Shoutbox 0 nowych PW 


37 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mocny samochód do 20 tyś na sleepera
jackkpl
post Sat, 30 Oct 2021 - 16:56
Post #101


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Maciek1234 @ Sat, 30 Oct 2021 - 16:27) *
sęk w tym, że jeśli auta mają podobne parametry (podobna masa własna, podobny przekrój czołowy, taki sam rodzaj napędu), to idą dokładnie tak samo:

https://zeperfs.com/en/duel1313-1292.htm

różnica +/- 5%, praktycznie to samo. Fizyka nie zna pojęcia "magia znaczka" smile.gif

Tu się zgadzam.

Bio - szukasz dziury, gdzie jej nie ma.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Oct 2021 - 16:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ledziu
post Sat, 30 Oct 2021 - 16:56
Post #102


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Maciek1234 @ Sat, 30 Oct 2021 - 16:27) *
sęk w tym, że jeśli auta mają podobne parametry (podobna masa własna, podobny przekrój czołowy, taki sam rodzaj napędu), to idą dokładnie tak samo:

https://zeperfs.com/en/duel1313-1292.htm

różnica +/- 5%, praktycznie to samo. Fizyka nie zna pojęcia "magia znaczka" smile.gif


Dobry farmazon.

Maciuś miałeś zadane konkretne pytania może odpowiedz na nie.

CYTAT(jackkpl @ Sat, 30 Oct 2021 - 16:56) *
Tu się zgadzam.


Ale w czym się zgadzasz ?

Bio napisał ze możesz mieć podobne auta o takiej samej mocy całkowicie różnie jadące co jest świętą prawdą tylko żeby tego doświadczyć to tabelki z zepfersika nie wystarczą.

p.s.

Tak sobie przeczytałem i :

Audi 200km/5100rpm i 280nm/1700rpm vs łopel 200km/5400rpm i 260nm/4200 rpm.

Nie no zero różnic ! laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sat, 30 Oct 2021 - 17:34
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 17:56) *
Tak sobie przeczytałem i :

Audi 200km/5100rpm i 280nm/1700rpm vs łopel 200km/5400rpm i 260nm/4200 rpm.

Nie no zero różnic ! laugh.gif

to masz teraz jeszcz większy zgryz
https://zeperfs.com/en/duel1313-1595.htm

200KM/7800rpm i 193Nm/5100 rpm

a mimo wszystko osiągi praktycznie takie same biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 30 Oct 2021 - 18:40
Post #104


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Maciek1234 @ Sat, 30 Oct 2021 - 17:34) *
to masz teraz jeszcz większy zgryz
https://zeperfs.com/en/duel1313-1595.htm

200KM/7800rpm i 193Nm/5100 rpm

a mimo wszystko osiągi praktycznie takie same biggrin.gif


No tak link jak link, potwierdza Twoją skrajną niewiedzę i nic więcej.

Może dlatego nie zrozumiałem tego przesłania, bo posiadalem fn2 jednocześnie z innymi autami + ustawiałem fn2 i ep3 ze wszystkim co miałem pod ręką hmmm co mogę Ci powiedzieć o Twoim linku ? Dziecinada dla osób nie mających zielonego pojęcia o motoryzacji.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 30 Oct 2021 - 18:44
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Przecież te tabelki z zeperfsa są świetne - pomiary z GPS z konkretnych magazynów na torach a nie jakieś filmiki z dupy pokazujące licznik i nie wiadomo czy z górki czy pod, w jedną stronę, z wiatrem itd. Zeperfs to dziś jedno z najlepszych albo i najlpsze zródło informacji o osiągach samochodów w domenie publicznej.

Co do mocy - jak coś rozwija na silniku realne 200 KM to jest to właściwie to samo co inny silnik przy 200 KM. Przy tych samych oporach i podobnych przełożeniach, na wyższych biegach faktycznie różnica w tym jak jadą takie podobne auta na pewno będzie niewielka. Na niskich biegach są z kolei spore różnice między markami/silnikami i tym jak rozwijają moc i czy ją osiągają maksymalną deklarowaną moc przy przyspieszaniu i nie mówię tu o limiterach momentu na skrzyni. Druga sprawa to te limitery i charakterystyka zmiany biegów. Ogarnięty OEM z dobrą skrzynią może tu zyskać 0.5 s na 0-100 km/h przez umiejętną kalibrację względem marki, gdzie tego nie robią, bo nie mają takich aspiracji lub skupiają się na czymś innym. To raczej sporo przy czasie 6 s, bo żeby zyskać taką poprawę samą mocą to trzeba dołożyć około 50 KM.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sat, 30 Oct 2021 - 19:45
Post #106


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(kompot @ Sat, 30 Oct 2021 - 19:44) *
Przecież te tabelki z zeperfsa są świetne - pomiary z GPS z konkretnych magazynów na torach a nie jakieś filmiki z dupy pokazujące licznik i nie wiadomo czy z górki czy pod, w jedną stronę, z wiatrem itd. Zeperfs to dziś jedno z najlepszych albo i najlpsze zródło informacji o osiągach samochodów w domenie publicznej.

