 2022 - 14:48
Post #236


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ale ileż osób bywa co chwilę w hurtowni. Dla takich to opcja, a magazynier w hurtowni to w ogóle w tych pudełkach może przebierać.
Chodzi o to, że to oznaczenia niedostępne powszechnie.

Do tego jeślki dobrze rozumiem, ta druga litrerka mówiąca o wsp tarcia w "wysokich temperaturach" z tego co Zuzio napisał mówi o wsp tarcia w zakresie 149-343st C. Podczas gdy wykresy klocków Ferodo od tych 350 się rozchodzą i tam są różnice w klockach faktycznie istotne.

Na pewno ja będąc w sklepie czy jak Ty w hurtowni , i mając kilka kpl do wyboru teraz mając tą wiedzę o literkach oz Zuzio'a mamy szansę wybrać coś lepszego, o ile akurat te amerykańskie będą naniesione na klocki. Ja sprawdziłem kilka różnych (TRw, Galfer cywilne i ferodo pemier - z cywilnych jakie mi leżały w garażu i na żadnych literek nie znalazłem . Na DS3000 i DS Uno też nie, ale tu Zuzio uprzedził że nie będzie bo to nie drogowe.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 25 Mar 2022 - 15:10
Post #237


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(InnyLogin @ Thu, 24 Mar 2022 - 22:26) *
Obydwie pękły od środka po obwodzie (widać na pierwszym foto). Zaczęły mocno bić. Gwarancje uznali i zwrot kasy.

Ziuzio dał kawał dobrego info. Zacząłem kopać i pisać do producentów. TRW mi odpisał bardzo dokładnie i lakonicznie że współczynnik tarcia jest zgodny z tymi montowanymi OEM. Po zapytaniu o współczynnik tarcia powtórzyli że zgodny z OEM. Zimmermann nie podał wsp. tarcia jak na razie tylko zgodność materiału z tą normą, ale może odpiszą. Delphi i ktoś tam jeszcze mnie zlało.
Wychodzi mi że najrozsądniejsze dla mnie to EBC ULTIMAX2 GG (ile prawdy w ich wykresach?), potem Ate Ceramic FG do tego są droższe. TEXTAR, Brembo, Hella/Jurid FE. Zwykłe ATE, HAWK, HAWK 5.0 FF.

Kopie o Metelli 22-0651-1, 22-0651-2, 22-0651-3 jakby ktoś miał info będę wdzięczny.

Warto jeszcze jakiegoś producenta szukać?


Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter000
post Fri, 25 Mar 2022 - 19:01
Post #238


User
Dołączył: Sat, 16 August 2014





Jaki zakres temperatur powinienem analizować jeżeli szukam klocków na zawody z kilkoma krótkimi próbami (Puchar Toru Słomczyn, Modlin itp.)? Oznaczenia wg tej normy od Ziuzia są tylko do 350 stopni. Czy sugerowanie się tym będzie w moim przypadku wystarczające? Ktoś się orientuje do ilu stopni można nagrzać hamulce na takich zawodach?

Jak sprawdzałem klocki do civica to udało mi się znaleźć, że standardowy Bosh (data produkcji 2019) ma GG więc chyba całkiem nieźle, a cena tych klocków to 130 zł. Ale trzeba sprawdzać dokładnie co się kupuje, bo znalazłem dokładnie ten sam model klocka, ale wyprodukowany w 2015 to miał FE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 25 Mar 2022 - 19:33
Post #239


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Modlin jest zabojczy dla hebli. Caly czas predkosci 60km/h czyli zero chlodzenia od pedu powietrza. Mysle ze zakres 500-700 stopni najwazniejszy na ten tor. 300 stopni pojawi sie po pierwszym okrazeniu. Dalej z kazdym okrazeniem temperatura bedzie rosla. Jeszcze wszystko zalezy od temperatury otoczenoa ale na modlinie w 30 stopniowy dzien 6 okrazen i pedal potrafi puchnac


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 26 Mar 2022 - 05:12
Post #240


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ale peter000 pyta o klocki na zawody gdzie w jednej próbie przejeżdżasz max 5km tu każde klocki mu wytrzymają nawet te najtańsze. i nawet ja swoim słabym sprzętem rozpędzam się tam szybciej niż te 60 laugh.gif . A na trackdayu Peugeot 206 RC full seria czyli jednak ciężki kompakcik seria klocki żaden sport do tego lato cieplutko sesja 10 min no dopiero czuło się że coś tam się dzieje z heblem ale hamował do końca.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 10:14