Daily z zacięciem agresywnym., 35k plnów |
Daily z zacięciem agresywnym., 35k plnów |
Tue, 05 Feb 2019 - 12:46
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2019 |
Hej,
W końcu przymierzam się do czegoś bardziej sportowego niż mój dotychczasowy Civic UFO 2.2 iCTDI. Auto ma być przede wszystkim do jazdy na codzień, sporo dużego miasta w dzień i wieczorami, mniej w trasy (średnio raz/dwa w miesiącu). Robię tak z 15-20k km rocznie. Do tego będę chciał dołożyć okazjonalne pojeżdżawki na torze, raz na jakiś czas. Przy tym chciałbym żeby auto było w miarę bezawaryjne, nie chcę żeby połowę czasu spędzało w warsztacie. Fajnie jakby w eksploatacji nie było kosmicznie drogie, choć na większe koszty względem bardziej cywilnych wersji jestem przygotowany. Fajnie jakby dało się zainstalować dobrze działające LPG. (Proszę serdecznie bez gównoburzy , nie chcę rozmawiać o poglądach na ten temat, mam swój i koniec, jeśli da się to zrobić w miarę bezproblemowo to, to zrobię). Mam na oku 3 opcje: 1. Subaru Forester 2.5 XT - Duży, brzydki, uniwersalny, kozacki napęd, boxer. Niby fajnie, ale tutaj LPG raczej nie podłączę, a żre on beznzyny cholernie dużo :/ Paru znajomych ma Subaryny, mocno cierpią na rudą (szczególnie tam gdzie nie widać) i szereg innych przypadłości. Trochę się boję, że będzie dużo spędzał w warsztacie... 2. Renault Megane III RS - Dobra moc, super zawieszenie, wygląd fajny, dobry rocznik, dobrze wyposażony, gaz do zamontowania. Nie wiem jak z niezawodnością. 3. Civic Type R - Mam słabość do Hond, po prostu mało się psują i nie zawodzą. Z tych trzech jednak najniższa moc i raczej trudna do podniesienia, przedni napęd, EP3 strasznie uboga w środku, może lepiej UFO? To raczej uzależniam od tego, który egzemplarz by się w lepszym stanie trafił. Co byście wybrali? Jeśli ktoś ma doświadzenie z którymś z aut powyżej, chętnie poczytam. P.S. Nie chcę BMW |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 05 Feb 2019 - 12:46
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 12:54
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
2. Renault Megane III RS - Dobra moc, super zawieszenie, wygląd fajny, dobry rocznik, dobrze wyposażony, gaz do zamontowania. Nie wiem jak z niezawodnością. kolega ma takie w LPG. niedawno jechał na trasie do Krakowa. Tempo dynamiczne. Pod koniec trasy przełączył na benzynę. Okazało sie ze zawiesił się wtryskiwacz benzynowy. dziura w tłoku |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 12:59
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa |
Ale czemu nie założysz LPG do Forestera? Silnik dobry pod LPG jak każdy inny z tych lat, nie ma bezpośrednich wtrysków itp. badziewia.
Ja z tej grupy brałbym zdecydowanie Forestera. Wystarczająca moc, najlepszy napęd. Wyposażenie większości wersji też więcej niż wystarczające. |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 13:06
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
|
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 13:18
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2019 |
@Frolik - Cholernie dużo się naczytałem, że gaz z silnikami turbo spod znaku gwiazd nie współgra zbyt dobrze. Choć nierzadko można spotkać takie auta. Nie wiem, może niepotrzebnie zakładam, że będzie słabo. Bo tak ogólnie, wydaje mi się kozackim autem.
Tak teraz patrze, Meganki III to chyba w takiej cenie nie dostane Jaka dziura cenowa II ok. 20k, III ok. 50k. |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 13:40
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
TO jako komentarz że silnik zły czy cos do LPG ? Zwykły pech i tyle. Pech jak pech, ale jednak duża temperatura spalania w połączeniu z wtryskiwaczami które są zwolnione z pracy przez kilkaset kilometrów, to czynniki które zwiększają ryzyko pojawienie się takich problemów. Mam też jedno auto w LPG jakby coś |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 13:46
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
LPG w Subaru daje radę, ale Ty nie trafiłeś chyba na poprawnie zainstalowane jeszcze. Nikt nie zachęca do upalania, ale 80% przebiegu na pewno można zrobić bez szkody dla silnika.
No chyba ze przy upalaniu na Pb sie wtrysk zawiesi Ale czy tego nie czuć podczas jazdy? Trzeba byc idiotą zeby palowac silnik ktory nie pali na jeden gar. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 13:54
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
Kolega z naszego forum mial podobony problem co mój kolega. Osobiście takiego problemu nie mialem w swoim LPG-owcu, ale napisałem o tym, żeby kolega zdawał sobie sprawę, że taki problem istnieje, tym bardziej przy dynamicznej jeździe.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=76991 |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 15:09
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 May 2009 |
-> Daily z zacięciem agresywnym
-> okazjonalne pojeżdżawki na torze -> bardziej sportowego niż mój dotychczasowy Civic Subaru Forester 2.5 XT |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 15:18
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2019 |
Wiktor nie kumam tych gęb Chodzi Ci, o to, że Subaru nie spełnia żadnego z założeń?
