BMW e34 540iA + BW s300sx + ZF 8hp70, V8 turbo 437/591 |
BMW e34 540iA + BW s300sx + ZF 8hp70, V8 turbo 437/591 |
Fri, 26 Jul 2019 - 10:22
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Żeby kręcić lepsze 100-200km/h to pasuje mieć więcej mocy przy tej wadze, tutaj skrzynia nie przeskoczy wszystkiego.
Podjedź shamuj gdzie indziej może z ciekawości, chociaż cyferki nie są najważniejsze, a skuteczność auta albo właśnie czasy. Dla porównania ja robiłem 18,6s ważąc 1380kg przy 220hp, 10,9s ważąc 1400kg przy 350hp, 8,1s ważąc 1400kg przy 450hp (jedna zmiana biegów manual w bmw). Identyczne 100-200 robi na RL 535d e60 prelci ważąc więcej i mając mniej mocy (420hp) na 6hp, ma jedynie więcej momentu. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 26 Jul 2019 - 10:22
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 10:30
Post
#62
|
|
User Dołączył: Tue, 21 August 2012 |
wiadomo, że więcej koksu to najlepsza opcja na lepsze 100-200. Żeby teraz dorzucić boostu, to m60 nie może już zostać seryjne i nie otwarte. Ale na to też w końcu przyjdzie czas
|
|
|
Sat, 27 Jul 2019 - 15:30
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
MIŚ jeśli myślimy o tym samym egzemplarzu e60 to zrobiła taki czas, ale w korzystnych warunkach (temp i ukształtowanie terenu), ale o powtarzalności nie ma mowy, ale to raczej nie tajemnica.
Jeździ bardzo fajnie, bym nic nie ruszał. |
|
|
Sat, 27 Jul 2019 - 19:11
Post
#64
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
10.2 100-200 w e60? Ciężko mi w to uwierzyć, ze przy 420koniach zrobi taki czas latem w takich warunkach jak sa obecnie
Pomiar Hansa z E36 380hp w 330d ktore robi 5.2 0-100 i 10.8 100-200 przy masie obstawiam 50-60kg wiecej niz 325i no ewentualnie w gazie... bodajże 15xx cos mowil, ale nie pamietam. Pomiar z ostatnich dni, więc warun porownywalny do tego E34. Bedzie na spocie jutro chyba E61 ktore ma cos kolo 380koni jak wieść okoliczna niesie, jak bedzie warun to mozna nagrać sprint... Ja sam mogę spróbować sił jak będę... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 06:14
Post
#65
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 Skąd: Łódź |
A co to za spot i gdzie?
|
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 08:55
Post
#66
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Jeździ bardzo fajnie, bym nic nie ruszał. Też tak uważam. Jeździ świetnie i najważniejsze bezawaryjnie. Dalsze walczenie o jakieś bzdurne sekundy tylko mogą namnożyć problemów. Przecież to nie jest auto do sportu. -------------------- A110S
|
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 10:30
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo |
Też tak uważam. Jeździ świetnie i najważniejsze bezawaryjnie. Dalsze walczenie o jakieś bzdurne sekundy tylko mogą namnożyć problemów. Przecież to nie jest auto do sportu. mniej to wiecej w takim aucie -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 11:33
Post
#68
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Moje kilka przemyśleń z jazdy autem 450nm/240hp i 400nm/300hp. To samo auto, tylko inne turbo. 450/240 jeździ się przyjemniej, turbo szybciej wstaje, do wyprzedzania i tak ważny jest zakres 3-5k rpm. Oczywiście na autostradzie 300hp jechało lepiej, ale do jazdy na codzień preferuję mniejsze turbo z lepszą reakcją na gaz. Nie kombinuj, władujesz kupę siana,żeby ugrać 1s 100-200,a zaczną się problemy. Do bicia rekordów są lekkie dedykowane do tego projekty,a nie kloce po 2 tony z masą mocy i naprawami co 2 tygodnie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 12:50
Post
#69
|
|
User Dołączył: Tue, 21 August 2012 |
Absolutnie nie chodzi o bicie rekordów. Może tylko o to, żebym nie dostawał batów od HH po programie.
Odprężyć, odświeżyć motor, dodmuchać do 500+ i byłoby miło Tym bardziej, że cały osprzęt jest gotowy na więcej. Może poza IC. |
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 13:42
Post
#70
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Cóż mogę doradzić to co koledzy. Nie napinaj się na moc bo auto zacznie się ciągle przegrzewać, padać korby tłoki, turbiny, półosie, skrzynie, itd. Lepiej mieć wóz który jeździ szybko na codzien i daje frajdę niż bardzo szybki od święta który więcej stoi w garażu niż jeździ.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 13:43
Post
#71
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Nie lepiej się skupić na tym, żeby głowica przepuściła więcej powietrza i np poprawić kanały, dać bardziej męskie wałki i wystroić to na e85 ewentualnie wtrysk metanolu.