Co do mocy - jak coś rozwija na silniku realne 200 KM to jest to właściwie to samo co inny silnik przy 200 KM. Przy tych samych oporach i podobnych przełożeniach, na wyższych biegach faktycznie różnica w tym jak jadą takie podobne auta na pewno będzie niewielka. Na niskich biegach są z kolei spore różnice między markami/silnikami
generalnie idą porównywalnie, bo zestopniowanie skrzyń biegów liczy się z konkretnych, ogólnodostępnych wzorów. Czy to inżynier Audi, czy Opla, korzystają dokładnie z tej samej metodologii. Czasem, jak przyjdzie dział marketingu z prośbą, że chce uzyskać jak najlepszy wynik do 100-tki, to można w bardzo wąskim zakresie zmienić przełożenia, tak, żeby wynik do setki był odrobinkę niższy (np. auto setkę osiągnie przy maksymalnych obrotach 2-go biegu i w katalog pójdzie czas z tylko jedną zmianą biegu. Fajnie to wygląda w katalogu, ale takie auto i tak będzie jeździć dokładnie tak samo, jak auto osiągające 100-tkę na 3-cim biegu, z gorszym czasem do setki, bo nikt nie kończy przyśpieszania konkretnie na setce, tylko ciągnie dalej)


a tu kolejne porównanie, które zburzy światopogląd niektórych
https://zeperfs.com/en/duel1292-5619.htm

jeden ma 260 Niuta, drugi 400, ale idą dokładnie tak samo biggrin.gif - no dobra, Astra idzie zauważalnie lepiej, ale dlatego, że ma 100kg mniej.

generalnie można napisać długi wykład, co to jest przyśpieszenie, dlaczego zależy tylko od mocy, masy i oporów powietrza, dlaczego w ogóle nie zależy od tego, czy silnik jest wolnossący, doładowany, benzyna, czy diesel, "premium", czy "plebs", tylko i tak nic tak nie przemawia do rozumu jak suche tabelki. Już od dawna rajdowcy wiedzą, że najważniejszy parametr określający dynamikę auta to jest stosunek moc/masa, a nie stosunek moc/masa pomnożony przez współczynnik producenta samochodu biggrin.gif

Jak ten stosunek jest dobry, to i dynamika jest dobra. Całkiem niezłą sztuczką powiedzmy inżynierską jest podzielić masę auta w kg przez moc maksymalną auta w KM - wyjdzie, ile tak naprawdę auto powinno mieć do setki, bez zastosowania sztuczek ze sztucznym skracaniem przełożeń, czy bez zastosowania limitera obrotów (by nie móc strzelać ze sprzęgła przy starcie).


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 30 Oct 2021 - 19:57
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





To oczywiste, że pisząc o 200ps w Oplu czy Audi chodzi o porównywalne auta pod względem też wielkości, masy, napędu, jak pisał jackpl nie ma co tu szukać dziury, bo jej nie ma.
A ledzio nie od dzis ma awersje do zepfers, bo tam jego ukochane Lexy prawie zawsze wypadają słabiej niż podawał producent, więc teraz foch i liczą się tylko wyścigi z ulicy gdzie nikt nic dokładnie nie wie (no chyba, że to jakieś premium ganianka z wagą i hamownią, ale szczrze ... wątpię tongue.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 30 Oct 2021 - 20:18
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(kompot @ Sat, 30 Oct 2021 - 18:44) *
Przecież te tabelki z zeperfsa są świetne - pomiary z GPS z konkretnych magazynów na torach a nie jakieś filmiki z dupy pokazujące licznik i nie wiadomo czy z górki czy pod, w jedną stronę, z wiatrem itd. Zeperfs to dziś jedno z najlepszych albo i najlpsze zródło informacji o osiągach samochodów w domenie publicznej.


Pomiary gps konkretnych magazynów tylko jest jeden problem trzeba by umieć czytać co oznaczają te tabelki czyli co oznacza wygrana o 0,5s a co oznacza lepszy czas od prędkości xxx do prędkosci yyy .
Do tego są auta które wymagają sterylnych warunków żeby z nich coś wydobyć patrz chociażby na fwd i wysokoobrotowe klimaty. A co z warunkami technicznymi typu 6s do 100km/h auta jadącego z pojemności a jadącego z braku pojemnosci gdzie niuta masz przed odcinką a zmiana biegów powoduje zejscie z obrotów.... też zepferski Ci coś powie ?

Nie będę Ci pisał konkretnych aut które ustawiałem ale było ich mnóstwo i zawsze starałem się coś przewidzieć na podstawie właśnie zepfersika i raz było tak a raz srak. I jeszcze pół biedy jak różnice były minimalne bo akurat ep3ka za 30razem wystartowała zgodnie z oczekiwaniami ale były akcje takie że aż trudno było uwierzyć w rezultat.

