Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: dotrysk lpg w dieslu, podniesienie mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2
bdb
Witam
szukam osoby chętnej na podniesienie mocy w swoim dieslu za pomocą dotrysku lpg, najlepiej ze Śląska ale niekoniecznie
elektronikę udostępnię darmowo, koszty to zakup zbiornika, eletrozaworu, reduktora i kilku węży
jak macie jakieś pytania, zadawajcie
hexx #2
każdy typ silnika diesla pod to się nadaje ?
bdb
w silnikach, gdzie jest kilka wtrysków na jeden suw raczej nie polecam, chyba, że przy wyższych obrotach
najlepiej proste jednostki bez lub z turbo
lpg jest podawany do dolotu z reduktora podciśnieniowego za pomocą "fifki" czyli rurki ściętej na skos
elektronika pozwala włączyć dotrysk od obrotów, czyli ustawiamy wartości w jakich prędkościach obrotowych ma się włączyć i wyłączyć
hexx #2
czyli w zasadzie CR odpadają ?
bdb
w CR tam, gdzie są przed wtryski występują błędy na wolnych obrotach
kompot
Ta darmowa akcja to w celach naukowych/żeby nauczyć się na kliencie czy w ramach promocji dla pierwszego klienta, bo temat jest rozeznany?
Damzzii
O ile dobrze kojarzę nick to jest to osoba, która w temacie lpg siedzi od lat, podejrzewam że raczej charakter promocyjny np. sterownika własnej konstrukcji, dlatego dopytam, czym to będzie sterowane?
rosomak
Mam Ibizę 1.9 tdi ATD @ 140 KM i niecałe 120 tyś przelotu, pasuje?
bdb
pasuje i auto i miejscowość
mamy do siebie blisko- 30 km
podaj na priva nr. tel. zadzwonię
afro89
Również jestem zainteresowany. Samochód to Audi A6 C4 2,5 TDI R5 (na pompie wtryskowej VP37).
Moja lokalizacja to okolice Żor
bdb
także podaj kontakt telefoniczny
Borek123
Szkoda, że tak daleko, jestem z podlaskiego i mam troszkę podłubane A6 C5 2.5 V6 TDI (VP44).
bdb
daj mi trochę czasu, zobaczę co wyjdzie z chętnymi na Śląsku
marcin24
Czy silnik mercedesa om605 2.5 20v td z komorą wirową nadaje się pod taki zabieg
bdb
jeżeli się nie mylę, to silnik na pompo wtryskiwaczach, więc jak najbardziej
problemem w starych samochodach jest sygnał obrotów
ja w MB 190 2.0D miałem wyciągnięty z alternatora i wszystko funkcjonowało
z 75KM nominalnych z dotryskiem lpg miał 90KM
DealMan
Fajny przyrost ja na starego klekota n/a
marcin24
CYTAT(bdb @ Tue, 24 Jul 2018 - 22:46) *
jeżeli się nie mylę, to silnik na pompo wtryskiwaczach, więc jak najbardziej
problemem w starych samochodach jest sygnał obrotów
ja w MB 190 2.0D miałem wyciągnięty z alternatora i wszystko funkcjonowało
z 75KM nominalnych z dotryskiem lpg miał 90KM

Mój jest na normalnych wtryskach, pompa rzędowa przerobiona na mechaniczną
Auto ma dużo sekcje i duże turbo, moc ponad 300 km z oryginalnych 150 koni i chciałbym jeszcze coś ugrać bo ma więcej brak już ropy
bdb
czy masz zamontowaną termoparę? kontrolujesz EGT?
bdb
CYTAT(DealMan @ Wed, 25 Jul 2018 - 06:23) *
Fajny przyrost ja na starego klekota n/a

w momencie załączania się dotrysku lpg było czuć jak dostaje "kopa"
z ciekawości auto hamowałem u brata w Wielowsi
bardziej interesowało mnie, czy elektronika sobie poradzi
jako ciekawostkę podam, że jednocześnie w tym samochodzie testowałem także dotrysk wody do kolektora o którym pisałem w innym wątku ale chyba jest jakiś konflikt interesów,
bo temat zamknięty i administratorzy nawet nie odpisują na wiadomości prywatne po 3 tygodniach
może to norma na tym forum, jestem nowy więc jeszcze nie znam zwyczajów tu panujących
xmaniekx
Dotrysk LPG to od dawna znany i praktykowany tuning diesla, dziwi mnie to, że tak mało osób w Polsce to zna. Ja o tym dowiedziałem się w ~2008 roku i w UK już to było popularne.
marcin24
CYTAT(bdb @ Wed, 25 Jul 2018 - 14:19) *
czy masz zamontowaną termoparę? kontrolujesz EGT?

