Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Daily z zacięciem agresywnym.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Konradv15
Hej,

W końcu przymierzam się do czegoś bardziej sportowego niż mój dotychczasowy Civic UFO 2.2 iCTDI.
Auto ma być przede wszystkim do jazdy na codzień, sporo dużego miasta w dzień i wieczorami, mniej w trasy (średnio raz/dwa w miesiącu). Robię tak z 15-20k km rocznie. Do tego będę chciał dołożyć okazjonalne pojeżdżawki na torze, raz na jakiś czas.

Przy tym chciałbym żeby auto było w miarę bezawaryjne, nie chcę żeby połowę czasu spędzało w warsztacie. Fajnie jakby w eksploatacji nie było kosmicznie drogie, choć na większe koszty względem bardziej cywilnych wersji jestem przygotowany. Fajnie jakby dało się zainstalować dobrze działające LPG. (Proszę serdecznie bez gównoburzy biggrin.gif, nie chcę rozmawiać o poglądach na ten temat, mam swój i koniec, jeśli da się to zrobić w miarę bezproblemowo to, to zrobię).

Mam na oku 3 opcje:
1. Subaru Forester 2.5 XT - Duży, brzydki, uniwersalny, kozacki napęd, boxer. Niby fajnie, ale tutaj LPG raczej nie podłączę, a żre on beznzyny cholernie dużo :/ Paru znajomych ma Subaryny, mocno cierpią na rudą (szczególnie tam gdzie nie widać) i szereg innych przypadłości. Trochę się boję, że będzie dużo spędzał w warsztacie...
2. Renault Megane III RS - Dobra moc, super zawieszenie, wygląd fajny, dobry rocznik, dobrze wyposażony, gaz do zamontowania. Nie wiem jak z niezawodnością.
3. Civic Type R - Mam słabość do Hond, po prostu mało się psują i nie zawodzą. Z tych trzech jednak najniższa moc i raczej trudna do podniesienia, przedni napęd, EP3 strasznie uboga w środku, może lepiej UFO? To raczej uzależniam od tego, który egzemplarz by się w lepszym stanie trafił.

Co byście wybrali? Jeśli ktoś ma doświadzenie z którymś z aut powyżej, chętnie poczytam.
P.S. Nie chcę BMW tongue.gif
Honada
CYTAT(Konradv15 @ Tue, 05 Feb 2019 - 12:46) *
2. Renault Megane III RS - Dobra moc, super zawieszenie, wygląd fajny, dobry rocznik, dobrze wyposażony, gaz do zamontowania. Nie wiem jak z niezawodnością.


kolega ma takie w LPG. niedawno jechał na trasie do Krakowa. Tempo dynamiczne. Pod koniec trasy przełączył na benzynę. Okazało sie ze zawiesił się wtryskiwacz benzynowy. dziura w tłoku wink.gif
Frolik
Ale czemu nie założysz LPG do Forestera? Silnik dobry pod LPG jak każdy inny z tych lat, nie ma bezpośrednich wtrysków itp. badziewia.
Ja z tej grupy brałbym zdecydowanie Forestera. Wystarczająca moc, najlepszy napęd. Wyposażenie większości wersji też więcej niż wystarczające.
MisioLBN
CYTAT(Honada @ Tue, 05 Feb 2019 - 12:54) *
kolega ma takie w LPG. niedawno jechał na trasie do Krakowa. Tempo dynamiczne. Pod koniec trasy przełączył na benzynę. Okazało sie ze zawiesił się wtryskiwacz benzynowy. dziura w tłoku wink.gif

TO jako komentarz że silnik zły czy cos do LPG ? Zwykły pech i tyle.
Konradv15
@Frolik - Cholernie dużo się naczytałem, że gaz z silnikami turbo spod znaku gwiazd nie współgra zbyt dobrze. Choć nierzadko można spotkać takie auta. Nie wiem, może niepotrzebnie zakładam, że będzie słabo. Bo tak ogólnie, wydaje mi się kozackim autem.

Tak teraz patrze, Meganki III to chyba w takiej cenie nie dostane biggrin.gif Jaka dziura cenowa II ok. 20k, III ok. 50k.
Honada
CYTAT(MisioLBN @ Tue, 05 Feb 2019 - 13:06) *
TO jako komentarz że silnik zły czy cos do LPG ? Zwykły pech i tyle.

