dotrysk lpg w dieslu, podniesienie mocy |
dotrysk lpg w dieslu, podniesienie mocy |
Wed, 01 Aug 2018 - 09:46
Post
#61
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
gaz ma sporo wad niestety. przynajmniej w silnikach ebnzynowych. jest suchy i ma wyzsza temperature spalania. przy ostrym traktowaniu glowica na gazie na dlugo nie starcza niestety. gaz jest fajny dla jezdzacych lagodnie i oszczednie. dla kogos kto czesto wchodzi w czerwone pole to jest niebezpieczne rozwiazanie. u mnie w nowym aucie po 10tys km mialem problemy z zaworami (zawory sie podparly i trzeba bylo sporo plytek podkaldac. oczywiscie instalacja pseudo fabryczna (czyli aprobata firmy ale montaz juz przez Polakow).
ciekaw jestem czy w dieslu tez sa problemy z glowicami i gniazdami zaworowymi? ktos robil badania? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 01 Aug 2018 - 09:46
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 11:09
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław |
Kluczem jest właściwe wystrojenie instalacji. W naszym kraju priorytetem jest spalanie minimalnie wyższe niż benzyny i później tak się dzieje, jak stroiciel ustawi tak jak powinno być i pali z 3-4 litry gazu więcej to klient jest nie zadowolony i wieść się niesie że gazownik do dupy.
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 11:27
Post
#63
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
gaz ma sporo wad niestety. przynajmniej w silnikach ebnzynowych. jest suchy i ma wyzsza temperature spalania. przy ostrym traktowaniu glowica na gazie na dlugo nie starcza niestety. gaz jest fajny dla jezdzacych lagodnie i oszczednie. dla kogos kto czesto wchodzi w czerwone pole to jest niebezpieczne rozwiazanie. u mnie w nowym aucie po 10tys km mialem problemy z zaworami (zawory sie podparly i trzeba bylo sporo plytek podkaldac. oczywiscie instalacja pseudo fabryczna (czyli aprobata firmy ale montaz juz przez Polakow). ciekaw jestem czy w dieslu tez sa problemy z glowicami i gniazdami zaworowymi? ktos robil badania? Piwo w silniku o to chodzi, żeby była wysoka temeratura bo za tym idzie wyższe ciśnienie. Z tego cho ludzie mierzą EGT to na gazie jest jednak niższe. Więc jak to jest z tą 'wyższą' temperaturą spalania lpg? Ani więcej mocy, ani spaliny nie cieplejsze. Serio pytam bo znam tą historyjkę, ale mi się kupy nie trzyma. Co do gniazd. Mój LS430 ma 325 tysięcy przelotu, gaz od 140 osobiście montowałem i ostatnio zdziwiony przeczytałem, że co 90 producent przewiduje regulację luzów. Mój silnik jeździ, ma stabilne jałowe, nie rzuca błędów. Chyba już 40kPLN zaoszczędziłem na gazie w tym pojeździe. Słusznie pytasz o diesla ponieważ tam jest wyższa temperatura spalania w tych dokoksowanych klekotach. P.S. Jaka wada tego, że gaz jest 'suchy'? P.S. Co do ostrego traktowania to jeździ we Włoszech Fiesta R5 na lpg. W Polsce mają jakieś kompleksy i zabraniają lpg w imprezach PZM mimo iż rynek jest całkiem spory. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 11:46
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
MIP, jaka jest temperatura w cylindrach podczas spalania ON a jaka kiedy dołoży się tam LPG ?
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:03
Post
#65
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
hexx nie wiem. Nigdy nie miałem diesla. Skoro dołożenie lpg dokłada koksu to po co zadajesz retoryczne pytania? Z obniżonej temperatury spalania (co za tym idzie ciśnienia) dodatkowa moc ma być?
W beznzynie na lpg spada moc i co za tym idzie EGT chłopaki mierzą i jest niższe. Ten temat mnie interesuje. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:11
Post
#66
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Kluczem jest właściwe wystrojenie instalacji. W naszym kraju priorytetem jest spalanie minimalnie wyższe niż benzyny i później tak się dzieje, jak stroiciel ustawi tak jak powinno być i pali z 3-4 litry gazu więcej to klient jest nie zadowolony i wieść się niesie że gazownik do dupy. ja kupilem nowe auto z instalacja gazowa. nie interesowalo mnie co tam jest zrobione. mialo byc dobrze i trwale. wystarczylo na neicale 10tys km zanim silnik sie posypal. hexx Co do gniazd. Mój LS430 ma 325 tysięcy przelotu, gaz od 140 osobiście montowałem no moze nie wkrecasz silnika powyzej 4 tys obrotow to moze silnik zyje. ja na kazdym biegu codziennie dokrecam do odcinki to moze przez to na gazie silnik ma gorzej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:16
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
piwo żartujesz? Samochód deptam non stop, codziennie jeżdżę autostradami, rocznie prawie 100k przelotu, prędkości przelotowe 120-200 oczywiście jak mam robotę w Niemczech . Dostaje konkretne wp....
