Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW e34 540iA + BW s300sx + ZF 8hp70
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
akim
MODEL: 1995 BMW E34 540iA

Modyfikacje:


Silnik: zakończony

Nie odprężona seria M60B40 286KM 400NM


Układ dolotowy: zakończony

Turbo Borg Warner S300SX S360
FMIC 280x300x76
Sylikony fmic.pl
Chiński bov i grzybek "hks"
Dolot kwasówka


Układ wydechowy: zakończony

Kolektory custom
3" DP
3" przelot z kwasówki na dwóch tłumikach MTG z końcówkami 2x 76mm
Wszystko robota Maleckis Motorsport


Układ wtryskowy: zakończony

Pompa Bosch 040
Wtryski zielone Bosche 440cc


Elektronika: zakończona

Ecumastera DET3 w trybie FIT
AFR innovate lc-2
Zegary: AFR, ciśnienie doładowania, temperatura spalin oraz ciśnienie oleju


Układ chłodzenia: zakonczony

Usunięta wiskoza, w jej miejsce duży spal.


Układ napędowy: zakończony

Seryjny automat 5hp30
Szpera o seryjnym przełożeniu 2.93


Zawieszenie: zakończone

Gwint BC racing, belka poliuretanowe tuleje, stabilizatory poliuretanowe poduszki, reszta nowa.


Hamulce:

Tył zakończony - seryjne 300x28 zimmerman sport, klocek EBC i stalowy oplot
Przód do zrobienia - max co wejdzie w 17" felgę


body kit/wnętrze: zakończony

Pełen fabryczny m pakiet, pełne wnętrze z elektrycznymi fotelami itp

moc: 412/568 przy 0.55b

W planach odprężenie i więcej boostu.

podziękowania:

W szczególności dla Michała Małeckiego za całość prac i podjęcie się wykonania tego zgodnie z założeniem, że auto ma wyglądać i jeździć jak mocniejsza seria - okazało się ekstremalnie ciasno.


Bardzo długo poszukiwałem nie pordzewiałej i nie bitej ori 540iA. Jak już się trafiła to plan był prosty, bo wymyślony już dawno temu. Samochód tylko na ulicę, bez żadnych spojlerów itp. Dwa komplety kół, dwa ustawienia wysokości zawieszenia i w zależności od humoru german starej szkoły lub dość szybki stary sedan.

Auto jest bardzo ciche, nadal wygodne i chwilowo wystarczająco szybkie. Trzeba było niestety usunąć klimę bo po prostu brakło miejsca. Musiał zostać automat bo moje zdrowie nie pozwala mi na jazdę manualem.

Fotki










































Czasami po zegarach się nie sugerujcie bo są ze szklanej kuli, zwłaszcza 0-100. Waga ze mną >1750kg

https://www.youtube.com/watch?v=eNrBymyJtSs

pozdro
odcinka
jakie doładowanie?? i czy spada doładowanie od 4800??
akim
CYTAT(odcinka @ Thu, 31 Dec 2015 - 01:19) *
jakie doładowanie?? i czy spada doładowanie od 4800??



CYTAT
moc: 412/568 przy 0.55b



trzyma doładowanie do samego końca.
Joker
Fajna rejestracja - 540 T(urbo)K(it) smile.gif
odcinka
sprawdzałeś przy jakim doładowaniu zacznie się ślizgać "skrzynia" ??
tomiw
Świetne auto! Pod maską czysto i schludnie. Mimo wszystko szkoda że klimy się nie udało zostawić bo klimat się ociepla smile.gif
pioootr
Jaka jest wytrzymałość seryjnego słupka M60B40 na doładowanie ? Np w porównaniu do audicowego ABZ ile można dmuchać i przy jakich obrotach aby nic się nie pogięło ?
siewcu
CYTAT(pioootr @ Thu, 31 Dec 2015 - 11:56) *
Jaka jest wytrzymałość seryjnego słupka M60B40 na doładowanie ? Np w porównaniu do audicowego ABZ ile można dmuchać i przy jakich obrotach aby nic się nie pogięło ?

