Modyfikacja skrzyń biegów PSA rodziny BE4 z silnikami benzynowymi |
Modyfikacja skrzyń biegów PSA rodziny BE4 z silnikami benzynowymi |
Mon, 05 Feb 2018 - 21:54
Post
#101
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 February 2018 |
a podpowiesz mi jaka inna ? z jakim nr bedzie pasowac?
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 05 Feb 2018 - 21:54
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 08 Mar 2018 - 17:13
Post
#102
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 March 2018 |
Cześć, pytanie dotyczy skrzyni 20DM58 w 407 1.8 16V Wiem już z forum na upartego że można zaadoptować 20DM59 oraz bez żadnych przeróbek 20DM70.
Do rzeczy... w 20DM58 coś hałasuje (terkocze) przy odpuszczaniu gazu na zapiętym biegu, z tego co się orientowałem to mechanizm różnicowy. Skrzynia oprócz niepokojących odgłosów pracuje dobrze. Orientuje się ktoś czy da radę to naprawić, myślę tu o przełożeniu mechanizmu od innej skrzyni. Te wyżej wymienione wszystkie poniżej 1tyś nie schodzą a nie wiadomo co się kupi :/ Myślę tu o innych skrzyniach z innych modeli koncernu PSA, niestety nie wiem jak to sprawdzić. Jest w stanie mnie nakierować jak to ugryźć ? Pozdrawiam |
|
|
Thu, 15 Mar 2018 - 08:32
Post
#103
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej,
na ile można wierzyć tej stronie: https://www.myparto.com/de/zahnraeder/ORIGI...4-F5_PE493T013L Szukam przełożenia 50/33 (0,66) 5 biegu do 207 RC Aczkolwiek - skłaniam się, że nie warto ryzykować dla 200zł i może lepiej kupić nowe? Na alledrogo jest dość tanio - 449 z fv |
|
|
Sun, 18 Mar 2018 - 00:04
Post
#104
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej,
kupiłem nowe przełożenie ;-) w pon chyba będzie u mnie, w weekend montaż |
|
|
Mon, 02 Apr 2018 - 16:57
Post
#105
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Kupione, zamontowane - w trasie w końcu komfortowo. Minus - duża różnica między 4, a 5. Na 5 teraz da się chillować od 50km/h (1200-1300 rpm)
|
|
|
Sat, 07 Apr 2018 - 10:51
Post
#106
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa |
pytanie troche zwiazane z tematem a troche nie
orientuje sie ktos czy naped/czujnik predkosciomierza jest taki sam w skrzyniach ma/ be/ml ? mam skrzynie be w 106 i do wymiany czujnik bo przestal pokazwywac, zalozony byl czujnik z be i nie wiem czy nie zawyzal mi predkosci o jakies 5% i zastanawiam sie czy da cos zmiana na czujnik z ma czy przelozenie jest inne i nic sie nie da zrobic. |
|
|
Mon, 09 Apr 2018 - 12:00
Post
#107
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 |
są różne przełożenia na tych czujnikach
|
|
|
Mon, 09 Apr 2018 - 14:27
Post
#108
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa |
lepiej bedzie oryginalny czujnik z be czy dac na probe czujnik z ma?
|
|
|
Thu, 12 Apr 2018 - 16:51
Post
#109
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Jeśli to czujnik indukcyjny to nie ma znaczenia od czego jest, albo działa (wpasowuje się napięciem) albo nie działa albo łapie zakłócenia czyli wywala bzdury. W takim wypadku liczy się wieniec i ilośc zębów na nim. Chyba, że o czymś nie wiem?
|
|
|
Thu, 12 Apr 2018 - 17:24
Post
#110
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa |
no tez mi sie tak wydaje ze naped w skrzyni wazniejszy niz czujnik i nic nie ugram zmiana czujnika.
|
|
|
Sun, 15 Apr 2018 - 11:12
Post
#111
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
mam gdzies kilka tego od be i ma musialbym sprawdzic, ale predkosc bierze sie zapewne z innych rozmaiarow tych plastikowych zebatek pomiedzy ma i be
|
|
|
Wed, 09 May 2018 - 15:39
Post
#112
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 09 May 2018 |
Witam.
Potrzebuje pilnie pomocy. Proszę podpowiedzieć które konkretnie skrzynie oprócz 20dm59 posiadają zębatki piątego biegu 44x35? |
|
|
Thu, 10 May 2018 - 10:12
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Kupione, zamontowane - w trasie w końcu komfortowo. Minus - duża różnica między 4, a 5. Na 5 teraz da się chillować od 50km/h (1200-1300 rpm) w końcu komfortowo a co z przyśpieszeniem ? Mocno ucierpiał ? Bo jednak ta piątka w trasie do wyprzedzania była spoko...raczej brakowało 6 ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Thu, 10 May 2018 - 12:11
Post
#114
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
przy prędkościach 90-110 km wygodniej zredukować. Chociaż nadal ma moc, żeby się rozpędzić, to jednak lepiej wyprzedzić w 100 metrów niż 200 ;-)
70km/h realne to około 1500 obrotów. Przy 100km/h licznikowe to około 2200-2300 obrotów, więc coś tam już żyje ;-) Bardzo jestem zadowolony ze zmiany. |
|
|
Thu, 17 May 2018 - 19:42
Post
#115
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Jabłonowo |
Witam wszystkich!