Nie ma dnia bez wielokrotnej odcinki. Ten samochód mimo V8 się wolno zbiera bo jest ciężki i ma tylko 280KM więc odcinkę widzi regularnie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:27
Post
#68
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Z tą większą temperaturą na lpg to oczywiście mit (w benzynie), w 300KM saabie miałem czujnik egt, przy strojeniu po korektach + sonda szerokopasmowa z taką samą lambdą do końca, temperatury były właściwie identyczne. Tyle że na lpg można było jeszcze pobawić się zapłonem i finalnie obniżyć temperaturę spalin.
Katowany był przez ponad 100 tys. km, często widząc zamknięty licznik, silnikowi nic nie było, kluczem do sukcesu są dobre podzespoły, montaż i strojenie, też montowałem samodzielnie. Mając ciągły kontakt z samochodami widzę jak zwykle jest to zamontowane, od grożące wybuchem do słabo, przyzwoitość spotykana jest jedynie sporadycznie, dlatego opinia o gazie jest jaka jest. |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:49
Post
#69
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
piwo żartujesz? Samochód deptam non stop, codziennie jeżdżę autostradami, rocznie prawie 100k przelotu, prędkości przelotowe 120-200 oczywiście jak mam robotę w Niemczech . Dostaje konkretne wp.... Nie ma dnia bez wielokrotnej odcinki. Ten samochód mimo V8 się wolno zbiera bo jest ciężki i ma tylko 280KM więc odcinkę widzi regularnie. no to po prostu ja w takim razie mam syf sillnik i instalacje gazowa. widac zle wybralem. nie sadzilem ze sa na tym swiecie auta ktore znosza palowanie. w takim razie gratulacje dobrego wyboru. moze ja mam mozliwosc tankowania tylko kiepskiego gazzu na orlenie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:53
Post
#70
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
piwo Ty na serio? W ub roku kupiłem corolle e11 1.6. Zrobiłem remont silnika, zamontowałem gaz, samochód przeleciał 50 tysięcy km i mało kiedy obrotomierz schodzi poniżej 4k, po autostradzie to zwykle jest 5k, a zdarzało się z gazem w podłodze przez 200km nocą. Jak to stuknie 100k od remontu to z ciekawości rozbiorę i zobaczę co i jak. W Polsce jest sporo pojazdów, które jeżdżą bezawaryjnie na lpg.
P.S Kluczem do przyjęcia pałowania jest dobre chłodzenie silnika, w szczególności tłoka. Co to za silnik Ci padł? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 12:58
Post
#71
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 13:01
Post
#72
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
fiatowski punciakowski 1,4. i nie tyle padl co zaczal nierowno chodzic po 10tys od nowosci. brak wolnych obrotow i podcisnienia. regulacja plytkami pod zawory troche pomogla bo jeden zawor sie podparl calkowicie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 13:21
Post
#73
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
hexx nie mam doświadczenia z dieslami, wiem, że tłoki mają wyższą temperaturę niż w beznynach po czym wnioskuję wyższą temperaturę spalania co zresztą wynika też z większych momentów obrotowych, które wynikają z wyższych ciśnień. piwo być może fiatowskie motory nie znoszą gazu, nie wiem tego. Podobno toyota/lexus nie znosi, a sam się przekonałem, że znosi bardzo dobrze bez żadnych lubryfikatorów.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 16:28
Post
#74
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
no to po prostu ja w takim razie mam syf sillnik i instalacje gazowa. widac zle wybralem. nie sadzilem ze sa na tym swiecie auta ktore znosza palowanie. w takim razie gratulacje dobrego wyboru. moze ja mam mozliwosc tankowania tylko kiepskiego gazzu na orlenie. Przez 70kkm upalalem swoje 206 na źle ustawionej instalacji do tego pod koniec modów z uwagi na brak strojenia AFR przy bucie nawet 16 od 6k RPM na LPG a na PB okolo 15,5. Silinik chłostałem tak przez dobre 1,5 roku latając do odcięcia 5 biegu. Nic mu się nie stało, jak zrywalem czapke do turbo to na oko był perfekt, prawie zero nagaru na tłokach, głowica szczelna i ładna. Po założeniu turbo zrobilem nie wystrojonym samochodem tocząc się z 30km, zdjalem czapke a tam czarno jak byś weglem palil a było PB bo lpg wywalilem do turbo. Dla mnie gadanie że głowica siada od LPG to pierd... |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 21:50