Egt w granicy 700stopni
bdb
dla pewności jeszcze raz zapytam, czy masz zamontowaną termoparę?
masz mocno podwyższoną moc, dobrze by było kontrolować temperaturę spalin na bieżąco, tym bardziej przy dotrysku lpg
w samochodach, gdzie nic nie było dłubane przy dotrysku lpg nie jest to aż tak istotne, oczywiście w pewnych granicach
bdb
CYTAT(xmaniekx @ Wed, 25 Jul 2018 - 14:59) *
Dotrysk LPG to od dawna znany i praktykowany tuning diesla, dziwi mnie to, że tak mało osób w Polsce to zna. Ja o tym dowiedziałem się w ~2008 roku i w UK już to było popularne.

oczywiście, że Ameryki nie odkrywamy
ja mam tylko proste rozwiązanie do tego celu i niedrogie, a jak wspomniałeś efekt murowany
można to porównać do nitro
prócz tego, że dostarczamy dodatkową ilość paliwa, to procesy spalania ON w środowisku lpg zachodzą bardziej efektywnie, dlatego też i efekty są wymierne
do tego dochodzi jeszcze mniejsza emisja spalin czystsze komory spalania, czystszy ukł. wydechowy (DPF/FAP), a to wiąże się z innymi korzyściami
marcin24
Tak jest wskaźnik egt który kontroluje temp
Ogólnie jest w granicy 700 .
Po dotrysku lpg temperatura jakoś drastycznie się zmienia?
bdb
tak, przy dotrysku większej ilości tj. ponad 20%, lepiej już temperaturę kontrolować
xmaniekx
LPG w dieslu mogłoby wyeliminować w ogóle filtry, ale jest to nie na rękę koncernom. Na dotrysku masz na wstępie euro 2 -> euro4, do tego kilkunastokrotnie mniejsze wskazania dymomierza. Z wywalonym katem, stary diesel bez dpf.
hexx #2
dlaczego nie na rękę ?
ziele477
Też jestem zainteresowany. Samochód Opel Combo Di silnik Isuzu.
bdb
CYTAT(hexx #2 @ Sat, 28 Jul 2018 - 08:04) *
dlaczego nie na rękę ?

musisz być młodym człowiekiem, że nie masz orientacji jak stworzony jest "system"
po prostu interesujesz się innymi rzeczami, a system jest tak skonstruowany żebyś cały czas miał pod górę, masz wydawać max kasy na utrzymanie swojego d..wozu i nie podnosić łba tylko pracować
masz nie mieć czasu na interesowanie się "istotą rzeczy", masz interesować się pierdołami, którymi jesteś atakowany dookoła
bdb
jestem winien informację, że elektronika nie ma jeszcze homologacji, więc może być tylko stosowana na drogach niepublicznych
jeżeli mimo to, ktoś jest chętny proszę info na priva odezwę się
kompot
CYTAT(bdb @ Sun, 29 Jul 2018 - 10:08) *
musisz być młodym człowiekiem, że nie masz orientacji jak stworzony jest "system"
po prostu interesujesz się innymi rzeczami, a system jest tak skonstruowany żebyś cały czas miał pod górę, masz wydawać max kasy na utrzymanie swojego d..wozu i nie podnosić łba tylko pracować
masz nie mieć czasu na interesowanie się "istotą rzeczy", masz interesować się pierdołami, którymi jesteś atakowany dookoła