Pech jak pech, ale jednak duża temperatura spalania w połączeniu z wtryskiwaczami które są zwolnione z pracy przez kilkaset kilometrów, to czynniki które zwiększają ryzyko pojawienie się takich problemów. Mam też jedno auto w LPG jakby coś wink.gif
_adams_
LPG w Subaru daje radę, ale Ty nie trafiłeś chyba na poprawnie zainstalowane jeszcze. Nikt nie zachęca do upalania, ale 80% przebiegu na pewno można zrobić bez szkody dla silnika.

No chyba ze przy upalaniu na Pb sie wtrysk zawiesi wink.gif Ale czy tego nie czuć podczas jazdy? Trzeba byc idiotą zeby palowac silnik ktory nie pali na jeden gar.
Honada
Kolega z naszego forum mial podobony problem co mój kolega. Osobiście takiego problemu nie mialem w swoim LPG-owcu, ale napisałem o tym, żeby kolega zdawał sobie sprawę, że taki problem istnieje, tym bardziej przy dynamicznej jeździe.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=76991
victor89
-> Daily z zacięciem agresywnym
-> okazjonalne pojeżdżawki na torze
-> bardziej sportowego niż mój dotychczasowy Civic

Subaru Forester 2.5 XT

blink.gif blink.gif blink.gif
Konradv15
Wiktor nie kumam tych gęb biggrin.gif Chodzi Ci, o to, że Subaru nie spełnia żadnego z założeń?

Trudno mi określić wymagania. Chcę coś uniwersalnego, nastawionego głównie na fun z jazdy, a także możliwość wyciskania maksa możliwości moich i auta na torze od czasu do czasu. Nie przeszkadzają mi braki w wyposażeniu (choć w Imprezach jest dość "biednie") czy twardość zawieszenia. Z drugiej strony będzie to codzienne auto, więc jak ma atuty przydające się na codzień to też spoko.

Forester wydaje mi się właśnie takim pojazdem do wszystkiego.
MisioLBN
CYTAT(Honada @ Tue, 05 Feb 2019 - 13:40) *
Pech jak pech, ale jednak duża temperatura spalania w połączeniu z wtryskiwaczami które są zwolnione z pracy przez kilkaset kilometrów, to czynniki które zwiększają ryzyko pojawienie się takich problemów. Mam też jedno auto w LPG jakby coś wink.gif

Akurat wyższa temp spalania to trochę naciągane bo tam chyba z 30*C jest więcej a samo EGT jest niższe. Jak smaochód stoi w zimie to też wtryski nie pracujątongue.gif Wtryski siedzą w kolektorze więc nic im się niedzieje, jedynie powietrze je smyra smile.gif Ja nigdy nie przyjmuje tłumaczenia że wina LPG. Najwyżej może być zjebana instalka która Ci motor ubija ale zawieszony wtryskiwacz od LPG ?
Miloszz
Focus ST 2,5T
rwtnt
mazda mps/ audi s3 8p
wierzba123
meg 3 rs za 35k pomarzyć zawsze można
s3 8p za 35k = śmietnik
Honada
CYTAT(MisioLBN @ Tue, 05 Feb 2019 - 15:35) *
Akurat wyższa temp spalania to trochę naciągane bo tam chyba z 30*C jest więcej a samo EGT jest niższe. Jak smaochód stoi w zimie to też wtryski nie pracujątongue.gif Wtryski siedzą w kolektorze więc nic im się niedzieje, jedynie powietrze je smyra smile.gif Ja nigdy nie przyjmuje tłumaczenia że wina LPG. Najwyżej może być zjebana instalka która Ci motor ubija ale zawieszony wtryskiwacz od LPG ?

Nie od LPG. To benzynowy wtryskiwacz się zawiesił wink.gif Nie była to zima, jesień. I ogólnie nie jest to reguła, ale czynnik zwiększający prawdopodobieństwo, że używany benzynowy wtryskiwacz, w mocnym aucie turbo LPG, może się zawiesić.
bartez90
Dla mnie focus 2 st w tym budżecie.
Ewentualnie a3 8p 2.0tfsi i zrobić chipa. Bo s3 nie ten budżet. Na s3 z 45k by się przydało. Na megane 3 rs raczej jeszcze więcej.
Type r ma słaby dół i nie czuć w nim tej mocy.
Jak nie przeraża Cię wiek auta to może być coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s3-audi-...html#008f6466e3
Frolik
CYTAT(Konradv15 @ Tue, 05 Feb 2019 - 12:46) *
1. Subaru Forester 2.5 XT - Duży, brzydki, uniwersalny, kozacki napęd, boxer. Niby fajnie, ale tutaj LPG raczej nie podłączę, a żre on beznzyny cholernie dużo :/ Paru znajomych ma Subaryny, mocno cierpią na rudą (szczególnie tam gdzie nie widać) i szereg innych przypadłości. Trochę się boję, że będzie dużo spędzał w warsztacie...