Dlatego nie chce mi się gadać o zepfersiku bo tak jak pisałem nie sprawdził się i tyle.

Dla mnie osoba która nie widzi różnicy w takim czymś 280nm/1700rpm vs 260nm/4200 rpm. i wkleja linki z tabelkami nie powinna brać udziału w dyskusji o realnej jeżdzie autem.

I jeszcze jedno co dało mi bardzo dużo do myślenia to miałem okazję dłubać 3 identyczne auta w 3ech różnych setupach mocowych ale mające tą sama pojemność te same skrzynie a wszystko w jednym czasie więc mogłem sobie robić ustawki do bólu.

CYTAT(Maciek1234 @ Sat, 30 Oct 2021 - 19:45) *
a tu kolejne porównanie, które zburzy światopogląd niektórych
https://zeperfs.com/en/duel1292-5619.htm

jeden ma 260 Niuta, drugi 400, ale idą dokładnie tak samo biggrin.gif - no dobra, Astra idzie zauważalnie lepiej, ale dlatego, że ma 100kg mniej.


Nie burzysz żadnego światopoglądu pokazujesz że Twoja wiedza kończy się na tabelkach i nic więcej.


No ale wróćmy do konkretów proponowałem jako slepera auto wpisujące się w budżet oraz charakter sliperka czyli nie ma go w zepfersiku w mocniejszych opcjach biggrin.gif

CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 30 Oct 2021 - 19:57) *
To oczywiste, że pisząc o 200ps w Oplu czy Audi chodzi o porównywalne auta pod względem też wielkości, masy, napędu, jak pisał jackpl nie ma co tu szukać dziury, bo jej nie ma.
A ledzio nie od dzis ma awersje do zepfers, bo tam jego ukochane Lexy prawie zawsze wypadają słabiej niż podawał producent, więc teraz foch i liczą się tylko wyścigi z ulicy gdzie nikt nic dokładnie nie wie (no chyba, że to jakieś premium ganianka z wagą i hamownią, ale szczrze ... wątpię tongue.gif )


Tia biorąc pod uwagę że nie użyłem słowa lex no ale dobra to go użyje... biggrin.gif
Pewnie Ci chodzi o gs430 i pomylenie 1uz z 3uz ale co tam ... biggrin.gif drobna usterka zepfersika biggrin.gif

A co do reszty jak najbardziej zgadzam się dlatego gs430 mk2 uważam za jednego z lepszych sleeperków. Teoretyk zagląda na zepfersika, wyskakuje moc, wyskakuje niut z innego auta tego nie wie więc rusza do boju a że ustawiałem gsa z wieloma autami to wiem gdzie mogę podskoczyć a gdzie jadę sobie spokojnie tu są ważne moje przeczucia a nie zepferski biggrin.gif
Chociaż raz miałem dobrego strzała miedzy oczy przy 230km/h (w Niemczech wink.gif ) wyprzedizł mnie golf1 na stalowej feldze. Bardzo mi się podobało smile.gif
Jedyny problem jest taki że jak doginasz autostrada to musisz bardziej zepferskowate auto wpuścić przed siebie bo nikt Ci nie chce szybko zjeżdżać na prawy jak widzi babci kredens w lusterku laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 30 Oct 2021 - 21:23
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Maciek1234 @ Sat, 30 Oct 2021 - 18:45) *
generalnie idą porównywalnie, bo zestopniowanie skrzyń biegów liczy się z konkretnych, ogólnodostępnych wzorów. Czy to inżynier Audi, czy Opla, korzystają dokładnie z tej samej metodologii. Czasem, jak przyjdzie dział marketingu z prośbą, że chce uzyskać jak najlepszy wynik do 100-tki, to można w bardzo wąskim zakresie zmienić przełożenia, tak, żeby wynik do setki był odrobinkę niższy (np. auto setkę osiągnie przy maksymalnych obrotach 2-go biegu i w katalog pójdzie czas z tylko jedną zmianą biegu. Fajnie to wygląda w katalogu, ale takie auto i tak będzie jeździć dokładnie tak samo, jak auto osiągające 100-tkę na 3-cim biegu, z gorszym czasem do setki, bo nikt nie kończy przyśpieszania konkretnie na setce, tylko ciągnie dalej)

A mogłeś siedzieć cicho wink.gif
Tekst o wzorach zgaduję, że wziąłeś z książki, albo co gorsza, wkuł Ci go (tak jak mi) jakiś doktor/profesor nie mający kontaktu z przemysłem, ale zaskoczę Cię - zespół kryteriów każdy OEM ma inny i jest on bardzo płynny. Jasne, że są wspólne stałe/oczywiste/konieczne elementy i często bywa, że zestopniowanie jest podobne, ale bywa, że wychodzi różne o >20% (bardzo dużo) w praktycznie identycznych autach ze względu na te różnice w metodzie. W żadnej książce tych kryteriów nie znajdziesz, może jakieś szczątki w publikacjach np. na SAE.
Z biegami też niestety nie trafiłeś - w zależności od skrzyni i kalibracji celowo ustawia się zmianę przed zadaną prędkością. A może zastanowisz się dlaczego przed ripostą? smile.gif

CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 19:18) *
Pomiary gps konkretnych magazynów tylko jest jeden problem trzeba by umieć czytać co oznaczają te tabelki czyli co oznacza wygrana o 0,5s a co oznacza lepszy czas od prędkości xxx do prędkosci yyy .
Do tego są auta które wymagają sterylnych warunków żeby z nich coś wydobyć patrz chociażby na fwd i wysokoobrotowe klimaty. A co z warunkami technicznymi typu 6s do 100km/h auta jadącego z pojemności a jadącego z braku pojemnosci gdzie niuta masz przed odcinką a zmiana biegów powoduje zejscie z obrotów.... też zepferski Ci coś powie ?

Nie będę Ci pisał konkretnych aut które ustawiałem ale było ich mnóstwo i zawsze starałem się coś przewidzieć na podstawie właśnie zepfersika i raz było tak a raz srak. I jeszcze pół biedy jak różnice były minimalne bo akurat ep3ka za 30razem wystartowała zgodnie z oczekiwaniami ale były akcje takie że aż trudno było uwierzyć w rezultat.

Dlatego nie chce mi się gadać o zepfersiku bo tak jak pisałem nie sprawdził się i tyle.

To wszystko prawda co piszesz. Trzeba wiedzieć co się czyta i nie podchodzić do tego bezkrytycznie, ale widzę, że zdajesz sobie z tego sprawę więc nie rozumiem problemu? Zeperfs ma ograniczenia, ale nadal jest bardzo dobry/najlepszy w necie.
Pytanie czy ustawki to dobry sposób na 'sprawdzanie' prawdy - dwóch kierowców, brudny pas, bieg nie wszedł itd. W magazynach (wybranych) naprawdę ogarniają, ale trzeba pamiętać o ograniczeniach (uwagi, które napisałeś).


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 30 Oct 2021 - 21:24
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 20:18) *
Dla mnie osoba która nie widzi różnicy w takim czymś 280nm/1700rpm vs 260nm/4200 rpm. i wkleja linki z tabelkami nie powinna brać udziału w dyskusji o realnej jeżdzie autem.


Tutaj sam wpadasz w sidła "tabelkozy" jaką zarzucasz koledze, bo producent podał nieprecyzyjnie położenie max momentu (od 2500 trzyma te 260Nm, kończy właśnie na 4200) i taki teoretyk jak Ty pisze głupoty, bo kto miał do czynienia z tym autem wie że zbiera się z dołu dobrze, a 280Nm w 2.0l turbo przy 1700obr to czysta abstrakcja przeginania drugiego producenta w drugą stronę. Widać w kwestii elastyczności, jest lepsza ale tylko minimalnie ze względu na długie przełożenia nieszczęsnej M32, a niby wyższy Nm uzyskiwany dużo wcześniej powinien masakrować.

Ustawianie aut w niewiadomym stanie z innymi autami w niewiadomym stanie bez aparatury pomiarowej to jak loteria, zdecydowanie mniej precyzyjna niż pomiary z GPS, koniec kropka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 30 Oct 2021 - 23:06
Post #111


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(kompot @ Sat, 30 Oct 2021 - 21:23) *
Pytanie czy ustawki to dobry sposób na 'sprawdzanie' prawdy - dwóch kierowców, brudny pas, bieg nie wszedł itd. W magazynach (wybranych) naprawdę ogarniają, ale trzeba pamiętać o ograniczeniach (uwagi, które napisałeś).


Nie wiem czy to dobry pomysł ale daje dużo do myślenia dokładnie tak samo jak ustawki z motocyklami których już nie praktykuje. Prawie każdy ścigant ma okolice 3s do 100km/h a jak to wygląda w realu ? Przy dobrze zrobionym awd jest śmiesznie. Oczywiście sprytny motocyklista będzie Cię brał z "najazdu" a miłośnik tabelek na każdym czerwonym stanie obok wink.gif

Co do warunków różnie było ale zazwyczaj pogodowo to wiadomo sucho i ciepło a ustawka kreska i rolki z różnych zakresów kmh. W tym rolki idealne warunki.

Zauważyłem że im bardziej ambitne auta ośkowe rwd jadące podobno okolice 4s. 100kmh tym większe rozczarowanie tabelkami. Coś można wywnioskować przy autach awd czyli dobra skuteczność jazdy. Reszta jest loterią. Wyśmiewany tu przez kolegę lex. Gs mk2 mega pozytywne zaskoczenie chociażby w porównaniu do 350z fl a dla odmiany gs-f od wiele słabszego awd dostawał takie baty że wstyd było na to patrzeć zresztą tak samo jak i8. To było takie porównanie jak i8 miałoby 4,5s a drugie auto 1s.

