Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: AMG A45, Focus RS a może Audi S/RS3?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4
bols86
Cześć, od baaardzo długiego czasu noszę się z zamiarem zakupu Hot hatch'a. Mam dwie oferty a mianowicie, zakup nowego Forda Focusa RS z salonu za kwotę 182 000 zł i zakup Mercedesa AMG A45 za kwotę 172 000 zł - obie ceny zawierają już w cenie oprocentowanie wynikające z leasingowania tyle że w przypadku A45 jest to cesja, a w przypadku Focusa RS zakup poprzez podpisanie nowej umowy. Auto mam w zamiarze spłacać nie dłużej jak dwa lata i nie ukrywam iż po dwóch latach chciałbym się go pozbyć. Jeździłem obydwoma samochodami lecz niestety nie dłużej jak 30 minut, ciężko mi się w jakikolwiek sposób odnieść do używania tego samochodu w trybie codziennym. W Focusie urzekł mnie manual i praca układu wydechowego, w Mercedesie natomiast wnętrze zrobiło na mnie piorunujące wrażenie, nie wiem natomiast dlaczego odczułem wrażenie że A45 jakby miało niewystarczającą ilość mocy, w Focusie jakoś bardziej odczuwałem tą moc, może spowodowane jest to komfortem jezdnym Mercedesa?. Jakby patrzeć przez pryzmat utraty wartości to jak myślicie które auto będzie miało najbardziej odczuwalny spadek?. A45 kosztowało 250 000 zł, na chwilę obecną już straciło ponad 80 000 zł, czy ta cena może w przeciągu dwóch lat spaść o kolejne 40 000 zł?. Focus to chyba więcej niż pewnie, już teraz można znaleźć modele w okolicach 119 000 zł. z 2017 roku.
Ostatnia sprawa jeśli dotyczy się A45 to czy warto iść w nowszy rok bo 2017 ale z uboższym wyposażeniem, czyli brak szpery, eko skóra, brak pamięci dla fotela pasażera i wiele wiele innych w stosunku do modelu z 2016 roku?.

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...html#d0e5512858
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...html#d0e5512858
mha
Do czego to będzie? upalanie czy kompletnie zero upalania po torach i tylko codzienne uniwersalne auto?
Ile km rocznie robisz i ile po mieście?
No i z czego się przesiadasz?
bols86
Auto będzie służyło jako mój daily car, czyli pokonywanie dziennego dystansu na poziomie 10km do pracy w obie strony a weekendami do zabawy, dajmy na to ze nie robie wiecej jak 100km w tygodniu - przesiadam sie z dosyc leciwego E92 330i 272km rolleyes.gif i chyba nie mam zamiaru ujeżdzać samochodu na torze....
mha
Łykaj a45 najlepiej taki który ma wykupioną 5lat gw, jak będziesz się pozbywał to będzie łatwiej.
Automat w codzienności to duży plus.
Jak zero toru to na szpere nie patrz kompletnie!
Tylko sobie zrób test, czy seryjne twarde zawieszenie jest akceptowalne.
bols86
Ten którym jestem zainteresowany am przedłużoną gwarancje na 5 lat, cholera jasna boje się że takie A45 mi się znudzi bo ile można razy startować spod świateł?.
Ludzie którzy stali przed podobnym wyborem kupili fokę, ale z drugiej strony teraz widzę że 90% ogłoszeń fok to cesja leasingu, A45 zdecydowanie mniej.
Echhh problemy dzisiejszych czasów...

ps. druga sprawa dosyc kluczowa sa serwisy, boje sie ze A45 pochlonie duzo wiecej nic Focus chociazby ze wzgledu na to ze to Ford, chociaz moze sie myle.
SajneK
Jak chcesz auta tylko na max 2 lata to nie lepiej isc w najem ?
Ja bym ta negocjowal https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...html#a606782ad9 i szukal sobie finansowania
bols86
Z tego co mi wiadomo to taki wynajem jest niczym innym jak leasingiem z wysokim wykupem i niestety ale w większości przypadków dotyczy on tylko nowych egzemplarzy, przy autach z drugiej ręki bardziej opłacalna mimo wszytsko opcja jest zakup na warunkach leasingu operacyjnego. Hmmm ta biała z pierwszego linku łącznie z finansowaniem wyjdzie 168 000 zł brutto co wydaje się być chyba dobra ofera, pierwotnie kosztowała 250 000 brutto bez finansowania wiec co chyba miała stracić to straciła, z biegiem czasu będą to raczej spadki rzędu 20% a może się mylę?. Jakiego był testu nie obejrzał to wszyscy się zachwycają Focusem, A45 zawsze jest gdzieś tam z boku, naprawdę ten samochód nie daje frajdy z jazdy nie licząc sprintów spod świateł?, nie chce mi się wierzyć ze Focus jest lekarstwem na wszytsko!.
hexx #2
Najem narzuca też sporo ograniczeń... pomijając same limity przebiegów, to nie nie możesz robić żadnych zmian/modyfikacji w aucie.
Nie możesz poprawić audio, nie możesz poprawić go mechanicznie itd itp

