Masa VS rozkład masy |
Masa VS rozkład masy |
Mon, 02 Aug 2021 - 16:42
Post
#21
|
|
User Dołączył: Wed, 11 December 2019 |
u Jacka kierowca siedzi praktycznie na tylniej osi a w BMW gdzieś po środku. Pytanie czy te podawane procenty są z kierowcą czy bez. +1 I ile bliżej asfaltu. Do tego uwzględnijcie jaki u Jacka procent zestawu (wóz + driver) stanowi masa kierowcy. Raczej bym nie porównywał z e30. |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 02 Aug 2021 - 16:42
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 16:55
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Jacka podałem jako jeden z przykładów bo bliżej naszej skóry. Zobaczcie jakie rozkłady mas mają porsche choćby taki gt2 co wolno nie jeździ.
Już AMG budując dla mercedesa SLS zakładali jako idealny dla RWD inny rozkład mas niż 50/50, który jest zwykłym mitem. Nie wiem jak ma IDR, ale np dla porsche 919 evo znajduję takie wartości: https://forza.fandom.com/wiki/Porsche_2_Por...Team_919_Hybrid Co by nie napisać to jednak dla RWD 55% na przodzie to słaba sprawa, ale nie to jest jak sądzę najistotniejszym spowalniaczem takiego e30 dla przykładu. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 17:07
Post
#23
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
No bo z większa masa z tyłu jest wiele pozytywów. Przy hamowaniu gdzie masa ucieka do przodu nacisk na koła jest bliższy 50:50 niż 70:30 no i przy przyspieszaniu gdzie masa idzie do tyłu jest jeszcze lepszy nacisk na tylne koła. Ale ogólnie patrząc na czasy hond Sikory czy Wójcika ważniejsza jest niska waga niż rozkład masy bo u nich jest 65:35 a są w topie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 17:28
Post
#24
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Jakie czasy na torach robią te hondy?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 18:09
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Na małych torach okolice rekordów, na dużych brakuje mocy bo w zdecydowanej większości jednostki wolnossące (300 KM max), jedna się buduje na ponad 600.
1:48 na Silesi, 1:38 Tor Poznań (Integra JHM) |
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 18:18
Post
#26
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
przyjeżdżają też na Modlin i robią niezły rozpierdziel często rozstawiając po kątach Meganki Subaraki i Evo
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 18:18
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Jacka podałem jako jeden z przykładów bo bliżej naszej skóry. Zobaczcie jakie rozkłady mas mają porsche choćby taki gt2 co wolno nie jeździ. Już AMG budując dla mercedesa SLS zakładali jako idealny dla RWD inny rozkład mas niż 50/50, który jest zwykłym mitem. Nie wiem jak ma IDR, ale np dla porsche 919 evo znajduję takie wartości: https://forza.fandom.com/wiki/Porsche_2_Por...Team_919_Hybrid Co by nie napisać to jednak dla RWD 55% na przodzie to słaba sprawa, ale nie to jest jak sądzę najistotniejszym spowalniaczem takiego e30 dla przykładu. Samochody ze sporym aero ciężko porównywać. Bo tutaj wysokością zawieszenia, ustawieniami aero mocno wpływasz na balans masy. Może być tak, że jak stoi ma 48% przód, ale przy 70km/h już jest 55/45 -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 18:53
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
przyjeżdżają też na Modlin i robią niezły rozpierdziel często rozstawiając po kątach Meganki Subaraki i Evo Takie hondy wydmuszki dobrze wypadają w zestawieniu cena/czasy na torze. Są po prostu szybkie, do tego stopnia że na zawodach jest problem z zrobieniem czystego okrążenia bo robi się tłoczno. https://www.youtube.com/watch?v=CA3bfdbESsw https://www.youtube.com/watch?v=Lj98SeKyPJc https://www.youtube.com/watch?v=rkZAwF9vHVw |
|
|
Mon, 02 Aug 2021 - 19:27
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 13:52
Post
#30
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Samochody ze sporym aero ciężko porównywać. Bo tutaj wysokością zawieszenia, ustawieniami aero mocno wpływasz na balans masy. Może być tak, że jak stoi ma 48% przód, ale przy 70km/h już jest 55/45 No teraz to pojechałeś. Rozmawiamy o rozkładzie fizycznym masy, tego nie zmienisz w żaden sposób przy pomocy znanych praw fizyki. Naciski na oś to nie to samo, co rozkład masy. Poza tym tor łódź i aero? Nie wiem, jakie trzebaby mieć, żeby chociaż 100kg docisku się pojawiło w tych zakrętach . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 14:00
