Braid - uwaga na tę firmę |
Braid - uwaga na tę firmę |
Wed, 12 Dec 2018 - 01:21
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Zaraz zaraz. Felga waliła po zawieszeniu i właściciel nic nie załważył ?
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 12 Dec 2018 - 01:21
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 07:34
Post
#42
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice |
Zaraz zaraz. Felga waliła po zawieszeniu i właściciel nic nie załważył ? To mnie akurat nie dziwi, samochod jest „wypruty”, jest glosno, kask na glowie... Te uderzenia byly w okreslonych momentach przy rozgrzanym slicku wyscigowym, agresywnej geometrii. Jak opona klei to sily przechodza na lozysko z piasta ktore pracuja, dostaja luzu i gotowe. To jest zupelnie normalne zjawisko w piastach z malym pcd (4x98, 4x100, 5x100 etc) podobnie dzieje sie w Subaru wlasnie z piastami 5x100. |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 08:10
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Moim zdaniem felga w żadnym przypadku (poza udarowym działaniem) nie może tak się połamać. Argument z przegrzaniem, sorry MiP jest niedorzeczny A bo to mało markowych felg pęka na ramionach, po "kreatywnym malowaniu proszkowym"? No cóż - przedstawiciel BRAID się wypowiedział, więc obydwie strony mamy, każdy wyciągnie z tego co chce. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 08:18
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Ktoś tu chciał odwrócić kota chyba... I po co ten film i bicie piany?
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 08:31
Post
#45
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy |
Czy samochod tez byl sprawdzany i sa zdjecia gdzie konkretnie felgi mialy kontakt z zawieszeniem?
Jaki ten kontakt z zawieszeniem mialy? Tarcie czy uderzanie? Felga na ktorej byla robiona ekspertyza to tylko ta uszkodzona czy popekane ale w 1 kawalku tez? Tak sie tylko z ciekawosci pytam. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 09:12
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice |
Czy samochod tez byl sprawdzany i sa zdjecia gdzie konkretnie felgi mialy kontakt z zawieszeniem? Jaki ten kontakt z zawieszeniem mialy? Tarcie czy uderzanie? Felga na ktorej byla robiona ekspertyza to tylko ta uszkodzona czy popekane ale w 1 kawalku tez? Tak sie tylko z ciekawosci pytam. Kontakt z zawieszeniem punktowy, na wewnetrznym rancie jest kilkanascie punktow/sladow. Choc sa tez miejsca przytarcia. Dodatkowo na piascie felgi (rewers) sa slady ze felga "pracowala", te same slady sa na gniazdach stalowych felgi (styk nakretki z gniazdem) Ekspertyz jest kilka, sprawdzane zarowno na egzemplarzu skladajacyh sie z 2 czesci jak i jednym kawalku. |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 13:00
Post
#47
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Moim zdaniem felga w żadnym przypadku (poza udarowym działaniem) nie może tak się połamać. Argument z przegrzaniem, sorry MiP jest niedorzeczny Konsekwencję takiego uszkodzenia mogą być katastrofalne. Dlatego konstruktor takiej felgi MUSI uwzględnić w projekcie odpowiednio duży zapas bezpieczeństwa, tym bardziej w sporcie wyczynowym. Wygląda mi to na wadę materiałową, technologiczną, raczej nie konstrukcyjną. Spoko, wiedza oczywista dla zajmujących się tematem dla Ciebie jest niedorzeczna. Czy opierasz swoje przekonania o to co napisałeś, czyli, że felga 'NIE MOŻE' czy może masz jakąś tajną wiedzę w temacie, której nie chcesz objawić błądzącemu w materiałoznawstwie światu? Rozmawiałem wczoraj o tych felgach z gościem, który zajmuje się od 40 lat analizą uszkodzeń materiałów na całym świecie. Oczywiście potwierdza, że temperatura jest jednym z bardziej prawdopodobnych powodów, ale ma też trochę inne wytłumaczenie zjawiska. https://ac.els-cdn.com/S1877705816331162/1-...25ef41779b40488 komancz masz zdjęcia uszkodzeń rantów? Dziwna sprawa po pierwsze ze względu na fakt, że opona zwykle wystaje sporo poza felgę, po dwa jeżeli coś ma trzeć, a jak wiemy koło się obraca to powinno być widać ładnie obtoczony rant. Punktowe uszkodzenia rantu średnio pasują do uderzenia w elementy pojazdu przez obracające się koło, bardziej uszkodzenia o kamienie czy krawężniki. Odkręciły mi się czy poluzowały nieraz koła, felga pracowała jak to określasz, ale nigdy nie popękała. Druga strona medalu, o czym wie każdy kto prostował kiedyś wewnętrzny rant felgi. Czy poddaje się bardziej rant wewnętrzny czy ramiona felgi w trakcie prostowania. Gdyby tak było, że przyłożenie punktowe siły celem prostowania wewnętrznego rantu felgi wywołuje pękanie ramion to nikt żadnej felgi by nie wyprostował. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 13:20
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Wlasnie moze ktos wyjasni korelacje miedzy rantem i peknieciem?
