Shoutbox 0 nowych PW 


37 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mocny samochód do 20 tyś na sleepera
jackkpl
post Sun, 31 Oct 2021 - 12:06
Post #121


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ledziu - ep3 na bank było lżejsze. Nikomu z tu zaglądających nie trzeba tłumaczyć, że masa ma znaczenie.
Ale dyskusja zaczęła się od samochodów o podobnej mocy i masie. Będą porównywalne pod warunkiem, że producent nie dał 15% bonusa, a drugi trochę zawyżył, bo to wolnossak smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Oct 2021 - 12:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 31 Oct 2021 - 12:13
Post #122


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 10:44) *
Podsumuje Ci: z przedmówcą stwierdziliśmy że dane z zepfersa dotyczące 0-100 są z dupy wzięte, są błędy w danych technicznych auta i nie tylko w tym przypadku, czasy 1/4m tez często z dupy wzięte więc na co mam patrzeć na stronie zepfers ?


Ale sprzętem pomiarowym (podobnie jak Twojego lexa) tego nie sprawdziłeś, więc skąd możesz wiedzieć? Bo jechałeś z kimś obok i był z tyłu/z przodu???
Podobnie jak jackpl sprawdziłem nie raz i często się pokrywa to co podaje...


CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 10:44) *
Co do GS a to co mam Ci pokazać ... z GSfem mam filmik ale to do osobistego obejrzenia a gs 430 to nie będę pożyczał RL ani jechał na zawody bo wolę pojechać zabawką.


Czyli masz filmik i chcesz ze mną dyskutować o osiągach... Szkoda klawiatury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 31 Oct 2021 - 17:18
Post #123


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 31 Oct 2021 - 12:13) *
Ale sprzętem pomiarowym (podobnie jak Twojego lexa) tego nie sprawdziłeś, więc skąd możesz wiedzieć? Bo jechałeś z kimś obok i był z tyłu/z przodu???
Podobnie jak jackpl sprawdziłem nie raz i często się pokrywa to co podaje...


Nie rozumiem o co Ci biega. Wklejasz filmik z ćwiartki z06 która z NOSem robi prawie 14s w serii robi 13s (mierzyłem) a na jakiś wynalazkach oponach i idealnym torze zejdzie do 12,5s zepfers podaje 11,7 więc co mam Ci więcej udowodnić ? Lipa z danymi zepfersikowymi.
Coś na atomy rozpisać?
Na filmiku jest z370 zepfers trafia więc co mam cieszyć się że tu akurat trafił ?

W dane audi vs opel nie trafił, w danych lexa pomylił silniki więc w końcu jak to jest ?

CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 31 Oct 2021 - 12:13) *
Czyli masz filmik i chcesz ze mną dyskutować o osiągach... Szkoda klawiatury.


Ale ja filmikiem nie mierze czasu, nagrałem coś co nie było walką z kimś przypadkowym, naście przejazdów, naście startów, a to za takich obrotów a to srakich i tyle.
Nie wiem co ma jaki czas jedno jest pewne na zepfersiku tego nie sprawdzę bo jest totalna głupota auto które stukało drugie auto w/g zepfersika jest wolniejsze i tyle.


Ty sobie gadaj, Maciuś niech pisze o niucie teoretyzując przed kompem a ja dalej będę obstawiał real i od czasu do czasu szukał nitro pod maską laugh.gif

CYTAT(Maciek1234 @ Sun, 31 Oct 2021 - 11:40) *
suche niutonometry nie mają totalnie znaczenia, gdy mowa o maksymalnych przyśpieszeniach. Moc właśnie dlatego jest tak dobrą jednostką, bo uzależnia moment obrotowy od obrotów, a obroty są kluczowe, bo od razu wiadomo, jakie muszą być przełożenia, żeby obracające się koła dawały żądaną prędkość liniową, a z kolei przełożenie określa, jaka jest rzeczywista wielkość siły napędowej na kołach. Dlatego jedno auto ma 400Nm na silniku, drugie ma 150Nm na silniku, a mimo wszystko jadą tak samo - bo mają taką samą moc, czyli iloczyn momentu i obrotów.

