Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Lexus SC300 Neverending Story, 2JZ VVTi GT35r 6spd
max325
post Wed, 11 Apr 2018 - 12:36
Post #161


Rookie
Dołączył: Mon, 25 October 2010





W Twoim zamachu również nie ma otworów na kołki ustalające?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Apr 2018 - 12:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Wed, 11 Apr 2018 - 14:19
Post #162


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





W JZtach nie ma kołków miedzy wałem a zamachem


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lebaid
post Wed, 11 Apr 2018 - 15:08
Post #163


Rookie
Dołączył: Fri, 09 October 2015





Jak to Aleksander Marcinek robił vel Ali to wiadomo było ze jebnie, to naciągacz jest i oszust. Straciłem przez niego mnóstwo hajsu, czasu i nerwów. Miał wzmocnić skrzynie biegów - rozjebała się po 5 metrach, a jak poźniej niby poprawił to zaczęła zgrzytać. Jak chłopaki po raz 4 ściągneli skrzynie z auta i rozebraliśmy to zobaczyliśmy te jego niby wzmocnienia. Fuszera i drut. Wiele osób już naciągnął, pogadajcie z ludźmi, np. z Darkiem z Rak Garage. Miał podobne przeboje. Zgłosiłem już sprawę na psy, bo nie oddał mi ciągle skrzyni biegów (przywłaszczenie mienia), którą miał jako drugą na dawce części. Unikajcie tego hujograjcy jak ognia bo po 6 miesiącach gdzie nie można sie do typa dodzwonić efekt był taki, że musiałem kupić kolejną skrzynie, zapłacić za bezsensowną robotę zakładania i zdejmowania skrzyni i straciłem przez tego gównozjada cały sezon.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Wed, 11 Apr 2018 - 15:47
Post #164


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





W wielu mocnych autach nie ma kołków i nie ma z tego tytułu żadnych problemów. Kołki przecież nie przenoszą (przynajmniej w założeniu) sił ścinających.

Takich kwiatków nie widziałem nawet w przypadku aluminiowych zamachów. Może tam nie było 500+ na wale, ale też nie była to Corsa 1.4, więc tu albo materiał albo obróbka, albo wyważenie... albo wszystko na raz.

Beemix - doszliście już co było rzeczywiście przyczyną ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 11 Apr 2018 - 16:21
Post #165


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Sił ścinających w tym miejscu wogole nie powinno być, nawet śruba nie wytrzyma ścinania. Zamach z wałem trzyma się przez tarcie między przylgniami. Zabawne bo jak poruszyłem to wczoraj ze znajomym to powiedział ze u niego w tym kole które wrzuciłem tu wczoraj przylgnia była gładka jak lustro. Poszliśmy do magazynku obejrzeć a tu ślady smile.gif co ciekawe sam dostarczył wykonującemu C45, koło było wyważone a docisk nowy. Materiał z którego jest moje koło napewno jest duzo słabszy (było powiedziane ze to CroMo ale watpie) bo jednym przejechaniu pilnikiem wchodzi w materiał jak w masło.

Analizowałem wczoraj stare fotki i zobaczyłem ze przylgnia zamachu już po wyjęciu z 1JZ nie była ładna. Wiec od początku było coś nie tak. Ty fotka:

A tu dokument z wyważania tego zamachu:


Na chwile obecna takie cyrki działy się:
-u mnie
-u kolegi w tym v6 tez zamach tego wykonawcy
-u kolegi w 7MGTE gdzie miał kolko na wale od tego wykonawcy
-wykonawca przyznał ze spotkał się z tym ze sztywne kolko jakie zrobił uszkodziło wał w jakimś projekcie

Adapter był wczoraj sprawdzany i wyglada ze jest ok. Dla pewności założę inny

Zostaje złożyć drugi silnik, zrobić nowy zamach i wyważyć komplet


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ALI23
post Thu, 12 Apr 2018 - 01:38
Post #166


