Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego? |
Fri, 18 Mar 2022 - 07:28
Post
#181
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań |
Zatem według wykresu ds2500 nie odbiega w żadnym zakresie...? Wiadomo że wykresem się nie hamuje a klockiem, więc pytam co wybrać do moich potrzeb?
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 18 Mar 2022 - 07:28
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 08:26
Post
#182
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
te ds performance na zimno wydaja sie ze biora zdecydowanie lepiej wiec bralbym ds performance a jak cos lepszego to ds3.12 lub ds1.11
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 09:38
Post
#183
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
W temacie wyboru klocków z homologacją drogową warto poznać podstawy ich oznaczania zgodnie z SAE J866. Pozwoli to czasem zaoszczędzić wydania pieniążków na takie beznadziejne klocki jak DS PF, DS2500, "color" Stuff, czy inne - niby lepsze odmiany seryjnych klocków.
Zgodnie z powyższym dokumentem każdy klocek powinien mieć oznaczenie m.in. użytej mieszanki oraz jej współczynnik tarcia na zimno(93-204*C) i ciepło(149-343*C). I ten parametr jest zakodowany w dwóch ostatnich literkach, pierwsza to współczynnik tarcia na zimno, druga na ciepło: -literka E : współczynnik w przedziale 0.25-0.35, -literka F : współczynnik w przedziale 0.35-0.45, -literka G : współczynik w przedziale 0.45-0.55, -literka H : współczynnik w powyżej 0.55. Dużo info można znaleźć np. tu: https://www.motortrend.com/how-to/disc-brak...odes-explained/ Oczywiście oznaczenia te nie odwzorują nam takich parametrów jak initial bite, feedback/feeling pedału czy odporność na długoterminowy fading. Ale dają jakiś obraz i na klockach DS Performance podają oznaczenie FF, co nawet zgadza się z ich parametrami na wykresach. Co ciekawe, niektóre seryjne klocki do mocniejszych/cięższych wozów niejednokrotnie mają ten parametr na poziomie GG. I jest świetny przykład z klockami do zacisków Brembo Evo/Alfa166/GTR: Ferodo DS Performance mają właśnie oznaczenie FF, podczas gdy ori klocki(oraz dobre zamienniki Textara lub ATE 3012GG) mają już GG; i jest zawsze zdziwienie, że seria lepiej hamuje niż "tuningowe" klocki. Absolutnie fantastycznymi klockami w budżetowej cenie są ATE oparte na mieszance 2012HH-czyli współczynnik powyżej 0.55 od zimnego-mieszanka praktycznie bezkonkurencyjna w mocno eksploatowanym daily, ale niestety nie mamy wpływu jaką mieszankę producent klocków przewidział dla naszego wozu:-). Więc podaj jakie masz oznaczenie klocka, w miarę możliwości może uda się sprawdzić jaka mieszanka jest w Ate, Textarze, Galferze. Podsumowując, na DS2500 i PF szkoda kasy. |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 09:42
Post
#184
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
o ciekawe info
https://ameca.org/wp-content/uploads/2022/0...rch-11-2022.pdf Ale jak znalesc baze ktore klocki sa hh? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 09:45
Post
#185
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań |
W fer mam 1773.
A nr zacisku ATE to 24.3541-9521.5 ATE |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 10:10
Post
#186
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
W fer mam 1773. A nr zacisku ATE to 24.3541-9521.5 ATE Tak na szybko ogólnie dostępne, zwykłe klocki: Ate 510FG czyli na zimno porównywalnie jak DSPF, na ciepło poziom lepiej. Textar T4190FF, czyli porównywalnie jak DSPF. Brembo 474FE/ Hella-Pagid 4072FE czyli gorzej niż DSPF. |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 11:57
Post
#187
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ziuzio tak ladnie ci idzie wyszukiwanie
powiedz mi prosze jakie maja parametry i czy sa jakies zamienniki hh Ferrodo DSUNO fcp1562z Ferrodo DS1.11 fcp1560w -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 12:28
Post
#188
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