był temat ruszany na forum, ponoć słabo.
wojtek1111
Mnie ciekawi ile i jak długo jest w stanie wytrzymać skrzynia. Projekt bardzo mi się podoba. Ładnie to wygląda wszystko. Co do wytrzymałości słupka to abz będzie raczej lepszy niż M60b40. Co do m60, ma on tuleje z nikasilu... krąży wiele legend na temat ich awaryjności. Na ile są one prawdziwe, ciężko powiedzieć.
harnas55
Bardzo fajny projekt, czystko i schludnie, a to lubię smile.gif
akim
CYTAT
sprawdzałeś przy jakim doładowaniu zacznie się ślizgać "skrzynia" ??


CYTAT
Mnie ciekawi ile i jak długo jest w stanie wytrzymać skrzynia. Projekt bardzo mi się podoba. Ładnie to wygląda wszystko. Co do wytrzymałości słupka to abz będzie raczej lepszy niż M60b40. Co do m60, ma on tuleje z nikasilu... krąży wiele legend na temat ich awaryjności. Na ile są one prawdziwe, ciężko powiedzieć.



Skrzynia jest dokładnie taka sama jak np astonie db7 z v12 który w serii ma 540Nm.

Obecnie wygląda to tak, że te prawie 570NM nie robią na niej wrażenia. Czy to z dołu, czy przy kick downie trzyma cały czas.

Przy pierwszych wyjazdach na lotnisko, przed skróceniem sprężyny, WG trzymał 0.75b. Michał mówił mi, że auto było już wyraźnie szybsze i ciągle jeździło normalnie, bez uślizgu w skrzyni itp.

lagadula
Fantastyczny wóz. Takie coś mógłbym mieć na łikendy.
ddziaduch
Daj więcej fotek samej fury bo jest piękna biggrin.gif
akim
CYTAT
Fantastyczny wóz. Takie coś mógłbym mieć na łikendy.


Dzięki, u mnie dokładnie taką rolę spełnia.

CYTAT
Daj więcej fotek samej fury bo jest piękna biggrin.gif


Tylko kilka, żeby nie zaśmiecać forum smile.gif













pozdro
maaaad
Super auto, czyste, schludne, odróżniające się na korzyść od turbo-ulepów, jakie niekiedy się widzi.
lagadula
Podoba mi się twoje podejście do estetyki motoryzacyjnej smile.gif Jak moje. Jednak ja bym klimatyzację chciał mieć w tym wozie.
santacruz
czemu nie kompresor??

czy po prostu chciales turbo?
kirpek
Czytalem ze brak miejsca na klime.
marcinm
Piękne, czyste wykonanie. Gratuluję efektu smile.gif
mihas66
Turbina pedzona z 4 cylindrów? Czy tylko mi się wydaje?
Blacha
Obejrzyj jeszcze raz zdjęcia kolektora wydechowego...
siewcu
przecież masz wyjście z prawego kolektora wydechowego i rurę idącą między silnikiem a chłodnicą...
K@rol
Cudo wub.gif

Jakie wymiary maja te BBS'y?

Na jakich oponach jeździsz?
Leo`n
Oglądałem na turbo-bmw ale tu tez napisze że jest idealnie smile.gif

Moc mysle ze wystarczajaca na ten samochod smile.gif

Bezawaryjnej jazdy zycze
akim
CYTAT
Jednak ja bym klimatyzację chciał mieć w tym wozie.


Bardzo chciałem mieć ją nadal tym bardziej, że była całkowicie sprawna.

DP zajął miejsce przewodów, sprężarka ustąpiła miejsca WG a i tak jest mega ciasno, wydechu między kolektorami kolidował z drugą częścią przewodów - niestety.

CYTAT
czemu nie kompresor??

czy po prostu chciales turbo?


Po prostu chciałem turbo bo tak wykonanej instalacji do tego połączonej z automatem nie widziałem w całych internetach. Do tego jest fajnie rozwojowa, pięknie brzmi i świetnie wygląda pod maską.

CYTAT
Turbina pedzona z 4 cylindrów? Czy tylko mi się wydaje?