Jak już uderzamy tak filozoficznie to widać, że "system" skrzywił (skrzywdził) pewne pokolenie.
Koncernom na rękę jest to co jest tańsze/prostsze/możliwe/nie stworzy kompromisu gdzie indziej. Dotrysk LPG jak widać na razie nie spełnia tych warunków.
hexx #2
CYTAT(bdb @ Sun, 29 Jul 2018 - 11:08) *
musisz być młodym człowiekiem, że nie masz orientacji jak stworzony jest "system"
po prostu interesujesz się innymi rzeczami, a system jest tak skonstruowany żebyś cały czas miał pod górę, masz wydawać max kasy na utrzymanie swojego d..wozu i nie podnosić łba tylko pracować
masz nie mieć czasu na interesowanie się "istotą rzeczy", masz interesować się pierdołami, którymi jesteś atakowany dookoła

dziękuję za nazwanie mnie młodym smile.gif
a zawodowo od wielu lat jestem związany z koncernami motoryzacyjnymi

Natomiast jako "młody i nie znający się na niczym" muszę stwierdzić, że takie opowieści "o złych koncernach" co jakiś czas się pojawiają..
i na każde pytanie o "merytoryczne uzasadnienie nie wprowadzania cudownych technologii" czytam podobne do Twoich.... komunały (nie obraź się).
bdb
nie mam o co się obrażać
myślę, że jest różnica w stwierdzeniu "młody", a "młody człowiek" no i między "nie znający się na niczym", a "interesujący się innymi rzeczami"
teraz odpowiedz sobie dlaczego tak opacznie to zrozumiałeś i przekręciłeś moją wypowiedź
no niestety teraz produkuje się żeby zepsuło się dzień po okresie gwarancji, a jak się nie zepsuje to pomożemy mając połączenie bezprzewodowe ze sterownikiem
ja na motoryzacji znam się trochę i wiem, że na tym forum jest wielu fachowców dlatego tu jestem
lubię się uczyć od lepszych i nie ma w mojej wypowiedzi odrobiny drwiny
hexx #2
Zrozumiałem tak jak chciałeś bym zrozumiał.
Zadałem niewygodne pytanie na które nie potrafiłeś odpowiedzieć... i stąd taka agresywna/nerwowa reakcja.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć dlaczego koncerny które produkowały modele z FABRYCZNYMI (nie mylić z dokładanymi w ASO czy podwykonawców ASO) instalacjami LPG odeszły od tego rozwiązania i nie chcą rozwijać tego rozwiązania... to napisz do działów prasowych i pewnie odpowiedzą.

Skoro to takie super..
to każdy koncern który by wprowadził... zakasował by dany segment, robiąc auta które będą mało paliły (dokładnie to będą miały niski koszt przejechania 100 km), będą spełniać wchodzące normy emisji, będą zarabiać dobrą kasę na serwisowaniu takich instalacji.
Firmy zabijały by się za takimi autami dla swoich PH.

Dlaczego zatem nie robią czegoś co jest tak zajebiste, ekologiczne, dochodowe i może dać lidera sprzedaży danego segmentu......... ? ? ? ?
bdb
zaczynasz pisać bzdury
w której wypowiedzi jestem agresywny i nerwowy? te czasy mam już dawno, dawno za sobą
jestem spokojny jak nigdy, na siłę chcesz mi wmówić, że jestem wielbłądem
skąd masz info, że producenci samochodów nie montują już instalacji gazowych, szczególnie CNG?
skoro jeszcze tego nie wiesz, że coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin są wprowadzane na prośbę tych właśnie koncernów, aby miały pole do popisu z wyposażaniem samochodów w coraz bardziej skomplikowane rozwiązania, których w dowolnym warsztacie nie naprawimy, to się właśnie dowiedziałeś
przykład:
1. wtryskiwacze
do pośredniego wtrysku - tanie trwałe z możliwością regeneracji
piezo - skomplikowane, drogie jak cholera, zregenerować już duży problem
2. DPF-y
drogie, żeby wyczyścić w trybie jazdy i tak palimy większą ilość paliwa, a cały syf i tak wylatuje na zewnątrz (jechałeś kiedyś za dieslem, który czyścił w trakcie jazdy dpf?)
a teraz wprowadzają także w benzyniakach


dlaczego koncerny nie wprowadzają prostych rozwiązań? odpowiedź jest trywialna - bo na nich nie zarobią
tylko kij ma dwa końce
Japończycy już wprowadzają systemy zasilania benzyną podwójne - wtrysk bezpośredni z pośrednim
jak myślisz, dlaczego wrócili do systemu pośredniego, skoro bezpośredni taki tani, prosty i niezawodny?
bdb
CYTAT(kompot @ Sun, 29 Jul 2018 - 18:20) *
Jak już uderzamy tak filozoficznie to widać, że "system" skrzywił (skrzywdził) pewne pokolenie.
Koncernom na rękę jest to co jest tańsze/prostsze/możliwe/nie stworzy kompromisu gdzie indziej. Dotrysk LPG jak widać na razie nie spełnia tych warunków.