Było tych aut znacznie więcej ale i tak nie przegadam tabelamenów biggrin.gif



CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 30 Oct 2021 - 21:24) *
Tutaj sam wpadasz w sidła "tabelkozy" jaką zarzucasz koledze, bo producent podał nieprecyzyjnie położenie max momentu (od 2500 trzyma te 260Nm, kończy właśnie na 4200) i taki teoretyk jak Ty pisze głupoty, bo kto miał do czynienia z tym autem wie że zbiera się z dołu dobrze, a 280Nm w 2.0l turbo przy 1700obr to czysta abstrakcja przeginania drugiego producenta w drugą stronę. Widać w kwestii elastyczności, jest lepsza ale tylko minimalnie ze względu na długie przełożenia nieszczęsnej M32, a niby wyższy Nm uzyskiwany dużo wcześniej powinien masakrować.

Ustawianie aut w niewiadomym stanie z innymi autami w niewiadomym stanie bez aparatury pomiarowej to jak loteria, zdecydowanie mniej precyzyjna niż pomiary z GPS, koniec kropka.


Ale ja nie wpadam w sidła tabelek, po prostu mam je w dup..ie. Jak chcę sprawdzić co ile ma niuta i kiedy to korzystam z kilku miejsc a nie z zepfersika i w dodatku jeszcze fajnie zobaczyć wykresik czy nie wygląda jak murzyńska kutanga.

Jedno jest pewne w dwóch autach 200km nie będzie oznaczać tej samej jazdy. Nawet w dwóch identycznych autach co sam przetestowałem 400ta vs 500km w awd te same auta, ten sam niut tylko różnica w 100tu kuniach i zakresie działania niuta.

A ta sama moc ale w różnych autach to abstrakcja żeby określić skuteczność jednego i drugiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 31 Oct 2021 - 01:03
Post #112


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 22:06) *
(...) a dla odmiany gs-f od wiele słabszego awd dostawał takie baty że wstyd było na to patrzeć zresztą tak samo jak i8.

No i to jest mój największy zarzut dla ustawek - czasem ciężko powiedzieć co się zmierzyło. Spędziłem trochę czasu w i8 i w zalezności od stanu baterii (temperatury, stopnia naładowania), tryby jazdy i skrzyni wychodzą bardzo różne wyniki.
Przyjeżdża właściciel i czasem nie wiem co robi, bo auto skomplikowane a on nie miał czasu/chęci czytać instrukcji na 600 stron (co zrozumiałe) smile.gif


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 31 Oct 2021 - 06:30
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(kompot @ Sun, 31 Oct 2021 - 01:03) *
No i to jest mój największy zarzut dla ustawek - czasem ciężko powiedzieć co się zmierzyło. Spędziłem trochę czasu w i8 i w zalezności od stanu baterii (temperatury, stopnia naładowania), tryby jazdy i skrzyni wychodzą bardzo różne wyniki.
Przyjeżdża właściciel i czasem nie wiem co robi, bo auto skomplikowane a on nie miał czasu/chęci czytać instrukcji na 600 stron (co zrozumiałe) smile.gif

Muszę Cię zmartwić gsf dostawał baty ze startu i z rolki co do i8 jest tak jak mówisz po kilku minutach akcji nie było akcji biggrin.gif z jednym małym "ale" zostało podstawione następne i8 ale niby mocniejsze i powtórka z rozrywki.

Do tego po co pisać o wynikach z zepfersa jak dotyczą jednego startu na 100. Ja mam swoją miejscówkę z pięknym asfaltem a rolka wręcz bajka warunki i tu jest problem bo często musiałem pół baku wyjeździć żeby np.jeden z największych projektów na tym forum mógł wystartować wink.gif

P.s.

Właśnie sprawdziłem swojego rwd n/a (niestety wygląd niesliperowaty) na zepfersie 3,9-4,2 do 100kmh dobry żarcik laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 31 Oct 2021 - 07:55
Post #114


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ledziu - krytukujesz cyferki z zwperfs. Ok , może Ci nie pasują.
Weź pod uwagę fakt ,że pomiar 0-100 w czymkolwiek co ma moc, to wypadkową wielu czynników. A największe to warunki pogodowe i opona. Moja fura jest w stanie zrobić w dobrych warunkach poniżej 4s do 100, ale takich warunków nie ma na ulicy. Albo są przez 10 dni w roku, gdy asfalt ma 50:stopni i nikt go nie zasyfi.Sciana dla Rwd na ulicy jest 3.0s (911gt2rs), a w układzie FR w manualu jakieś 3.5.

Dlatego pomiary z kreski to są dla tych, co się za dużo filmów naogladali.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 31 Oct 2021 - 08:35
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(jackkpl @ Sun, 31 Oct 2021 - 07:55) *
Ledziu - krytukujesz cyferki z zwperfs. Ok , może Ci nie pasują.
Weź pod uwagę fakt ,że pomiar 0-100 w czymkolwiek co ma moc, to wypadkową wielu czynników. A największe to warunki pogodowe i opona. Moja fura jest w stanie zrobić w dobrych warunkach poniżej 4s do 100, ale takich warunków nie ma na ulicy. Albo są przez 10 dni w roku, gdy asfalt ma 50:stopni i nikt go nie zasyfi.Sciana dla Rwd na ulicy jest 3.0s (911gt2rs), a w układzie FR w manualu jakieś 3.5.