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 13:51
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Tutaj proponuję sobie obejrzeć i próbować wyobrazić jaka siła musiałaby działać, żeby felga tak pękła i czy kierowca nie odnotowałby tego faktu, czy koła by mu nie zblokowało, etc.
Ciekawy jest również fakt, czy pęknięcia nie powinny pojawić się rownież na ramionach po obwodzie z drugiej strony jak to widzimy pod prasą, że się dzieje. Czy są tam również pęknięcia? https://www.youtube.com/watch?v=liJSPe6vMgI -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 15:18
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Spoko, wiedza oczywista dla zajmujących się tematem dla Ciebie jest niedorzeczna. Czy opierasz swoje przekonania o to co napisałeś, czyli, że felga 'NIE MOŻE' czy może masz jakąś tajną wiedzę w temacie, której nie chcesz objawić błądzącemu w materiałoznawstwie światu? Made skończ proszę z tą cyniczną i drwiącą publicystyką. Być może chcesz w ten sposób okazać swoją zajebistość ale na pewno nie działa to przekonująco, przynajmniej na mnie. Katowałem samochody wiele lat na różnych obiektach i w rożnych sytuacjach. Nigdy nie miałem takiego przypadku. W Białej przy 30 stopniowym upale spaliłem kiedyś BBK 10 tłokowe Tarox'y, slick wyścigowy, felgi Enkei'a dostały tak w palnik, że aż lakier miejscami zlazł płatami. Nowy lakier i śmigały dalej bez problemu. Jakby temperatura miała tak wykańczać felgi, takich demolek na torach byłaby cała masa. W rzeczywistości są to incydentalne przypadki. Dlatego dalej twierdzę, że jest to jakaś wada, bądź zbieg kilku negatywnych okoliczności, które tak poważnie zniszczyły obręcz. Jeszcze jedno. Na drogach często dochodzi do przyblokowania hamulca. Uwalnia się wtedy masa ciepła, topią się kołpaki, plastikowe dekle, dymi się z koła jak z parowca, potrafi przytopić oponę. Felga musi to wytrzymać, bo dochodziłoby do poważnych wypadków, w konsekwencji odszkodowań etc. -------------------- A110S
|
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 15:26
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Made skończ proszę z tą cyniczną i drwiącą publicystyką. Być może chcesz w ten sposób okazać swoją zajebistość ale na pewno nie działa to przekonująco, przynajmniej na mnie. Katowałem samochody wiele lat na różnych obiektach i w rożnych sytuacjach. Nigdy nie miałem takiego przypadku. W Białej przy 30 stopniowym upale spaliłem kiedyś BBK 10 tłokowe Tarox'y, slick wyścigowy, felgi Enkei'a dostały tak w palnik, że aż lakier miejscami zlazł płatami. Nowy lakier i śmigały dalej bez problemu. Jakby temperatura miała tak wykańczać felgi, takich demolek na torach byłaby cała masa. W rzeczywistości są to incydentalne przypadki. Dlatego dalej twierdzę, że jest to jakaś wada, bądź zbieg kilku negatywnych okoliczności, które tak poważnie zniszczyły obręcz. Jeszcze jedno. Na drogach często dochodzi do przyblokowania hamulca. Uwalnia się wtedy masa ciepła, topią się kołpaki, plastikowe dekle, dymi się z koła jak z parowca, potrafi przytopić oponę. Felga musi to wytrzymać, bo dochodziłoby do poważnych wypadków, w konsekwencji odszkodowań etc. Temperatura wykańcza każde aluminium, nie tylko felgi. Twierdź sobie co chcesz bo tak i 'bo Ty nie widziałeś' i gra. Problem polega na tym, że tutaj jednak ktoś widział. Piszesz teraz splot negatywnych okoliczności, ale temperatura oczywiście nie jest tą okolicznością. Dla mnie koniec gadki z Tobą na zasadzie wiary i tego kto co widział. Chcesz to pisz fizykę na nowo, Twoja sprawa. Niech Twoje zdanie będzie najzajebistsze 'bo tak'. Twój wpis udowadnia, że nie rozumiesz w jaki sposób temperatura miałaby zniszczyć te felgi i myślisz prawdopodobnie, że gdyby je włożyć na godzinę do piekarnika to też wyciągnęlibyśmy pęknięte -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 21:43
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
Autorze wątku, masz jakieś zdjęcia wewnętrznych rantów, bębnów? Tych spękanych.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 07:11