nie spełnia tylko jednego warunku : jest za tani i w przyszłości nie będzie przynosił dodatkowego dochodu, bo serwis można będzie wykonać np. w Polsce, w kilku tysiącach warsztatach montażu instalacji lpg
fachowców od lpg w naszym kraju mamy na wysokim poziomie
zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego części samochodowe integruje się w "grupy"? np. pompa wody zintegrowana z czujnikiem itd.
ale to nic z tym co teraz można zrobić
siedzisz sobie za biurkiem, łączysz się ze sterownikiem samochodu i wprowadzasz mu błąd - rzeczywiście tanie i proste rozwiązanie
w stanach już była afera, bezpieczeństwo kierowcy zagrożone w momencie kiedy haker włamie się do systemu
Tommo
bdb twoja teoria kupy się nie trzyma. Gaźnik też był zbyt prosty, że musieli wtrysk paliwa wprowadzić?
Tak działa notoryczny postęp we wszystkich dziedzinach życia. Mamy coraz więcej i coraz więcej za to płacimy. Ale to jest nasz wybór.
bdb
porównaj korzyści między gaźnikiem, a sekwencją i wtryskiem pośrednim z bezpośrednim
jeszcze raz przeczytaj co wyżej napisałem
a z wyborami masz rację, dlatego jeżdżę na paliwie za 2.30 i przejechanie 100km kosztuje mnie 23zł
hexx #2
CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 09:48) *
skąd masz info, że producenci samochodów nie montują już instalacji gazowych, szczególnie CNG?

ależ montują...

Na przykład Mercedes wypuścił swego czasu serię Spirinetów na CNG.
Sporo kupiła ich firma kurierska z Zamościa "Siódemka" (przejęta przez DPD). Samochody okazały się jednym wielkim kiblem... paliły dużo, słabo jechały obciażone a ich silniki nie przeżyły 1/3 tego co wytrzymują u kurierów diesle.

Gdybyś chciał ich uświadomić w jakim są błędzie, to służę telefonem do dyrektora oddziału DPD, gdzie jeszcze takie rdzewieją na placu. smile.gif


CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 09:48) *
Japończycy już wprowadzają systemy zasilania benzyną podwójne - wtrysk bezpośredni z pośrednim
jak myślisz, dlaczego wrócili do systemu pośredniego, skoro bezpośredni taki tani, prosty i niezawodny?

Naprawdę już wprowadzają takie rozwiązania ? ohmy.gif
A to pewnie grupa VAG będzie tym zaskoczona.....




.... a nie, czekaj
przecież oni to mają już od kilku lat tongue.gif


Dlaczego wprowadzono system podwójnych wtryskiwaczy ?
Stare dzieje z przed kilku lat (2012-2013).
Jest to dokładnie opisane smile.gif Poszukać Ci w google ?
bdb
no to w końcu montują czy nie, bo wyżej piszesz, że nie a teraz tak, zdecyduj się

wychodzi na to, że firma kurierska DPD, oddział polski zablokowała montaż instalacji gazowych przez producentów aut

Ty taki naśmiewniś jesteś forumowy, jest ok nie rusza mnie to


hexx #2
Jeszcze raz i powoli....

Mercedes wypuścił model Sprintera z FABRYCZNĄ (czyli nie montowaną w ASO czy u innego rzeźbiarza w stodole) instalacją CNG.
Możesz o tym doczytać.

Samochód wyposażony w silnik zasilany CNG w PRAKTYCZNYM użytkowaniu okazał się... straszną kupą względem odpowiedników z silnikiem diesla.