Trudno mi określić wymagania. Chcę coś uniwersalnego, nastawionego głównie na fun z jazdy, a także możliwość wyciskania maksa możliwości moich i auta na torze od czasu do czasu. Nie przeszkadzają mi braki w wyposażeniu (choć w Imprezach jest dość "biednie") czy twardość zawieszenia. Z drugiej strony będzie to codzienne auto, więc jak ma atuty przydające się na codzień to też spoko. Forester wydaje mi się właśnie takim pojazdem do wszystkiego. |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 15:35
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Pech jak pech, ale jednak duża temperatura spalania w połączeniu z wtryskiwaczami które są zwolnione z pracy przez kilkaset kilometrów, to czynniki które zwiększają ryzyko pojawienie się takich problemów. Mam też jedno auto w LPG jakby coś Akurat wyższa temp spalania to trochę naciągane bo tam chyba z 30*C jest więcej a samo EGT jest niższe. Jak smaochód stoi w zimie to też wtryski nie pracują Wtryski siedzą w kolektorze więc nic im się niedzieje, jedynie powietrze je smyra Ja nigdy nie przyjmuje tłumaczenia że wina LPG. Najwyżej może być zjebana instalka która Ci motor ubija ale zawieszony wtryskiwacz od LPG ? |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 16:53
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
Focus ST 2,5T
|
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 17:23
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 |
mazda mps/ audi s3 8p
|
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 18:20
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 30 March 2009 Skąd: Kwidzyn |
meg 3 rs za 35k pomarzyć zawsze można
s3 8p za 35k = śmietnik |
|
|
Tue, 05 Feb 2019 - 18:45
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
Akurat wyższa temp spalania to trochę naciągane bo tam chyba z 30*C jest więcej a samo EGT jest niższe. Jak smaochód stoi w zimie to też wtryski nie pracują Wtryski siedzą w kolektorze więc nic im się niedzieje, jedynie powietrze je smyra Ja nigdy nie przyjmuje tłumaczenia że wina LPG. Najwyżej może być zjebana instalka która Ci motor ubija ale zawieszony wtryskiwacz od LPG ? Nie od LPG. To benzynowy wtryskiwacz się zawiesił Nie była to zima, jesień. I ogólnie nie jest to reguła, ale czynnik zwiększający prawdopodobieństwo, że używany benzynowy wtryskiwacz, w mocnym aucie turbo LPG, może się zawiesić. |
|
|
gość_bartez90_* |
Tue, 05 Feb 2019 - 20:36
Post
#16
|
|
Dla mnie focus 2 st w tym budżecie.
Ewentualnie a3 8p 2.0tfsi i zrobić chipa. Bo s3 nie ten budżet. Na s3 z 45k by się przydało. Na megane 3 rs raczej jeszcze więcej. Type r ma słaby dół i nie czuć w nim tej mocy. Jak nie przeraża Cię wiek auta to może być coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s3-audi-...html#008f6466e3 |
|
|
Wed, 06 Feb 2019 - 07:24
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa |
1. Subaru Forester 2.5 XT - Duży, brzydki, uniwersalny, kozacki napęd, boxer. Niby fajnie, ale tutaj LPG raczej nie podłączę, a żre on beznzyny cholernie dużo :/ Paru znajomych ma Subaryny, mocno cierpią na rudą (szczególnie tam gdzie nie widać) i szereg innych przypadłości. Trochę się boję, że będzie dużo spędzał w warsztacie... Jako alternatywę dla Forestera możesz zakupić Impreze WRX lub Legacy GT. Oba auta mają więcej zalet niż Forester. Jedyną przewagą Forestera nad nimi jest wysokie zawieszenie, ale to przewaga tylko w niektórych sytuacjach, jak nie mieszkasz w lesie czy w górach to wg mnie Legacy to dużo lepszy wybór niż Forester. Taki Civic to może i fajne auto, ale tam w ogóle tej mocy nie czuć. Żeby się tym cieszyc to trzeba być fanem Hondy i tyle. |
|
|
Wed, 06 Feb 2019 - 09:22
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Taki Civic to może i fajne auto, ale tam w ogóle tej mocy nie czuć. Żeby się tym cieszyc to trzeba być fanem Hondy i tyle. Albo jeździć b. często w drugiej połowie obrotów i zmieniać bieg na odcince, co daje frajdę. Problem pojawia się kiedy nagle nie chcesz jeździć jak debil zmieniając bieg przy 8k rpm strzałem ze sprzęgła... |
|
|
Wed, 06 Feb 2019 - 09:32
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 04 August 2016 |
focus st to fajna opcja, gaz przyjmuje, po zmianie wydechu fajny basowy dzwiek z 5 garow, spali z 15 gazu w miescie
-------------------- 403/507 fwd
|
|
|
Wed, 06 Feb 2019 - 10:03
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2019 |
Audiole jakoś mnie nie kręcą. Tak samo z resztą jak VW czy BMW, no może poza e30.
Focus całkiem spoko. Widzę, że silnik konkret. Nie wiem jak z resztą (blachy, usterkowość, zachowanie w zakrętach, koszty części) - poczytam, popytam. Dzięki za rady, będę wybierał w takim razie pewnie między focusami i subarakami. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:56 |