Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Tue, 22 Mar 2022 - 21:17
Post
#221
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 |
Dzieki za pomoc Jeszcze tylko jedno pytanie, czy przez to, ze DBA Xtreme sa semimetal, nie beda niszczyly mocno tarcz, albo nie beda wymagaly jakichs specjalnych wzmocnionych?
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 22 Mar 2022 - 21:17
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 22 Mar 2022 - 23:08
Post
#222
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Dzieki za pomoc Jeszcze tylko jedno pytanie, czy przez to, ze DBA Xtreme sa semimetal, nie beda niszczyly mocno tarcz, albo nie beda wymagaly jakichs specjalnych wzmocnionych? Niestety będą agresywniejsze dla tarcz, ale większość aftermarketowych tarcz aktualnie przeżywa jeden komplet dobrych klocków(chyba, że współpracują z klockami z niskim współczynnikiem tarcia w jakimś lekkim wozie; to może się uda, że ranty nie skorodują i obskoczą dwa komplety klocków). Dla klocków XP, tarcze zalecane od DBA to seria T3, ale jakieś inne nacinane też się sprawdzą; natomiast gładkie dłużej wytrzymają, ale mogą powodować wcześniejsze wrażenie fadingu(tylko wrażenie, bo klocek jak zauważyłeś typu semi, więc posiada spoiwo organiczne, które powyżej 250*C na pewno trochę będzie gazowało powierzchnię współpracy). |
|
|
Wed, 23 Mar 2022 - 07:16
Post
#223
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Niestety będą agresywniejsze dla tarcz, ale większość aftermarketowych tarcz aktualnie przeżywa jeden komplet dobrych klocków(chyba, że współpracują z klockami z niskim współczynnikiem tarcia w jakimś lekkim wozie; to może się uda, że ranty nie skorodują i obskoczą dwa komplety klocków). Dla klocków XP, tarcze zalecane od DBA to seria T3, ale jakieś inne nacinane też się sprawdzą; natomiast gładkie dłużej wytrzymają, ale mogą powodować wcześniejsze wrażenie fadingu(tylko wrażenie, bo klocek jak zauważyłeś typu semi, więc posiada spoiwo organiczne, które powyżej 250*C na pewno trochę będzie gazowało powierzchnię współpracy). Rotingery wysokowęglowe wytrzymaja ? |
|
|
Wed, 23 Mar 2022 - 13:18
Post
#224
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
|
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 19:24
Post
#225
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
|
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 19:40
Post
#226
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Na razie mam wiercone nacinane rotingery na tył, leżą w paczcce, przednich nie kupiłem jeszcze.
Kolega to montuje i twierdzi że super tarcze... |
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 20:42
Post
#227
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
|
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 21:12
Post
#228
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Zeliwo nierdzewiejace? Cud?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 21:17
Post
#229
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Zabezpieczenie antykorozyjne magia?
|
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 21:24
Post
#230
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Dla mnie te tarcze wygladaja normalnie xD Teraz mam jakis zwykly gladki szit (dostalem do hebli) ktory wlecial na tokarke plus psiuknelismyu ze spraja rotor (cynkowa farba) i po 3 latach tarcze po 1 nie pordzewialy po 2gie maja ladne gladkie lico ale juz spory rant sie zrobil i warto zmeinic.
|
|
|
Thu, 24 Mar 2022 - 21:26
Post
#231
|
|
Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Obydwie pękły od środka po obwodzie (widać na pierwszym foto). Zaczęły mocno bić. Gwarancje uznali i zwrot kasy.
Ziuzio dał kawał dobrego info. Zacząłem kopać i pisać do producentów. TRW mi odpisał bardzo dokładnie i lakonicznie że współczynnik tarcia jest zgodny z tymi montowanymi OEM. Po zapytaniu o współczynnik tarcia powtórzyli że zgodny z OEM. Zimmermann nie podał wsp. tarcia jak na razie tylko zgodność materiału z tą normą, ale może odpiszą. Delphi i ktoś tam jeszcze mnie zlało. Wychodzi mi że najrozsądniejsze dla mnie to EBC ULTIMAX2 GG (ile prawdy w ich wykresach?), potem Ate Ceramic FG do tego są droższe. TEXTAR, Brembo, Hella/Jurid FE. Zwykłe ATE, HAWK, HAWK 5.0 FF. Kopie o Metelli 22-0651-1, 22-0651-2, 22-0651-3 jakby ktoś miał info będę wdzięczny. Warto jeszcze jakiegoś producenta szukać? |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 00:32
Post
#232
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Z tymi literkami oznaczeń wsp tarcia to ciekawe faktycznie ale ile szukania czy sprawdzania po zakupie dopiero czy akurat takie jak oczekiwane oznaczenie.