Oczywiście możesz nie wierzyć, że to kupa....
dlatego chętnie odeślę do dyrektora oddziału DPD który posiada ów samochody (przejęte od Siódemki) i on chętnie wyrazi opinię o silniku zasilanym CNG w ciężko pracującym aucie dostawczym smile.gif
Damzzii
To nie był sprinter z M271? Chyba tak... Akurat w tym silniku to nie cng jest problemem a zje.... rozrząd, który potrafi strzelić przy 50 tys. km. Nie potrzebuje nawet ciężkiej pracy, w osobówkach z tym motorem jest to samo.
kompot
CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 08:48) *
(...)
skoro jeszcze tego nie wiesz, że coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin są wprowadzane na prośbę tych właśnie koncernów, aby miały pole do popisu z wyposażaniem samochodów w coraz bardziej skomplikowane rozwiązania, których w dowolnym warsztacie nie naprawimy, to się właśnie dowiedziałeś
przykład:
1. wtryskiwacze
do pośredniego wtrysku - tanie trwałe z możliwością regeneracji
piezo - skomplikowane, drogie jak cholera, zregenerować już duży problem
2. DPF-y
drogie, żeby wyczyścić w trybie jazdy i tak palimy większą ilość paliwa, a cały syf i tak wylatuje na zewnątrz (jechałeś kiedyś za dieslem, który czyścił w trakcie jazdy dpf?)
a teraz wprowadzają także w benzyniakach

dlaczego koncerny nie wprowadzają prostych rozwiązań? odpowiedź jest trywialna - bo na nich nie zarobią

Dawno nie było na tym forum osoby, która z taką dozą pewności tak bardzo mijała się z prawdą. Tak jak w podobnych przypadkach wcześniej (nawet przypominasz mi jedną osobę sprzed kilku lat, ale nie pamiętam już nicka) uważam, że szkodzisz forum i czytającym i należy Ci się ban. No ale może musimy poczekać aż uwalisz komuś silnik.

Normy emisji substancji szkodliwych i zużycia CO2 narzucają organy regulujące w regionach, w naszym przypadku Europejska Komisja Gospodarcza. Ma to na celu regulację emisji tych substancji szkodliwych oraz stanowi źródło dochodu (normy dotyczące CO2).

"skoro jeszcze tego nie wiesz (...) to się właśnie dowiedziałeś" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nie chce mi się pisać o wtryskach i DPFach, widzę, że wiesz lepiej.

CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 08:59) *
nie spełnia tylko jednego warunku : jest za tani

Napisałem Ci, których warunków może nie spełniać i więkoszości nie spełnia.

CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 08:59) *
zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego części samochodowe integruje się w "grupy"? np. pompa wody zintegrowana z czujnikiem itd.

Integracja ma kilka możliwych pobudek - redukcja masy, packaging lub poprawa jakiegoś atrybutu - hałas, wibracje, zużycie paliwa.
Wiedziałeś, że w dzisiejszych czasach pewne modele nie powstają, bo ich serwisowanie byłoby zbyt trudne? Np. silnik zajmuje zbyt dużo miejsca w komorze i mimo, że mieści się sam w sobie i mógłby pracować to w razie pewnych awarii trzebaby go targać z auta? O TCO (Total Cost of Ownership) słyszałeś? Sprzedaże flotowe to wielka część rynku i każdy koncern walczy o niezawodność i niskie koszty serwisowania/długie interwały (jakbyś się zastanawiał skąd wziął się pomysł longlife).

CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 08:59) *
siedzisz sobie za biurkiem, łączysz się ze sterownikiem samochodu i wprowadzasz mu błąd - rzeczywiście tanie i proste rozwiązanie

Serio, czas łyknąć pigułkę!
bdb
ban? za co? za wyrażanie swoich poglądów?
obrażam kogoś czy co?

no i ten uwalony silnik, widzę, że nie możesz się już doczekać
oj człowieku.......


ban to się Tobie należy za obrażanie mnie (tekst z pigułką), mam nadzieję, że go nie usuniesz i będzie wisiał w tym temacie dla przestrogi innych przed Twoją osobą


marcin24
Jak komuś temat nie pasuje to nie czyta i leci dalej
Wątek jest taki a nie inny, więc po co bić pianę
Jeśli kogoś interesuje lpg w dieslu to niech wsadzi, pojezdzi i bedzie jasne jakie są plusy a jakie minusy
Autor tematu nikogo nie namawia, służy pomocą i juz
Na tym forum jeden drugiemu lubi dopier..... do wora nie wiem czy to zazdrość, chamstwo czy każdy taki mądry że musi dołożyć swoje 2 grosze mimo to ze temat wogole go nie dotyczy


kompot
CYTAT(bdb @ Mon, 30 Jul 2018 - 20:09) *
ban? za co? za wyrażanie swoich poglądów?
obrażam kogoś czy co?

