Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 6 7 8 9 >  
Reply to this topicStart new topic
> AMG A45, Focus RS a może Audi S/RS3?
rwtnt
post Mon, 20 Aug 2018 - 19:41
Post #141


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Ja zrezygnowałem smile.gif nie chodzi o $$ tylko o czas. Nowe auto i takie fuckup? To nie egzotyk, któremu opłaca się robić reanimację. Wolę oklepane jeżdżące s3 niż focusa z padającym motorem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Aug 2018 - 19:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wizard
post Mon, 20 Aug 2018 - 20:34
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Ja bym też zrezygnował. Nawet jak było zrobione w ASO to pytanie JAK biorąc pod uwagę jakości napraw i obsługi niektórych zakładów. Jak głowica poskręcana na byle jaki moment i na starych śrubach to krzyżyk na drogę bo prędzej czy później coś się może wysrać. A nikt RS'em nie będzie jeździł z liściem na pedale gazu.


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 20 Aug 2018 - 20:45
Post #143


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(rwtnt @ Mon, 20 Aug 2018 - 19:41) *
Nowe auto i takie fuckup?

znana wada fabryczna uszczelki
eliminujesz ją i problem rozwiązany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bols86
post Mon, 20 Aug 2018 - 21:25
Post #144


User
Dołączył: Sun, 24 June 2018





Dziwie sie co po niektórym dramatyzującym, problem dotyka tylko uszczelki i Ford w ramach fakapu wymienia nawet cale słupki silników, dla przypomnienia Audi w swoich 2.0 tdi proponowało zakup zestawów naprawczych za niemałą sumę więc nie przytaczajcie mi tutaj tej marki udającej markę premium. Dodatkowo gwarancja na 7 lat?, kto by sie przejmowal jakakolwiek usterka w tym silniku podczas tego okresu?. Nie jest to napewno argument skreslajacy ten samochod.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 21 Aug 2018 - 08:34
Post #145


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014






Ja tam pamiętam pekąjący blok między 2 a 3 garem gdzie grubość ścianki jest mniej więcej jak kawałek kartonu. No ale może to już naprawili i został problem głowicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 21 Aug 2018 - 08:39
Post #146


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





To było jeszcze we wcześniejszej wersji silnika i te silniki są wymieniane na nowe w ramach gwarancji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Tue, 21 Aug 2018 - 10:19
Post #147


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Jeśli kogoś intersują fakty, a nie plotki i legendy:

Foka RS mk3 od początku produkcji miała 3 wersje silnika

679 - problem z uszczelką i najprawdopodobniej blokiem
680 - problem z uszczelką
836 - wkładany do aut od 7.07.2017 wolny od wad

Niewykluczone, że różnica między 680, a 836 to tylko i wyłącznie uszczelka. Osobiście unikałbym egzemplarzy z silnikiem 679, bo jest najwcześniejszą ewolucją. Wersja 680 względem 679 miała poprawione gniazda na szpilki (czyli ma inny blok), być może coś jeszcze.

Paru tunerów sprawdziło możliwości silnika RSa koksując go do momentu, aż klęknie - aby wiedzieć co poprawiać celem osiągnięcia kolejnych przyrostów. Pierwsza rzecz jaka klęka gdy przekroczy się „bezpieczne” wartości to ściana bloku (chyba między 2 i 3 cylindrem). Wniosek jest taki, że żadna kucizna nie pomoże, bo to nie graty są wąskim gardłem. Dlatego wszyscy, którzy chcą celować w 450-600 konia muszą wrzucić blok od 2.0 EB.

Jakie są bezpieczne wartości dla bloku 2.3EB. Zdania są podzielone, ale póki konie mają 3kę z przodu, a niut 5tkę powinno być OK. Czyli umownie 399 / 599. Pewną wskazówką mogą być programy jakie oferuje nadworny tuner Forda - Mountune. Ich najbardziej ekstremalną mapą jest 400/560.

