Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW e34 540iA + BW s300sx + ZF 8hp70, V8 turbo 437/591
Mis
post Fri, 26 Jul 2019 - 10:22
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Żeby kręcić lepsze 100-200km/h to pasuje mieć więcej mocy przy tej wadze, tutaj skrzynia nie przeskoczy wszystkiego.

Podjedź shamuj gdzie indziej może z ciekawości, chociaż cyferki nie są najważniejsze, a skuteczność auta albo właśnie czasy. wink.gif

Dla porównania ja robiłem 18,6s ważąc 1380kg przy 220hp, 10,9s ważąc 1400kg przy 350hp, 8,1s ważąc 1400kg przy 450hp (jedna zmiana biegów manual w bmw).

Identyczne 100-200 robi na RL 535d e60 prelci ważąc więcej i mając mniej mocy (420hp) na 6hp, ma jedynie więcej momentu.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 26 Jul 2019 - 10:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
akim
post Fri, 26 Jul 2019 - 10:30
Post #62


User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





wiadomo, że więcej koksu to najlepsza opcja na lepsze 100-200. Żeby teraz dorzucić boostu, to m60 nie może już zostać seryjne i nie otwarte. Ale na to też w końcu przyjdzie czas smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 27 Jul 2019 - 15:30
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





MIŚ jeśli myślimy o tym samym egzemplarzu e60 to zrobiła taki czas, ale w korzystnych warunkach (temp i ukształtowanie terenu), ale o powtarzalności nie ma mowy, ale to raczej nie tajemnica.
Jeździ bardzo fajnie, bym nic nie ruszał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 27 Jul 2019 - 19:11
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





10.2 100-200 w e60? Ciężko mi w to uwierzyć, ze przy 420koniach zrobi taki czas latem w takich warunkach jak sa obecnie

Pomiar Hansa z E36 380hp w 330d ktore robi 5.2 0-100 i 10.8 100-200 przy masie obstawiam 50-60kg wiecej niz 325i no ewentualnie w gazie... bodajże 15xx cos mowil, ale nie pamietam. Pomiar z ostatnich dni, więc warun porownywalny do tego E34. Bedzie na spocie jutro chyba E61 ktore ma cos kolo 380koni jak wieść okoliczna niesie, jak bedzie warun to mozna nagrać sprint... smile.gif Ja sam mogę spróbować sił jak będę... smile.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menzuramenzura
post Sun, 28 Jul 2019 - 06:14
Post #65


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010
Skąd: Łódź





A co to za spot i gdzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 28 Jul 2019 - 08:55
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 27 Jul 2019 - 15:30) *
Jeździ bardzo fajnie, bym nic nie ruszał.


Też tak uważam. Jeździ świetnie i najważniejsze bezawaryjnie. Dalsze walczenie o jakieś bzdurne sekundy tylko mogą namnożyć problemów. Przecież to nie jest auto do sportu.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Sun, 28 Jul 2019 - 10:30
Post #67


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





CYTAT(Tommo @ Sun, 28 Jul 2019 - 09:55) *
Też tak uważam. Jeździ świetnie i najważniejsze bezawaryjnie. Dalsze walczenie o jakieś bzdurne sekundy tylko mogą namnożyć problemów. Przecież to nie jest auto do sportu.



mniej to wiecej w takim aucie


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 28 Jul 2019 - 11:33
Post #68


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Moje kilka przemyśleń z jazdy autem 450nm/240hp i 400nm/300hp. To samo auto, tylko inne turbo. 450/240 jeździ się przyjemniej, turbo szybciej wstaje, do wyprzedzania i tak ważny jest zakres 3-5k rpm. Oczywiście na autostradzie 300hp jechało lepiej, ale do jazdy na codzień preferuję mniejsze turbo z lepszą reakcją na gaz. Nie kombinuj, władujesz kupę siana,żeby ugrać 1s 100-200,a zaczną się problemy. Do bicia rekordów są lekkie dedykowane do tego projekty,a nie kloce po 2 tony z masą mocy i naprawami co 2 tygodnie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Sun, 28 Jul 2019 - 12:50
Post #69


User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





Absolutnie nie chodzi o bicie rekordów. Może tylko o to, żebym nie dostawał batów od HH po programie.

Odprężyć, odświeżyć motor, dodmuchać do 500+ i byłoby miło smile.gif

Tym bardziej, że cały osprzęt jest gotowy na więcej. Może poza IC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 28 Jul 2019 - 13:42
Post #70


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Cóż mogę doradzić to co koledzy. Nie napinaj się na moc bo auto zacznie się ciągle przegrzewać, padać korby tłoki, turbiny, półosie, skrzynie, itd. Lepiej mieć wóz który jeździ szybko na codzien i daje frajdę niż bardzo szybki od święta który więcej stoi w garażu niż jeździ.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 28 Jul 2019 - 13:43
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Nie lepiej się skupić na tym, żeby głowica przepuściła więcej powietrza i np poprawić kanały, dać bardziej męskie wałki i wystroić to na e85 ewentualnie wtrysk metanolu.
Niższe CR zabije elastyczność, dobrze zrobiona góra przepuści więcej pary i dół mniej dostanie po dupie.