no i ten uwalony silnik, widzę, że nie możesz się już doczekać
oj człowieku.......

ban to się Tobie należy za obrażanie mnie (tekst z pigułką), mam nadzieję, że go nie usuniesz i będzie wisiał w tym temacie dla przestrogi innych przed Twoją osobą

Wyrażanie poglądów, nawet się uśmiałem laugh.gif
Przestań przedstawiać swoje sprzeczne z prawdą opinie jako fakty, wprowadzasz dezinformację i w mojej ocenie jesteś szkodnikiem na skalę masową.

Odnieś się do merytoryki, bo tego zabrakło.
rosomak
Kompot, kompromitujesz się
hexx #2
CYTAT(Damzzii @ Mon, 30 Jul 2018 - 18:57) *
To nie był sprinter z M271? Chyba tak... Akurat w tym silniku to nie cng jest problemem a zje.... rozrząd, który potrafi strzelić przy 50 tys. km. Nie potrzebuje nawet ciężkiej pracy, w osobówkach z tym motorem jest to samo.

Być może to ten silnik...
ale tam psuło się chyba wszystko, samochód "nie jechał" a palił znacznie więcej niż było zakładane.
Dodatkowo miał mniejszą ładowność (jak pamiętam) co w przypadku kurierów i grasujących kontroli ITD miało znaczenie.




Generalnie...
dołożenie kolejnego systemu zasilania w paliwo jest skomplikowane dla zrobienia sterowania nim, kontroli zachodzących procesów i serwisowaniu całego systemu.
Więcej o problemach z tym związanych można poczytać w przypadku silników TSI na wtrysku pośrednim i bezpośrednim... a mówimy o tym samym paliwie. Jeżeli dołożymy zupełnie inne paliwo to problem robi się dodatkowo x2 albo i x3.

Z takiego mariażu wychodzą same problemy, skomplikowanie konstrukcji i sterowania procesami jakie zachodzą, podniesienie masy auta, problemy serwisowe dla klienta i ASO, więcej osprzętu, utrudniony dostęp, wzrost ceny pojazdu... GWARANCJA producenta itd itp... a zyski ?

Czy osiągane zyski w postaci teoretycznie większej ilości sprzedanych aut pokryją koszty związane z wprowadzeniem takiego rozwiązania ? NIE
Czy klient będzie miał zyski z tytułu mniejszego spalania ? Poczałkowo może i tak ale po skończeniu gwarancji i sumarycznie przez okres użytkowania auta... NIE
Czy silnik będzie miał takie same przebiegi jak silnik diesla ? NIE
Czy auto będzie miało większą utratę wartości niż odpowiednik z samym dieslem ? TAK (kto będzie chciał kupować takie auto po gwarancji?)

Między innymi dlatego koncerny nie chcą się bawić w takie rozwiązania.
Mariaże silników PB z fabrycznymi systemami LPG i CNG pokazały, że jest to całkowicie nieopłacalne dla koncernu.




Jeżeli klient chce coś takie wstawić po gwarancji, to co innego. W razie problemów (a te będą) bierze koszty na siebie i bierze przestoje na siebie.
Nie ma roszczeń wobec producenta.

Jeżeli silnik się rozpadnie, to kupi używkę i dalej klepie kilometry.. i również nie zrzuca winy na producenta.
MadeInPoland
Nie wiem co się chłopa czepiacie. Robi swoje, pisze co chce więc w czym problem?
Japońce od dawna stosowali wtryski pośrednie obok bezpośrednich chociażby w silnikach UR czy GR.
hexx ten z CNG to ile miał mocy? Słaby kibel porównujesz do mocnego diesla. Gdzie tu logika?

Sam chciałbym się dowiedzieć jaka jest prawda z tym lpg. Czy faktycznie te spaliny są sporo czystsze w porównaniu do benzyny? No niby są. To dlaczego producenci tego bardziej nie rozpowszechniali przez ostatnie lata?
Rosomak trafna uwaga.
Q40
Na temat ale z innej beczki, znam tylko teorie, rozumiem, że w przypadku tirów i autobusów taka instalacja ma sens?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.