Mercedes-Benz CLK M104 3.6L GTX35 8HP70, 1.7-1.5bar 700KM 900Nm |
Mercedes-Benz CLK M104 3.6L GTX35 8HP70, 1.7-1.5bar 700KM 900Nm |
Thu, 03 Oct 2019 - 09:15
Post
#241
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Podobny fo tego co miałem na seryjnej turbinie od A45 AMG, bo nakładałem wykresy na siebie.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 03 Oct 2019 - 09:15
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 09:22
Post
#242
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
Podobny fo tego co miałem na seryjnej turbinie od A45 AMG, bo nakładałem wykresy na siebie. masz jakiś wykres kompresor + turbo? -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 09:46
Post
#243
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
masz jakiś wykres kompresor + turbo? Na 4 stronie tego tematu EssiRs wystawiał porównanie samego kompresora i potem na samej turbinie -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 09:57
Post
#244
|
|
Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk |
|
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 17:59
Post
#245
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
Nie mówię że nie , ostatnio stałem nad takim 6.2 przygotowanym do sprzedaży całego swapu za 20k i przyznam że może i tak to się skończyć ale że mi się nudzi i lubię się z tym grzebać to sprawdzam różne opcję a że seryjnie to wychodziło z kompresorem więc zrobienie t+k to żaden problem , essirs niedługo wpadnę do wawy na hamownię to poprosił bym przejazd jak to idzie Zrobiłem wg pierwszego schematu , Pozostało wystroić i zobaczymy , kawałek się przejechałem na zamkniętej/nie podłączonej przepustnicy i eatonie podłączonym zamiast vanosa (w sumie to identycznie będzie sterowane) od razu łapie 0.5bara i po chwili turbina dokłada na 0.8, więcej chyba zassać nie może przez to że przepustnica jest zamknięta to był taki test na szybko do 3tys bo po odpuszczeniu gazu jakieś dziwne jęki się wydobywają https://youtu.be/aAhFvh2HaXs Jeżeli przepustnica była zamknięta na stałe i kompresor był załączony przy odpuszczaniu gazu, to źródłem "dziwnych jęków" jest najpewniej wzrost ciśnienia w rurze kompresor -> turbo. Jakie masz przełożenie obrotów eatona względem obrotów silnika? |
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 18:27
Post
#246
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Pewnie tak było ale to nie istotne niedługo bedzie wszystko wystrojone się zobaczy na własnej skórze i poobserwuje , seryjne kółko ma 94mm stoczyłem je na 86mm zaś wał ma 187mm czyli ratio 2.17 , będzie kiedyś robiona nakładka na 220mm to ratio wyjdzie 2.55
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Thu, 03 Oct 2019 - 21:13
Post
#247
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
Pewnie tak było ale to nie istotne niedługo bedzie wszystko wystrojone się zobaczy na własnej skórze i poobserwuje , seryjne kółko ma 94mm stoczyłem je na 86mm zaś wał ma 187mm czyli ratio 2.17 , będzie kiedyś robiona nakładka na 220mm to ratio wyjdzie 2.55 Z bardzo zgrubnego przybliżenia dla podanych warunków wychodzi, że ograniczeniem uzyskiwanego boostu nie jest kompresor, a praca turbo bardzo blisko surge line. |
|
|
Thu, 17 Oct 2019 - 17:54
Post
#248
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Nie ma to jak sprawdzenie w praktyce jednak , udało się wystroić ktune ogarnął działa to identycznie jak w serii (synchro sprzęgła i przepustnicy) , z ciekawostek jakich się dowiedziałem to kompresor przed turbiną przeszkadza turbinie wstawać... szukaliśmy momentu wyłączania kompresora i okazało się że im wcześniej tym lepiej dla turbo inaczej turbina wcale nie wstaje , teorię mam taką że powietrze z kompresora (zawirowania) albo próbują kręcić wirnikiem w drugą stronę albo jest zaburzona zasada działania sprężarki odśrodkowej , po strojeniu zrobiłem porting kompresora i dało to + 0.1 bara po całości , mój zestaw działa tak : załączanie kompresora przy 1200obr(oczywiście względem tps i map) boost od razu 0.4 bara wyłączanie kompresora przy 3200 wtedy pompuje 0.7 potem jest lekki spadek 0.1 doładowania ale nie czuć spadku mocy i dalej już wstaje turbo bara robi przy 4tys , góra się dużo poprawiła dmuchnięte na razie 1.3 , wcześniej na gt28 afr 11.5 egt było 950 a teraz na afr 12.5 850 , odcinka 7200 z racji miękkich sprężyn i chciał by więcej VE nie spada będę się nudził kiedyś to może sprawdzę opcję kompresora za turbiną może wtedy bar będzie wcześniej chociaż ta opcja wydaje mi się lepsza z tego względu że nie psuję sobie przepływu za turbiną trójnikami , wykres w następnym tygodniu postaram się ogarnąć