CYTAT(bols86 @ Mon, 09 Jul 2018 - 23:36) *
Jakiego był testu nie obejrzał to wszyscy się zachwycają Focusem, A45 zawsze jest gdzieś tam z boku, naprawdę ten samochód nie daje frajdy z jazdy nie licząc sprintów spod świateł?,

Oba dają... ale inaczej.
Subiektywnie w Twoim wypadku Merc będzie lepszy do Twojego sposobu użytkowania/jazdy niż Ford.
Dodatkowo ma o niebo lepsze wykonanie wnętrza, lepszy komfort i lepsze wyposażenie, co będzie Ci bardziej przydatne niż możliwości ingerencji w pracę przeniesienia napędu czy podniesienie mocy silnika.



bols86
Jedyne czego się boje to tego ze oglądałem już dwa mercedesy i obydwa pochodziły z wypożyczalni, fakt maja przebiegi rzędu 18-20 000 km i rozszerzona gwarancje do 2021 i 2022 roku ale mam mieszane uczucia co do ich użytkowania. Hmmm chociaż z drugiej strony co w tak krótkim czasie mogło się stać prawda?, zawsze można go niby sprawdzić przed ewentualnym zakupem.
hexx #2
Mogło się zdarzyć sporo... ale znajdź kogoś kto MA taki model na co dzień i WIE na co zwrócić uwagę (samo opisanie "na co" nic nie da), zapłać mu za jazdę próbną i jak powie, że jest OK
to bierz.
Gdyby nawet coś wyszło, to masz gwarancję.

Focus jest fajny.. ale nie dla Ciebie.
bols86
Dzięki Panowie za wskazówki, macie racje, w jeździe po mieście zdecydowanie bardziej docenię Mercedesa.
Hmm nie znam nikogo kto jeździ A45 i mógłby mi doradzić, myślicie ze w ASO Mercedesa coś mi pomogą?:-(
prnit
Jezdziłem tym focusem, no daje frajdę ale jakość wykonania wnętrza i jego wygląd w środku odstrasza, to jest jakiś żart przy mercedesie. Według mnie popatrz jeszcze na audi S3, podobna frajda jak merc oczywiście po drobnych modyfikacjach ale jednak wygoda w S3 większa. Jako daily brałbym S3, nie będzie wiele wolniejsze od merca a można tym wygodnie poleciec w trase. Ale jeśli ma być wybór między mercem a focusem to bierz merca bo też jest kozak fura.
Maciek1234
CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 00:36) *
Z tego co mi wiadomo to taki wynajem jest niczym innym jak leasingiem z wysokim wykupem i niestety ale w większości przypadków dotyczy on tylko nowych egzemplarzy, przy autach z drugiej ręki bardziej opłacalna mimo wszytsko opcja jest zakup na warunkach leasingu operacyjnego. Hmmm ta biała z pierwszego linku łącznie z finansowaniem wyjdzie 168 000 zł brutto co wydaje się być chyba dobra ofera, pierwotnie kosztowała 250 000 brutto bez finansowania wiec co chyba miała stracić to straciła, z biegiem czasu będą to raczej spadki rzędu 20% a może się mylę?
Generalnie to wtopisz znacznie więcej - od tych 168k brutto odliczysz 50% VATu i 50% podatku, a jak będziesz po dwóch latach sprzedawał, to musisz wystawić fakturę od której zapłacisz 100% VAT i 100% podatku biggrin.gif

osobiście szedłbym w nowy samochód, zwłaszcza taki. Nie wiesz, jak użytkowany był Mercedes przez pierwsze kilometry, a to ma wpływ na trwałość silnika. Gwarancja gwarancją, ale przepychanki z dilerem, niepotrzebne nerwy, lawety - po co to?