W nawiązaniu do wszystkich zaproponowanych zmian szukam warsztatu w okolicach Warszawy, który nie tylko wyjące łożyska, ale zmodernizuje - wydłuży działanie skrzyni. Będę wdzięczny za sprawdzone propozycje, bo w tych warsztatach, co byłem nikt nie pali się do roboty skrzyń PSA. Pracuję nad moim 307cc 2.0 16V 136KM ze skrzynią 20DM74 by wyprowadzić go na prostą. |
|
|
Fri, 18 May 2018 - 21:22
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam wszystkich! W nawiązaniu do wszystkich zaproponowanych zmian szukam warsztatu w okolicach Warszawy, który nie tylko wyjące łożyska, ale zmodernizuje - wydłuży działanie skrzyni. Będę wdzięczny za sprawdzone propozycje, bo w tych warsztatach, co byłem nikt nie pali się do roboty skrzyń PSA. Pracuję nad moim 307cc 2.0 16V 136KM ze skrzynią 20DM74 by wyprowadzić go na prostą. Witam, zapytaj tu, co prawda trochę dalej od Wawy, ale może warto się przewieźć ? Dokładnie taka sama odległość, jak ode mnie. Pozdrawiam. |
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 13:31
Post
#117
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 September 2015 |
Witam, zapytaj tu, co prawda trochę dalej od Wawy, ale może warto się przewieźć ? Dokładnie taka sama odległość, jak ode mnie. Pozdrawiam. Nie korzystałem osobiście z ich usług ale słyszałem już dobre opinie oraz mój znajomy mechanik sam z nich korzysta i poleca stąd pewnie bym się skusił. Wracając do tematu krótkich skrzyń i braku komfortu jazdy na 5 biegu przy prędkościach autostradowych poszukując dalej różnych rozwiązań (przede wszystkim niedrogich) czy ktoś słyszał o 20dm81, które przy przełożeniu głównym = 4.768 wydaje się być idealną propozycją dla 2.0/130kW? 1=3.455, 2=1.186, 3=1.129, 4=0.951, 5=0.744 co daje fajne rezultaty w efekcie (przygotowałem zestawienia prędkości, obrotów i przełożeń dla skrzyń 20DM68/76/81/75/74/71) gdyby ktoś był zainteresowany to podeślę. Natomiast optymalnym wyborem jak patrzę jeżeli chodzi o dostępność to jest 20dm71, w której mamy krótką co prawda jedynkę i przełożenie główne 4.052 i w efekcie końcowym otrzymujemy "prawie" identyczną skrzynię jak 20dm68 przy niewielkim spadku obrotów przy tych samych prędkościach - tutaj pokusił bym się jeszcze tylko o wym. zębatki V biegu na taką 47x35 i w efekcie mamy wyższą prędkość max, niewielki spadek mocy oraz minimalnie niższe obroty na każdym z biegów dla tych samych prędkości co w 20dm68. Może się mylę gdzieś bo nie mam takiego doświadczenia dlatego zapytam bardziej wtajemniczonych co o tym sądzą? Podpowie ktoś i potwierdzi lub zaprzeczy temu? Dziękuję. PS. być może ma ktoś wałek sprzęgłowy 2311R8 lub V9 dla 20dm68, którego chce się pozbyć za uczciwe pieniądze? |
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 13:52
Post
#118
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
to może lepiej pomyśleć nad skrzynią 6b z 407 2.2 16v ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 14:54
Post
#119
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 September 2015 |
to może lepiej pomyśleć nad skrzynią 6b z 407 2.2 16v ? Tak tylko koszt rośnie niewspółmiernie... 1. Półosie 2. Wybierak 3. Linki 4. Łapy 5. Poduszki ... Nie jestem pewien czy też podpora do tego nie musi iść wtedy inna... A tutaj w zasadzie niewielkim kosztem mamy trochę lepiej bez większych modernizacji... co prawda ml6 to duży przeskok i mocniejsza skrzynia ale... 20dm81 była by idealna jednak nigdzie nie widzę... |
|
|
Fri, 08 Jun 2018 - 14:58
Post
#120
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
skrzynia z poduszką to koszt ok 400-500 zł, mechanizm zmiany biegów nie więcej niż 100 zł. Pozostaje koszt przerobienia półosi np. w Toruniu . Całość w 1000 - 1200zł powinna się zamknąć. Ja mam takie dwie skrzynie na dniach będę zakładać do 206 RC tyle że półosie ogarnia mój kolega.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:39 |