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





CYTAT(Lebaid @ Wed, 11 Apr 2018 - 15:08) *
Jak to Aleksander Marcinek robił vel Ali to wiadomo było ze jebnie, to naciągacz jest i oszust. Straciłem przez niego mnóstwo hajsu, czasu i nerwów. Miał wzmocnić skrzynie biegów - rozjebała się po 5 metrach, a jak poźniej niby poprawił to zaczęła zgrzytać. Jak chłopaki po raz 4 ściągneli skrzynie z auta i rozebraliśmy to zobaczyliśmy te jego niby wzmocnienia. Fuszera i drut. Wiele osób już naciągnął, pogadajcie z ludźmi, np. z Darkiem z Rak Garage. Miał podobne przeboje. Zgłosiłem już sprawę na psy, bo nie oddał mi ciągle skrzyni biegów (przywłaszczenie mienia), którą miał jako drugą na dawce części. Unikajcie tego hujograjcy jak ognia bo po 6 miesiącach gdzie nie można sie do typa dodzwonić efekt był taki, że musiałem kupić kolejną skrzynie, zapłacić za bezsensowną robotę zakładania i zdejmowania skrzyni i straciłem przez tego gównozjada cały sezon.


Michał Cudny tak jak Ci już pisałem i mówiłem kilka razy i od samego początku podkreślałem kiedy do mnie zadzwoniłeś z pytaniem czy mógłbym coś poradzić bo zmieliłeś skrzynię, bo masz za mocny silnik i już wiesz że żadna fabryczna skrzynia z 370Z tego nie wytrzyma, robimy TEST (sprawdź w słowniku jeśli nadal nie rozumiesz) mogę odpowiadać tylko za to co mówię, nie za to jak to zrozumiesz.

umowa z mojej strony była jasna, Ty dostarczasz jakąś skrzynię, najlepiej uszkodzoną którą ja próbuję przerobić i wysyłam do założenia na auto celem sprawdzenia ponieważ sam nie mam auta w którym mógłbym to zrobić..
zanim wyjedziesz na drogę zalewasz skrzynię olejem i jedziesz w powietrzu, a najlepiej na luźnych rolkach, po 10 minut na każdym z biegów by dobrze przesmarować skrzynię i na 3 oraz 4 trochę dłużej ponieważ to są zupełnie nowe koła zębate na prostych zębach, jak by się zachowywała za głośno to niestety trzeba będzie zdejmować i ją zabieram do rewizji..

z waszej relacji wynika jasno że poskładaliście auto odpaliliście, chwilę popracowało na luzie, bo coś tam grzebaliście komputerem i pojechaliście sprawdzić jak jedzie, po kilkuset metrach przy pierwszym wbiciu 3 biegu i wciśnięciu gazu coś huknęło i stracił napęd.

po tę skrzynię przyjechałem osobiście i sam ją też rozebrałem więc możesz wyjaśnić którą wzmocnioną skrzynię rozebraliście?
jak możesz wyjaśnić też po jaką cholerę ściągaliście skrzynię aż 4 razy i jakoś pokazać na fotkach albo jakkolwiek inaczej te wzmocnienia które rzekomo wykonałem w tej skrzyni o której wspominasz albo chociaż ten "drut"
nie wiem po co takie chamskie bzdury, w tym przypadku jesteś kompletnie gołosłowny i doskonale o tym wiesz, bo chciałeś po prostu bym dostarczył zwykłą seryjną skrzynię którą da się złożyć z tych dwóch co uczyniłem i jak sam stwierdziłeś chodziła dobrze tylko przy zmianie biegu z 4 na 5 przy wysokich obrotach coś lekko zgrzytnie..

teraz ja mogę śmiało powiedzieć że umówiliśmy się na pewną kwotę i nie zapłaciłeś mi ani złotówki, a poświęciłem na ten nasz wspólny test kilka tyś zł, nie wspominając już kilku wycieczek do warszawy gdzie mam ponad 300km w jedną stronę..

oczywiście że mam tą skrzynię o której wspominasz że jej nie oddałem, dokładnie tę w której zmieliłeś 4 bieg po czym drobiny powbijały się w inne koła i mam też fotki z dnia kiedy ją zabierałem z warszawy, w jakim była stanie i co zabrałem (cobyś nie wymyślał że to ja ją pokiereszowałem przy rozbieraniu czy coś)
a swoją drogą ten osobnik co ją rozbierał to mógłby częściej używać głowy niż młotka..
no i poczekam na te twoje psy niech sami sobie zabiorą bo nie dołożę do tego już ani złotówki

co do tematu Darka którego wspomniałeś to jak sądzę on sam nie chciał by tego wyciągać na forum publiczne choć może się mylę to możemy również sprawę wyjaśnić