Po co jak ferodo ma gamę klocków do wyboru do koloru ? Drogowe , torowe i jasna sprawa z wykresami i sprawdzone w bojach praktycznie. Z powtarzalnością. Co do nierdzewienia części niepracującej tarczy to dobrze się sprawdza powłoka zimmmerman coat z. Tylko w zasadzie w czym przeszkadza rdzewienie niepracującej części ? To powierzchowne przecież . A co do dziurek - spotkał się ktoś z pękaniem litej tarczy? Ja na trackdayach tylko dziurkowane pęknięte widziałem. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 04:59
Post
#233
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Z tymi literkami oznaczeń wsp tarcia to ciekawe faktycznie ale ile szukania czy sprawdzania po zakupie dopiero czy akurat takie jak oczekiwane oznaczenie. Po co jak ferodo ma gamę klocków do wyboru do koloru ? Drogowe , torowe i jasna sprawa z wykresami i sprawdzone w bojach praktycznie. Z powtarzalnością. Bo można taniej. Jeżeli mogę dać za klocki 200 zamiast prawie 700 to zaoszczędzoną kasę włożę w opony albo w jakże teraz drogie paliwo Co do nierdzewienia części niepracującej tarczy to dobrze się sprawdza powłoka zimmmerman coat z. Tylko w zasadzie w czym przeszkadza rdzewienie niepracującej części ? To powierzchowne przecież . Pogarsza odprowadzanie ciepła i zmniejsza wytrzymałość tarczy. Tarcza w miejscu gdzie nie pracuje już klocek potrafi tak wyrdzewieć że rotor odrywa się od piasty - sprawdzone. A co do dziurek - spotkał się ktoś z pękaniem litej tarczy? Ja na trackdayach tylko dziurkowane pęknięte widziałem. Lita tarcza pękła mi na pół. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 09:48
Post
#234
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Mając listę pewniaków (tych tańszych z wysokimi litrerkami) to byłaby oszczędność, ale z tego co Zuzio pisze, nie ma takiej listy trzeba sprawdzać indywidualnie , jak się nie ma w hurtowni dostępu do pólek, to siedząc pól dnia szukając po internecie zdjęć pudełek czy klocków, do tegfo nie mając pewności czy producent nie zmienił dostawcy mieszanki , później zwrot , szukanie kolejnych itd. to już ta oszczędność się zmniejsza.
A w przypadku ferodo - klik i temat klocków z głowy. Co do rdzy rozmiem, ale ile zim musi taka tarcza przejeździć żeby aż tak zardzewiała żeby się od rdzy rozpadała czy faktycznie tak gorzej to ciepło odpwowadzała. W każdym razie tych powłok przyzwoitych trochę jest i Brembo i Zimmerman i pewne inne. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 10:01
Post
#235
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Mając listę pewniaków (tych tańszych z wysokimi litrerkami) to byłaby oszczędność, ale z tego co Zuzio pisze, nie ma takiej listy trzeba sprawdzać indywidualnie , jak się nie ma w hurtowni dostępu do pólek, to siedząc pól dnia szukając po internecie zdjęć pudełek czy klocków, do tegfo nie mając pewności czy producent nie zmienił dostawcy mieszanki , później zwrot , szukanie kolejnych itd. to już ta oszczędność się zmniejsza. A w przypadku ferodo - klik i temat klocków z głowy. każdy jest Panem swojego budżetu. Ja mam akurat IC pod nosem do tego fajny numer ze zniżką, zamawiam patrzę oglądam jak mi się podoba to kupuję jak mi się nie podoba oddaję. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 14:48
Post
#236
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Ale ileż osób bywa co chwilę w hurtowni. Dla takich to opcja, a magazynier w hurtowni to w ogóle w tych pudełkach może przebierać.