Mając suchą moc, nie musisz się zastanawiać, jakie są obroty maksymalnej mocy, maksymalnego momentu, jak wygląda krzywa przebiegu momentu, jakie są przełożenia skrzyni biegów, jakie jest przełożenie główne - od razu masz jak na dłoni, co potrafi taki zestaw.


Dobre laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ostatnie zdanie jest smile.gif w pytkę laugh.gif






Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 31 Oct 2021 - 22:09
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 05:30) *
Muszę Cię zmartwić gsf dostawał baty ze startu

Nie wiem czemu miałoby mnie to martwić, Lexy V8 nie jadą, mają mało mocy i momentu (małe pole pod krzywą).
Maciek wiele się w swoim ostatnim poście nie pomylił - moc jest kluczowa. Moment obrotowy ważny jest tylko w sensie (pola pod krzywą) jak idzie się po biegach, czasami ma mniejsze znaczenie, czasami większe - z reguły jak moc max jest płasko, to nie ma znaczenia.

Ledziu, ciekawi mnie na jakiej podstawie uważasz, że Twoje pomiary są bardziej wiarygodne niż 26 pomiarów na Zeperfs robionych przez 18 magazynów Action Auto Moto, Auto, Auto Bild, Auto Hebdo, Auto Motor & Sport, Auto Zeitung, Automobile Magazine, Automobilismo, Autoweek, Car & Driver, Inside Line, Le Moniteur Automobile, Motor Trend, Motorsport, Quattroruote, Revue Automobile Suisse, Road & Track, Sport Auto.
Średni czas 12.0 (dla porównania jest też podana wartość producenta 11,7 praktycznie na pewno z 1 ft rollout jak to w US). Testy w przedziale 11.6-12.7 (8 czasów ponad 12 s, 18 <=12.0), rozrzut realny jak na 26 testów, plus część będzie z 1ft rollout czyli minus ok. 0.3 s. Czytałem procedury niektórych z tych magazynów i są dość konkretne, tak jak i sprzęt i tory gdzie mierzą czasy (płasko, mierzenie na tym samym odcinku w dwie strony itd).


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 31 Oct 2021 - 22:14
Post #125


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





ZE perfs to tylko baza danych ten czas wpisany jako "oficjalny" to zdaje się średnia ze wszystkich dziennikarskich testów jakie są dostępne. Baza nie jest idealna ale chyba lepszej nie ma. Jak się jej używa to już inna sprawa. Też bym tego nie wyciągał jako ostateczny argument jak Maciek to robi, ale czasem można coś podejrzeć. Z tym przyspieszeniem do setki faktycznie moża trochę zmanipulować biegami żeby dobrze wychodziło ale przecież nie czas osiągnięcia danej prędkości jest wyznacznikiem szybkości auta tylko czas pokonania danej odległości stąd popularność 1/4 1km czy mili w takich przypadkach.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 01 Nov 2021 - 08:46
Post #126


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(kompot @ Sun, 31 Oct 2021 - 22:09) *
Nie wiem czemu miałoby mnie to martwić, Lexy V8 nie jadą, mają mało mocy i momentu (małe pole pod krzywą).
.


A ja uważam co innego na podstawie oczywiście testów. Mocą/niutem w zależności od rodzaju auta nie ustępują np. 3uz 283/440nm (sprawdzone) więc tak naprawdę silnik który już był montowany w 2000r nie jest jakimś ułomkiem. Problem jest gdzie indziej. Bardziej po środku auta czyli skrzynia i jej sterowanie. Miękka praca ale powolna do powolnej jazdy, układ kierowniczy no i niestety masa. Potrzeba sporo gimnastyki żeby trochę zakrzywić czasoprzestrzeń ze skrzynią ale niestety reszta nie do ruszenia.
Widać to perfekcyjnie przy is mk2 350 i mk3 350 albo gs 430 mk3 vs 460 ze skrzynią z isfa (posiadałem obydwa jednocześnie) albo gs430 mk2 vs sc430 (też posiadałem je jednocześnie).


CYTAT(kompot @ Sun, 31 Oct 2021 - 22:09) *
Maciek wiele się w swoim ostatnim poście nie pomylił - moc jest kluczowa. Moment obrotowy ważny jest tylko w sensie (pola pod krzywą) jak idzie się po biegach, czasami ma mniejsze znaczenie, czasami większe - z reguły jak moc max jest płasko, to nie ma znaczenia.