Grubsze grzebanie m6X nie ma sensu, bo generuje spore koszta.
Rozbierasz silnik, no to można dać większe tłoki, wiąże się to z tulejowaniem, można pójść w wał korbowy z jeszcze większym wykorbieniem z M67 (88mm) i robić 4.7/4.8L (na tłokach 92/93mm), albo totalnie po bandzie z wałem z m67 93mm (nie wiem czy się zmieści) i zrobić 5.0/5.1L (na tłokach 92/93mm).
Już w tej kasie lepiej pójść w coś bardziej rozwojowego jak M113K, czy LM7


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 28 Jul 2019 - 13:51
Post #72


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Wystarczy że jeden szlifierz da ciała ( ostatnio u kolegi wał po sprawdzeniu był pęknięty i silnik do rozebrania i ponownego złożenia) i po złożeniu silnika korba pójdzie bokiem i 10 tys w plecy i dwa miesiące jazdy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 28 Jul 2019 - 15:55
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Niestety Pogoń za mocą to nałóg i ciężko się z tego wyleczyć. Wiem po sobie. Jak robiłem pierwsze mapy w emu wszystko było ustawiane do 1b a doładowanie jakie planowałem max to 0,8b teraz ładuje ile tylko turbo daje radę nadymać 1,4b i spada do 1,1b bo skończyły się jego możliwości więc u kolegi wyczuwam ta samą chorobę. Dmuchnij go trochę górą żeby wypłaszczyć przebieg momentu. Osiągi się poprawią a dalej będzie w miarę bezpiecznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Sun, 28 Jul 2019 - 20:00
Post #74


User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





Dzięki za wszystkie głosy.

Temat z tym silnikiem, a co za tym idzie z moimi pomysłami jest jeszcze jeden.

Od pierwszego dnia, kiedy Michał uturbil to auto mam lekko ponad 0.2b w skrzyni korbowej. W catch tanka wali fest, potrafi cofnąć oliwę ze spływu uleju, po pałowaniu spod korka wlewu mocno zapocone.

Wszystkie pomysły na pozbycie się tego bez otwierania motoru zawiodły, odma git, płukanku, Nafty itp nie pomogły.

Niby przelotu jak ja osobiście od rodowitego Niemca targalem było lekko ponad 200k, cała reszta też może na to wskazywać jednak pod pokrywami silnik wyglądał jakby miał wymiany oleju co 30000km...

Kiedyś i tak to będzie trzeba naprawić (mimo że blisko 14000km od turbienia zrobione) więc pod te 500+ na spokojnie można się będzie przygotować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Wed, 31 Jul 2019 - 11:56
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Życie jest za krótkie żeby martwić sie korbowodami biggrin.gif działaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 31 Jul 2019 - 13:31
Post #76


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(Pietrek.L @ Sun, 28 Jul 2019 - 13:43) *
Już w tej kasie lepiej pójść w coś bardziej rozwojowego jak M113K, czy LM7


Ale jaki to mam sens w BMW? Brak potencjału tego silnika? Kucizna korb i tłoków nie przekroczy 10k i wytrzymałościowo od m113 nie odstaje pod doładowaniem, a ten znowu szybko osiąga swój limit przez specyficzną budowę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Fri, 09 Aug 2019 - 11:29
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Uwolnij odmę w powietrze przynajmniej. Zmniejszenie oporów związanych z ciśnieniem w silniku też doda parę koników. Kiedyś mignęła mi taka magiczna pompa od jakiegoś amerykańca, która robiła lekkie podciśnienie w skrzyni korbowej. Może to się da zapodać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Fri, 09 Aug 2019 - 21:43
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





CYTAT(Lincoln e30ix @ Wed, 31 Jul 2019 - 13:31) *
Ale jaki to mam sens w BMW? Brak potencjału tego silnika? Kucizna korb i tłoków nie przekroczy 10k i wytrzymałościowo od m113 nie odstaje pod doładowaniem, a ten znowu szybko osiąga swój limit przez specyficzną budowę.

Na start przy kuciźnie w M6XB4X tulejowanie 8 garów. M113 spokojnie przyjmuje na klatę 700KM pomimo konstrukcji Open Deck i silnik seryjnie przystosowany pod doładowanie z o wiele lepszym układem smarowania niż w BMW. LM7 to zupełnie inna liga (żeliwne 5.3 LS) ewentualnie lżejsza opcja LH6, LC9, LH8, lub LH9 (to samo na aluminiowym bloku). W serii na dobrym wałku przyjmuje 650-700KM na klatę, a ścieżka rozwoju jest nieograniczona, w porównaniu do "zwykłych" LSów (5.7, 6.0, 6.2, 7.0) z osobówek ceny są wręcz śmieszne.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 09 Aug 2019 - 22:15
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





A co złego jest w smarowaniu M60B40? Jakoś nie zauważyłem nic niepokojącego przy rozbiórce pieca z przelotem ponad 300kkm - rozrząd, panewki, cylindry w stanie mint.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 10 Aug 2019 - 10:16
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Tulejowanie nie jest konieczne, jesli nawet wrzucić żeliwo, to nie są na dziś kosmiczne koszta (400-500zł cyl). M113K jest niezbyt mocno poprawionym M113, więc o przystosowaniu pod duże doładowanie się nie zgodzę, tak samo w kwestii smarowania.
Co do LS i pochodnych...skoro są takie świetne czemu te praktycznie identyczne konstrukcyjnie silniki występują w tylu wersjach? Największa zaleta to dostęp do części tuningowych i masowa produkcja, ale nawet w omedze wolnossące 5.7 nie chciało zagrać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 13:11