Wydaje Ci się. Kolektor od strony kierowcy był najtrudniejszą rzeczą. W e34 jest jeszcze wielka przekładnia ślimakowa, do tego serwo hamulcowe za lampę i tam jest totalnie ciasno.

Już teraz montaż kolektora z tej strony wymaga rozkręcenia połowy zawieszenia i podnoszenia silnika.








CYTAT
Cudo wub.gif

Jakie wymiary maja te BBS'y?

Na jakich oponach jeździsz?



Dzięki.

BBS'y 9.5/11x17 z oponami 215/45 i 245/40 nankang ns2 - zestaw "do kościoła"

Szybszy zestaw hamanny 8.5/10 z oponami 235/45 i 265/40 falken fk 452

pozdro
Mirage
Mada faka ale fayny sprzęt. Klasa
Grand_
Jest zajebista,

życzę Ci aby nie pękły Ci żadne spawy na kolektorach więc biggrin.gif
akim
Cześć,

Auto od czasu założenia tematu nadal w moich rękach. Silnik ciągle działa, awarii brak.


Na setupie 412/568 i ori automacie 5hp30 auto robiło 0-100 5.47s i 100-200 12.790s


Szału niema ale ciągle to 1700kg i bardzo stara automatyczna skrzynia biegów.

Wczoraj pierwszy raz przejechałem się po odebrania samochodu od Lamików.

Wymiana WG na większy + dostrojenie dało 437km i 591Nm



do tego zamontowana została skrzynia ZF 8hp70.

Niema warunków do testu. Brudny suchy asfalt pozwolił skleić orientacyjny filmik.

Auto nadal pozostało w pełnych skórach itp.

https://www.youtube.com/watch?v=_TMO7cZzC3s

Czekam na dobre warunki, żeby wjeździć się trochę i pomierzyć auto.
bina
Dobry wariat
piwo
lopatki przy kierze do zmiany biegow na ampule przykrecone? rozumiem ze pod kazda kiere daja rade to podpiac? super sprawa te automaty. czekam az opanuja temat dsg dla fwd i ceny troszke spadna i montuje temat do siebie. swietne toto.
akim
CYTAT(piwo @ Mon, 07 Jan 2019 - 12:09) *
lopatki przy kierze do zmiany biegow na ampule przykrecone? rozumiem ze pod kazda kiere daja rade to podpiac? super sprawa te automaty. czekam az opanuja temat dsg dla fwd i ceny troszke spadna i montuje temat do siebie. swietne toto.



Łopatki są zaadaptowane z e46 ze skrzynią SMG ale NIE z m3. np 330ci

Czy da się pod każdą kierę spasować to nie wiem, pod moją się dało. Dorobiliśmy do tego adapter, na razie brzydki i roboczy na roboczej kierownicy.



BeeMiX
A dlaczego właśnie ze zwykłej? W M3 jest na CAN ?
akim
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 07 Jan 2019 - 14:52) *
A dlaczego właśnie ze zwykłej? W M3 jest na CAN ?


W m3 lewa łopatka redukuje bieg a prawa bije do góry. Te "moje" działają w dwie strony. Każda ciągnąc bije w górę a popychając kciukiem redukuje. Posiadanie jednej ręki wymusiło u mnie taki układ.
m6nj
Urywa mi dupę ten samochód! Wygląda obłędnie- gratuluję!
akim
CYTAT(m6nj @ Mon, 07 Jan 2019 - 21:43) *
Urywa mi dupę ten samochód! Wygląda obłędnie- gratuluję!


Dzięki.

Jeszcze stary film z dźwiękami 540

https://youtu.be/ZkcOKC6XDJw

Pozdro
Fawor
Nareszcie skrzynia 'nadążająca' za osiagami motoru smile.gif Mega fajnie to chodzi. Oldschool z nową technologią. Słupek nadal nieotwierana seria? Ile km juz przezył w takim setupie?
akim
CYTAT(Fawor @ Tue, 08 Jan 2019 - 13:50) *
Nareszcie skrzynia 'nadążająca' za osiagami motoru smile.gif Mega fajnie to chodzi. Oldschool z nową technologią. Słupek nadal nieotwierana seria? Ile km juz przezył w takim setupie?