Warto zastanowić się podczas tuningu RSa nad tymi wartościami, bo zrobienie programu
420/650 nie jest problemem (IC,DP). Problemem może być za to stosunkowo łatwe kaboom na tych wartościach.

Osobiście jeżdżę na programie 380/560. Uważam, że to najrozsądniejsze wartości jeśli auto zabieramy również na tor.


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
viggen82
post Tue, 21 Aug 2018 - 10:21
Post #148


User
Dołączył: Mon, 20 June 2016





nie wiem czy bylo, ale fajne porownanie:
https://www.youtube.com/watch?time_continue...p;v=wkEL56FXOtg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bols86
post Tue, 21 Aug 2018 - 12:18
Post #149


User
Dołączył: Sun, 24 June 2018





CYTAT(TomekST @ Tue, 21 Aug 2018 - 10:19) *
Jeśli kogoś intersują fakty, a nie plotki i legendy:

Foka RS mk3 od początku produkcji miała 3 wersje silnika

679 - problem z uszczelką i najprawdopodobniej blokiem
680 - problem z uszczelką
836 - wkładany do aut od 7.07.2017 wolny od wad

Niewykluczone, że różnica między 680, a 836 to tylko i wyłącznie uszczelka. Osobiście unikałbym egzemplarzy z silnikiem 679, bo jest najwcześniejszą ewolucją. Wersja 680 względem 679 miała poprawione gniazda na szpilki (czyli ma inny blok), być może coś jeszcze.

Paru tunerów sprawdziło możliwości silnika RSa koksując go do momentu, aż klęknie - aby wiedzieć co poprawiać celem osiągnięcia kolejnych przyrostów. Pierwsza rzecz jaka klęka gdy przekroczy się „bezpieczne” wartości to ściana bloku (chyba między 2 i 3 cylindrem). Wniosek jest taki, że żadna kucizna nie pomoże, bo to nie graty są wąskim gardłem. Dlatego wszyscy, którzy chcą celować w 450-600 konia muszą wrzucić blok od 2.0 EB.

Jakie są bezpieczne wartości dla bloku 2.3EB. Zdania są podzielone, ale póki konie mają 3kę z przodu, a niut 5tkę powinno być OK. Czyli umownie 399 / 599. Pewną wskazówką mogą być programy jakie oferuje nadworny tuner Forda - Mountune. Ich najbardziej ekstremalną mapą jest 400/560.

Warto zastanowić się podczas tuningu RSa nad tymi wartościami, bo zrobienie programu
420/650 nie jest problemem (IC,DP). Problemem może być za to stosunkowo łatwe kaboom na tych wartościach.

Osobiście jeżdżę na programie 380/560. Uważam, że to najrozsądniejsze wartości jeśli auto zabieramy również na tor.


Fajne podsumowanie Tomek!, z tego co wiem to model ktorym jestem zainteresowany posiada oznaczenei 680. Co do podnoszenia mocy to rowniez czytalem iz najbezpieczniejszym celem jest mimo wszytsko 380/560 ale to juz chyba wymaga ingerencji w IC i DP prawda?.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Tue, 21 Aug 2018 - 12:35
Post #150


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





bez DP i IC do ogarnięcia taki program, ale bez sensu bo komp będzie ciął go co chwila. Musi być wydajniejszy ICek w tym aucie. DP ze sportowym katem (a niestety najlepiej bez kata) to też obowiązek w RS.


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 21 Aug 2018 - 13:30
Post #151


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





tyle, że brak katalizatora może być problemem w przyszłości na przeglądach
tą część bym zostawił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bols86
post Tue, 21 Aug 2018 - 14:11
Post #152


User
Dołączył: Sun, 24 June 2018





CYTAT(hexx #2 @ Tue, 21 Aug 2018 - 13:30) *
tyle, że brak katalizatora może być problemem w przyszłości na przeglądach
tą część bym zostawił