Niższe CR zabije elastyczność, dobrze zrobiona góra przepuści więcej pary i dół mniej dostanie po dupie. Grubsze grzebanie m6X nie ma sensu, bo generuje spore koszta. Rozbierasz silnik, no to można dać większe tłoki, wiąże się to z tulejowaniem, można pójść w wał korbowy z jeszcze większym wykorbieniem z M67 (88mm) i robić 4.7/4.8L (na tłokach 92/93mm), albo totalnie po bandzie z wałem z m67 93mm (nie wiem czy się zmieści) i zrobić 5.0/5.1L (na tłokach 92/93mm). Już w tej kasie lepiej pójść w coś bardziej rozwojowego jak M113K, czy LM7 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 13:51
Post
#72
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Wystarczy że jeden szlifierz da ciała ( ostatnio u kolegi wał po sprawdzeniu był pęknięty i silnik do rozebrania i ponownego złożenia) i po złożeniu silnika korba pójdzie bokiem i 10 tys w plecy i dwa miesiące jazdy.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 15:55
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Niestety Pogoń za mocą to nałóg i ciężko się z tego wyleczyć. Wiem po sobie. Jak robiłem pierwsze mapy w emu wszystko było ustawiane do 1b a doładowanie jakie planowałem max to 0,8b teraz ładuje ile tylko turbo daje radę nadymać 1,4b i spada do 1,1b bo skończyły się jego możliwości więc u kolegi wyczuwam ta samą chorobę. Dmuchnij go trochę górą żeby wypłaszczyć przebieg momentu. Osiągi się poprawią a dalej będzie w miarę bezpiecznie.
|
|
|
Sun, 28 Jul 2019 - 20:00
Post
#74
|
|
User Dołączył: Tue, 21 August 2012 |
Dzięki za wszystkie głosy.
Temat z tym silnikiem, a co za tym idzie z moimi pomysłami jest jeszcze jeden. Od pierwszego dnia, kiedy Michał uturbil to auto mam lekko ponad 0.2b w skrzyni korbowej. W catch tanka wali fest, potrafi cofnąć oliwę ze spływu uleju, po pałowaniu spod korka wlewu mocno zapocone. Wszystkie pomysły na pozbycie się tego bez otwierania motoru zawiodły, odma git, płukanku, Nafty itp nie pomogły. Niby przelotu jak ja osobiście od rodowitego Niemca targalem było lekko ponad 200k, cała reszta też może na to wskazywać jednak pod pokrywami silnik wyglądał jakby miał wymiany oleju co 30000km... Kiedyś i tak to będzie trzeba naprawić (mimo że blisko 14000km od turbienia zrobione) więc pod te 500+ na spokojnie można się będzie przygotować. |
|
|
Wed, 31 Jul 2019 - 11:56
Post
#75
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
Życie jest za krótkie żeby martwić sie korbowodami działaj
|
|
|
Wed, 31 Jul 2019 - 13:31
Post
#76
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Już w tej kasie lepiej pójść w coś bardziej rozwojowego jak M113K, czy LM7 Ale jaki to mam sens w BMW? Brak potencjału tego silnika? Kucizna korb i tłoków nie przekroczy 10k i wytrzymałościowo od m113 nie odstaje pod doładowaniem, a ten znowu szybko osiąga swój limit przez specyficzną budowę. |
|
|
Fri, 09 Aug 2019 - 11:29
Post
#77
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
Uwolnij odmę w powietrze przynajmniej. Zmniejszenie oporów związanych z ciśnieniem w silniku też doda parę koników. Kiedyś mignęła mi taka magiczna pompa od jakiegoś amerykańca, która robiła lekkie podciśnienie w skrzyni korbowej. Może to się da zapodać?
|
|
|
Fri, 09 Aug 2019 - 21:43
Post
#78
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Ale jaki to mam sens w BMW? Brak potencjału tego silnika? Kucizna korb i tłoków nie przekroczy 10k i wytrzymałościowo od m113 nie odstaje pod doładowaniem, a ten znowu szybko osiąga swój limit przez specyficzną budowę. Na start przy kuciźnie w M6XB4X tulejowanie 8 garów. M113 spokojnie przyjmuje na klatę 700KM pomimo konstrukcji Open Deck i silnik seryjnie przystosowany pod doładowanie z o wiele lepszym układem smarowania niż w BMW. LM7 to zupełnie inna liga (żeliwne 5.3 LS) ewentualnie lżejsza opcja LH6, LC9, LH8, lub LH9 (to samo na aluminiowym bloku). W serii na dobrym wałku przyjmuje 650-700KM na klatę, a ścieżka rozwoju jest nieograniczona, w porównaniu do "zwykłych" LSów (5.7, 6.0, 6.2, 7.0) z osobówek ceny są wręcz śmieszne. -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Fri, 09 Aug 2019 - 22:15
Post
#79
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
A co złego jest w smarowaniu M60B40? Jakoś nie zauważyłem nic niepokojącego przy rozbiórce pieca z przelotem ponad 300kkm - rozrząd, panewki, cylindry w stanie mint.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sat, 10 Aug 2019 - 10:16
Post
#80
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Tulejowanie nie jest konieczne, jesli nawet wrzucić żeliwo, to nie są na dziś kosmiczne koszta (400-500zł cyl). M113K jest niezbyt mocno poprawionym M113, więc o przystosowaniu pod duże doładowanie się nie zgodzę, tak samo w kwestii smarowania.
Co do LS i pochodnych...skoro są takie świetne czemu te praktycznie identyczne konstrukcyjnie silniki występują w tylu wersjach? Największa zaleta to dostęp do części tuningowych i masowa produkcja, ale nawet w omedze wolnossące 5.7 nie chciało zagrać... |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 13:11 |