Nówka to nówka - sam decydujesz od początku, jak to będzie użytkowane.

bols86
Hmmm w nowy samochód?, kurczę rozmawiamy tutaj o naprawdę dużych kosztach - takie A45 będzie mnie kosztowało 250 000 zł, warunki wynajmu to co najmniej 10% później 1% wartości na okres 3 lat czyli wychodzi mniej więcej tak:
25 000 zł
2 500 zł x 36 co daje 90 000 zł
Czyli pl 3 latach jestem w plecy 115 000 brutto nie mając nic w zamian, nie wiem czy tego typu impreza jest opłacalna.
SajneK
Nie wiesz ile bedzie kosztowało bo nie ma jeszcze nowego A45 tongue.gif

Auto po wypozyczalni? jechales kiedys autem z wypozyczalni ? smile.gif przebieg 20 tys to nie taki mały przebieg ze NIC sie nie moze stac


Nie wiem jak policzyles tego A45 z ogłoszenia ktore wrzuciłeś ale jak dobrze widzę to masz tam :

12.800 netto cesja + odstepne czyli 15700 brutto
do tego zostalo 38 po 2907 brutto czyli 110466 brutto
i wykup 66 929zł brutto

Razem daje to 193095zł brutto po ponad 3 latach, ok, po tym okresie masz auto, za ile go sprzedasz? obstawiam ze ok 5 letnie amg za max 100k i bedziesz musial zaplacic podatki do tego... wyjdzie podobnie niz w przypadku nowego, a nowe to nowe wink.gif
Maciek1234
CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 11:22) *
Hmmm w nowy samochód?, kurczę rozmawiamy tutaj o naprawdę dużych kosztach - takie A45 będzie mnie kosztowało 250 000 zł, warunki wynajmu to co najmniej 10% później 1% wartości na okres 3 lat czyli wychodzi mniej więcej tak:
25 000 zł
2 500 zł x 36 co daje 90 000 zł
Czyli pl 3 latach jestem w plecy 115 000 brutto nie mając nic w zamian, nie wiem czy tego typu impreza jest opłacalna.

obojętnie jaki samochód kupisz, czy nowy, czy używany, to po 3 latach jesteś około 50% w plecy plus koszty serwisu i ubezpieczenia - dodatkowe jakieś 30 tysięcy laugh.gif

Jeśli rozważasz auto za ćwierć bańki, czy tam za 200 tysięcy, to musisz mieć odpowiedni dochód. Z tych 115kpln odzyskasz jakieś 35 tysięcy w podatkach.

Czy nie masz nic w zamian? Masz 3 lata jeżdżenia mocnym autem od jego nowości. To po prostu tyle kosztuje. W życiu nie ma nic za darmo.
hexx #2
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 10 Jul 2018 - 11:11) *
obojętnie jaki samochód kupisz, czy nowy, czy używany, to po 3 latach jesteś około 50% w plecy plus koszty serwisu i ubezpieczenia

urok nowego auta smile.gif
Maciek1234
CYTAT(hexx #2 @ Tue, 10 Jul 2018 - 12:16) *
urok nowego auta smile.gif

myślisz, że jak kupisz używane auto za 250k to w 3 lata stracisz mniej? laugh.gif Stracisz więcej na utracie wartości, bo będziesz 2-3 właścicielem, sporo drogich podzespołów będzie wymagało wymiany, opony, hamulce etc, no i auto bez gwarancji, więc jak coś się sypnie, to płacisz (chyba, że zakupiłeś w komisie Radom gwarancję VIP Gwarant biggrin.gif ).
hexx #2
urok w tym sensie, że wybierasz wszystko pod siebie i swoje preferencje... nie musząc godzić się na to co zastajesz po kimś smile.gif
i za to się płaci
buni
jak ma dawac frajde z jazdy to bierz focusa. nie jest to demon predkosci , ale po zakretach da Ci to czego nie da Ci A45 smile.gif
bols86
SajneK piszac o 168 000 brutto mialem na mysli A45 z n/w ogloszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...html#d0e5512858
Proble polega na tym iz pochodzi oni z bylego Uniqe Cars ktore jak wiadomo specjalizowala sie w wynajmie samochod kasy premium na doby i macie racje cholera, nie wiadomo co w takim aucie wyjdzie za rok czy za dwa ale od czego w takim razie jest tutaj wykupiona rozszerzona gwarancja do 2021 roku?, czy majac taka gwarancje nie powinienem miec w przyslowiowych 4 literach co sie stanie z tym motorem lub skrzynia biegow?.
Czy koszta eksploatacji AMG A45 sa naprawde tak wysokie?, macie racje jesli podliczy sie to wszystko to naprawde wynajem dlugoterminowy jest chyba duzo lepsza alternatywa, bo z tego co sie orentuje to nie interesuje mnie nic poza laniem paliwa tak?.
Wszedlkiego rodzaju wymianu olejow, opon na zimowe, ubezpieczenia ida w zapomnienie?.

Co do Focusa to nawet nawiazalem juz kontakt z pewnym sprzedawca i jest w stanie odtsapic cesje leasingu ktory finalnie wyniesie 145 000 zl tyle ze samochod ma juz przerobiony downpipe i zamontowany STAGE 2 co moze troche byc problematyczne podczas przegladow i ewentualnej gwarancji, niby latwo powrocic do serii ale wiadomo jak to w zyciu bywa.
SajneK
CYTAT
wynajem dlugoterminowy jest chyba duzo lepsza alternatywa, bo z tego co sie orentuje to nie interesuje mnie nic poza laniem paliwa tak?