Niestety nie. Jak ustalisz do czego Ci auto czyli zakładamy droga + jak największe odczucia (pozytywne na plecach) to niestety ale moc nie dość że łatwo ją osiągnąć to nie daje Ci ani przewagi ani odczuć.
Jak masz wątpliwości to porównaj sobie jak jedzie 400km w audi s3 a jak 400km w rs3 , ja testowałem na sr20det i 4g63 mivec oraz 4g63 miałem pewnie w 10konfiguracjach od 330km do 600km w 3ech lancerach które posiadałem jednocześnie.
I oczywiście możesz mieć 400km i 450nm fajnego wykresu ale jak masz 400km i 550nm fajnego wykresu jest już mega różnica.
Tak może żeby Ci opisać to evo w setupie 420/650 było wolniejsze od evo 550/650nm od dwie długości auta przy osiągnięciu v max. Czyli w ujęciu torowym gitara a w ulicznym ? Lipa bo utrata przyjaznej charakterystyki, jeba...nie biegami i ciągłe myślenie o zmianie biegów a wystarczyło drobne wyskok z busta i temat pozamiatany auto 100km słabsze było szybsze. Setup 600km z próbą charakterystyki v8 czyli moc niut nie wyszedł. Jeździł ale w razie awarii byłby kibel a do tego wieczne dopracowywanie a nie jazda.
Jak kleciłem czt mody kiedy skończyłem ? Jak zatrzymał się niut. Pojechałem na ustawkę czt 220/300 i 260/300 Po 10min autostrady mod z hybrydą i dodaniem 30km totalnie nieopłacalny. Czyli znowu to samo auta w zakresie użytecznych prędkości jechały tak samo.

Od kilku lat dłubie V8 z rodziny LS. I dokładnie to samo usłyszałem na temat przyrostów mocy i niuta.

CYTAT(kompot @ Sun, 31 Oct 2021 - 22:09) *
Ledziu, ciekawi mnie na jakiej podstawie uważasz, że Twoje pomiary są bardziej wiarygodne niż 26 pomiarów na Zeperfs robionych przez 18 magazynów Action Auto Moto, Auto, Auto Bild, Auto Hebdo, Auto Motor & Sport, Auto Zeitung, Automobile Magazine, Automobilismo, Autoweek, Car & Driver, Inside Line, Le Moniteur Automobile, Motor Trend, Motorsport, Quattroruote, Revue Automobile Suisse, Road & Track, Sport Auto.
Średni czas 12.0 (dla porównania jest też podana wartość producenta 11,7 praktycznie na pewno z 1 ft rollout jak to w US). Testy w przedziale 11.6-12.7 (8 czasów ponad 12 s, 18 <=12.0), rozrzut realny jak na 26 testów, plus część będzie z 1ft rollout czyli minus ok. 0.3 s. Czytałem procedury niektórych z tych magazynów i są dość konkretne, tak jak i sprzęt i tory gdzie mierzą czasy (płasko, mierzenie na tym samym odcinku w dwie strony itd).


Jest tak jak pisałem totalna przypadkowość, info zbierane z całego świata, nie wiadomo skąd i przez kogo w jakich okolicznościach.
Efekt patrz wyżej filmik z vetą i nissanem veata czasy na zpefersie z dupy wzięte nissan ok. Dane opel vs audi dane pomylone, lexus gs dane pomylone. Więc całkiem niezły rozpiździaj. Do tego trzeba ustalić co to znaczy zepfersowe np. 0,5s różnicy na drodze.
Robiłem testy evo to 100-200 z cięższymi felgami 0,5s więcej , dołożenie 50kg różnica 0,4s więc teraz kto ustali jak są robione pomiary na zepfersie jak ja ważę 80kg a mój brat 130kg a felgi oem np.w gs mk2 potrafią ważyć 10k i 11kg i 14kg np. tte borbety.


