Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
Joneg
post Fri, 18 Mar 2022 - 07:28
Post #181


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Zatem według wykresu ds2500 nie odbiega w żadnym zakresie...? Wiadomo że wykresem się nie hamuje a klockiem, więc pytam co wybrać do moich potrzeb?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Mar 2022 - 07:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Fri, 18 Mar 2022 - 08:26
Post #182


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





te ds performance na zimno wydaja sie ze biora zdecydowanie lepiej wiec bralbym ds performance a jak cos lepszego to ds3.12 lub ds1.11


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 09:38
Post #183


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





W temacie wyboru klocków z homologacją drogową warto poznać podstawy ich oznaczania zgodnie z SAE J866. Pozwoli to czasem zaoszczędzić wydania pieniążków na takie beznadziejne klocki jak DS PF, DS2500, "color" Stuff, czy inne - niby lepsze odmiany seryjnych klocków.
Zgodnie z powyższym dokumentem każdy klocek powinien mieć oznaczenie m.in. użytej mieszanki oraz jej współczynnik tarcia na zimno(93-204*C) i ciepło(149-343*C). I ten parametr jest zakodowany w dwóch ostatnich literkach, pierwsza to współczynnik tarcia na zimno, druga na ciepło:
-literka E : współczynnik w przedziale 0.25-0.35,
-literka F : współczynnik w przedziale 0.35-0.45,
-literka G : współczynik w przedziale 0.45-0.55,
-literka H : współczynnik w powyżej 0.55.
Dużo info można znaleźć np. tu:
https://www.motortrend.com/how-to/disc-brak...odes-explained/
Oczywiście oznaczenia te nie odwzorują nam takich parametrów jak initial bite, feedback/feeling pedału czy odporność na długoterminowy fading.
Ale dają jakiś obraz i na klockach DS Performance podają oznaczenie FF, co nawet zgadza się z ich parametrami na wykresach.
Co ciekawe, niektóre seryjne klocki do mocniejszych/cięższych wozów niejednokrotnie mają ten parametr na poziomie GG. I jest świetny przykład z klockami do zacisków Brembo Evo/Alfa166/GTR: Ferodo DS Performance mają właśnie oznaczenie FF, podczas gdy ori klocki(oraz dobre zamienniki Textara lub ATE 3012GG) mają już GG; i jest zawsze zdziwienie, że seria lepiej hamuje niż "tuningowe" klocki.
Absolutnie fantastycznymi klockami w budżetowej cenie są ATE oparte na mieszance 2012HH-czyli współczynnik powyżej 0.55 od zimnego-mieszanka praktycznie bezkonkurencyjna w mocno eksploatowanym daily, ale niestety nie mamy wpływu jaką mieszankę producent klocków przewidział dla naszego wozu:-).
Więc podaj jakie masz oznaczenie klocka, w miarę możliwości może uda się sprawdzić jaka mieszanka jest w Ate, Textarze, Galferze.
Podsumowując, na DS2500 i PF szkoda kasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 18 Mar 2022 - 09:42
Post #184


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





o ciekawe info
https://ameca.org/wp-content/uploads/2022/0...rch-11-2022.pdf

Ale jak znalesc baze ktore klocki sa hh?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Fri, 18 Mar 2022 - 09:45
Post #185


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





W fer mam 1773.
A nr zacisku ATE to 24.3541-9521.5 ATE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 10:10
Post #186


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Joneg @ Fri, 18 Mar 2022 - 10:45) *
W fer mam 1773.
A nr zacisku ATE to 24.3541-9521.5 ATE

Tak na szybko ogólnie dostępne, zwykłe klocki:
Ate 510FG czyli na zimno porównywalnie jak DSPF, na ciepło poziom lepiej.
Textar T4190FF, czyli porównywalnie jak DSPF.
Brembo 474FE/ Hella-Pagid 4072FE czyli gorzej niż DSPF.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 18 Mar 2022 - 11:57
Post #187