Zalezy od opcji, moze to zawierac moze niezawierac, ale tez warto przeliczyc ponieważ:

CYTAT
Auto mam w zamiarze spłacać nie dłużej jak dwa lata i nie ukrywam iż po dwóch latach chciałbym się go pozbyć.


Zakładając że kupisz nowe auto i chcesz je mieć 2 lata w najmie to interesuje Cie zakup jednego kompletu opon zimowych ktore na pewno nie zajedziesz w dwie zimy, dwa ubezpieczenia i jeden lub dwa przeglądy, zależnie od przebiegu, ceny przeglądów z góry będą znane przed zakupem auta, wszystko można policzyc tongue.gif

Ps. fokus juz nie ma problemu z silnikami ?
https://www.google.pl/search?q=focus+rs+eng...me&ie=UTF-8
hexx #2
CYTAT(SajneK @ Tue, 10 Jul 2018 - 13:04) *
Ps. fokus juz nie ma problemu z silnikami ?

już nie
to opis problemów ze starych wersji silnika
SajneK
W ogóle nowego RS`a jeszcze mozna dostac czy podobnie jak z AMG ? To schodzący model w sumie

Ps. Jeżeli nie przeszkadza Ci wygląd to Civic Type R wydaje się być fajnym i dającym dużo frajdy z jazdy autem, dodatkowo tańszym od tych.
hexx #2
CYTAT(SajneK @ Tue, 10 Jul 2018 - 13:22) *
W ogóle nowego RS`a jeszcze mozna dostac czy podobnie jak z AMG ? To schodzący model w sumie

Można dostać te co są już wyprodukowane. Wszystkie są już z silnikami bez wad fabrycznych.
Do produkcji nie można zamówić.. bo nie jest produkowany a niedługo wejdzie nowy model.

Jak wejdzie nowy model, to wejdzie od najprostszych wersji, potem ST i na koniec RS... czyli pewnie przełom roku.
Maciek1234
CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 13:26) *
Proble polega na tym iz pochodzi oni z bylego Uniqe Cars ktore jak wiadomo specjalizowala sie w wynajmie samochod kasy premium na doby i macie racje cholera, nie wiadomo co w takim aucie wyjdzie za rok czy za dwa ale od czego w takim razie jest tutaj wykupiona rozszerzona gwarancja do 2021 roku?, czy majac taka gwarancje nie powinienem miec w przyslowiowych 4 literach co sie stanie z tym motorem lub skrzynia biegow?
czyli auto przez rok eksploatowali przez rok przypadkowi ludzie, zwykle systemem 0-1 (czyli gaz w podłogę i naprzód).
To nie jest tak, że jak masz gwarancję, to możesz robić co chcesz. Niedawny głośny przykład Hondy Civic pokazał, że producent/diler zrobią wiele, by nie wymieniać skrzyni biegów.


CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 13:26) *
Czy koszta eksploatacji AMG A45 sa naprawde tak wysokie?, macie racje jesli podliczy sie to wszystko to naprawde wynajem dlugoterminowy jest chyba duzo lepsza alternatywa, bo z tego co sie orentuje to nie interesuje mnie nic poza laniem paliwa tak?.
Wszedlkiego rodzaju wymianu olejow, opon na zimowe, ubezpieczenia ida w zapomnienie?.

najem długoterminowy to zwykły leasing operacyjny z wysokim wykupem. Owszem, dilerzy proponują specjalne programy, gdzie płacisz z góry za serwis, opony, ubezpieczenie i może być to wliczone w ratę leasingową. Ale jeśli szukasz oszczędności, to w ten sposób ich nie znajdziesz. Na swoim przykładzie - diler zaproponował mi ubezpieczenia auta za około 6 tysięcy/rocznie. Pofatygowawszy się do znajomego z PZU, otrzymałem takie samo ubezpieczenie za 3 tysiaki... To samo jest z programami serwisowymi. Mi proponowano coś w granicach 10 tysięcy za 2-3 lata (nawet tego dokładnie nie przeglądałem, bo sam sprzedawca mówił, żeby sobie dać spokój biggrin.gif ).