Słupek nadal nie otwarty, nie odprężony itp. Od uturbienia przejechane około 13000km
m6nj
CYTAT(akim @ Tue, 08 Jan 2019 - 15:13) *
Słupek nadal nie otwarty, nie odprężony itp. Od uturbienia przejechane około 13000km


Dorzuć uszczelkę i daj mu 1,5b biggrin.gif
farmer91
Zawsze się dziełem czemu nikt nie zrobił destrokera pod turbo w tych silnikach, bo podobno fizycznie wały korbowe m60/m62 pasują zamiennie. W tym przypadku m60b40 możnaby zapodać wał z m62b35 gdzie odpowiednio wykorbienie wynosi 80mm i 78,9mm, czyli 1,1 mm niżej zejdą tłoki w GMP, nie wiem jaki cr wyjdzie ale na pewno już lepszy pod doładowanie, a nie kombinujemy z uszczelkami/ kanapkami a potem kolektorem ssacym i rozrządem. Co prawda pojemność spadnie do około 3920ccm, ale mamy lepszy stopień sprężania pod turbo ;-)
m6nj
Może być wałem- uszczelka to skrót myślowy apropo odprężenia. Nie ważne czy korbą czy wałem, a może kanapką- ważne żeby był bezawaryjny cios smile.gif
addam24
Można jeszcze zwiększyć pojemność komory spalania,oraz zebrać tłoki. Wilk syty i owca cała.
Mis
CYTAT(m6nj @ Tue, 08 Jan 2019 - 22:05) *
Dorzuć uszczelkę i daj mu 1,5b biggrin.gif

CYTAT(m6nj @ Wed, 09 Jan 2019 - 21:44) *
ważne żeby był bezawaryjny cios smile.gif

Te dwie rzeczy wykluczają się w M60 odprężonym na seryjnych tłokach i korbach, to nie M50NV.
Dziku
CYTAT(farmer91 @ Wed, 09 Jan 2019 - 01:34) *
wykorbienie wynosi 80mm i 78,9mm, czyli 1,1 mm niżej zejdą tłoki w GMP

Nie o 1.1 tylko o 0.55mm, o połowę różnicy skoku..
Al Ed Upek
Tak jak Mis pisze, tłoki zgubią półki jak tylko usłyszą że będzie dmuchane 1,5 bara
krawiec
Świetny projekt, gratuluję wyczucia estetyki. Uwazam ze dmuchanie powyzej bara na serii przysporzy wiecej usterek niz radosci z jazdy.
CaliforniaKid
Świetna robota i projekt. Dla mnie kwintesencja tuning takiego już w zasadzie youngtimera, niejedna karoca za setki tysięcy będzie zdziwiona na drodze smile.gif Zmniejszyć CR i walczyć dalej biggrin.gif
akim
Modyfikacja, której bardzo mi brakowało.

6 tłoków + 360x36mm










pozdro
KrisC
super zestaw, a z tyłem coś robiłeś?
akim
Tył, to seryjny wentylowany hamulec z wierconą tarczą w rozmiarze 300x20 + fabryczny zacisk jedno tłoczkowy.
sifacil
Na każdym forum Ci to pisze, bo jest po prostu świetna wink.gif

Fajnie, że podwójny zestaw felg, jak trzeba to można się powściekać i poucierać nosa, a jak trzeba w drugą stronę to wlatują bbs-y RS-y, no zestaw idealny biggrin.gif

Hamulce ważyłeś może? Zacisk + tarcza + klocki? Bo ja zwracałem na to uwagę, by razem z większą tarczą i ilością tłoczków, pójść w dół z masą zestawu ; ) Przy lekkiej feldze zrobi to bardzo fajną różnicę jako całokształt. Ciekawe z tym tyłem, ale jak daje radę, to nic tylko się cieszyć. Czekam na jakieś filmiki jak to jedzie z tym 8hp biggrin.gif

Pozdro
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.