CYTAT(BeeMiX @ Wed, 11 Apr 2018 - 16:21) *
-u mnie
-u kolegi w tym v6 tez zamach tego wykonawcy
-u kolegi w 7MGTE gdzie miał kolko na wale od tego wykonawcy
-wykonawca przyznał ze spotkał się z tym ze sztywne kolko jakie zrobił uszkodziło wał w jakimś projekcie


pomijając już te bzdury o sprawdzaniu składu materiału pilnikiem

-Twój i u kolegi z v6 były poskładane właśnie na adapterach, nie twierdzę że są złe, ale nie mam też podstaw by uważać że są poprawnie wykonane..
-koło na wale w 7mgte było aluminiowe i ważyło nieco ponad 500g, ale leżało już u mnie na półce jak w tym silniku nadal się ten zamach odkręcał
-możesz powiedzieć co ty piszesz o uszkodzeniu wału przez kółko co niby ja robiłem i o tym mówiłem?
bo jak widzę staracie się w kilka osób robić dziwną gównoburzę

sam mówiłeś że sprawdzałeś i koło było poprawnie wyważone więc nie rozumiem

a może problem właśnie leży w procedurze dokręcania, podobno przykręciłeś z Andrzejem też fabryczne koło pasowe najpierw dynamometrem a następnie ciągnąc za rurę, a Marcin twierdzi że odkręcił je później bez klucza, palcami, przypomnę że koło ustalane jest klinem i mocowane jest na jedną centralną śrubę..
a może czoło wału korbowego lub koła zamachowego zostało nieodtłuszczone, albo nawet z paprochami..
a może nie użyliście czujnika zegarowego w celu weryfikacji poprawności osadzenia po dokręceniu koła które razem z dociskiem ma zdaje się ponad 200mm długości, jak Cię pytałem o pomiary bicia czoła ciernego to kompletnie nie wiedziałeś o co chodzi, a dla mnie to jest w zasadzie logiczne ze przykręcam koło, sprawdzam bicie jeśli jest coś nie tak to zdejmuję koło by sprawdzić jaki jest powód..
nie sprawdza się takich rzeczy w ogniu, a po fakcie to często nawet nie ma sensu
podobnie z tarczami hamulcowymi i innymi elementami gdzie to jest konieczne


--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 12 Apr 2018 - 07:55
Post #167


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Po pierwszej awarii gdzie sztywne kolko pasowe zespawalo się z wałem (zdjęcia w temacie) można było odkręcić palcem mimo ze wcześniej było dokręcone.
Po drugiej awarii gdzie już używałem koła pasowego OEM, dokreconego dynamometrem a potem dowalonego rura, śruba na wale lekko się odkręciła

Tak jak mówiłem sprawdze na bicie w wolnym czasie, teraz priorytetem było żeby kolega zrobił rysunek nowego koła.

Mimo ze koło się wyważylo prawie na zero to i tak twierdze ze cos z nim jest nie tak.

Tak jak już Ci mówiłem, ja chce znaleźć przyczynę a nie „winnego”


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ALI23
post Thu, 12 Apr 2018 - 09:32
Post #168


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





CYTAT(BeeMiX @ Thu, 12 Apr 2018 - 07:55) *
Po pierwszej awarii gdzie sztywne kolko pasowe zespawalo się z wałem (zdjęcia w temacie) można było odkręcić palcem mimo ze wcześniej było dokręcone.
Po drugiej awarii gdzie już używałem koła pasowego OEM, dokreconego dynamometrem a potem dowalonego rura, śruba na wale lekko się odkręciła

Tak jak mówiłem sprawdze na bicie w wolnym czasie, teraz priorytetem było żeby kolega zrobił rysunek nowego koła.

Mimo ze koło się wyważylo prawie na zero to i tak twierdze ze cos z nim jest nie tak.