Jako alternatywę dla Forestera możesz zakupić Impreze WRX lub Legacy GT. Oba auta mają więcej zalet niż Forester.
Jedyną przewagą Forestera nad nimi jest wysokie zawieszenie, ale to przewaga tylko w niektórych sytuacjach, jak nie mieszkasz w lesie czy w górach to wg mnie Legacy to dużo lepszy wybór niż Forester.

Taki Civic to może i fajne auto, ale tam w ogóle tej mocy nie czuć. Żeby się tym cieszyc to trzeba być fanem Hondy i tyle.
hubi91
CYTAT(Frolik @ Wed, 06 Feb 2019 - 07:24) *
Taki Civic to może i fajne auto, ale tam w ogóle tej mocy nie czuć. Żeby się tym cieszyc to trzeba być fanem Hondy i tyle.

Albo jeździć b. często w drugiej połowie obrotów i zmieniać bieg na odcince, co daje frajdę. Problem pojawia się kiedy nagle nie chcesz jeździć jak debil zmieniając bieg przy 8k rpm strzałem ze sprzęgła...
anomal
focus st to fajna opcja, gaz przyjmuje, po zmianie wydechu fajny basowy dzwiek z 5 garow, spali z 15 gazu w miescie
Konradv15
Audiole jakoś mnie nie kręcą. Tak samo z resztą jak VW czy BMW, no może poza e30.

Focus całkiem spoko. Widzę, że silnik konkret. Nie wiem jak z resztą (blachy, usterkowość, zachowanie w zakrętach, koszty części) - poczytam, popytam.

Dzięki za rady, będę wybierał w takim razie pewnie między focusami i subarakami.
smietnik
Ktoś ostatnio na grupie FB oddawał fieste st mk7 za 38tys, tylko to mniejszy segment no i troche poza budżetem
Aval
W tej cenie nie ma szans na Megane III RS.

Również polecam Focusa ST, tylko miej na uwadze że z racji konstrukcji wydechu tam nie ma wnęki na koło zapasowe, więc albo mały toroid i znaczne podniesienie podłogi, albo klasyczna butla jak z poloneza za tylną kanapą. Miałem taki samochód (fajnie wyposażony, 3d polift + LPG), jak coś to pytaj.

P.S. Brzmienie i strzały w wydech po wycięciu środkowego tłumika poza zasięgiem jakiejkolwiek czterocylindrówki.
_adams_
CYTAT(Aval @ Wed, 06 Feb 2019 - 12:45) *
P.S. Brzmienie i strzały w wydech po wycięciu środkowego tłumika poza zasięgiem jakiejkolwiek czterocylindrówki.


Brzmienie 5 garów super, miałem kiedyś Coupe NG 2.3 na Remusie i mega brzmiało. Ale strzały moje 1.8T na wydechu MG ma bardzo rasowe - bez zbytniej przesady i popierdywania, po rozgrzaniu ładnym basem daje. Fordem R5 nie jechałem, nie słyszałem na żywo sad.gif Jeździ w okolicy Fiesta ST i tak z boku średnio brzmi, za mocno wykastrowana chyba.

Wybór między ST a Legacy trudny, dużo zależy od preferencji i temperamentu, ale chyba brałbym Forda. Subaru może jako kolejne?

monev
Podczepię się do tematu. Miał ktoś może styczność z takim Focusem ST i Saabem 9-3 aero z podobnych roczników? Jak wypada jeden i drugi pod względem daily i wygody (raczej na dłuższych niż krótszych trasach) i pod względem funu z jazdy?
anomal
focus ma mocno basowy dzwiek po korekcie wydechu i wtedy podrozowanie na tylnej kanapie nie nalezy do najprzyjemniejszych rzeczy, kumpel taki ma

ja mam jako rodzinna fure s-maxa z tym samym 2.5t i jest przepasc jesli chodzi o glosnosc (u mnie seria wydech)
bolek80
Polecam seat Leon FR 2.0tfsi dsg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.