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ziuzio tak ladnie ci idzie wyszukiwanie
powiedz mi prosze jakie maja parametry i czy sa jakies zamienniki hh
Ferrodo DSUNO fcp1562z
Ferrodo DS1.11 fcp1560w


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Fri, 18 Mar 2022 - 12:28
Post #188


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(Ziuzio @ Fri, 18 Mar 2022 - 09:38) *
W temacie wyboru klocków z homologacją drogową warto poznać podstawy ich oznaczania zgodnie z SAE J866. Pozwoli to czasem zaoszczędzić wydania pieniążków na takie beznadziejne klocki jak DS PF, DS2500, "color" Stuff, czy inne - niby lepsze odmiany seryjnych klocków.
Zgodnie z powyższym dokumentem każdy klocek powinien mieć oznaczenie m.in. użytej mieszanki oraz jej współczynnik tarcia na zimno(93-204*C) i ciepło(149-343*C). I ten parametr jest zakodowany w dwóch ostatnich literkach, pierwsza to współczynnik tarcia na zimno, druga na ciepło:
-literka E : współczynnik w przedziale 0.25-0.35,
-literka F : współczynnik w przedziale 0.35-0.45,
-literka G : współczynik w przedziale 0.45-0.55,
-literka H : współczynnik w powyżej 0.55.
Dużo info można znaleźć np. tu:
https://www.motortrend.com/how-to/disc-brak...odes-explained/
Oczywiście oznaczenia te nie odwzorują nam takich parametrów jak initial bite, feedback/feeling pedału czy odporność na długoterminowy fading.
Ale dają jakiś obraz i na klockach DS Performance podają oznaczenie FF, co nawet zgadza się z ich parametrami na wykresach.
Co ciekawe, niektóre seryjne klocki do mocniejszych/cięższych wozów niejednokrotnie mają ten parametr na poziomie GG. I jest świetny przykład z klockami do zacisków Brembo Evo/Alfa166/GTR: Ferodo DS Performance mają właśnie oznaczenie FF, podczas gdy ori klocki(oraz dobre zamienniki Textara lub ATE 3012GG) mają już GG; i jest zawsze zdziwienie, że seria lepiej hamuje niż "tuningowe" klocki.
Absolutnie fantastycznymi klockami w budżetowej cenie są ATE oparte na mieszance 2012HH-czyli współczynnik powyżej 0.55 od zimnego-mieszanka praktycznie bezkonkurencyjna w mocno eksploatowanym daily, ale niestety nie mamy wpływu jaką mieszankę producent klocków przewidział dla naszego wozu:-).
Więc podaj jakie masz oznaczenie klocka, w miarę możliwości może uda się sprawdzić jaka mieszanka jest w Ate, Textarze, Galferze.
Podsumowując, na DS2500 i PF szkoda kasy.


Kawał fachowej wiedzy, dzięki.

Czy są jakieś katalogi dostępne dla szarych ludzi, gdzie da się sprawdzić jaką mieszankę ma konkretny klocek?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 15:33
Post #189


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(pawel934 @ Fri, 18 Mar 2022 - 13:28) *
Kawał fachowej wiedzy, dzięki.

Czy są jakieś katalogi dostępne dla szarych ludzi, gdzie da się sprawdzić jaką mieszankę ma konkretny klocek?


Zapewne gdzieś u producentów oraz instytucji wydających homologacje drogowe jest to ładnie skatalogowane. Osobiście nie znalazłem, katalogi hurtowni+google+ewentualnie zamówić i odczytaćsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joneg
post Fri, 18 Mar 2022 - 15:41
Post #190


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 April 2011
Skąd: PZNmiastodoznań





Podaję numery ate:
13.0460-7223/ATE
13.0470-7223/ATE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 18 Mar 2022 - 15:56
Post #191