Zepfersa trzeba traktować na luzie jak żródło wiedzy totalnie poglądowe a nie jako pewnik już nie wspominając o tym że nic nie mówi o skuteczności auta albo jego uniwersalności.


p.s.

czt wszystkie nawet te ambitne skończyły na śmietniku historii bo nie przeskoczysz 300nm możesz go koksować mocą ale niut beton.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SENSATION87
post Mon, 01 Nov 2021 - 11:41
Post #127


Rookie
Dołączył: Thu, 28 October 2021
Skąd: dolnośląskie





Mitsubishi Colt CZT opcjonalnie w nowszej budzie Ralliart lub Smart forfour Brabus - to to samo tylko buda inna. W dłuższe trasy średnio ale po lekkich modach daje sporo frajdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Mon, 01 Nov 2021 - 13:16
Post #128


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(kompot @ Sun, 31 Oct 2021 - 23:09) *
Ledziu, ciekawi mnie na jakiej podstawie uważasz, że Twoje pomiary są bardziej wiarygodne niż 26 pomiarów na Zeperfs robionych przez 18 magazynów Action Auto Moto, Auto, Auto Bild, Auto Hebdo, Auto Motor & Sport, Auto Zeitung, Automobile Magazine, Automobilismo, Autoweek, Car & Driver, Inside Line, Le Moniteur Automobile, Motor Trend, Motorsport, Quattroruote, Revue Automobile Suisse, Road & Track, Sport Auto.


CYTAT(GIB @ Sun, 31 Oct 2021 - 23:14) *
ZE perfs to tylko baza danych ten czas wpisany jako "oficjalny" to zdaje się średnia ze wszystkich dziennikarskich testów jakie są dostępne. Baza nie jest idealna ale chyba lepszej nie ma.

dodajmy, że pomiary, które pojawiają się w tych magazynach, również są średnią z iluś prób.

CYTAT(GIB @ Sun, 31 Oct 2021 - 23:14) *
Też bym tego nie wyciągał jako ostateczny argument jak Maciek to robi, ale czasem można coś podejrzeć.

nie, dla mnie argumentem ostatecznym jest współczynnik moc/masa, klasa samochodu i rodzaj skrzyni biegów. Natomiast zeperfs to praktyczne potwierdzenie teorii.



--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Mon, 01 Nov 2021 - 15:24
Post #129


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 17:18) *
Nie rozumiem o co Ci biega. Wklejasz filmik z ćwiartki z06 która z NOSem robi prawie 14s w serii robi 13s (mierzyłem) a na jakiś wynalazkach oponach i idealnym torze zejdzie do 12,5s zepfers podaje 11,7 więc co mam Ci więcej udowodnić ? Lipa z danymi zepfersikowymi.


I czym mierzyłeś to Z06, swoim lexem obok laugh.gif Zdrowy egzemplarz z ogarniętym kierowcą i ogumieniem w polskich warunkach schodzi poniżej 12.4s - sprawdzone RL (nie dwudziestoma bezsensownymi przejazdami z autem obok tongue.gif )
Lipa to jest z Twoim określaniem osiągówi aut na podstawie wyścigów obok siebie, co miał pokazać Ci ten filmik, ale to zbyt "głęboka" woda... Zresztą to półfinał na co wskazuje tytuł, więc wynik to ET+RT...

CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 17:18) *
W dane audi vs opel nie trafił, w danych lexa pomylił silniki więc w końcu jak to jest ?


Czego nie trafił? Jadą bardzo podobnie - trafił.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 01 Nov 2021 - 18:43
Post #130


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 01 Nov 2021 - 15:24) *
I czym mierzyłeś to Z06, swoim lexem obok laugh.gif

Co do pomiarów to nie mierzyem osobiście zegarkiem oglądając zepfersa laugh.gif i nie wiem czym był robiony pomiar. Spikneliśmy się z innymi v8 i podłczyliśmy się do spocika w Olsztynie na lotnisku biggrin.gif Czasy 12,5-13 obstawiałem wcześniej (co się sprawdziło) bo testowaliśmy z06 nie z lexem tongue.gif tylko z drugą z06 na longtubach i dolocie jej kierownik coś wspominał o jakiś startach i czasach poniżej 13. Scenariusz ten sam dużo pierniczenia o kuniach tylko z efektami średnio biggrin.gif No nic ale muszę dalej szukać tej co zrobiła 11,7 z paczką 3,9 laugh.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 01 Nov 2021 - 21:27
Post #131