same gtx3076 ar0.83 jeszcze przed strojeniem turbokompresor kolejny upgrade silnika to kute korby, twarde sprężyny, lekkie zwiększenie ratio kompresora nakładką na wale + duże zmniejszenie ratio alternatora większym kółkiem -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 10:34
Post
#249
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
(...)teorię mam taką że powietrze z kompresora (zawirowania) albo próbują kręcić wirnikiem w drugą stronę albo jest zaburzona zasada działania sprężarki odśrodkowej(...) Nie nie dlatego -> po prostu gazy zmieniają swoje właściwości pod wpływem ciśnienia i temperatury(np. gęstość, prędkość dźwięku w tym gazie). Aby to odzwierciedlić te zjawiska mapa turbo ma na swojej X-owej "Corrected Air flow" i jest to przepływ masowy wyskalowany względem warunków normalnych. Upraszczając(wzorki są dostępne np. na wiki) im wyższa temperatura i ciśnienie na wejściu na turbo tym punkt pracy przesuwa się bardziej w lewo względem warunków normalnych. Dla przykładu - dwa układy, w któych na wejściu w warunkach atmosferycznych zmierzono przepływomierzem 270 kg/h. Czerwona linia - powietrze wchodzi od razu na turbo. Zielona linia - powietrze najpierw jest sprężane do 0,5 bara (co dodatkowo spowodowało wzrost temperatury do ok. 80 degC) Wpływ trójników za turbo, o ile zostaną zrobione z głową, nie będzie znaczący, a na pewno nie opóźni wstawania turbo o 2x% jak kompresor. |
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 13:06
Post
#250
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Ty sprezasz kompresorem i tego nie chlodzisz?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 17:39
Post
#251
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Tak wygląda IAT kilka stopni mniej niż otoczenie , poznałem kolegę zrobił t+k w dieselu i też miał kompresor przed turbo i biło mu na wolnych obr 0.5 bara opisałem mu że lepiej za turbo, tak zrobił i teraz mu pompuje 1.5 wiec nie wiem jak te 1.4 tfsi jeżdżą xD
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 19:37
Post
#252
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
jak iat może mieć mniej stopni niż otoczenie? jakiś natrysk czegos na ic? suchy lod?
generalnie mega jara mnie ten pomysl kompresor + turbo -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 20:33
Post
#253
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Tak wygląda IAT kilka stopni mniej niż otoczenie , poznałem kolegę zrobił t+k w dieselu i też miał kompresor przed turbo i biło mu na wolnych obr 0.5 bara opisałem mu że lepiej za turbo, tak zrobił i teraz mu pompuje 1.5 wiec nie wiem jak te 1.4 tfsi jeżdżą xD Nie chodzi o chłodzenie. Wiesz, ze 0.5b , gdy powietrze ma 100 stopni więcej niż otoczenie nie daje Ci nic? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 22:01
Post
#254
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Ptfuu miało być więcej * w taką pogodę jak teraz to jest tyle samo chyba że pod odcinką trochę rośnie nie ma natrysku ic jest odsłonięty i daleko od chłodnicy , jackkpl sugerujesz ze między turbo a kompresor powinien być ic ? ale to jest technicznie nie możliwe poza tym co to miało by dać niby , wg mnie kompresor nie może być przed turbo i tle i nie chodzi tu o temperaturę przy sprężaniu nie jest aż tak duża na pewno, widziałem też w logach że iat z kompresora jest niższy niż na turbinie + mój mały ic 550x180 by tego nie ogarnął a i kompresor przy 3 tys ma jedynie 6.5 tys obr