Chodzi o to, że to oznaczenia niedostępne powszechnie. Do tego jeślki dobrze rozumiem, ta druga litrerka mówiąca o wsp tarcia w "wysokich temperaturach" z tego co Zuzio napisał mówi o wsp tarcia w zakresie 149-343st C. Podczas gdy wykresy klocków Ferodo od tych 350 się rozchodzą i tam są różnice w klockach faktycznie istotne. Na pewno ja będąc w sklepie czy jak Ty w hurtowni , i mając kilka kpl do wyboru teraz mając tą wiedzę o literkach oz Zuzio'a mamy szansę wybrać coś lepszego, o ile akurat te amerykańskie będą naniesione na klocki. Ja sprawdziłem kilka różnych (TRw, Galfer cywilne i ferodo pemier - z cywilnych jakie mi leżały w garażu i na żadnych literek nie znalazłem . Na DS3000 i DS Uno też nie, ale tu Zuzio uprzedził że nie będzie bo to nie drogowe. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 15:10
Post
#237
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Obydwie pękły od środka po obwodzie (widać na pierwszym foto). Zaczęły mocno bić. Gwarancje uznali i zwrot kasy. Ziuzio dał kawał dobrego info. Zacząłem kopać i pisać do producentów. TRW mi odpisał bardzo dokładnie i lakonicznie że współczynnik tarcia jest zgodny z tymi montowanymi OEM. Po zapytaniu o współczynnik tarcia powtórzyli że zgodny z OEM. Zimmermann nie podał wsp. tarcia jak na razie tylko zgodność materiału z tą normą, ale może odpiszą. Delphi i ktoś tam jeszcze mnie zlało. Wychodzi mi że najrozsądniejsze dla mnie to EBC ULTIMAX2 GG (ile prawdy w ich wykresach?), potem Ate Ceramic FG do tego są droższe. TEXTAR, Brembo, Hella/Jurid FE. Zwykłe ATE, HAWK, HAWK 5.0 FF. Kopie o Metelli 22-0651-1, 22-0651-2, 22-0651-3 jakby ktoś miał info będę wdzięczny. Warto jeszcze jakiegoś producenta szukać? Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-) |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 19:01
Post
#238
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 |
Jaki zakres temperatur powinienem analizować jeżeli szukam klocków na zawody z kilkoma krótkimi próbami (Puchar Toru Słomczyn, Modlin itp.)? Oznaczenia wg tej normy od Ziuzia są tylko do 350 stopni. Czy sugerowanie się tym będzie w moim przypadku wystarczające? Ktoś się orientuje do ilu stopni można nagrzać hamulce na takich zawodach?
Jak sprawdzałem klocki do civica to udało mi się znaleźć, że standardowy Bosh (data produkcji 2019) ma GG więc chyba całkiem nieźle, a cena tych klocków to 130 zł. Ale trzeba sprawdzać dokładnie co się kupuje, bo znalazłem dokładnie ten sam model klocka, ale wyprodukowany w 2015 to miał FE. |
|
|
Fri, 25 Mar 2022 - 19:33
Post
#239
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Modlin jest zabojczy dla hebli. Caly czas predkosci 60km/h czyli zero chlodzenia od pedu powietrza. Mysle ze zakres 500-700 stopni najwazniejszy na ten tor. 300 stopni pojawi sie po pierwszym okrazeniu. Dalej z kazdym okrazeniem temperatura bedzie rosla. Jeszcze wszystko zalezy od temperatury otoczenoa ale na modlinie w 30 stopniowy dzien 6 okrazen i pedal potrafi puchnac
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 26 Mar 2022 - 05:12
Post
#240
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
ale peter000 pyta o klocki na zawody gdzie w jednej próbie przejeżdżasz max 5km tu każde klocki mu wytrzymają nawet te najtańsze. i nawet ja swoim słabym sprzętem rozpędzam się tam szybciej niż te 60 . A na trackdayu Peugeot 206 RC full seria czyli jednak ciężki kompakcik seria klocki żaden sport do tego lato cieplutko sesja 10 min no dopiero czuło się że coś tam się dzieje z heblem ale hamował do końca.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 17:19 |