Może to się opłacać gdy chcesz mieć flotę, a nie chcesz zatrudniać dodatkowych ludzi do obsługi. Jeśli to ma być jeden samochód, to najtaniej wyjdzie zwykły leasing (z wysokim wykupem, jeśli nie chcesz mieć wysokiej raty), a wszelkie ubezpieczenia, serwisy, opony robić we własnym zakresie.



bols86
O nie tlko nie Honda Type-R - kibicowałem naprawde bardzo dlugo Hondzie ale ta cała zabudowa, to wielkie skrzydło, brak napedu AWD powoduje brac jakiejkolwiek checi na podjecie proby zakupu tego samochodu. Nie zebm skreslal ja na samym poczatku, owszem jezdzilem nia ale to nie moj klimat, odpada na przedbiegach. Powracajac do naszych hothatchy hmmm z tymi dwoma latami to moze faktycznie troche przesadzilem, sadze ze trzy bylyby najbardziej optymalne.
Czy orentujecie sie moze ktora z firm oferuje najlepsze warunki wynajmu długoterminwego?, szukac w salonach i korzystac z ich oferty czy moze probowac sil w zewnetrznych firmach typu Masterlease, EFL, czy LeasPlan?.
Hmmm nigdy nie brałem S3 pod uwage, ale moze warto by bylo?.
hexx #2
FWD w manualu też wchodzi w rachubę ?
bols86
Niestety ale tylko RWD i AWD :-(
SajneK
Na pewno warto pojsc do salonu i popytac smile.gif

Co do najmu to nie do konca sie zgodze że to to samo co operacyjny z wysokim wykupem, zależy czy wykup jest obowiązkowy, czy nie, bo jak nie to już jest inaczej.

Jeżeli bierzesz takie np. Audi S3 i nie musisz go wykupować po 3 latach, to wtedy masz 3 strony

1. Strona finansująca
2. Gwarant wykupu auta - konkretny salon - tu jest pole manewru jeżeli chodzi o wszelkie modyfikacje, jeżeli salonowi nie będzie przeszkadzało ze chcesz sobie cos wymienic co teoretycznie zwiekszy wartosc tego auta to na pewno nie beda mieli z tym problemu, ale to wszystko kwestia indywidualna
3. Ty jako użytkownik auta

Auto nigdy nie jest Twoje, Ty płacisz za jego użytkowanie, salonowi zależy zeby auto bylo w jak najlepszym stanie (stąd zazwyczaj limity kilometrów, przecież nie jest tajemnicą że jak w poniedziałek je zwrócisz to we wtorek oni będą chcieli go sprzedać jak najkorzystniej, wiadomo że auto z mniejszym przebiegiem jest łatwiejsze do sprzedania, przebieg też zazwyczaj można negocjować, wiąże się to z wyższą ratą), a bank finansujący interesuje tylko to żebyś co miesiąc płacił.
hexx #2
CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 15:52) *
Niestety ale tylko RWD i AWD :-(

Subaru STI WRX ?
rex
Mogę się mylić ale nikt nie da takiego samochodu w leasing na dużym wykupie. Kolega brał teraz Q5 za 1850 netto na 2 lata z wykupem 67%. 20tyś limitu. Ta sama firma na a5 dawała już niecałe 50% wykupu a rata 2100. Spadek wartości jest kluczowy.
bols86
Tez mi sie tak wydaje, ogolnie to przy opcji z wysokim wykupem w gre wchodza tylko nowe samochody a z racji tego iz A45 nie jest juz produkowane jak i zreszta Focus RS to wydaje sie byc pozbawionym sensu branie pod uwage takiej oferty. Pozwolilem sobie wziac pod lupke tego bialego A45 ktorego wklejalem wyzej i wcyhodzi to tak:
168 000 zl brutto to laczna kwota jaka poniose wraz z kosztami leasingu, teraz dochodzi odliczenie 50% VAT i 50% podatku dochodowego co daje nam kwote w wysokosci 138 000 zl. Samochod jest z konca 2016 roku, wlasciciel chce 65 000 brutto za cesje, rat pozostalo do splacenia 20 x 4.031,77 zl brutto i jakies 24 000 zl brutto za wykup co daje nam w/w kwote. Jak mozna latwo pomysles auto stanie sie moim w 2020 roku czyli katalogowo bedzie juz mialo 4 lata.
Ja obstawiam ze A45 bedzie kosztowalo cos w okolicach 120 000 brutto ale wiadomo od tego tez musze odjac podatek czyli wychodzi kwotaw wysokosci 99 000 zl jaka moge odzyskac. Wychodzi na to ze koszt 20 miesiecy jazdy tym pojazdem bedzie wynosil ok 40 000 zl czyli 2 000 zl miesiecznie. Hmmm a gdzie ubezpieczenie?, wydaje mi sie iz bedzie ono wynosilo w okolicach 5 000 zl rocznie czyli daje to nam juz kwote 50 000 zl, cholera nie wiem czy jestem w stanie chociazby sie zblizyc tym do wynajmu dlugoteminowego zwazywszy na to ze w wiekszosci przypadkow chca juz na starcie 10-15% wstepnej oplaty.


ps. jeśli mówimy o wysokim wykupie to ten wydaje się być w miarę sensowna opcja bo wychodzi jakieś 2500 zł netto miesięcznie i ma wysoki wykup bo na poziomie 50-60% nie wiem ile on mógł kosztować nowy.
hexx #2
CYTAT(bols86 @ Tue, 10 Jul 2018 - 17:21) *
a z racji tego iz A45 nie jest juz produkowane jak i zreszta Focus RS.