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





I skad wiadomo jaka to mieszanka? G/g czy h/h?
Nie widze by fetodo przy klockach gdziekolwiek podawalo te litery
Ktos znajdzie dla
Ferrodo DSUNO fcp1562z
Ferrodo DS1.11 fcp1560w ?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 16:02
Post #192


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(piwo @ Fri, 18 Mar 2022 - 12:57) *
Ziuzio tak ladnie ci idzie wyszukiwanie
powiedz mi prosze jakie maja parametry i czy sa jakies zamienniki hh
Ferrodo DSUNO fcp1562z
Ferrodo DS1.11 fcp1560w


FCP1562Z - problem, że to niestety tylne klocki, rzadko który producent dostarcza coś lepiej niż GF(Brembo P56048 472GF, Textar 2158001 T4018GF, ATE 13.0460-4974.2 zrebrandowany Galfer 3853FF) na ulicę. Nawet po przejściu na przednie do Lotusa/Speedstera jako FDB1282 jest jeszcze gorzej. Ale, że jest to system Brembo, to takie klocki kryją się w cięższych wozach jak ML i są grubsze o 1mm, tam występowały np. takie rodzynki od Ate 13.0460-4977.2, na pierwszy montaż, nawet w mieszance 3016HG, na aftermarket(szczególnie wschodni) najczęściej przyjdą z mieszanką Galfera 3448GG. Ewentualnie są jeszcze ATE 13.0470-4977.2 z mieszanką 510FG.

FCP1560, wymaga głębszych poszukiwań, klocek niezbyt popularny, trzeba się cieszyć, że są jakieś tuningowe wogóle:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 16:12
Post #193


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(piwo @ Fri, 18 Mar 2022 - 16:56) *
I skad wiadomo jaka to mieszanka? G/g czy h/h?
Nie widze by fetodo przy klockach gdziekolwiek podawalo te litery
Ktos znajdzie dla
Ferrodo DSUNO fcp1562z
Ferrodo DS1.11 fcp1560w ?


A co do parametrów klocków powyżej, to nie mają homologacji drogowej, więc producent nie podaje(zresztą na rynek EU producenci nie są zobligowani do podawania tych parametrów).
Można samodzielnie sprawdzić na tych ładnych wykresach od Ferodo i dopisać sobie:)
Z wykresu wynika, że DS UNO miałoby oznaczenie FG; zaś DS 1.11 miałoby GG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 16:40
Post #194


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Joneg @ Fri, 18 Mar 2022 - 16:41) *
Podaję numery ate:
13.0460-7223/ATE
13.0470-7223/ATE


FDB1773 zamienia się na ATE 13.0460-7216.2(i jeszcze pięć innych nieceramicznych numerów; ceramiczne mają początek 13.0470-......), które występują w mieszance 3002GG / 3004GG, ale zawsze trzeba to sobie sprawdzić przed założeniem - bo czasem może się coś zmienić w okresie od zrobienia zdjęć do momentu produkcji kilka lat później nawet, a ATE akurat podaje mieszankę już na etykietce pudełkowej, tuż pod numerkiem z homologacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Mar 2022 - 19:37
Post #195


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Zuzio
To ja tak zapytam Peugeot 206 RC
Klocki na przód ATE ATE 13.0460-3966.2 i ceramiczne ATE 13.0470-3966.2. Jaka to może być mieszanka i czy można znaleźć coś fajnego co nie kosztuje ponad 600 zł jak za DSPF (z których jestem zresztą zadowolony ale w słabszym aucie gdzie płacę za nie 240zł więc bez tragedii).


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 18 Mar 2022 - 23:34
Post #196


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kontrolm @ Fri, 18 Mar 2022 - 20:37) *
Zuzio
To ja tak zapytam Peugeot 206 RC
Klocki na przód ATE ATE 13.0460-3966.2 i ceramiczne ATE 13.0470-3966.2. Jaka to może być mieszanka i czy można znaleźć coś fajnego co nie kosztuje ponad 600 zł jak za DSPF (z których jestem zresztą zadowolony ale w słabszym aucie gdzie płacę za nie 240zł więc bez tragedii).