Dlatego pomiary z kreski to są dla tych, co się za dużo filmów naogladali.

No ale potwierdzasz to co pisze tylko ograniczasz do kreski a reszta jest ok?
No i interpretacja co oznacza dana cyfra ?
Jak realnie wygląda 1s różnicy w zakresie prędkości od aaa do bbb a jak będzie ta 1s wyglądać w zakresie od bbb do ccc ?

Już nie wspomnę o tym jak wygląda złapanie czasow typer np.ep3 a np v8ką co dla Maćkow jest tym samym no bo cyfra to cyfra.

Podsumowując zepfers jest strzelaniną na oślep, gdzieś trafią gdzieś nie trafią a co najważniejsze nie mającą odzwierciedlenia w charakterze jazdy i jej skuteczności.

Potem powstają teorie że 200km opla pojedzie identycznie jak 200km vw tsi.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 31 Oct 2021 - 09:02
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(ledziu @ Sat, 30 Oct 2021 - 23:06) *
Ale ja nie wpadam w sidła tabelek, po prostu mam je w dup..ie. Jak chcę sprawdzić co ile ma niuta i kiedy to korzystam z kilku miejsc a nie z zepfersika i w dodatku jeszcze fajnie zobaczyć wykresik czy nie wygląda jak murzyńska kutanga.

Jedno jest pewne w dwóch autach 200km nie będzie oznaczać tej samej jazdy. Nawet w dwóch identycznych autach co sam przetestowałem 400ta vs 500km w awd te same auta, ten sam niut tylko różnica w 100tu kuniach i zakresie działania niuta.


Masz w dupie, a oparłeś się na danych które są z dupy i na tej podstawie błędnie wywnioskowałeś, że auta jadą zupełnie inaczej (bo producenci źle podali nominalny moment max), a jadą bardzo podobnie, co jest dość oczywiste, pokazały to pomiary.
Ważny aspekt - 200ps w A3 w biedzie pojedzie lepiej niż 200konne A3 z tego samego miesiąca produkcji i fabryki, ale z pełną elektryką foteli, szklanym elektrycznym dachem itd, przecież to równie oczywiste. 200koni w Astrze i 200koni w Audi o podobnej masie, jadą bardzo podobnie i tego Twojej wywody nie zmienią.

Teraz przykład rozumowania ledzia oparty o jazdę z kreski gdzie jest dużo więcej zmiennych niż w pomiarach GPS..
W tym wyścigu "wygrał" co dziwne Nissan 370z słabszy o jakieś 300ps od Z06 NX (tabelki tego nie przewidziały - fakt biggrin.gif ), który dodatkowo wcześniej przegrał (370) z Maluchem V6, wniosek ledzia - Nissan i Maluch V6 szybszy od Z06 600+ laugh.gif

https://www.youtube.com/watch?v=YvaPXzEMpzw

Jak masz chęć sprawdzić się z ludźmi którzy jeżdżą motorami to wybierz się na jakąś ogólnokrajową "ćwiartkę", gdzie ludzie potrafią wykorzystać potencjał tych maszyn, bo mówisz o killach na kierowcach, nie autach/motorach. Dlatego dziś większość aut ma LC, AWD, bo najsłabszy "element" odpada. Wracając do Lexa, masz jakieś pomiary tej GS "bestii"?

Co do pytania autora, to zgadzam się z jackpl, Saab 9-3 IIgen po sofcie nawet z podstawowej wersji 150ps daje ponad 230ps(po lifcie), gdzie silnik jest prawie bezobsługowy, ma trwałe turbo Mitsubishi, często brak koła dwumasowego, nie koroduje, jest bezpieczne i dobrze jeździ na błękitnym paliwie. 20k to wystarczający budżet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 31 Oct 2021 - 10:41
Post #117


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(ledziu @ Sun, 31 Oct 2021 - 08:35) *
No ale potwierdzasz to co pisze tylko ograniczasz do kreski a reszta jest ok?
No i interpretacja co oznacza dana cyfra ?
Jak realnie wygląda 1s różnicy w zakresie prędkości od aaa do bbb a jak będzie ta 1s wyglądać w zakresie od bbb do ccc ?

Już nie wspomnę o tym jak wygląda złapanie czasow typer np.ep3 a np v8ką co dla Maćkow jest tym samym no bo cyfra to cyfra.

Podsumowując zepfers jest strzelaniną na oślep, gdzieś trafią gdzieś nie trafią a co najważniejsze nie mającą odzwierciedlenia w charakterze jazdy i jej skuteczności.

Potem powstają teorie że 200km opla pojedzie identycznie jak 200km vw tsi.