W temacie wyboru klocków z homologacją drogową warto poznać podstawy ich oznaczania zgodnie z SAE J866. Pozwoli to czasem zaoszczędzić wydania pieniążków na takie beznadziejne klocki jak DS PF, DS2500, "color" Stuff, czy inne - niby lepsze odmiany seryjnych klocków. Zgodnie z powyższym dokumentem każdy klocek powinien mieć oznaczenie m.in. użytej mieszanki oraz jej współczynnik tarcia na zimno(93-204*C) i ciepło(149-343*C). I ten parametr jest zakodowany w dwóch ostatnich literkach, pierwsza to współczynnik tarcia na zimno, druga na ciepło: -literka E : współczynnik w przedziale 0.25-0.35, -literka F : współczynnik w przedziale 0.35-0.45, -literka G : współczynik w przedziale 0.45-0.55, -literka H : współczynnik w powyżej 0.55. Dużo info można znaleźć np. tu: https://www.motortrend.com/how-to/disc-brak...odes-explained/ Oczywiście oznaczenia te nie odwzorują nam takich parametrów jak initial bite, feedback/feeling pedału czy odporność na długoterminowy fading. Ale dają jakiś obraz i na klockach DS Performance podają oznaczenie FF, co nawet zgadza się z ich parametrami na wykresach. Co ciekawe, niektóre seryjne klocki do mocniejszych/cięższych wozów niejednokrotnie mają ten parametr na poziomie GG. I jest świetny przykład z klockami do zacisków Brembo Evo/Alfa166/GTR: Ferodo DS Performance mają właśnie oznaczenie FF, podczas gdy ori klocki(oraz dobre zamienniki Textara lub ATE 3012GG) mają już GG; i jest zawsze zdziwienie, że seria lepiej hamuje niż "tuningowe" klocki. Absolutnie fantastycznymi klockami w budżetowej cenie są ATE oparte na mieszance 2012HH-czyli współczynnik powyżej 0.55 od zimnego-mieszanka praktycznie bezkonkurencyjna w mocno eksploatowanym daily, ale niestety nie mamy wpływu jaką mieszankę producent klocków przewidział dla naszego wozu:-). Więc podaj jakie masz oznaczenie klocka, w miarę możliwości może uda się sprawdzić jaka mieszanka jest w Ate, Textarze, Galferze. Podsumowując, na DS2500 i PF szkoda kasy. Kawał fachowej wiedzy, dzięki. Czy są jakieś katalogi dostępne dla szarych ludzi, gdzie da się sprawdzić jaką mieszankę ma konkretny klocek? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 15:33
Post
#189
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Kawał fachowej wiedzy, dzięki. Czy są jakieś katalogi dostępne dla szarych ludzi, gdzie da się sprawdzić jaką mieszankę ma konkretny klocek? Zapewne gdzieś u producentów oraz instytucji wydających homologacje drogowe jest to ładnie skatalogowane. Osobiście nie znalazłem, katalogi hurtowni+google+ewentualnie zamówić i odczytać |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 15:41
Post
#190
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań |
Podaję numery ate:
13.0460-7223/ATE 13.0470-7223/ATE |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 15:56
Post
#191
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
I skad wiadomo jaka to mieszanka? G/g czy h/h?
Nie widze by fetodo przy klockach gdziekolwiek podawalo te litery Ktos znajdzie dla Ferrodo DSUNO fcp1562z Ferrodo DS1.11 fcp1560w ? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 16:02
Post
#192
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Ziuzio tak ladnie ci idzie wyszukiwanie powiedz mi prosze jakie maja parametry i czy sa jakies zamienniki hh Ferrodo DSUNO fcp1562z Ferrodo DS1.11 fcp1560w FCP1562Z - problem, że to niestety tylne klocki, rzadko który producent dostarcza coś lepiej niż GF(Brembo P56048 472GF, Textar 2158001 T4018GF, ATE 13.0460-4974.2 zrebrandowany Galfer 3853FF) na ulicę. Nawet po przejściu na przednie do Lotusa/Speedstera jako FDB1282 jest jeszcze gorzej. Ale, że jest to system Brembo, to takie klocki kryją się w cięższych wozach jak ML i są grubsze o 1mm, tam występowały np. takie rodzynki od Ate 13.0460-4977.2, na pierwszy montaż, nawet w mieszance 3016HG, na aftermarket(szczególnie wschodni) najczęściej przyjdą z mieszanką Galfera 3448GG. Ewentualnie są jeszcze ATE 13.0470-4977.2 z mieszanką 510FG. FCP1560, wymaga głębszych poszukiwań, klocek niezbyt popularny, trzeba się cieszyć, że są jakieś tuningowe wogóle:) |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 16:12
Post
#193
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
I skad wiadomo jaka to mieszanka? G/g czy h/h? Nie widze by fetodo przy klockach gdziekolwiek podawalo te litery Ktos znajdzie dla Ferrodo DSUNO fcp1562z Ferrodo DS1.11 fcp1560w ? A co do parametrów klocków powyżej, to nie mają homologacji drogowej, więc producent nie podaje(zresztą na rynek EU producenci nie są zobligowani do podawania tych parametrów). Można samodzielnie sprawdzić na tych ładnych wykresach od Ferodo i dopisać sobie:) Z wykresu wynika, że DS UNO miałoby oznaczenie FG; zaś DS 1.11 miałoby GG |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 16:40
Post
#194