W pudełku 13.0460-3966.2 znajdą się najpewniej klocki z mieszanką Galfer 4554(3) FF.
13.0470-3966.2 powinny być Ate 510 FG, więc na papierze to już lepiej niż DSPF:).
Możesz jeszcze spróbować Brembo Xtra P 61 068X, mieszanka X L01, o której brak dokładnych danych pomiarowych, choć można uznać ją za porównywalną z Ate Ceramic.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 19 Mar 2022 - 06:08
Post #197


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Ziuzio @ Fri, 18 Mar 2022 - 23:34) *
W pudełku 13.0460-3966.2 znajdą się najpewniej klocki z mieszanką Galfer 4554(3) FF.
13.0470-3966.2 powinny być Ate 510 FG, więc na papierze to już lepiej niż DSPF:).
Możesz jeszcze spróbować Brembo Xtra P 61 068X, mieszanka X L01, o której brak dokładnych danych pomiarowych, choć można uznać ją za porównywalną z Ate Ceramic.

dzięki za podpowiedź. Powiedz gdzie wyszukujesz takie informacje ? Da się to normalnie znaleźć w necie czy to jakiś secret service ?
Ja trochę jestem negatywnie nastawiony do ATE Ceramic bo kupiłem kiedyś z 3 pary takich klocków dla siebie i znajomych i wcale to nie chciało hamować ale to było 5-7 lat temu. Czy coś się zmieniło od tamtej pory bo tu z Twoich wypowiedzi widzę że właśnie te klocki mają lepszą mieszankę.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 19 Mar 2022 - 13:12
Post #198


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kontrolm @ Sat, 19 Mar 2022 - 07:08) *
dzięki za podpowiedź. Powiedz gdzie wyszukujesz takie informacje ? Da się to normalnie znaleźć w necie czy to jakiś secret service ?
Ja trochę jestem negatywnie nastawiony do ATE Ceramic bo kupiłem kiedyś z 3 pary takich klocków dla siebie i znajomych i wcale to nie chciało hamować ale to było 5-7 lat temu. Czy coś się zmieniło od tamtej pory bo tu z Twoich wypowiedzi widzę że właśnie te klocki mają lepszą mieszankę.

Katalogi motoryzacyjne ze zdjęciami(np.IC) z danym numerem klocka(nie może być foto poglądowe), czasem nawet na Alle są lepsze zdjęcia niż w katalogach. Do tego np. lista Ameci, który podlinkował piwo, jeśli na klocku jest tylko mieszanka bez oznaczenia współczynnika tarcia.

Ate ceramic mogą być w odbiorze słabe, bo jak widać po oznaczeniu, ich skuteczność rośnie dopiero powyżej 200*C, a w warunkach miejskiego toczenia się w korku nie uda się ich zagrzać. Poza tym nawet seria podstawowa Ate ma różne mieszanki, do jakiegoś Punciaka 1.2 masz np. zrebrandowanego Galfera w 4553FF, zaś do R231 masz Ate 2012HH. Więc nie da się nawet porównać jednej linii klocków masowo sprzedawanych przez producenta tak szeroko; to tak jakby wrzucać do jednego worka np. DSy UNO z 1.11 i 3.12 razem:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 19 Mar 2022 - 19:02
Post #199


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





Ja kupuję do daily ATE (wszystko BMW) i jestem bardzo zadowolony z ich działania. Nic nie piszczy, hamuje. Tylko dość mocno pylą. Już z 250 tyś zrobiłem i zawsze do nich wracam. Po torach nie jeżdżę ale jeżdżę agresywnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 20 Mar 2022 - 12:13
Post #200


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



kupowałem ATE Ceramic do Peugeota 407 i do XC90 i totalne niezadowolenie. Słabo hamowały bardzo szybko puchły. Po zmianie na inne klocki duża poprawa. Stąd moje uprzedzenie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 11:02