Racja, ta czesc warto zostawic, temat byl juz troche walkowany na FB w grupie Focusa RS - niby serwisy na to nie patrza ale nie wiadomo jaka adnotacja trafi do serwisu i jak to w przyszlosci bedzie sie mialo do ewentualnego fakapu silinka, zawsze jest to dla nich podstawą do uwalenia takowej gwarancji.
W ogole wszyscy pisza o tej stracie wartosci samochodow po okresie 3 lat w wysokosci 50%, pokazcie mi chociaz jednego Golfa R, czy nawet Audi S3 które 3 letnie kosztuje 50% wartosci wyjsciowej i jeszcze sprzedawca oferuje FV 23%.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 21 Aug 2018 - 14:42
Post #153


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Nie tyle chodziło mi o serwisy ale o przeglądy u diagnosty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Tue, 21 Aug 2018 - 15:13
Post #154


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Pierwszy przegląd po 3 latach. Później po 2 latach. Czyli w ciągu 5 lat trzeba raz się wysilać i pokombinować z przeglądem. Dla pocieszenia dodam, ze prawdziwy problem to maja właściciele aut rajdowych z klatka. Na odbiorze technicznym rajdu trzeba pokazac przegląd. A auto z klatką nie ma prawa dostać przeglądu. Masakra.


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 21 Aug 2018 - 15:30
Post #155


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





a katalizatory sportowe wchodzą w rachubę ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Tue, 21 Aug 2018 - 20:32
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Katalizator nie jest przeciez montowany po to zeby Ci diagnosta przybil pieczatke. Z duzym prawdopodobnienstwem nie przejdziesz norm w razie kontroli na drodze. Kiedys mozna bylo wycinac co sie chce ale jak ktos chce spokojnie jezdzic to robi to profi albo nie rusza wcale.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Tue, 21 Aug 2018 - 21:55
Post #157


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Ciekawa sprawa z tym IC. Jak wychodził RS to w necie były artykuły jaki to wydajny jest IC w tym aucie, a tu okazuje się, że jednak nie?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomekST
post Tue, 21 Aug 2018 - 22:19
Post #158


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 March 2013





Z katem w RS ni jest prosta sprawa. Brak kata pozwala drastycznie obniżyć temperatury. Sportowy kat 200 CPI praktycznie nic nie daje w tej kwestii. 100 CPI już tak, tyle że on też badań nie przechodzi.

Fabryczny IC w RS jest jednak niestety do dupy - szczególnie jak na dworze ciepło, albo auto upalane.


--------------------
..:: www.promoto.nutron.pl ::..
GR Yaris 2020 / Focus RS mk3 / Fiesta ST150 / Focus ST225
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 22 Aug 2018 - 06:01
Post #159


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(viggen82 @ Tue, 21 Aug 2018 - 10:21) *

fajne porownanie. z niego wynika ze do robienia czasow najtansze rozwiazanie to type rka. kosztuje najrozsadniej jak na osiagi jakie daje. do tego mysle ze bedzie po latach najmniej awaryjnym autem bo nie ma jakichs przemyslnych drogich szper i mysle ze silnik tez najdluzej pozyje. no i top japonczyk wiec pewnmie tez najtanszy w uzytkowaniu.
i programem widze tez idzie cos podkrecic. piekny niestety nie jest ale wygladem sie nie jezdzi.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-c...=olx#xtor=SEC-8


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 22 Aug 2018 - 08:37
Post #160


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(piwo @ Wed, 22 Aug 2018 - 06:01) *
fajne porownanie. z niego wynika ze do robienia czasow najtansze rozwiazanie to type rka. kosztuje najrozsadniej jak na osiagi jakie daje. do tego mysle ze bedzie po latach najmniej awaryjnym autem bo nie ma jakichs przemyslnych drogich szper i mysle ze silnik tez najdluzej pozyje. no i top japonczyk wiec pewnmie tez najtanszy w uzytkowaniu.
i programem widze tez idzie cos podkrecic. piekny niestety nie jest ale wygladem sie nie jezdzi.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-c...=olx#xtor=SEC-8


nieawaryjne poza skrzynią biegów


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 6 7 8 9 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 07:32