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Podaję numery ate: 13.0460-7223/ATE 13.0470-7223/ATE FDB1773 zamienia się na ATE 13.0460-7216.2(i jeszcze pięć innych nieceramicznych numerów; ceramiczne mają początek 13.0470-......), które występują w mieszance 3002GG / 3004GG, ale zawsze trzeba to sobie sprawdzić przed założeniem - bo czasem może się coś zmienić w okresie od zrobienia zdjęć do momentu produkcji kilka lat później nawet, a ATE akurat podaje mieszankę już na etykietce pudełkowej, tuż pod numerkiem z homologacją. |
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 19:37
Post
#195
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Zuzio
To ja tak zapytam Peugeot 206 RC Klocki na przód ATE ATE 13.0460-3966.2 i ceramiczne ATE 13.0470-3966.2. Jaka to może być mieszanka i czy można znaleźć coś fajnego co nie kosztuje ponad 600 zł jak za DSPF (z których jestem zresztą zadowolony ale w słabszym aucie gdzie płacę za nie 240zł więc bez tragedii). -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Fri, 18 Mar 2022 - 23:34
Post
#196
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Zuzio To ja tak zapytam Peugeot 206 RC Klocki na przód ATE ATE 13.0460-3966.2 i ceramiczne ATE 13.0470-3966.2. Jaka to może być mieszanka i czy można znaleźć coś fajnego co nie kosztuje ponad 600 zł jak za DSPF (z których jestem zresztą zadowolony ale w słabszym aucie gdzie płacę za nie 240zł więc bez tragedii). W pudełku 13.0460-3966.2 znajdą się najpewniej klocki z mieszanką Galfer 4554(3) FF. 13.0470-3966.2 powinny być Ate 510 FG, więc na papierze to już lepiej niż DSPF:). Możesz jeszcze spróbować Brembo Xtra P 61 068X, mieszanka X L01, o której brak dokładnych danych pomiarowych, choć można uznać ją za porównywalną z Ate Ceramic. |
|
|
Sat, 19 Mar 2022 - 06:08
Post
#197
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
W pudełku 13.0460-3966.2 znajdą się najpewniej klocki z mieszanką Galfer 4554(3) FF. 13.0470-3966.2 powinny być Ate 510 FG, więc na papierze to już lepiej niż DSPF:). Możesz jeszcze spróbować Brembo Xtra P 61 068X, mieszanka X L01, o której brak dokładnych danych pomiarowych, choć można uznać ją za porównywalną z Ate Ceramic. dzięki za podpowiedź. Powiedz gdzie wyszukujesz takie informacje ? Da się to normalnie znaleźć w necie czy to jakiś secret service ? Ja trochę jestem negatywnie nastawiony do ATE Ceramic bo kupiłem kiedyś z 3 pary takich klocków dla siebie i znajomych i wcale to nie chciało hamować ale to było 5-7 lat temu. Czy coś się zmieniło od tamtej pory bo tu z Twoich wypowiedzi widzę że właśnie te klocki mają lepszą mieszankę. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sat, 19 Mar 2022 - 13:12
Post
#198
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
dzięki za podpowiedź. Powiedz gdzie wyszukujesz takie informacje ? Da się to normalnie znaleźć w necie czy to jakiś secret service ? Ja trochę jestem negatywnie nastawiony do ATE Ceramic bo kupiłem kiedyś z 3 pary takich klocków dla siebie i znajomych i wcale to nie chciało hamować ale to było 5-7 lat temu. Czy coś się zmieniło od tamtej pory bo tu z Twoich wypowiedzi widzę że właśnie te klocki mają lepszą mieszankę. Katalogi motoryzacyjne ze zdjęciami(np.IC) z danym numerem klocka(nie może być foto poglądowe), czasem nawet na Alle są lepsze zdjęcia niż w katalogach. Do tego np. lista Ameci, który podlinkował piwo, jeśli na klocku jest tylko mieszanka bez oznaczenia współczynnika tarcia. Ate ceramic mogą być w odbiorze słabe, bo jak widać po oznaczeniu, ich skuteczność rośnie dopiero powyżej 200*C, a w warunkach miejskiego toczenia się w korku nie uda się ich zagrzać. Poza tym nawet seria podstawowa Ate ma różne mieszanki, do jakiegoś Punciaka 1.2 masz np. zrebrandowanego Galfera w 4553FF, zaś do R231 masz Ate 2012HH. Więc nie da się nawet porównać jednej linii klocków masowo sprzedawanych przez producenta tak szeroko; to tak jakby wrzucać do jednego worka np. DSy UNO z 1.11 i 3.12 razem:-) |
|
|
Sat, 19 Mar 2022 - 19:02
Post
#199
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
Ja kupuję do daily ATE (wszystko BMW) i jestem bardzo zadowolony z ich działania. Nic nie piszczy, hamuje. Tylko dość mocno pylą. Już z 250 tyś zrobiłem i zawsze do nich wracam. Po torach nie jeżdżę ale jeżdżę agresywnie
|
|
|
Sun, 20 Mar 2022 - 12:13
Post
#200
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
kupowałem ATE Ceramic do Peugeota 407 i do XC90 i totalne niezadowolenie. Słabo hamowały bardzo szybko puchły. Po zmianie na inne klocki duża poprawa. Stąd moje uprzedzenie.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 11:02 |