Akurat prowadzę od paru lat pomiary z rolki w wielu moich wozach. Do tego znajomi też mierzą. Setupy aut są diametralnie różne. 1.8 R4 kompresor w lekkim aucie vs 6l V8 wolnossące w cięzszym. Dopóki mamy podobne moc/masy to osiągi są podobne (w granicach 5%).
Nawet kiedyś jechaliśmy rolkę EP3 240hp vs kombi 300hp turbo. Stosunek masa/moc zbliżony i rolka autostradowa to różnice maks długość auta.
Różnice zaczynają się tam, gdzie aerodynamika zaczyna zjadać dużo mocy, z reguł 180+. Do 180 , czyli w większości przypadków "łapania się" z kimś na drodze nie ma to absolutnie znaczenia. Ja wiem swoje, bo bardzo dużo analizuje i wiem co z czego się bierze. Moja lekka padaka torowa 0-100 dostanie od gt3 (rozkład masy, automat), 100-180 gt3 lekko z tyłu, a powyżej 200km/h gt3 odjeżdża hen daleko. Ale tam, gdzie dla mnie liczy się przyspieszenie, czyli warunki torowe, gt3 nie ma żadnej przewagi smile.gif.

Co do jednego przyznam Ci rację - sam czas od do nie tyle ma znaczenie, co dystans na jego zrobienie. 2 fury z identycznym czasem mogą mieć całkowicie inny dystans. Ale to są już skrajne przypadki, typu komuś turbo nie wstało albo jechał bieg wyżej.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sun, 31 Oct 2021 - 10:43
Post #118


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





czy ktoś przewinął w dół te pomiary z zepfers? Owszem podobna moc ma podobne przyspieszenie. Ale większy Niut powoduje, że pomimo tej samej mocy auto z większym niutem ma sporo lepsze osiągi na elastyczność. Czyli do jazdy na co dzień nie trzeba fury kręcić pod czerwone pole co chwilę, można leniwie zmieniać biegi a i tak jedzie.

Maciek, kurcze jakoś nie widzę jak bardzo jest szybsza ta astra od 123d.. Wolałbym chyba na co dzień diesla 2.0d dla dziadka biggrin.gif Który skręca przy okazji jak opętany i prowadzi się jak po sznurku w stosunku do astry biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 31 Oct 2021 - 10:44
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 31 Oct 2021 - 09:02) *
Masz w dupie, a oparłeś się na danych które są z dupy i na tej podstawie błędnie wywnioskowałeś, że auta jadą zupełnie inaczej (bo producenci źle podali nominalny moment max), a jadą bardzo podobnie, co jest dość oczywiste, pokazały to pomiary.


Chłopie zastanów się co piszesz. Są wpisane dane (błędne) dziecko Maciuś wkleiło je jako dowód tego że dwa auta jada tak samo więc ja stwierdziłem że nie mogą jechać tak samo bo są skrajne różnice w w niucie i tyle. Nie obchodzi mnie czy dane były błędne tylko stwierdziłem sam fakt cyferek. Jak poprawisz dane to ok.może jadą tak samo o ile podane warrtośći będą takie same wraz z resztą techniki.


Podsumuje Ci: z przedmówcą stwierdziliśmy że dane z zepfersa dotyczące 0-100 są z dupy wzięte, są błędy w danych technicznych auta i nie tylko w tym przypadku, czasy 1/4m tez często z dupy wzięte więc na co mam patrzeć na stronie zepfers ?

Jest dokładnie tak jak piszę totalna strzelaninka raz ok innym razem nie ok.

CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 31 Oct 2021 - 09:02) *
Teraz przykład rozumowania ledzia oparty o jazdę z kreski gdzie jest dużo więcej zmiennych niż w pomiarach GPS..
W tym wyścigu "wygrał" co dziwne Nissan 370z słabszy o jakieś 300ps od Z06 NX (tabelki tego nie przewidziały - fakt biggrin.gif ), który dodatkowo wcześniej przegrał (370) z Maluchem V6, wniosek ledzia - Nissan i Maluch V6 szybszy od Z06 600+ laugh.gif


Nie kumam co Ty wkleiłeś. Następny dowód na głupotę zepfersika. Zepfersik z06 podaje na 1/4m oem motur czyli 510km 11,7 laugh.gif Patrz no Ty więc co Maciuś powie +100km to łolaboga. A tu +100 i jedzie gorzej od serii gdzie seria i tak nie pojedzie w normalnych warunkach żadnych zepfersikowych 11,7.

Za to czt 220/300 ma ćwiare w 14,8 i 156km/h chociaż jak wystartuje z 20km/h wtedy już jest bardziej gitarowo wink.gif i 350/370 jest w zasięgu maski wink.gif

CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 31 Oct 2021 - 09:02) *
Jak masz chęć sprawdzić się z ludźmi którzy jeżdżą motorami to wybierz się na jakąś ogólnokrajową "ćwiartkę", gdzie ludzie potrafią wykorzystać potencjał tych maszyn, bo mówisz o killach na kierowcach, nie autach/motorach. Dlatego dziś większość aut ma LC, AWD, bo najsłabszy "element" odpada. Wracając do Lexa, masz jakieś pomiary tej GS "bestii"?