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce |
Ale co niektórzy glupoty Pierdol..... Aż żal
Temat jest prosty a gadacie o jakiś normach europejskich Euro 5-9, Ja chce mieć gaz w dieslu i dopierdol.... Taki dotrysk Że czape zerwie i pochwalę się żeby udowodnić że jednak nie udało mi.sie zabić silnika mimo jazdy na torze itp |
|
|
Wed, 01 Aug 2018 - 22:10
Post
#76
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 28 May 2005 Skąd: Elbląg |
gaz ma sporo wad niestety. przynajmniej w silnikach ebnzynowych. jest suchy i ma wyzsza temperature spalania. przy ostrym traktowaniu glowica na gazie na dlugo nie starcza niestety. gaz jest fajny dla jezdzacych lagodnie i oszczednie. dla kogos kto czesto wchodzi w czerwone pole to jest niebezpieczne rozwiazanie. u mnie w nowym aucie po 10tys km mialem problemy z zaworami (zawory sie podparly i trzeba bylo sporo plytek podkaldac. oczywiscie instalacja pseudo fabryczna (czyli aprobata firmy ale montaz juz przez Polakow). ciekaw jestem czy w dieslu tez sa problemy z glowicami i gniazdami zaworowymi? ktos robil badania? Primera P11.144 QG18De. Podobno bierze dużo oleju, generalnie nieudany silnik. Kupiłem w komisie w 2012r., na liczniku ~150kkm. Chciałem zamontować gaz. Wielu mi odradzało, bo ten się kompletnie do tego nie nadaje, szybko wypali zawory, katalizator padnie, itp. Mój wujek, kiedyś kierownik serwisu Nissana dał mi namiar na fachowca. Powiedział, że da się bez problemu. Dużo nie jeżdżę, ale jak już, to szybko. Do dziś na LPG zrobione ponad 100 tysięcy, w tym w ciągu ostatniego roku ok 30. Często jeżdżę ekspresówkami, prędkość zazwyczaj 170+, jak autostrada pusta to zdarza się i licznikowe 210+ i nie dzieje się kompletnie nic. Tyle, że po takim przelocie na autostradzie warto zajrzeć na to ile oleju zostało na bagnecie. Co 30kkm kontola luzu zaworowego. Zawsze kończy się na jakichś niedużych korektach. Po 60 tysiącach od montazu nie było żadncych korekt. Ostatnio myślałem, że wreszcie wyzionął ducha. Jednak wystarczyło zmienić świece, bo ostatnio mi się zapomniało i znów jeszcze trochę pojeździ zanim do reszty zgnije. Pali wg. fuelio ~10l/100km jakbym nie jeździł. -------------------- Wojtek
F4R |
|
|
Thu, 02 Aug 2018 - 20:44
Post
#77
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
Z tego cho ludzie mierzą EGT to na gazie jest jednak niższe. Więc jak to jest z tą 'wyższą' temperaturą spalania lpg? Ani więcej mocy, ani spaliny nie cieplejsze. Serio pytam bo znam tą historyjkę, ale mi się kupy nie trzyma. Troche tak nie do końca. Po prostu LPG ma szerszy zakres AFR, przy którym silnik chodzi "prawie" dobrze. Można więc jeździć na takiej lambdzie, że silnik na PB robił by mega kangura. Niestety przekraczając pewien zakres w stronę "ubogiej" mieszanki EGT leci mocno w górę (gwałtownie spada prędkość spalania mieszanki LPG). Rozwiązania sa dwa: dbać o odpowiedni skład mieszanki albo ustawiać zapłon pod LPG, szczególnie z uwzględnieniem lambdy w danych warunkach pracy |
|
|
Thu, 02 Aug 2018 - 23:34
Post
#78
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
toffic przecież skład mieszanki jest pochodną wskazań sondy lambda.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Fri, 03 Aug 2018 - 08:40
Post
#79
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
|
|
|
Fri, 03 Aug 2018 - 11:03
Post
#80
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
no wiem, ale wiesz, że ta lambda wynika z tego co podaje wtryskiwacz, który sterowany jest na podstawie m.in. wskazań sondy. Po prostu nie wiem jak poza totalnie popsutym mnożnikiem pełnego otwarcia ta lambda miałaby być uboga.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 20:25 |