Tak jak już Ci mówiłem, ja chce znaleźć przyczynę a nie „winnego”


no widzę właśnie jak szukasz przyczyny, gdzie jedyną jaką widzisz to wspólnego wykonawcę elementów, a stan części po demontażu z poprzedniego silnika oceniasz po fotkach sprzed kilku miesięcy, jakby nikt nie był zdolny do zauważenia tego przy oczyszczaniu do składania, a może wy tam nie tylko nie weryfikujecie stanu części, ale nawet ich nie odtłuszczacie..

mimo że się wyważyło na 0 to ty dopiero po zniszczeniu czoła wału i czoła koła zamachowego, chcesz zacząć sprawdzać co było nie tak z osadzeniem koła na wale??
widzę też że nie tylko mechanika, ale i geometria nie jest twoją mocną stroną..
przyznajesz też że nie do końca tam w okolicy wiecie jak poprawnie poskładać silnik do sportu skoro użycie czujnika zegarowego w takim przypadku to jakaś abstrakcja

no i rozwiń co może być nie tak z kołem wyważonym maszynowo na 0, a na silniku wpadającym w wibracje..?
rzecz jasna oprócz błędów i zaniedbań przy jego montażu..
tym bardziej że koło w 2jz można przykręcić na 8 sposobów względem wału czym można dość mocno ograniczyć jeśli nie nawet wyeliminować ewentualne bicia a wy ich nawet nie sprawdziliście przy składaniu



--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 12 Apr 2018 - 11:12
Post #169


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Fuel cut na 7900? Nie bierzesz tego pod uwagę? Mi fuel cut rozwalił seryjne koło zamachowe w drzazgi przy 8200rpm. Masz zbyt wiele zmiennych, żeby dojść od czapy co Ci dolega. Przekładka, koło, sprzęgło, montaż, spory moment na wale + fuel cut. Blok był mierzony? Osiowy? Bicie osiowe wału? Jaki masz luz na panewkach głównych bezwzględny i w stosunku do bicia osiowego wału?
Możesz pokazać foto koła zamachowego od strony śrub?
Jeżeli to koło u Ciebie jest taką studnią to musisz sprawdzić bicie po montażu i mieć pewne, że czoło wału i czoło koła się zgrywa idealnie płaszczyzną nie powodując bicia.

Temat sprawdzania gatunku materiału pilnikiem smile.gif

Widzę tutaj jakieś awantury i śmieci w temacie. Ali23 to dobry chłopak, znam go osobiście od lat i jego zależność od dostępu do maszyn go niszczy (terminy), ale da się z nim zwykle dogadać.

P.S. Co do samego koła zamachowego to też zastanawiające co mogłoby być z nim nie tak skoro jak widać wyważone było dobrze. Cięzkie? Ile tam jest mięsa w tym 'garnku' od mocowania wału do tarczy?
A teraz zauważyłem, że to Ci się rozpadło tylko od strony rozrządu wraz z pompą oleju? To co tutaj szukasz w kole zamachowym problemu? Mogłoby być jedynie zbyt lekkie lub zbyt ciężkie.
Podobna sprawa ma się z silnikami 2zz toyoty. Po wymianie koła pasowego na lekkie rozpadają się pompy oleju. Może warto się nad tym zastanowić?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Thu, 12 Apr 2018 - 11:56
Post #170


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 12 Apr 2018 - 11:12) *
A teraz zauważyłem, że to Ci się rozpadło tylko od strony rozrządu wraz z pompą oleju? To co tutaj szukasz z kole zamachowym problemu?
Podobna sprawa ma się z silnikami 2zz toyoty. Po wymianie koła pasowego na lekkie rozpadają się pompy oleju. Może warto się nad tym zastanowić?


Podobnie ma się to w silnikach diesla, kiedy rozwulkanizowane koło pasowe potrafi spowodować pękniecie pompy oleju w seryjnym silniku.
A w przypadku wysypanego dwumasu pęka wał.