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(ledziu @ Mon, 01 Nov 2021 - 07:46) *
A ja uważam co innego na podstawie oczywiście testów. Mocą/niutem w zależności od rodzaju auta nie ustępują np. 3uz 283/440nm (sprawdzone) więc tak naprawdę silnik który już był montowany w 2000r nie jest jakimś ułomkiem. Problem jest gdzie indziej. Bardziej po środku auta czyli skrzynia i jej sterowanie. Miękka praca ale powolna do powolnej jazdy, układ kierowniczy no i niestety masa. Potrzeba sporo gimnastyki żeby trochę zakrzywić czasoprzestrzeń ze skrzynią ale niestety reszta nie do ruszenia.
Widać to perfekcyjnie przy is mk2 350 i mk3 350 albo gs 430 mk3 vs 460 ze skrzynią z isfa (posiadałem obydwa jednocześnie) albo gs430 mk2 vs sc430 (też posiadałem je jednocześnie).

Pisałeś o GS F i odnosiłem się do tego samochodu. Jak na 480 KM to jedzie to słabo. Przy wolnossących silnikach moc osiągana jest w jednym punkcie, wówczas ma znaczenie co dzieje się poza nim. Krótki rzut okiem na max moment jest prawie tak dobry jak całą krzywa - brakuje w tym silniku pola pod krzywą.
Nie znam oznaczeń silników toyoty i nie będę ich googlał teraz, ale Lexus przez lata miał problem z krzywą momentu w wolnossących silnikach (nie wszystkich). Ale dobre przypadki to IS200 (gen1) i IS250 (gen2/3) względem konkurencji z BMW.
Zresztą podobnie nie jadą IS200t względem np. 330i, tylko tam już na papierze moment się zgadza, problem tkwi w jego rozwijaniu i skrzyniach.


CYTAT(ledziu @ Mon, 01 Nov 2021 - 07:46) *
Niestety nie. Jak ustalisz do czego Ci auto czyli zakładamy droga + jak największe odczucia (pozytywne na plecach) to niestety ale moc nie dość że łatwo ją osiągnąć to nie daje Ci ani przewagi ani odczuć.
Jak masz wątpliwości to porównaj sobie jak jedzie 400km w audi s3 a jak 400km w rs3 , ja testowałem na sr20det i 4g63 mivec oraz 4g63 miałem pewnie w 10konfiguracjach od 330km do 600km w 3ech lancerach które posiadałem jednocześnie.
I oczywiście możesz mieć 400km i 450nm fajnego wykresu ale jak masz 400km i 550nm fajnego wykresu jest już mega różnica.

Jeśli mówisz o odczuciach na biegu to tak, różnica będzie znaczna, ale dyskusja jest o osiągach i przy 0-100, 100-200 km/h max moment może w ogóle nie być osiągnięty, bo jedzie się w regionie max mocy (zależy od skrzyni, przełożeń, biegu na starcie blabla).


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Tue, 02 Nov 2021 - 04:40
Post #132


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(16vg60 @ Fri, 29 Oct 2021 - 06:06) *
Ahhh już widzę jak klaszczesz uszami ze szczęścia na zmianę taryfikatora cen za wykroczenia drogowe, w końcu wszyscy tak jak ty będziemy jeździli przepisowo rolleyes.gif

Totalnie nie trafiłeś.
Jak już klaszcze twoją moszną abyś trochę pojeździł by nie łapać mandatów. A przede wszystkim złapał trochę więcej wyrozumiałości i wyobraźni na drodze. Nagle jazda samochodem nie wyglądała by jak miejsce wojny. Ba, przy "głupim" zachowaniu dystansu możesz znacznie spokojniej przejechać długą trasę bez zmęczenia. Gdzie jazda na złamanie karku a z zachowaniem dystansu różni się o max 30 minut. A jesteś spokojny i niezmęczony. Zresztą po co strzępić ryja?

Ograniczenia w mieście, zabudowanym które w większości mają sens popieram.
CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 10:22) *
Dlatego dla dzieciaczka 400km z 1,8t to te same 400km z ls2 laugh.gif

Maciek mógłby się obudzić.
Nieładnie że nie odpowiada na pytania ;(. To mogłoby zwiększyć wartość jego postów. smile.gif

CYTAT(rwtnt @ Fri, 29 Oct 2021 - 21:05) *
Z biegiem czasu człowiek mniej się spina wink.gif i mi wszystko jedno czy wyprzeda mnie 1000 konne auto czy 100 wink.gif

Tak, dokładnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Tue, 02 Nov 2021 - 06:48
Post #133


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Hehhh, poprawi to budżet, więcej osób będzie jeździło bez uprawnień, dziadki i niedojeby drogowe będę zamulać jeszcze bardziej i zwalniać o 50% jak dozwoloną tak dla zasady i nic poza tym
Ale tak po co strzępić ryja?...