Nowego Focusa RS jeszcze można dostać.
Jak mimo wszystko zdecydował byś się.. to daj znać a skieruję do właściwego dealera który to załatwi.

Przy porównaniu nowy A45 vs. nowy RS ... wygrywa A45, ale przy porównaniu używany A45 vs. nowy RS... osobiście decydował bym się na nowego RS'a.
Tym bardziej, że można jeszcze kupić RSa w dobrej cenie.
bols86
Tak wiem ale szczerze?, wzialem do siebie Wasza rade ze jako daily car bardziej sie sprawdzi A45 i raczej przy nim bede obstawial pytanie tylko czy ktoras z firm jest w stanie zaoferowac leasing z wysoka wartoscia wykupu w przypadku aut z drugiej reki, musze pochodzic i popytac.
exocet
Skoro focus niekoniecznie, a45 też, to może bmw m140i wink.gif Na daily świetnie się nadaje.
bols86
Nie czemu A45 nie? Naprawdę podoba mi się to auto ale boje się po prostu kupować z byłej wypożyczalni samochodów. Zerkaliscie może na ta ofertę która wkleiłem z A45 yellow night edition?.
hexx #2
Ale co byś chciał ?

Czy dobrze rozumiem...
kupić wypasione auto, za prawie 300k PLN (jako nowe), płacić mało w wypożyczeniu, jeździć 2-3 lata i pozbyć się go w dobrych pieniądzach ?
bols86
By tak nie chciał?!, a na powaznie to nie - w tym wątku rozwodzimy się na chwile obecna nad wynajmem długoterminowym a zakupem używanego i ogólnej utracie obu wariantów. Temat Focusa RS można uznać za zakończony.
Z ciekawości spróbuje chociaż pojechać do ASO tym białym A45 niej go sprawdza, może nie warto go od razu skreślać.
hexx #2
Co byś nie wybrał, to na nowym lub prawie nowym aucie stracisz ... jakieś 50% w 2-3 lata.
Nie chcesz stracić... aż tak dużo stracić ? Bierz używkę i licz się z możliwymi kosztami których nie obejmie (może nie objąć) gwarancja.
bols86
Spróbuje, całe życie w sumie tak robię, raz chciałem inaczej ale chyba mnie na to nie stać - tak czy sił dziękuje Wszytskim za czynny udział w temacie, naprawdę mi pomogliście!
Maciek1234
CYTAT(hexx #2 @ Wed, 11 Jul 2018 - 09:01) *
Co byś nie wybrał, to na nowym lub prawie nowym aucie stracisz ... jakieś 50% w 2-3 lata.
Nie chcesz stracić... aż tak dużo stracić ? Bierz używkę i licz się z możliwymi kosztami których nie obejmie (może nie objąć) gwarancja.
po co rezygnować z nowego? Wystarczy obniżyć wymagania.
Rachunek jest dosyć prosty - w 3 lata tracisz 50% wartości wyjściowej. Jeśli kupisz auto za 250 tysięcy, to w 3 lata stracisz 125 tysiaków, jeśli weźmiesz auto za 100 tysięcy, to w 3 lata stracisz 50.

Wracając do najmu - jedyna różnica od normalnego leasingu jest taka, że diler gwarantuje, że wykupi twoje auto. Pozostaje kwestia 'za ile'. Hexx kiedyś przytaczałeś historię, jak komuś potrącili dodatkowe 20 tysięcy za stopień zużycia, mi w Oplu powiedzieli, że przy wykupie dokonywana jest dodatkowa wycena, plus restrykcje odnośnie, gdzie ubezpieczasz, ile kilometrów rocznie jeździsz. Wiem, że to kusi niską ratą, ale raz - diler przy wykupie proponuje cenę niższą o jakieś 20% niż rynkowa, dwa - 3-letnie auto z potwierdzonym przebiegiem 60-80kkm sam sprzedasz szybciej i drożej, trzy - jak pójdziesz do dilera mówiąc, że chcesz kupić nowe auto, a stare, 3-letnie, zostawić w rozliczeniu, to transakcji dokonasz bez najmniejszego problemu.
hexx #2
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 11 Jul 2018 - 09:39) *
Wracając do najmu - jedyna różnica od normalnego leasingu jest taka, że diler gwarantuje, że wykupi twoje auto.

no nie jedyna

Masz zarzucone ograniczania i nie tylko dotyczące przebiegu ale tez i wyglądu czy modyfikacji.
Nawet jak w takim aucie poprawić audio, to przy końcowej wycenie dostaniesz za to obciążenie finansowe... w końcu jak mogą zarobić zgodnie z umową to dlaczego nie wydymać ?