P.S. Śledzę temat od samego początku, ponieważ bardzo mi się podoba.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 12 Apr 2018 - 12:12
Post #171


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pablo155 tak się właśnie dzieje ze względu na spore momenty jakie te motory teraz generują z pojedynczego baniaka. Część producentów rozwiązuje to montując coraz to cięższe wały/koła pasowe/koła zamachowe, a część przenosi rozrząd na drugą stronę silnika od sprzęgła. Wiadomo, że ciężkie i duże koło zamachowe wygasza drgania bardziej niż koło pasowe. Najgorsza sprawa się ma jak ktoś dokoksuje sprzęt, zostawia ciężkie koło zamachowe i stosuje ultralekkie pasowe. Wtedy drgania na pompie i rozrządzie przy kole pasowym mocno rosną.
Ludzie marudzą jakie teraz niby lipne łańcuchy rozrządu są, że się wyciągają, jakie lipne to czy tamto, a prawda jest taka, że trudno porównywać silnik 4 cyl o momencie 300Nm do silnika v8 sprzed 20 lat, który generował taki sam moment, tylko nieco wyżej.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Thu, 12 Apr 2018 - 16:06
Post #172


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





Zgadzam się w 100%


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 12 Apr 2018 - 21:43
Post #173


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Ali szczerze ? Nawet usunąłem Twoje dane z opisu żeby nie wskazywać bezpośrednio na Ciebie. Rozmawialiśmy wczoraj jak biali ludzie przez telefon. Jak by mnie było stać to bym poskładał to znów na Twoim zamachu, zawiózł do Rybnika i poprosił żebyś pokazał mi jak się dokręca zamach i śrubę na wale. Wcześniej wszystko oczywiście wyważył i na nowym adapterze, tak żeby nie było wątpliwości. Pisząc ze pewnie coś skręciliśmy "na brudno" chyba sobie ze mnie po prostu kpisz, z tego silnika za każdym razem jak był wkładany można było jeść. Ostatnie dokrecanie sruby na wale dobrze pamietam bo z Andrzejem wymienialiśmy przedni simering. I było dowalone kosmicznym niutem, a po awarii tak jak Marcin Ci powiedział, odkręcone. Tak wielka sruba odkrecila by sie od czegos innego jak wibracje? Co do czujnika zegarowego oczywiście macie rację i to jest ważna lekcja, że customowe części trzeba sprawdzać.

Chylę czoła jeśli chodzi o Twoja wiedzę, ja jak widzisz wiedzy z fizyki i materialoznawstwa nie mam, ale razi mnie twoje bezkrytyczne podejście do swojej pracy. Moim zdaniem jest jakiś problem materiałowy w tym co tu się dzieje. Tak na moja logikę. Mówiłeś ze moje koło było hartowane ma wskroś. Pilnik pokazał ze tylko wieniec. Tak jak pisałem, próbuje znaleźć powód

No i przypomniało mi się dlaczego docisk nie był wyważony jak robiłeś zamach. "Ali wyważysz to od razu z dociskiem? -niee nie ma sensu, zresztą tarcze sprzegłowe są zanitowane razem i bym musiał rozbierać. Nie nie ma sensu"

MadeInPoland blok nie był osiowany bo w tym bloku nie ma takiej potrzeby. Tak samo nominalne wały nie mają żadnego bicia. I nie, nie uważam że fuel cut to jakis wielki problem z prawidłowo zrobionym zamachem i sprzęgłem. To nie jest żadna duża moc ani dla tego bloku, ani dla tego wału, ani dla seryjnego kółka na wale. Czy czytasz tylko pobierznie ? Obudowa wałka sprzęgłowego pękła. Po prostu odpadła. Siedzi na niej łożysko oporowe sprzęgła. Daje do myślenia teraz ? Zamach wcześniej ważył gdzieś okolice 13kg i został odchudzony do 10kg. Tarcze sprzegła maja srednice 216mm. Panewki są w idealnym stanie co widać na zdjęciach

Koło zamachowe przez osobę która je wyważała było sprawdzane i przylgnia była dobrze zrobiona, nie było żadnego bicia.

Przy eliminowaniu problemu działałem wstecz. Stwierdziłem że jak pomiędzy setupem na 1JZ a tym zmieniło się w układzie tylko kółko na wale, a takie kółko powodowało atrakcje u mojego kolegi, to to musi być to. No i to był bład.




