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Tue, 02 Nov 2021 - 08:08
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Wymieniony tu wcześniej Fiat z 1.4T to całkiem sensowna opcja, zrobić program pod 170KM , następnie pod tą moc zapodać LPG i można całkiem bezawaryjnie, tanio i dość szybko się przemieszczać. Nawet seria potrafi wielu zaskoczyć na drodze, bo to przecież "tylko" Fiat wink.gif

Trzeba tylko unikać gnijących i marnie naprawianych blacharsko sztuk.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:16
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(nomad66 @ Sat, 30 Oct 2021 - 14:18) *
jak chcesz sleeper-a którego nikt się nie spodziewa to laguna II polift 2.0t gt (204km), jakieś 407 v6 (211km) czy inne co bardziej kojarzy się z lawetą niż jazdą, a realnie może jeździć sporo bezawaryjnie. Roczniki około 2005/2006 poniżej budżetu, czyli spokojnie będzie na doprowadzenie do mechanicznego porządku, dobrą oponę i jazdę.

Bardzo dobra myśl.
407 v6 jest dosć trwałym i bezawaryjnym autem i chyba rzeczywiście jest niezłym sleeperem. Ewentualnie coś z 1,8T pod maską na platformie golfa, jakaś Octavia 1 czy coś w tym stylu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:29
Post #136


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Frolik @ Tue, 02 Nov 2021 - 12:16) *
Bardzo dobra myśl.
407 v6 jest dosć trwałym i bezawaryjnym autem i chyba rzeczywiście jest niezłym sleeperem. Ewentualnie coś z 1,8T pod maską na platformie golfa, jakaś Octavia 1 czy coś w tym stylu.

407 V6 nie jest sleeperem bo nie jest to szybkie auto ;-) Chyba że mój egzemplarz był coś nie teges, w porównaniu do 407 2.7 HDI jedzie to słabo mimo katalogowo tego samego przyśpieszenia. 2.7 jest suuuper i jak nie uwierzysz tym historiom na temat awaryjności silnika to tylko mogę polecać. Bo pechowcowi i Toyota się zepsuje i jest ich naprawdę sporo laugh.gif
A potem wsiadasz do 206 RC i do 200 jest sporo szybciej i to na seryjnych ciężkich 17. Jak zamienisz je na lekkie 15-16 to dopiero zaczyna być fajnie znaczy się jedzie to wtedy jak Xsara VTS w serii (bo w serii szła na 15) poza tym jest sprawneijsza aerodynamicznie. A z tego wszystkiego zwykłe Audi A3 1.8T 150KM zmodzone na 195 jeździło najszybciej najsprawniej i najbardziej ekonomicznie...tylko już nie tak bezawaryjnie....w tej francy co jakiś czas coś i to takiego że unieruchamiało na drodze czego we francuzach nigdy nie doświadczyłem. No i ta plątanina przewodów, podciśnień, rurek rureczek idących z lewej na prawo, z prawej na lewo...rozpadające się w ręku rurki od bagnetu, nieusuwalne delikatne luzy w układzie kierowniczym a wymieniłem praktycznie wszystko...i to zawieszenie jak po wizycie u anestozjologa...to pozostawiało spory niesmak.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:30
Post #137


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(_adams_ @ Tue, 02 Nov 2021 - 08:08) *
Wymieniony tu wcześniej Fiat z 1.4T to całkiem sensowna opcja, zrobić program pod 170KM , następnie pod tą moc zapodać LPG i można całkiem bezawaryjnie, tanio i dość szybko się przemieszczać. Nawet seria potrafi wielu zaskoczyć na drodze, bo to przecież "tylko" Fiat wink.gif

Trzeba tylko unikać gnijących i marnie naprawianych blacharsko sztuk.