Generalnie to fajna sprawa, kiedy chcesz przeciętne auto tylko do jazdy dla siebie czy pracownika.
Jeździsz rok czy dwa, oddajesz w stanie prawie salonowym, bierzesz nowe i to samo. Jak chcesz auto dla siebie, by móc coś zmienić... to leasing. W nim jeżeli płacisz to nick o nic się nie pyta i o nic nie czepia... bo po wykupie jest to już Twoje auto.
bols86
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 11 Jul 2018 - 09:39) *
po co rezygnować z nowego? Wystarczy obniżyć wymagania.
Rachunek jest dosyć prosty - w 3 lata tracisz 50% wartości wyjściowej. Jeśli kupisz auto za 250 tysięcy, to w 3 lata stracisz 125 tysiaków, jeśli weźmiesz auto za 100 tysięcy, to w 3 lata stracisz 50.

Wracając do najmu - jedyna różnica od normalnego leasingu jest taka, że diler gwarantuje, że wykupi twoje auto. Pozostaje kwestia 'za ile'. Hexx kiedyś przytaczałeś historię, jak komuś potrącili dodatkowe 20 tysięcy za stopień zużycia, mi w Oplu powiedzieli, że przy wykupie dokonywana jest dodatkowa wycena, plus restrykcje odnośnie, gdzie ubezpieczasz, ile kilometrów rocznie jeździsz. Wiem, że to kusi niską ratą, ale raz - diler przy wykupie proponuje cenę niższą o jakieś 20% niż rynkowa, dwa - 3-letnie auto z potwierdzonym przebiegiem 60-80kkm sam sprzedasz szybciej i drożej, trzy - jak pójdziesz do dilera mówiąc, że chcesz kupić nowe auto, a stare, 3-letnie, zostawić w rozliczeniu, to transakcji dokonasz bez najmniejszego problemu.

Maciek o tym samym pomyslalem, tak naprawde to przypomniala mi sie moja ostatnia podroz do Wloch gdzie wypozyczylem samochod - przy zwrocie sprawdzali nawet zarysowania znajdujace sie pod zderzakiem, nie wiem czy bym chcial jezdzic autem przez okres 3 lat bojac sie o jakiekolwiek zarysowanie w obawie przed obnizeniem kosztow zwiazanych z eentualnym wykupem, mimo wszystko wydaje mi sie ze odkupienie auta z drugiej reki i sprzedanie we wlasnym zakresie bedzie lepszym rozwiazaniem. Hmmm mysliscie ze mozna zdac sie na opinie ASO w Mercedesie przed ewentualnym zakupem?, pytam bo usluga wydaje sie byc nie taka bo opiewa na kwote 400 zl ale jesli polega to na przyslowiowym rzuceniu okiem to bede mial grube watpliwosci.

CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 11 Jul 2018 - 09:39) *
po co rezygnować z nowego? Wystarczy obniżyć wymagania.
Rachunek jest dosyć prosty - w 3 lata tracisz 50% wartości wyjściowej. Jeśli kupisz auto za 250 tysięcy, to w 3 lata stracisz 125 tysiaków, jeśli weźmiesz auto za 100 tysięcy, to w 3 lata stracisz 50.

Wracając do najmu - jedyna różnica od normalnego leasingu jest taka, że diler gwarantuje, że wykupi twoje auto. Pozostaje kwestia 'za ile'. Hexx kiedyś przytaczałeś historię, jak komuś potrącili dodatkowe 20 tysięcy za stopień zużycia, mi w Oplu powiedzieli, że przy wykupie dokonywana jest dodatkowa wycena, plus restrykcje odnośnie, gdzie ubezpieczasz, ile kilometrów rocznie jeździsz. Wiem, że to kusi niską ratą, ale raz - diler przy wykupie proponuje cenę niższą o jakieś 20% niż rynkowa, dwa - 3-letnie auto z potwierdzonym przebiegiem 60-80kkm sam sprzedasz szybciej i drożej, trzy - jak pójdziesz do dilera mówiąc, że chcesz kupić nowe auto, a stare, 3-letnie, zostawić w rozliczeniu, to transakcji dokonasz bez najmniejszego problemu.

Hexx jesli chodzi o jakiekolwiek modyfikacje to chyba na chwile obecna jestem juz calkowicie z nim wyleczony, pozosaje tylko kwestia utrzymania pojazdu w nieskazitelnym stanie co jak mowicie moze byc nie lada wyzwaniem smile.gif.
hexx #2
Tylko czy ASO w takim przeglądzie za 400 PLN jest w stanie wychwycić jakieś poważniejsze problemy i czy jak takie wyjdą z czasem to weźmie po dobroci odpowiedzialność ... czy zwali na złe użytkowanie ?
SajneK
CYTAT
Rachunek jest dosyć prosty - w 3 lata tracisz 50% wartości wyjściowej. Jeśli kupisz auto za 250 tysięcy, to w 3 lata stracisz 125 tysiaków, jeśli weźmiesz auto za 100 tysięcy, to w 3 lata stracisz 50.