--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lebaid
post Thu, 12 Apr 2018 - 21:50
Post #174


Rookie
Dołączył: Fri, 09 October 2015





Masz gościu tupet jeszcze sie tu tlumaczyc i pisac te farmazony o winie smarowania. Zaraz jebne ze smiechu. Prawda jest taka, ze 4 miesiące niby wzmacniales skrzynie, ktora sie rozpadła po kilku metrach od zalozenia. Nie wiem tez o jakich testach piszesz. Albo umiesz coś robić i robisz dobrze, albo nie zawracaj ludziom dupy tymi swoimi bajkami o wzmocnieniach. Jak chcesz cos testowac to rob to za swoje a dopiero pozniej sprzedawaj. Fuszerka widoczna gołym okiem, chłopaki z Tomaracing jak rozebrali tą skrzynie, żeby zobaczyć jak to wygląda to nie wierzyli własnym oczom. I jeszcze dochodzą do mnie słuchy, że się chwalisz ludziom jak to skrzynie do mojej zety robiles co to 900 koni wytrzymuje. To taka samo jak z tym, ze do Tsunami robiłeś napędy, tylko nie dodałeś, że jebneły w połowie 1 przejazdu. Zasięgnąłem nieco języka w środowisku u ludzi, którzy zlecali ci robote, mam też zdjęcia tych fuszerek. Szkoda, że nie trafiłem na taki wątek wcześniej bo bym zaoszczędził morze hajsu na robociznie i nie stracił całego sezonu na czekanie na te przeróbki z dykty i paździerza. Krzyżyk na drogę każdemu kto zleci temu gościowi robote, żeby poźniej nie było, że nie ostrzegałem. Ciesze się jedynie, że nie przyszło mi do łba zapłacić za to gówno przed sprawdzeniem czy działa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:12
Post #175


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





BeeMix czytam to forum tylko pobieżnie.
Wał nie ma żadnego bicia? Robiłem pół roku temu silnik 3zz i tam była tolerancja bicia oraz luzu na czopach, to samo w k20 i wielu silnikach, ale OK.
Panewki wyglądają całkiem ładnie, czopy, żeby oceniać to trzeba obejrzeć obwód dookoła.

Nie zrozumiałeś chyba o co chodzi z montażem koła zamachowego, które jest głębokie jak studnia. Przeczytaj jeszcze raz uważnie i pomyśl jak 5 setek bicia na czole wału może przełożyć się na bicie promieniowe po 20cm od wału i jakie to może rodzić konsekwencje, w tym na obudowę wałka sprzęgłowego.
Masz ciężkie koło zamachowe, dokoksowany motor i drgania przechodzą na drugi koniec wału i to Ci rozwaliło pompę oleju i to Ci wykręca śrubę koła z wału. Śruby koła zamachowego się nie wykręcają?
Poradziłem Ci w temacie, a Ty sobie oceń sam jaką rady mają dla Ciebie wartość i składaj motor jak uważasz. Będę śledził temat bo ciekawy, zrób sobie cięższe koło i życzę powodzenia.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:25
Post #176


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Oczywiście masz racje, to bardzo istotne ze ten zamach jest „garnkiem” jak go nazwałeś i potęguje to ewentualne bicie osiowe. Seryjny zamach w 2JZGTE to dwumasa o średnicy około 250mm i wadze 16kg. U mnie nie uwzględniając wieńca ma średnice około 220 mm i wagę około 10kg. Takze sporo się różni kinematyczne. Nowy zamach będzie z C45, z wciskanym wieńcem i o masie około 15kg.

Śruby zamachu się nie wykręcaly


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:28
Post #177


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





A co do fuel cut, to Ty masz EMU? Jeżeli tak to ustaw soft cut. Uwierz mi, że fuel cut potrafi sporo zniszczyć.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:30
Post #178


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Miałem i musiał być wyłączony bo eksplozje niszczyły LSU 4.9 w krótkim czasie. Muszę dac sondę na dół downpipe’u


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:32
Post #179


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Czy miałeś skątowane korby ? czy kolo było skrecone na klej ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 12 Apr 2018 - 22:34
Post #180


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Chyba promieniowe nie osiowe bicie smile.gif


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 05:27