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 22:42
Post
#255
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
Ptfuu miało być więcej * w taką pogodę jak teraz to jest tyle samo chyba że pod odcinką trochę rośnie nie ma natrysku ic jest odsłonięty i daleko od chłodnicy , jackkpl sugerujesz ze między turbo a kompresor powinien być ic ? ale to jest technicznie nie możliwe poza tym co to miało by dać niby , wg mnie kompresor nie może być przed turbo i tle i nie chodzi tu o temperaturę przy sprężaniu nie jest aż tak duża na pewno, widziałem też w logach że iat z kompresora jest niższy niż na turbinie + mój mały ic 550x180 by tego nie ogarnął a i kompresor przy 3 tys ma jedynie 6.5 tys obr W którym miejscu jest zamocowany czujnik temperatury? Dla sprawności 65%(a to max eatona) i pboost=0.5 bara wzrost temperatury będzie wynosił ok. 50 degC i tyle. Niestety, nieważne jak będziesz się starał, fizyki sprężania adiabatycznego nie przeskoczysz. |
|
|
Mon, 21 Oct 2019 - 11:02
Post
#256
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
W którym miejscu jest zamocowany czujnik temperatury? Dla sprawności 65%(a to max eatona) i pboost=0.5 bara wzrost temperatury będzie wynosił ok. 50 degC i tyle. Niestety, nieważne jak będziesz się starał, fizyki sprężania adiabatycznego nie przeskoczysz. Jak to policzyles? Mi wychodzi 75C na wylocie. Bez icka density ratio 1.26 ,odjac straty napedu to ma 20% wiecej momentu z tego kompresora. A pozniej sa legendy,ze kompresor nic nie daje. https://www.stealth316.com/2-turbotemp.htm -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 21 Oct 2019 - 21:16
Post
#257
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
Jak to policzyles? Mi wychodzi 75C na wylocie. Bez icka density ratio 1.26 ,odjac straty napedu to ma 20% wiecej momentu z tego kompresora. A pozniej sa legendy,ze kompresor nic nie daje. https://www.stealth316.com/2-turbotemp.htm Ja podałem przyrost temperatury, więc jak dodasz Tamb to wyjdzie prawie to samo. A liczyłem tak: Tamb - temp na wejściu w Kelwinach n - sprawność CR - stosunek ciśnień (absolutne) pout/pin k - kappa = 1.4 deltaT = Tamb*(CR^((k-1)/k)-1)/n Czyli temperatura na wyjściu = Tamb + deltaT |
|
|
Tue, 22 Oct 2019 - 14:21
Post
#258
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Ja podałem przyrost temperatury, więc jak dodasz Tamb to wyjdzie prawie to samo. A liczyłem tak: Tamb - temp na wejściu w Kelwinach n - sprawność CR - stosunek ciśnień (absolutne) pout/pin k - kappa = 1.4 deltaT = Tamb*(CR^((k-1)/k)-1)/n Czyli temperatura na wyjściu = Tamb + deltaT ok, zle przeczytalem, Czyli temp rosnie o 50 stopni, bez icka z tego 0.5 bara jest realnie 0.25 przyrost gestosci i dlatego efekt mizerny. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 22 Oct 2019 - 16:50
Post
#259
|
|
User Dołączył: Fri, 31 March 2017 |
ok, zle przeczytalem, Czyli temp rosnie o 50 stopni, bez icka z tego 0.5 bara jest realnie 0.25 przyrost gestosci i dlatego efekt mizerny. Racja, jednak myk w twinchargu(z dobrą kolejnością sprężarek) polega na tym, żeby nie robić dwóch intercoolerów, w tym jednego między stopniami, a na tym, żeby wygubić zmianę gęstości powietrza na właściwym obliczeniu przełożenia paska(bo eaton objętościowo przepompuje tyle samo powietrza, niezależnie czy będzie ono zimne czy gorące). |
|
|
Tue, 22 Oct 2019 - 20:03
Post
#260
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Racja, jednak myk w twinchargu(z dobrą kolejnością sprężarek) polega na tym, żeby nie robić dwóch intercoolerów, w tym jednego między stopniami, a na tym, żeby wygubić zmianę gęstości powietrza na właściwym obliczeniu przełożenia paska(bo eaton objętościowo przepompuje tyle samo powietrza, niezależnie czy będzie ono zimne czy gorące). Kazdy zauwazyl,ze auto mu jedzie lepiej, gdy jest zimno. Eaton bez icka to pustynia +40, a z ickiem to -10 w sloneczny zimowy dzien. Co za problem za eatonem dac wymiennik woda/powietrze o dlugosci 20cm w miejsce 20 cm rury? Ja tego nie rozumiem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:41 |