Ale nie wiem o co Ci biega mówię o warunkach w których przebywa pewnie 99% wyprodukowanych tych super hiper bolidów czyli droga. Zepfers podaje dane z dupy bo ani z drogi ani z toru. W przypadku z06 są to przedruki jakiś opisów/wyników z USA z kilkoma zmiennymi o których dziecko już nie wie bo są tabelki zresztą jak widać z sporymi błędami

Co do GS a to co mam Ci pokazać ... z GSfem mam filmik ale to do osobistego obejrzenia a gs 430 to nie będę pożyczał RL ani jechał na zawody bo wolę pojechać zabawką. Temat z GS o tyle jest śmiszny że posiadałem jednocześnie kilka aut które tak na spontanie mogłem z nim ustawić + kolegów auta. Jedyny mod to lekkie felgi 7,8kg i gleba. W tamtym roku dwie osoby mi szukały nitro w aucie wink.gif i nie dlatego ze byłem szybszy (byłem wolniejszy) ale zepfersik pokazywał przepaść a tu ch biggrin.gif

Reasumując:

w d. mam zepferskia i rozkminki kiedy mówi prawdę i w czym się pomylił, tabelki powiązane z producentami mam głębiej niż w d. Jak chce coś stwierdzić to zbieram fuckty z wielu stron a najlepiej dorwać auto na spocik bo można mieć 6s do paczki jedząc za kiera kanapkę a można mieć modląc się o siły w prawym ramieniu i o pozostanie korby w obrębie bloku laugh.gif

CYTAT(jackkpl @ Sun, 31 Oct 2021 - 10:41) *
Akurat prowadzę od paru lat pomiary z rolki w wielu moich wozach. Do tego znajomi też mierzą. Setupy aut są diametralnie różne. 1.8 R4 kompresor w lekkim aucie vs 6l V8 wolnossące w cięzszym. Dopóki mamy podobne moc/masy to osiągi są podobne (w granicach 5%).
Nawet kiedyś jechaliśmy rolkę EP3 240hp vs kombi 300hp turbo. Stosunek masa/moc zbliżony i rolka autostradowa to różnice maks długość auta.


Potwierdzasz to co pisałem wcześniej

ep3 ustawiałem w kilku konfi. Opcja 240km vs hyun n30 (ten mocniejszy jakoś go zwą) jedzie bardzo podobnie.
czt 180/260 tak samo jak n30 i przegrywał na starcie (minimalnie) z ep3 240km.

Więc jak to się ma do określenia co to jest zepfersikowe 1s. Bo może to być 2m różnicy i co wtedy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sun, 31 Oct 2021 - 11:40
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(nomad66 @ Sun, 31 Oct 2021 - 11:43) *
czy ktoś przewinął w dół te pomiary z zepfers? Owszem podobna moc ma podobne przyspieszenie. Ale większy Niut powoduje, że pomimo tej samej mocy auto z większym niutem ma sporo lepsze osiągi na elastyczność. Czyli do jazdy na co dzień nie trzeba fury kręcić pod czerwone pole co chwilę, można leniwie zmieniać biegi a i tak jedzie.
suche niutonometry nie mają totalnie znaczenia, gdy mowa o maksymalnych przyśpieszeniach. Moc właśnie dlatego jest tak dobrą jednostką, bo uzależnia moment obrotowy od obrotów, a obroty są kluczowe, bo od razu wiadomo, jakie muszą być przełożenia, żeby obracające się koła dawały żądaną prędkość liniową, a z kolei przełożenie określa, jaka jest rzeczywista wielkość siły napędowej na kołach. Dlatego jedno auto ma 400Nm na silniku, drugie ma 150Nm na silniku, a mimo wszystko jadą tak samo - bo mają taką samą moc, czyli iloczyn momentu i obrotów.

Mając suchą moc, nie musisz się zastanawiać, jakie są obroty maksymalnej mocy, maksymalnego momentu, jak wygląda krzywa przebiegu momentu, jakie są przełożenia skrzyni biegów, jakie jest przełożenie główne - od razu masz jak na dłoni, co potrafi taki zestaw.

A to, o czym piszesz, to zupełnie inna pary kaloszy, nikt normalny nie ściga się rozpoczynając rolkę na 4-tym biegu przy 80kph i kręcąc silnik do 4 tysięcy obrotów, gdy maksymalna moc występuje przy 5000rpm. Nie twierdzę, że wolnoobrotowy silnik z dużym momentem na dole nie jest przyjemny na co dzień - owszem jest, ale w tym konkretnym przypadku oceniamy zdolności aut do maksymalnych osiągów i poruszamy się w zakresie maksymalnych obrotów, więc to, że silnik ma 400Nm przy 1500rpm w ogóle nie jest istotne, bo przy takim "wyścigu" i tak nigdy silnik nie pracuje na tak niskich obrotach.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

37 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 07:34