Nie wchodzac w szczegóły to tak należy to liczyć

CYTAT
Pozostaje kwestia 'za ile'. Hexx kiedyś przytaczałeś historię, jak komuś potrącili dodatkowe 20 tysięcy za stopień zużycia, mi w Oplu powiedzieli, że przy wykupie dokonywana jest dodatkowa wycena, plus restrykcje odnośnie, gdzie ubezpieczasz, ile kilometrów rocznie jeździsz. Wiem, że to kusi niską ratą, ale raz - diler przy wykupie proponuje cenę niższą o jakieś 20% niż rynkowa, dwa - 3-letnie auto z potwierdzonym przebiegiem 60-80kkm sam sprzedasz szybciej i drożej, trzy - jak pójdziesz do dilera mówiąc, że chcesz kupić nowe auto, a stare, 3-letnie, zostawić w rozliczeniu, to transakcji dokonasz bez najmniejszego problemu.


Nie do końca, nie ma czegoś takiego jak "za ile wykupi", po prostu go zostawiasz i nie interesuje Ciebie nic. Co do dodatkowych opłat owszem moga one być ale to pewnie zależy już od marki konkretnej lub finansującego, hex z tego co pamietam podawał przykład getinu a to jak wiadomo wylęgarnia wszelkich wałów finansowych w tym kraju, przykład Opla? nie wiem, w lexusie działa to od dawna i nie słyszałem żeby ktokolwiek kiedykolwiek miał jakieś problemy, no ale to marka "premium".

Dodatkowo jak Ci coś nie pasuje to zawsze możesz to auto wykupić i sprzedać sobie na własną rękę, kwotę wykupu znasz od razu przecież.

CYTAT
Nawet jak w takim aucie poprawić audio, to przy końcowej wycenie dostaniesz za to obciążenie finansowe... w końcu jak mogą zarobić zgodnie z umową to dlaczego nie wydymać ?


Na pewno zależy to od gwaranta wykupu, w lexusie nie ma problemu z dorzucaniem wyposażenia podnoszącego wartość auta, mogą nawet zrobić to sami u siebie lub w zaprzyjaźnionym warsztacie (audio np.)

Prawdą jest to że jak chcesz zarżnąć auto i trzepać nim 40tys+ rocznie to tylko leasing. Jak generalnie dbasz o każde auto to najem nie powinien być dla Ciebie problemem.

CYTAT
Hmmm mysliscie ze mozna zdac sie na opinie ASO w Mercedesie przed ewentualnym zakupem?, pytam bo usluga wydaje sie byc nie taka bo opiewa na kwote 400 zl ale jesli polega to na przyslowiowym rzuceniu okiem to bede mial grube watpliwosci.


Nie polecam, nic ciekawego nie robią tam a biorą jak za zboże. Lepiej do jakiegoś ogarniętego warsztatu z oprogramowaniem Mercedesa.
hexx #2
A jak po takim najmie chciał bym takie auto na własność, to mogę je przejąc leasingiem ?
SajneK
Masz 3 opcje;
1. Oddajesz je do salonu
2. Wykupujesz za z góry znaną kwotę (jeżeli widzisz np że auto "chodzi na allegro" po 100k a wykup masz za 80k to sobie kupisz i sprzedaż na własną rękę minus podatek, jak widzisz że na allegro może wyciągniesz 85k a wykup jest za 80k to bez sensu zamieszanie robić)
3. Dalej sobie je finansujesz na rok czy dwa kolejne ze zmienionymi parametrami
Maciek1234
CYTAT(SajneK @ Wed, 11 Jul 2018 - 12:23) *
2. Wykupujesz za z góry znaną kwotę (jeżeli widzisz np że auto "chodzi na allegro" po 100k a wykup masz za 80k to sobie kupisz i sprzedaż na własną rękę minus podatek, jak widzisz że na allegro może wyciągniesz 85k a wykup jest za 80k to bez sensu zamieszanie robić)
w Oplu była taka opcja - jeśli wycena końcowa będzie wyższa niż zadeklarowana na początku (np. zrobiłeś mniej kilometrów, masz superpowłokę ceramiczną itd), to za auto musisz zapłacić kwotę wyższą.
Jeśli planujesz wykup, to najem zupełnie się nie opłaca.
SajneK
To lepiej dowiedzieć się przed zakupem auta o warunkach wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.