A te Punto i Bravo dobrze sie trzymaja blacharsko?
Bo pierwsze generacje tych wozów to po 10-12 latach bywały dziurawe na wylot i to solidnie. Fiat solidnie zapracowął na swoją reputację.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:33
Post #138


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Tue, 02 Nov 2021 - 12:29) *
407 V6 nie jest sleeperem bo nie jest to szybkie auto ;-) Chyba że mój egzemplarz był coś nie teges, w porównaniu do 407 2.7 HDI jedzie to słabo mimo katalogowo tego samego przyśpieszenia. 2.7 jest suuuper i jak nie uwierzysz tym historiom na temat awaryjności silnika to tylko mogę polecać. Bo pechowcowi i Toyota się zepsuje i jest ich naprawdę sporo laugh.gif
A potem wsiadasz do 206 RC i do 200 jest sporo szybciej i to na seryjnych ciężkich 17. Jak zamienisz je na lekkie 15-16 to dopiero zaczyna być fajnie znaczy się jedzie to wtedy jak Xsara VTS w serii (bo w serii szła na 15) poza tym jest sprawneijsza aerodynamicznie. A z tego wszystkiego zwykłe Audi A3 1.8T 150KM zmodzone na 195 jeździło najszybciej najsprawniej i najbardziej ekonomicznie...tylko już nie tak bezawaryjnie....w tej francy co jakiś czas coś i to takiego że unieruchamiało na drodze czego we francuzach nigdy nie doświadczyłem. No i ta plątanina przewodów, podciśnień, rurek rureczek idących z lewej na prawo, z prawej na lewo...rozpadające się w ręku rurki od bagnetu, nieusuwalne delikatne luzy w układzie kierowniczym a wymieniłem praktycznie wszystko...i to zawieszenie jak po wizycie u anestozjologa...to pozostawiało spory niesmak.

2.7 HDI jedzie, ale skrzynie się sypią na potęgę.
Zresztą silnik też idealny nie jest - starczy spojrzec ile kosztuje uzywany v6 benzynka, a ile v6 hdi....


Zgoda z tym że 206 RC jedzie przepięknie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:37
Post #139


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Frolik @ Tue, 02 Nov 2021 - 12:33) *
2.7 HDI jedzie, ale skrzynie się sypią na potęgę.
Zresztą silnik też idealny nie jest - starczy spojrzec ile kosztuje uzywany v6 benzynka, a ile v6 hdi....


Zgoda z tym że 206 RC jedzie przepięknie.

Te skrzynie sypią się na potęgę w każdym aucie które je posiada. Po prostu bez wymiany oleju limit jazdy to 250-300 tyś potem remont. Jak wymieniasz olej to w 2.7 potrafią wytrzymać 450 tkm.
Spójrz że ta sama skrzynia idzie do XC90 V8 315KM napęd 4x4 i 2150kg wagi i zrozum wtedy że w 2.7Hdi to ona ma wyebane laugh.gif
Ja miałem 407 2.7HDi w sumie 6 lat - zero awarii, świetne auto jakże inne niż podstawowe wersje 407 - jakby inny lepszy model. Znam też parę osób które również mają i nikomu silnik nie klęknął a wszyscy po chipie i lubią pocisnąć. CO lepsze szybko swoje sprzedałem i wcale nie za grosze - przyjechał klient się przejechał i odrazu wziął za cenę wyższą niż chodziły benzynowe V6.
Natmiast Ty jesteś z tych którzy nie mieli ale się naczytali laugh.gif w tym przypadku w każdym razie


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 02 Nov 2021 - 13:39
Post #140


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Tue, 02 Nov 2021 - 12:37) *
Natmiast Ty jesteś z tych którzy nie mieli ale się naczytali laugh.gif w tym przypadku w każdym razie

Tak, w tym przypadku tak, naczytalem się i przestraszyłem. Benzynowymi V6 PSA zrobiłem w sumie 0,5 mln km w róznych nadwoziach i z róznymi skrzyniami i problemow nie było poza cewkami.

Wracajac do tematu, 206 2.0 moze być niezłym sleeperem, jesli ktos nie chce/nie musi miec duzęgo samochodu. 206 RC to najfajniejszy samochod jaki miałem, a mialem ich sporo, do dzis żałuję że sprzedalem. Totalnie bezawaryjny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

37 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 22:41