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
No teraz to pojechałeś. Rozmawiamy o rozkładzie fizycznym masy, tego nie zmienisz w żaden sposób przy pomocy znanych praw fizyki. Naciski na oś to nie to samo, co rozkład masy. Poza tym tor łódź i aero? Nie wiem, jakie trzebaby mieć, żeby chociaż 100kg docisku się pojawiło w tych zakrętach . jak to jakie ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 14:07
Post
#32
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
jak to jakie ? No spoko, wyobraź sobie hejt na RF, jak ktoś taki projekt zrobi -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 14:20
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
No spoko, wyobraź sobie hejt na RF, jak ktoś taki projekt zrobi eee tam raczej zachwyt ;-) Brakuje jeszcze tam tylko znaczka Mińsk albo Zelmer ;-) Wyjmujesz złote puchary na każdym torze w PL i w DE masz co ludzie myślą... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 15:32
Post
#34
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
eee tam raczej zachwyt ;-) Brakuje jeszcze tam tylko znaczka Mińsk albo Zelmer ;-) Wyjmujesz złote puchary na każdym torze w PL i w DE masz co ludzie myślą... No tak nie do końca. Auto nie ma klatki pełnej , na Poznań nie wjedzie . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 19:33
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
a to nie jest tak, że BMW e30 nie prowadzi się jak nowsze konstrukcje poprzez archaiczną konstrukcję zawieszenia? Jak do tego dochodzi duży moment z dołu, to pies pozamiatany?
Rozłożenie mas swoją drogą, na pewno inżynierowie się nie pomylili, że były 4 cylindry w M3, do tego np: DTM miał inne wahacze z tyłu niż normalne e30 |
|
|
Tue, 03 Aug 2021 - 19:35
Post
#36
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
a to nie jest tak, że BMW e30 nie prowadzi się jak nowsze konstrukcje poprzez archaiczną konstrukcję zawieszenia? Jak do tego dochodzi duży moment z dołu, to pies pozamiatany? Rozłożenie mas swoją drogą, na pewno inżynierowie się nie pomylili, że były 4 cylindry w M3, do tego np: DTM miał inne wahacze z tyłu niż normalne e30 Nie wiem ile tam Krzyczmankik miał nadlubane, ale na bednarach swoją klasę wyciągał. Miał pięć s2000 w E30 głęboko w ścianie grodziowej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 04 Aug 2021 - 00:14
Post
#37
|
|
User Dołączył: Wed, 11 December 2019 |
Nie wiem ile tam Krzyczmankik miał nadlubane, ale na bednarach swoją klasę wyciągał. Miał pięć s2000 w E30 głęboko w ścianie grodziowej. No tak, ale... 1. "głęboko w ścianie grodziowej" 2. różnica wagi między tym motorem a LS'em autora wątku to jakieś 60+ kilo Swoją drogą aż mi się wierzyć nie chce, że ten wóz (autora) z LS'em pod maską ma FABRYCZNY rozkład mas, skoro motor jakieś 70 kg cięższy od bazowego Dla e30 4 cylindrowego było to właśnie 55/45. Dla sześciu garów 56/44 |
|
|
Wed, 04 Aug 2021 - 08:00
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
6cyl zeliwny z bmw jest ciezszy od ls
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 04 Aug 2021 - 08:58
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno |
6cyl zeliwny z bmw jest ciezszy od ls Dokładnie. Ja w tej chwili mam rozkład dokładnie jak przy E30 4 cyl. Ogólnie auto prowadzi się świetnie w porównaniu do zwykłych E30, nawet M3, bo zawieszenie jest całkowicie przerobione. Ale jednak, przy takiej mocy, no i sam wkład w auto, warto byłoby powalczyć o te 50/50. Bo gdyby to było w drugą stronę, czyli 45/55 tył, to pal licho. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
Wed, 04 Aug 2021 - 09:01
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno |
Ewentualnie poświęcić trochę masy, i dołożyć na tył.
Albo po trochu tego i tego. Przeliczyłem, że gdybym miał maskę karbonową, to na tył musiałbym dorzucić tak z 30 kg, więc nie jakoś drastycznie dużo. Waga auta wtedy oscylowała by w granicach 1330kg. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:31 |