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Twój wpis udowadnia, że nie rozumiesz w jaki sposób temperatura miałaby zniszczyć te felgi i myślisz prawdopodobnie, że gdyby je włożyć na godzinę do piekarnika to też wyciągnęlibyśmy pęknięte I po co ten sarkazm? Nie potrafisz dyskutować bez próby robienia z kogoś idioty? Na świecie użytkuje się miliony różnorakich felg z lekkich stopów. Tysiące imprez sportowych na których felgi ekstremalnie są użytkowane. Wydzielanie się ciepła z hamowania to normalne i oczywiste zjawisko, wpisane w ruch pojazdu. W każdym aucie felga część tego ciepła odprowadza. I teraz na bazie tych faktów mam uwierzyć w to, że alu felga nagrzana w wyniku hamowania, traci drastycznie swoją wytrzymałość. Do tego stopnia że (uwaga) ma prawo rozlecieć się na kawałki na jakimś szybkim łuku. (UWAGA) pamiętajcie że taka destrukcja następuje błyskawicznie, w zasadzie nie daje objawów ostrzegawczych i pewnie 99,99% przypadków doprowadzi do utraty sterowności pojazdu. Jeżeli to zjawisko jak piszesz jest normalnym eksploatacyjnym zniszczeniem materiału, dlaczego nie ma żadnych ostrzeżeń przed ich stosowaniem? Na kubeczku w MC donaldzie mam hot na wieczku wyraźnie żeby nie poparzyć wargi, a jak kupię felgi nigdzie nie widzę napisów typu: uważaj gościu, zmieniasz stalowe felgi na alusy, licz się z tym, że możesz zwiedzić rów przy dobrych wiatrach a jak zawieje gorzej, może to być twój ostatni komplet kół na tym łez padole. Tak trochę ironizuję. Zaraziłem sie od ciebie I nie powtarzaj mi już tych frazesów, że temp niszczy alu bo temp zniszczy też stal a nawet stop wolframu jak ktoś się uprze -------------------- A110S
|
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 09:13
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
Wedlug mnie wada felgi. Wszyscy w rozmowie skupili sie na temp i "ocieractwie".... spoko ale tylne tez sa uszkodzone. No sorry ale nie uwierze ze tam tez bylo temperaturowe kardio
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 11:40
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 |
Co to znaczy? "felgi wewnetrznym rantem miały kontakt z zawieszeniem w samochodach w których byly uzywane"
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 11:45
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice |
|
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 11:51
Post
#57
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
a to nie mogło powstać już po tym jak obręcz z oponą nabrała autonomiczności?
przecież niekoniecznie koło od razu wystrzeliło na zewnątrz z nadkola - może "wpadło", odbiło się i wtedy wyleciało. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 12:51
Post
#58
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 |
@Wombat +1 Tym bardziej że nie było wielu przetarć a ślady po uderzeniach. Wadliwe partie zdarzają się wszędzie, Rosjanie niedawno stracili rakietę przez małą pierdołę a tam kontrola jakości jest o niebo wyższa niż w fabryce felg. Możliwe że producent zbadał problem i go po cichu rozwiąże, bez przyznawania się do wtopy.
|
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 12:57
Post
#59
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice |
a to nie mogło powstać już po tym jak obręcz z oponą nabrała autonomiczności? przecież niekoniecznie koło od razu wystrzeliło na zewnątrz z nadkola - może "wpadło", odbiło się i wtedy wyleciało. Nie, patrze na ekspertyze i tam sa wyrazne slady na rancie wewnetrznym felgi od uderzen/otarć, one nie mogly powstac tylko po odlamaniu obreczy od piasty felgi. |
|
|
Thu, 13 Dec 2018 - 13:01
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice |
@Wombat +1 Tym bardziej że nie było wielu przetarć a ślady po uderzeniach. Wadliwe partie zdarzają się wszędzie, Rosjanie niedawno stracili rakietę przez małą pierdołę a tam kontrola jakości jest o niebo wyższa niż w fabryce felg. Możliwe że producent zbadał problem i go po cichu rozwiąże, bez przyznawania się do wtopy. Jasne ze sie zdarzaja wadliwe partie, ale ekspertyzy byly robione podwojnie i na rozne partie felg, do tego z kazdej partii obreczy Braid ma w laboratorium probki wzorcowe materialu. Produkcja felg jest znacznie bardziej skomplikowana niz nam sie wszystkim wydaje, to sa roznego rodzaju "testy drogowe" i wytrzymalosciowe kazdej partii, ktora zostanie dopuszczona do sprzedazy. Kazda felga ma swoj numer. Wspolpracuje z nimi wiele lat i to jest ostatnia firma, ktora by zamiotla cos takiego pod dywan. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:46 |